رژیم غذایی غلط در کاهش وزن

رژیم غذایی غلط در کاهش وزن

رژیم غذایی غلط در کاهش وزن | غذاهایی که می خورید تأثیر عمده ای بر وزن می گذارد. بعضی از غذاها مانند ماست پرچرب، روغن نارگیل و تخم مرغ به کاهش وزن کمک می کنند. از سوی دیگر بعضی غذاها به ویژه محصولات فرآوری شده و تصفیه شده باعث افزایش وزن می شوند. در این مقاله به چند ماده غذایی که در هنگان کاهش وزن باید از خوردن آنها جلوگیری کرد اشاره شده است.

سیب زمینی سرخ کرده

سیب زمینی یک ماده غذایی سالم و پر فایده است، اما سیب زمینی سرخ کرده اینطور نیست. سیب زمینی سرخ کرده کالری بسیار بالایی دارد، و به دلیل طعم خوشمزه ای که دارد به سختی می توان از نخوردن آن دست کشید. اما متاسفانه به دلیل استفاده از روغن زیادی که برای سرخ کردن سیب زمینی استفاده می شود به راحتی بر روی افزایش وزن تاثیر می گذارد.

مطالعات نشان می دهد که سیب زمینی سرخ کرده بیشتر از هر غذایی دیگر در افزایش وزن نقش دارد. علاوه بر این، سیب زمینی سرخ شده ممکن است حاوی ماده سرطانی به نام آکریلامیدها باشد. بنابراین، بهتر است سیب زمینی را به صورت آب پز بخورید.

کاهش وزن

نوشیدنی های شیرین

نوشیدنی های شیرین مانند نوشابه یکی از ناسالم ترین غذاها محسوب می شوند. این نوع نوشیدنی ها به شدت با افزایش وزن ارتباط دارند و در صورت مصرف بیش از حد اثرات فاجعه آمیز برای بدن به همراه خواهند داشت.

درک مغز از نوشیدنی های شیرین با مواد شیرین متفاوت است. کالری که از نوشیدنی های شیرین وارد بدن می شود باعث احساس سیری نمی شود بلکه بر عکس احساس گرسنگی ایجاد می کند. بنابراین میل به خوردن غذا افزایش می یابد و در نهایت منجر به افزایش وزن می شود. به همین دلیل درصورتی که نسبت به کاهش وزن جدی هستید باید به طور کامل از نوشیدنی های قندی اجتناب کنید.

نان سفید

نان سفید به دلیل تصفیه زیاد بسیاری از مواد مغذی خود را از دست می دهد و اغلب مقدار زیادی شکر به آن اضافه می شود. مصرف بیش از حد نان سفید می تواند منجر به افزایش قند خون شود. تحقیقات نشان می دهد که خوردن دو برش (120 گرم) نان سفید در روز خطر افزایش وزن و چاقی را تا 40 درصد افزایش می دهد.

خوشبختانه گزینه های سالم زیادی برای جایگزین کردن نان سفید با نان های معمولی وجود دارد. یکی از این نان ها، نان سنگک است که احتمالا سالم ترین نان موجود در بازار است. البته باید به این موضوع نیز توجه داشته باشید که تمام نانهای گندم حاوی گلوتن هستند و در صورتی که به گلوتن حساسیت دارید می توانید از نان های دیگر مثل نان جو استفاده کنید.

آب نبات

آب نبات حاوی مقدار زیادی قند، روغن و مواد افزودنی است. به دلیل بسته بندی های کوچک به اشتباه تصور می شود که ماده غذایی مضری نیست. اما آب نبات از نظر کالری بالا و از لحاظ مواد مغذی بسیار پایین است. هر آب نبات به طور متوسط حدود 200 تا 300 کالری دارد و بعضی از آنها این میزان کالری نیز بیشتر است.

متاسفانه آب نبات همه جا پیدا می شود و در فروشگاه های بزرگ به نحوی چیده می شوند که هر خریداری را وسوسه می کنند. اگر می خواهید آب نبات را به عنوان یک میان وعده میل کنید به جای آن یک تکه میوه یا یک مشت آجیل بخورید.

کاهش وزن

شیرینی ، کوکی و کیک

انواع شیرینی، کلوچه و کیک با مواد ناسالمی مانند شکر و آرد تصفیه شده تهیه می شوند. این مواد غذایی حاوی چربی های مصنوعی ترانس نیز هستند که عامل بسیاری از بیماری ها است. بعد از خوردن شیرینی، کلوچه و کیک چندان احساس سیری نمی کنیم و به احتمال زیاد بعد از خوردن این غذاهای پر کالری باز هم به خوردن غذا تمایل پیدا می کنیم.

بستنی

بستنی فوق العاده خوشمزه اما بسیار ناسالم است. کالری بالایی دارد و حاوی قند بسیار بالایی است. شاید خوردن بستنی هر چند وقت یک بار خوب باشد، اما مسئله این است که معمولا در یک وعده حجم زیادی از آن را می توان خورد و این یعنی دریافت مقدار زیادی کالری و در نتیجه چاقی.

پیتزا

پیتزا یکی از فست فودهای بسیار محبوب است. با این حال جز مواد غذایی بسیار ناسالم محسوب می شود. از نظر کالری بسیار بالا و اغلب حاوی مواد ناسالم مانند آرد تصویه شده و گوشت فرآوری شده است. اگر می خواهید از خوردن پیتزا لذت ببرید، این غذای لذیذ را با استفاده از مواد سالم تر تهیه کنید. سس پیتزا خانگی نیز بسایر سالم تر است زیرا تنظیم میزان چربی و شکر آن دست خودتان است.

قهوه آماده

قهوه حاوی چندین ماده فعال بیولوژیکی است که مهمترین آنها کافئین است. این ماده متابولیسم شما را تقویت کرده و چربی سوزی را افزایش می دهد. با این حال به دلیل اضافه کردن مواد ناسالم مانند کرم مصنوعی و قند اثرات مثبت آن کم رنگ تر می شود.

اگر قهوه دوست دارید، بهتر است هنگام تلاش برای کاهش وزن قهوه ساده مصرف کنید. اضافه کردن کمی خامه یا شیر هم خوب است. فقط از افزودن قند، کرم های پر کالری و سایر مواد ناسالم خودداری کنید. علاوه بر مواد غذایی که در بالا به آن اشاره شد هنگام کاهش وزن به شکر به مواد غذایی نیز باید توجه ویژه داشت. امروزه یکی از بدترین مواد اضافه شده به رژیم غذایی شکر است. شکری که هر روز در انواع مواد غذایی مصرف می کنیم با جدی ترین بیماری های جهان مرتبط است. نمونه هایی از غذاهایی که ممکن است حاوی مقادیر زیادی قند اضافه شده باشند شامل غلات صبحانه وماست کم چرب است.

کاهش وزن

در مورد غذاهای کم چربی یا بدون چربی باید به خصوص مراقب باشید، زیرا تولید کنندگان غالبا مقدار زیادی قند را اضافه می کنند تا طعمی را که با حذف چربی از بین می رود جبران کنند. بدترین مواد غذایی در هنگام کاهش وزن خوراکی هایی هستند که از لحاظ تغذیه ای ارزش غذایی بسیار پایینی دارند. این نوع مواد غذایی معمولا شامل خوراکی های فرآوری شده، با قند اضافی، آرد تصفیه شده و یا چربی های اضافه شده هستند. اگر مطمئن نیستید که مواد غذایی سالم یا ناسالم هستند برچسب آن را بخوانید.

روش های مختلفی برای پرهیز از خوردن مواد غذایی نامناسب در هنگام کاهش وزن وجود دارد. یکی از آسان ترین روش های برای اطمینان از داشتن رژیم غذایی سالم و مناسب با شرایط جسمی شما استفاده از رژیم آنلاین من و رژیم است. فقط کافی است در سایت ثبت نام کرده و رژیم غذایی هوشمند دریافت کنید.

سمیرا علی جانی

Published by
سمیرا علی جانی

Recent Posts

Dating site to meet singles & find real love!

The opinions expressed are the author’s alone and have not been provided, approved or otherwise… Read More

% روز قبل

Benefits of Online Dating

Online dating has transformed the way people find love and build relationships. In the digital… Read More

% روز قبل

How Do I Create Zip File on My Phone New Data!

That means that it consists of pixels, the same small dots displayed on your monitor… Read More

% روز قبل

لاغری نوجوانان با رژیم غذایی

هریک از مراحل رشد انسان فرایندی شگفت آور و قابل تحسین است و انسان برای… Read More

% روز قبل

علت چاقی چیست و چطور می‌توان آن را درمان کرد؟

چاقی مشکل جدی است که این روزها گریبان گیر افراد زیادی شده است. این مشکل… Read More

% روز قبل

ناهار رژیم لاغری

تغییر سبک زندگی مردم و همین طور رژیم غذایی افراد، باعث شده هر روز در… Read More

% روز قبل