چرا وزن تان افزایش پیدا نمی کند؟

چرا وزن تان افزایش پیدا نمی کند؟

چرا وزن تان افزایش پیدا نمی کند؟ | در این روز ها که اکثر افراد به دنبال کاهش وزن و لاغری هستند، بعضی ها هم آرزو دارند بتوانند یک کیلو چاق شوند. لاغری مفرط شرایطی است که برای جوانان اصلا خوشایند نیست و این پدیده با مشکلات روحی زیادی می تواند برای آن ها به همراه باشد. خوش اندامی و تناسب اندام از جهات سلامتی و زیبایی برای افراد مهم است. زمانی که شما وزن ایده آل داشته باشید و از تناسب اندام برخوردار باشید دچار بسیاری از بیماری ها و مشکلات نمی شوید. در ساده ترین حالت ممکن زمانی که از اندام زیبا برخوردار باشید می توانید هر لباسی را که دوست دارید بپوشید. شاید این نیاز ساده دغدغه اصلی بسیاری از چاق ها و لاغر ها باشد. پس به همین دلیل هم که شده است، همین امروز برای داشتن یک اندام زیبا تصمیم بگیرید. در مقاله پیش رو، متخصصین من و رژیم قصد دارند درباره مشکلاتی که لاغر ها در رژیم چاقی و تناسب اندام شان دارند با شما صحبت کنند، پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید…

چرا لاغری مفرط خطرناک است؟

لاغری مفرط می تواند مشکلات سلامتی زیادی را برای شما ایجاد کند. میزان خطر لاغری مفرط به اندازه چاقی و اضافه وزن می باشد. پس خیال نکنید که اگر چاق نیستید از بیماری ها در امانید. زمانی که بیش از اندازه لاغر باشید بدن شما نمی تواند مواد مغذی مورد نیازخ ود را دریافت کند در نتیجه برای داشتن استخوان ها، پوست و موی سالم به مشکل بر می خورد. می بینید که تناسب اندام روی تمامی بدن شما و خصوصا نواحی که بیشتر در چشم هستند، تاثیر می گذارد و هر گونه اختلالی در آن می تواند در ظاهر شما نمود پیدا کند. در حالی که برخی از افراد لاغر به صورت ژنتیکی لاغر هستند و یا از بیماری های خاصی رنج می برند اما برخی از افراد هم به دلایل بد غذایی و پیروی از رژیم های غذایی نا مناسب دچار این مشکل می شوند، که در این میان پزشکانی هستند که می توانند به این افراد کمک کنند. در ادامه با کارشناسان من و رژیم همراه باشید تا درباره دلایل لاغری مفرط و روش های درمانی آن بیشتر بدانید…

وزن تان افزایش پیدا نمی کند

چه زمانی می توان گفت فردی بیش از اندازه لاغر است؟

اگر فردی BMI یا شاخص توده بدنی کمتر از 5/18 و نیم داشته باشد، کم وزن و لاغر تلقی می شود. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) توصیه می کنند که افراد باید شاخص توده بدنی شان را چک کنند و اگر زیر این عدد نرمال بودند، نسبت به افزایش وزن اقدام کنند. طبق عددی که شاخص توده بدنی به شما می دهد، می توانید کمبود وزن، تناسب اندام و یا اضافه وزن خود را به راحتی مشخص کنید. امکانی که من و رژیم برای شما فراهم کرده است، سیستم محاسبه BMI رایگان می باشد که از طریق آن خیلی راحت تنها با وارد کردن قد و وزن و جنسیت خود می توانید به این عدد دست پیدا کنید.
استفاده از شاخص توده بدنی راه خوبی برای تعیین وضعیت جسمانی شما می باشد چرا که بر اساس مقایسه وزن و قد به دست می آید. پس بر اساس اطلاعاتی که وارد می کنید بهترین وزن و به تعبیری وزن ایده آل را برای شما محاسبه می کند. برای محاسبه شاخص توده بدنی خود در وب سایت من و رژیم می توانید اینجا را کلیک کنید.
توجه داشته باشید که شاخص توده بدنی کمتر از 5/18 نشان دهنده لاغری بیش از اندازه، بین 5/18 تا 9/24 وزن نرمال و بین 0/25 تا 9/29 چاقی و بیشتر از 30 چاقی و اضافه وزن مفرط در نظر گرفته می شود. این محاسبات ممکن است برای ورزشکاران کمی تغییر داشته باشد که بیشتر به دلیل حجم ماهیچه ای در آن ها است. چرا که وزن ماهیچه ها از چربی ها بیشتر است و وجود ماهیچه نشانه چاقی نمی باشد.

خطرات کم وزنی و لاغری مفرط چه هستند؟

کم وزنی و لاغری مفرط می تواند منجر به بیماری های مختلفی شود. درست به همان اندازه که اضافه وزن خطرناک است، لاغری مفرط نیز خطر دارد. البته فراموش نکنید که تمامی افرادی که لاغری زیاد رنج می برند، ممکن است بیمار نشوند و یا بیمار نباشند اما برخی از این افراد ممکن است علائم و یا بیماری هایی مانند موارد زیر را تجربه کنند:
  • پوکی استخوان: طبق تحقیقاتی که در سال 2016 انجام شد لاغری بیش از اندازه می تواند در زنان منجر به پوکی استخوان شود. در این بیماری استخوان ها به دلیل اینکه مواد مغذی کافی به آن ها نرسیده است، دچار سستی و پوکی می شوند و زودتر و بیشتر در معرض خطر شکستگی هستند.
  • مشکلات پوست، مو و دندان: زمانی که به بدن تان مواد مغذی کافی در رژیم های غذایی روزانه نرسد، ممکن است مشکلات فیزیکی زیادی را تجربه کنید. در این افراد پوست بسیار نازک، خشک و شکننده می شود و ریزش موی غیر طبیعی را تجربه می کنند. همچنین دندان های این افراد نیز مرتب دچار پوسیدگی و خرابی می شود.
  • مبتلا شدن به بیماری های مختلف: زمانی که بدن شما انرژی کافی نداشته باشد و از یک رژیم غذایی نا مناسب پیروی کنید، مواد مغذی کافی برای مبارزه با انواع ویروس ها و عفونت ها را ندارد. به همین دلیل ممکن است بیشتر از افرادی که وزن ایده آل دارند، بیمار شوید. این افراد بیشتر با بیماری هایی مانند سرماخوردگی روبه رو هستند و طول دوره درمان شان نیز طولانی تر است.
  • احساس خستگی: کالری های مقیاس خوبی برای اندازه گیری انرژی دریافتی از غذا های مختلف می باشند. زمانی که کالری کافی دریافت نکنید و وزن تان کم باشد احساس خستگی می کنید. افراد لاغر از این موضوع بسیار شکایت دارند که ریشه در کمبود انرژی دریافتی آن ها دارد.
  • کم خونی و فقر آهن: افراد لاغر دچار فقر آهن و کم خونی می شوند و در پی آن با مشکلاتی مانند سرگیجه، سردرد و خستگی مواجه می شوند.
  • قاعدگی های نا منظم: بانوانی که وزن خیلی کمی دارند، قاعدگی های نامنظمی هم خواهند داشت و در مواردی حتی ممکن است پریود نشوند.  پریدو نشدن و یا تاخیر و بی نظمی در آن می تواند مشکلات دیگری مانند ناباروری برای فرد پیش آورد.
  • زایمان زودرس: یکی دیگر از مشکلاتی که بانوان بیش از حد لاغر با آن مشکل دارند زایمان زود رس است. به این معنا که ممکن است فرزند خود را تا قبل از سی و هفت هفتگی به دنیا آورند.
  • اختلال در رشد: افراد نوجوانی که بیش از حد لاغر هستند نمی توانند مواد مغذی کافی برای رشد و داشتن استخوان های سالم را به بدن شان برسانند در نتیجه با مشکلات رشدی مواجه می شوند و یا رشد شان خیلی کند پیش می رود.
طبق گزارشات و تحقیقات منتشر شده در سال های اخیر، افرادی که وزن خیلی کمی دارند بیشتر با خطر مرگ و میر مواجه هستند. این تحقیقات با مقایسه این افراد با افرادی که از MBI نرمالی برخوردار بودند به دست آمده است. محققان دریافتند که کم وزنی می تواند روند درمان و بهبودی افراد را در بیماری های مختلف خیلی کند و آهسته کند. پس بنا به این دلایل بهتر است به فکر سلامتی و داشتن وزن ایده آل باشید. اما دلایل این همه لاغری و کم وزنی چه هستند؟ در ادامه به این سوال نیز پاسخ می دهیم.

وزن تان افزایش پیدا نمی کند

اما برای درمان لاغری مفرط چکار باید کرد؟

یکی از روش های درمان لاغری مفرط این است که به برنامه غذایی روزانه خود پروتئین زیادی اضافه کنید. با این کار رفته رفته می توانید وزن تان را نیز افزایش دهید. رژیم هایی که من و رژیم برای شما در نظر گرفته است، اگر BMI شما خیلی پایین باشد سرشار از پروتئین خواهد بود. افراد لاغر می توانند به روش های مختلفی چاق شوند که در ادامه به ذکر چند مورد از آن ها پرداخته ایم. به طور کلی اضافه کردن وزن با پیروی از یک رژیم غذایی سالم امکان پذیر است تنها کافی است مواد مغذی و کالری های مناسبی را دریافت کنید. توصیه می کنیم از رژیم های هوشمند من و رژیم استفاده کنید و تاثیر آن را در کمتر از سی روز مشاهده کنید و تجربه و نتیجه آن را با ما به اشتراک گذارید. در کنار این رژیم ها توصیه های زیر را نیز به کار گیرید…
  • میان وعده بخورید: میان وعده هایی که انتخاب می کنید باید سرشار از پروتئین باشند برای مثال کره میان وعده هایی که تخم مرغ و لبنیات دارند گزینه های خوبی هستند.
  • تعداد وعده های غذایی خود را افزایش دهید:بعضی از افرا به این دلیل که نمی توانند حجم زیاد بخورند، لاغر هستند. توصیه ما به این افراد این است که کالری مورد نیاز روزانه خود را در غالب چندین وعده مختلف میل کنند.
  • کالری رزانه خود را افزایش دهید: برای این کار می توانید نوشیدنی ها و میان وعده های خود را با اضافه کردن مواد دیگر پر کالری تر کنید. مثلا به جای خوردن شیر ساده شیر و عسل و یا شیر به همراه شیر خشک میل کنید.
  • فقط به فکر جذب کالری بیشتر نباشید: درست است که شما با دریافت کالری بیشتر، وزن تان بیشتر می شود اما ما نمی خواهیم دریافت کالری بیشتر منجر به تجمع چربی ها در بدن شما شود و یا سلامت تان به خطر افتد. پس بهتر است نمک، شکر، نوشابه ها و مواد غذایی فراوری شده را فراموش کنید و با مصرف غذا های سالم کالری دریافتی تان را افزایش دهید.

وزن تان افزایش پیدا نمی کند

چه زمانی برای لاغری مفرط باید به پزشک مراجعه کنیم؟

اگر با استفاده از رژیم درمانی و تغییر سبک زندگی و برنامه غذایی باز هم چاق نشدید بهتر از به پزشک مراجعه کنید. ضمن آنکه افرادی که مشکلات و بیماری هایی مربوط به لاغری را تجربه می کنند مثلا قاعدگی های نا منظمی دارند و یا دچار نا باروری شده اند، حتما باید به پزشک مراجعه کنند. همچنین افرادی که از اختلالات خوردن و بی اشتهایی های عصبی رنج می برند و یا مشکلات روحی و روانی دارند، حتما باید برای درمان به پزشک متخصص مراجعه کنند و روند درمانی خود را پیش ببرند. پس این افراد باید برای حفظ سلامت شان زودتر به فکر درمان باشند و حتما با پزشک مشورت کنند.

فرمول افزایش وزن در یک کلام مصرف بیشتر کالری می باشد. یعنی میزان کالری که دریافت می کنید باید بیشتر از میزانی باشد مه می سوزانید. در این وضعیت کالری اضافه در بدن شما ذخیره می شود و تبدیل به ماهیچه و عضله می گردد. اگر اگر این دریافت کالری بیش از حد باشد و شما فعالیت فیزیکی نیز نداشته باشید، می تواند منجر به انباشت چربی شود. مکمل های زیادی برای چاق شدن و افزایش وزن در بازار وجود دارد اما توصیه ما این است که تا می توانید از طریق مصرف مواد غذایی سالم و تازه نسبت به افزایش وزن خود اقدام کنید. اما در صورت نیاز مکمل ها نیز باید حتما زیر نظر پزشک مصرف شود. هر فرد لاغر و سالمی می تواند وزن خود را افزایش دهد، اما میزان وزن افزایش پیدا کرده به فاکتور های زیادی بستگی دارد. مثلا فعالیت بدنی شما، استخوان بندی و سبک زندگی. برای اینکه بتوانید زودتر به وزن ایده آل خود برسید لازم است که هر روز میزان کالری دریافتی خود را افزایش دهید و این کار را به صورت تدریجی و به مرور بیشتر کنید.

در کنار این توصیه ها حتما از رژیم های استاندارد من و رژیم نیز استفاده کنید و با یک ثبت نام ساده امکان استفاده از خدمات رژیم درمانی را برای خود فراهم کنید. در این وب سایت شما می توانید با هزینه بسیار کمی رژیم های سه دوره ای را دریافت کنید و در صورت تمایل سرویس های پیشنهاد صبحانه، ناهار و شام را نیز برای خود فعال کنید. به کمک خدمات این سرویس ها دیگر دغدغه ای برای اینکه امروز چه بخورید نخواهید داشت.
سمیرا علی جانی

Recent Posts

Dating site to meet singles & find real love!

The opinions expressed are the author’s alone and have not been provided, approved or otherwise… Read More

% روز قبل

Benefits of Online Dating

Online dating has transformed the way people find love and build relationships. In the digital… Read More

% روز قبل

How Do I Create Zip File on My Phone New Data!

That means that it consists of pixels, the same small dots displayed on your monitor… Read More

% روز قبل

لاغری نوجوانان با رژیم غذایی

هریک از مراحل رشد انسان فرایندی شگفت آور و قابل تحسین است و انسان برای… Read More

% روز قبل

علت چاقی چیست و چطور می‌توان آن را درمان کرد؟

چاقی مشکل جدی است که این روزها گریبان گیر افراد زیادی شده است. این مشکل… Read More

% روز قبل

ناهار رژیم لاغری

تغییر سبک زندگی مردم و همین طور رژیم غذایی افراد، باعث شده هر روز در… Read More

% روز قبل