چاق شدن سریع امکان پذیر است؟

 بسیاری از افراد برای رسیدن به تناسب وزن و اندام، انواع رژیم غذایی را امتحان می کنند و یا به دنبال انواع ورزش ها، داروها و یا حتی عمل جراحی می روند. با وجود اینکه موضوع چاقی و کاهش وزن بسیار مطرح است اما افراد زیادی هم هستند که درست برعکس با مشکل کاهش وزن و لاغری مواجه اند. در هر دو حالت موضوع مهم حفظ سلامتی و استفاده از روش و رژیم غذایی درست بایستی در نظر گرفته شود. در این مقاله به موضوع چاقی سریع و روش های مناسب برای افزایش وزن سریع به شکل سالم و اصولی می پردازیم.

آیا افزایش وزن سریع در یک ماه شدنی است؟

یکی از راههای افزایش وزن سریع این است که خود را مجبور کنید روزانه شش وعده غذای پر کالری بخورید. البته بهتر است که مواد غذایی پرکالری مانند روغن زیتون، آجیل، ماکارونی، پنیر را به وعده های غذایی اصلی خود اضافه کنید تا بتوانید افزایش وزن سریع را تجربه کنید.

همچنین می توانید به جای نوشیدن روزانه آب، نوشیدنی های قنددار با کالری بالا مانند نوشابه ها، آب میوه های شیرین، شیر پرچرب میل کنید. اما مراقب عوارض آنها نیز باشید. اگردوست دارید که افزایش وزن سریع به همراه عضله سازی داشته باشید باید به صورت هفتگی تمرینات کششی و جهشی انجام دهید.

برای افزایش وزن سریع می توانید رژیم افزایش وزن سریع من و رژیم را دریافت کنید. برای اینکه افزایش وزن سریع را تجربه کنید علاوه بر رعایت موارد بالا، باید به اندازه کافی استراحت کنید و بخوابید و همچنین در شرایط مناسب ورزش کنید و بعد از آن غذاهای پرکالری میل کنید.

برنامه غذایی برای افزایش وزن سریع چگونه است؟

اگر می خواهید افزایش وزن سریع داشته باشید، انجام دادن این کار به شکل اصولی بسیار مهم است و باید حتما از رژیم افزایش وزن سریع اصولی و سالم برای این کار استفاده کنید. در واقع بدون داشتن یک برنامه غذایی خوب نمی توان افزایش وزن سریع را به شکل سالم انجام داد. بنابراین اگر تصمیم دارید که وزن خود را افزایش دهید حتما با مشاورین تغذیه من و رژیم مشورت کنید تا در عین افزایش وزن سریع  سلامتی شما نیز حفظ شود. برای افزایش وزن توصیه های کلی وجود دارد که بهتر است با آنها آشنا باشید.

خوردن برخی از غذاهای چرب و شیرین می تواند باعث افزایش وزن سریع شود. اما باید این موضوع را در نظر داشت که برای سریع رسیدن به وزن ایده آل نباید سلامتی را به خطر انداخت و اولویت در افزایش و یا کاهش وزن همیشه باید حفظ سلامتی باشد. نوشیدنی های شیرین مثل نوشابه به دلیل وجود قند زیاد می تواند به افزایش وزن سریع کمک کند اما همزمان سلامتی را به خطر می اندازد و در نتیجه نمی تواند گزینه مناسبی برای افزایش وزن باشد.

مصرف غذاهای چرب هم می تواند به افزایش وزن سریع کمک کند اما از طرفی باعث جمع شدن مقدار زیادی چربی شکمی ناسالم می شود و فقط ممکن است از لحاظ ظاهری به نظر بیاید که وزن افزایش پیدا کرده است اما در واقع چیزی به حجم ماهیچه ها که برای حفظ سلامتی لازم است اضافه نمی شود. بنابراین خوردن غذاهای سالم و داشتن یک برنامه غذایی خوب و سالم برای افزایش وزن در کنار حفظ سلامتی ضروری است.

اگر می خواهید چاق شدن فوری را تجربه کنید، انجام دادن این کار به شکل اصولی بسیار مهم است و باید حتما از رژیم غذایی افزایش وزن سریع اصولی و سالم برای این کار استفاده کنید. در واقع بدون داشتن یک برنامه غذایی خوب نمی توان راه های افزایش وزن سریع را امتحان کرد.

اگر تصمیم دارید که وزن خود را افزایش دهید حتما با مشاورین تغذیه من و رژیم مشورت کنید تا در عین افزایش وزن سلامتی شما نیز حفظ شود. برای افزایش وزن توصیه های کلی وجود دارد که بهتر است با آنها آشنا باشید. برای اینکه بفهمیم برای چاقی سریع چی بخوریم و یا برای چاق شدن سریع چه کنیم مطالعه مقالات من و رژیم را از دست ندهید.

آیا افزایش وزن سریع کودکان نیز با همین روشها امکان پذیر است؟

اگرچه برای افزایش وزن سریع کودکان بایستی اقداماتی مانند بزرگسالان انجام داد اما قطعا شیوه ها و روش های آن فرق دارد که در ادامه آنها را بیان خواهیم کرد.

  • برای اینکه افزایش وزن سریع کودکان را تجربه کنید بایستی قبل از هر چیز غذاها و نوشیدنی های مقوی و پر انرژی را انتخاب کنید.
  • غذاهای متناسب با سن کودک را به شکل سه نوبت اصلی در روز و سه میان وعده تهیه کنید.
  • در غذاهای کودکان معمولا از برش های گوشتی پر چربی مانند گوشت دنده، ران استفاده کنید.
  • حتما یکی از وعده های غذایی کودکان را به ماهی های پرچرب یا مرغ اختصاص دهید.
  • از شیر کامل ، پنیر ، خامه و ماست (3٪ F. یا بالاتر) استفاده کنید.
  • برای گرفتن کالری بیشتر نوشیدنی های پر کالری مانند میلک شیک و اسموتی های میوه ای تهیه شده با شیر کامل، ماست یا خامه را انتخاب کنید و به عنوان میان وعده به کودک بدهید.
  • بسته به دستورالعمل می توانید کره مغزیجات را به غذای اصلی کودک اضافه کنید.
  • بعد از اتمام وعده غذایی یا میان وعده کودک به کودک خود مایعات یا آب میوه دهید. چرا که مایعات معده های کوچک فرزندان شما را سریع پر می کند.
  • غذاهایی با کالری زیاد مانند پنیر کبابی، سوپ خامه، کاسرول، سیب زمینی اسکالوپ، کاستارد، پودینگ، حلوای مغزیجات و … تهیه کنید.
  • بدون حواس پرتی به کودک غذا بدهید.
  • در ساعاتی خاص و منظم و با آرامش کامل به کودک غذا دهید.
  • برای چاق شدن سریع کودکان به تمام وعده های غذایی آنها، کره یا مارگارین اضافه کنید.
  • در واقع چاق شدن سریع کودکان با انجام این کارها سریعتر میسر می شود.

بهترین رژیم غذایی برای چاق شدن سریع کدام است؟

از آنجایی که نسبت بین کالری دریافتی و میزان کالری که بدن می سوزاند می تواند بر چاقی یا لاغری ما تاثیر بگذارد بنابراین باید به آن توجه کرد. برای اینکه سریع چاق شویم، بایستی میزان کالری دریافتی از میزان کالری که بدن به شکل روزانه می سوزاند بیشتر باشد. برای آنکه به شکل سالم افزایش وزن اتفاق بیفتد توصیه می شود که میزان کاری روزانه بین 300 تا 500 کالری افزایش پیدا کند. این حجم کالری افزایش وزن را به تدریج افزایش می دهد اما اگر می خواهید افزایش وزن در شما سریع تر اتفاق بیفتد باید حجم کالری دریافتی را به 700 تا 1000 کالری بیشتر از آنچه روزانه دریافت می کنید افزایش دهید.

در زمان افزایش وزن باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که این اعداد کلی هستند و ممکن است در افراد مختلف متفاوت باشد. از طرف دیگر این اعداد برای هر روز لزوما نباید ثابت باشد و بسته به نوع فعالیت و سبک زندگی در هر فرد باید متفاوت باشد. برای مثال اگر در یک روز ورزش می کنید، مسلما میزان کالری که آن روز می سوزانید بیشتر است و در نتیجه باید کالری بیشتری دریافت کنید، اما در یک روز معمولی این میزان کمی متفاوت است. همیشه لازم نیست که کالری که دریافت می کنید و یا می سوزانید را دقیق محاسبه کنید. این کار فقط برای ابتدای رژیم چاقی لازم است و به تدریج با توجه به میزان فعالیت روزانه خود متوجه می شوید که به چه میزان کالری و غذای بیشتر نیاز دارید. برخی از غذاهای پر کالری عبارتند از:

انواع مغزها : گردو، بادام زمینی و …

میوه خشک: کشمش، خرما، آلو و …

لبنیات پرچرب: شیر کامل، ماست پرچرب، پنیر، خامه

چربی ها و روغن ها: روغن زیتون فوق بکر و روغن آووکادو

غلات: غلات سبوس دار مانند جو و برنج قهوه ای

سمیرا علی جانی

View Comments

  • کاش می گفتید لاغر ها چطور اشتهاشون و افزایش بدن! وقته نمیتونیم چیزی بخوریم چاق هم نمی شیم

    • از دیگر مقالات ما دیدن کنید و یک دوره رژیم های من و رژیم را تست کنید تا نتیجه بگیرید

Recent Posts

Dating site to meet singles & find real love!

The opinions expressed are the author’s alone and have not been provided, approved or otherwise… Read More

% روز قبل

Benefits of Online Dating

Online dating has transformed the way people find love and build relationships. In the digital… Read More

% روز قبل

How Do I Create Zip File on My Phone New Data!

That means that it consists of pixels, the same small dots displayed on your monitor… Read More

% روز قبل

لاغری نوجوانان با رژیم غذایی

هریک از مراحل رشد انسان فرایندی شگفت آور و قابل تحسین است و انسان برای… Read More

% روز قبل

علت چاقی چیست و چطور می‌توان آن را درمان کرد؟

چاقی مشکل جدی است که این روزها گریبان گیر افراد زیادی شده است. این مشکل… Read More

% روز قبل

ناهار رژیم لاغری

تغییر سبک زندگی مردم و همین طور رژیم غذایی افراد، باعث شده هر روز در… Read More

% روز قبل