چطور اشتهای خود را افزایش دهیم؟

چطور اشتهای خود را افزایش دهیم؟

چطور اشتهای خود را افزایش دهیم؟ | همان طور که می دانید تعداد بسیاری از افراد به دنبال راهی هستند که وزن خود را کم کنند، اغلب مطالب در این خصوص نوشته شده و به کسانی که به دنبال راه های افزایش وزن هستند، توجه خاصی نشده است. بزرگ ترین مشکل افراد چاق، پر خوری و در مقابل مهم ترین مسئله ای که برای انسان های لاغر به وجود می آید، بی اشتهایی است. علاوه بر این، عارضه کم اشتهایی ممکن است در مدت زمان طولانی به بدن فرد آسیب برساند و در صورت عدم استفاده از منابع طبیعی، معدنی، پروتئین ها و ویتامین های موجود در برخی از مواد غذایی، بیماری های جبران ناپذیری به وجود آید.
جالب است بدانید که موثرترین راه، بکارگیری روش‌ های طبیعی برای افزایش اشتها می باشد، زیرا در این نوع درمان، هیچ عارضه و خطری کودک و یا فرد بی اشتها را تهدید نمی کند. به همین دلیل است که مصرف برخی از دارو های شیمیایی توصیه نمی شود زیرا پس از اتمام آن ها، بدون شک فرد بی اشتها تر شده و استرس بیشتری بر او وارد خواهد شد. راه کارهای مناسبی برای بهبود وضعیت بدنی افراد بسیار لاغر و بالا رفتن اشتهای آن ها وجود دارد که رژیم افزایش وزن ایده آل است که بایستی نظرات پزشک متخصص در آن اعمال شده باشد. در این زمان، فرد باید با استفاده از برنامه غذایی تناسب اندام، موادی همچون کلسترول بد را از خود دور کنند و به مصرف منابع موجود در یک رژیم سالم روی بیاورند. به همین دلیل به افراد بی اشتها و دچار کاهش وزن، توصیه می شود تا از نظرات و برنامه های غذایی پیشنهادی متخصصین من و رژیم بهره ببرند.

اشتهای خود را افزایش دهیم

عوامل به وجود آمدن کم اشتهایی

در حالت کلی مصرف کالری و پروتئین کافی برای کمک به حفظ انرژی و حجم عضلات بدن، امری بسیار مهم و ضروری تلقی می شود. مصرف مقدار مناسب کالری و پروتئین به بدن فرد کمک می کرده تا با عفونت ناشی از بیماری ها مبارزه کند و همچنین در عین حفظ کردن توده عضلانی، از خراب شدن پوست جلوگیری خواهد کرد.
ممکن است در زندگی افرادی را دیده باشید که همیشه به دنبال جواب از سوال چگونه چاق شویم هستند. شاید برای شان عجیب باشد که بالا بردن وزن کاری بسیار سخت است. البته خالی از لطف نیست که ژنتیک نیز در این ماجرا تاثیر گذار بوده و در برخی موارد نیز وجود بیماری های نهان در بدن، باعث می شود تا فرد دچار عارضه بی اشتهایی گردد. اگر قصد دارید از رژیم افزایش وزن سالم بهره مند شوید بهتر است این مقدار را با خوردن حداقل 250 تا 500 کالری در روز به بدن وارد نمایید. البته بدون دلیل و مدرک پزشکی انجام این کار عاقلانه نمی باشد. بنابراین در صورت داشتن عارضه بی اشتهایی، مشورت با پزشک و یا متخصص تغذیه می تواند در دستیابی به وزن سالم، امری کمک کننده باشد. کاهش اشتها می تواند بر اساس دلایل زیر در بدن رخ دهد. می توان نتیجه گرفت که در بیشتر موارد، کاهش اشتها مشکل ثانویه در بدن به شمار می رود، به این معنی است که با وجود اختلال در سلامتی بدن، بی اشتهایی و کاهش وزن بیش از حد اتفاق می افتد.
  • فرد نمی تواند به درستی غذا را ببلعد.
  • فرد بر اثر خوردن برخی مواد غذایی، دچار استفراغ و حالت تهوع می شود.
  • افسردگی فرد که ناشی از تفکرات و مشکلات زندگی است.
  • بی دلیل حس چشایی در دهان فرد کاهش می یابد
  • برخی موارد رشد تومور در بدن، باعث می شود تا فرد بیش از حد لاغر شود.
  • ممکن است فردی در دوران کودکی یا نوزادی دچار مشکلات غذا خوردن باشد.

فاکتورهای محیطی موثر بر بالا رفتن بی اشتهایی

گاهی اوقات نیز برخی از فاکتور های محیطی هستند که فرد را دچار عارضه بی اشتهایی می کنند. از این رو مشکلاتی برای فرد به وجود می آید که در بسیاری از موارد ناشی از عدم رعایت  رژیم غذایی سالم می باشد. اما بعضی وقت ها هم تغذیه تاثیر آن چنانی ندارد و عوامل محیطی است که ممکن است شامل تغییرات هورمونی باشد و در سنین نوجوانی و دوران بلوغ اتفاق بافتد، به علاوه احساس اضطراب، استرس و اعتماد به نفس پایین در این سن بسیار دیده می شود. سایر عوامل محیطی می تواند از موارد زیر تشکیل شده باشد.
  • مشکلات خانوادگی یا سایر روابط
  • ترس یا امتحانات و فشار برای موفقیت
  • داشتن یک زندگی استرس زا
  • نگرانی های ناشی از گرسنگی یا بیکار شدن از محل کار
  • داشتن نگرانی بیش از حد، ترس و یا شک در مورد آینده موجب لاغری می شود.
  • برخی انسان ها بیش از حدکمال گرا هستند و در واقع وسواس فکری دارند.
  • داشتن یک تصویر و تفکرات منفی نسبت به همه چیز، بدترین مورد است.
  • ممکن است فرد در دوران کودکی دارای اختلال اضطراب و استرس بالا بوده باشد.

اشتهای خود را افزایش دهیم

علائم نشان دهنده فرد بی اشتها

بهتر است بدانید که یکی از بهترین راه های افزایش وزن، استفاده از یک رژیم چاقی مناسب است که توسط متخصصین رژیم و پزشکان در نظر گرفته شده است. برای مثال فرد باید بداند در چه زمانی مصرف کدام یک از مواد غذایی مناسب است و او نباید بی دلیل به خود گرسنگی بدهد، زیرا معمولا افراد لاغر برای خوردن وعده های غذایی روزانه نیز بهانه می آورند و وقتی را برای صرف منابع مفید غذایی در نظر نمی گیرند. اینجاست که استفاده از نکات یک رژیم افزایش وزن ضروری می شود. گاهی اوقات فرد دچار کاهش وزن شده و علائمی را در جسم و فیزیک خود مشاهده می کند که شامل موارد زیر می باشد.
  • از دست دادن شدید توده عضلانی
  • احساس خستگی و فرسودگی بیش از حد
  • افت فشار خون در بدن
  • داشتن سرگیجه یا سرگیجه
  • داشتن معده نفخ یا یبوست
  • پوست خشک
  • متورم بودن دست و پا
  • ریزش موی ناگهانی و شدید
  • از دست دادن قاعدگی یا داشتن دوره های مکرر
  • ناباروری
  • بیخوابی
  • پوکی استخوان یا از دست دادن تراکم استخوان ها
  • ناخن های شکننده
  • ضربان قلب نامنظم یا غیر طبیعی
همه این ها مواردی است که به فرد نشان می دهد دچار عارضه بی اشتهایی شده است. گاهی اوقات برای رفع این مشکل سوالی ذهن افراد لاغر را درگیر می کند و به طور مدام از اطرافیان می پرسند که چگونه چاق شویم و راه های افزایش وزن از چه طریقی ممکن خواهد بود. در همه موارد استفاده از نکات تغذیه ای و تحت نظر پزشک، الزامی است، زیرا تنها با رعایت رژیم غذایی سالم و دور کردن فاکتور های آسیب رساننده روح، ذهن و بدن، می توان به تناسب اندام رسید.

با مصرف مواد غذایی مناسب چگونه چاق شویم

همان طور که می دانید فردی که دچار کمبود یا فقدان اشتهاست، خیلی کمتر از حالت معمول غذا می خورد. همین امر ممکن است در درجات مختلفی برای بدن مشکلاتی به وجود آورد. از این رو، مصرف برخی مواد غذایی که باعث افزایش اشتها می شود، اشاره می کنیم. به افراد دچاره کاهش وزن توصیه شده که این مواد را در رژیم چاقی خود قرار دهند.
  • زرد چوبه
  • جینسینگ
  • ماست
  • مرکبات
  • روغن هسته خرما
  • برگ و عرق نعناع
  • کره بادام زمینی
  • گیاهانی همچون شنبلیله و ریشه زنجبیل
  • روغن زیتون

اشتهای خود را افزایش دهیم

رژیم افزایش وزن و تغییر عادات غذایی

شاید برای لاغر ها رسیدن به تناسب اندام آرزویی دست نیافتنی باشد. اما ما با من و رژیم این کار را ساده کردیم. فقط کافی است عادت های غذایی و غلط زندگی خود را جایگزین عادات خوب و سالم کنید. در صورتی که بتوانید اصول تغذیه ای را به درستی رعایت کنید، بدون شک دچار هیچ مشکلی نخواهید شد. در این بخش به برخی از عادات غذایی و زندگی سالم برای افزایش اشتهای صحیح می پردازیم.
یک: وعده صبحانه را حذف نکنید
مصرف صبحانه یکی از مهم ترین و تاثیر گذار ترین قسمت در داشتن تناسب اندام است. صبحانه ای سالم و مقوی نه تنها متابولیسم بدن را برای انجام فعالیت های روزانه تنظیم کرده و بلکه انرژی کافی و لازم را در فرد افزایش می دهد. یک وعده سالم می تواند شامل ماست، میوه های تازه، کره بادام زمینی و مواد غذایی شامل چربی های مفید، باشد.
دو: استفاده از میان وعده های سالم
درست است که فرد بی اشتها برای استفاده از رژیم چاقی اجازه دارد تعداد وعده های غذایی بسیاری را مصرف کند، اما باید بداند که تنها با تقسیم سه وعده غذایی پر کالری به چندین وعده و میان وعده های کم حجم و سالم همچون، انواع آجیل در مقدار مشخص شده در برنامه غذایی، موز و ذرت بو داده، تناسب اندام به وجود می آید زیرا توجه به میزان قند و چربی مفید در رژیم چاقی ضروری می باشد.
سه: پرهیز از مصرف غذاهای تند
غذاهایی که بوی تندی دارند، باعث می شود تا فرد دچار کم اشتهایی شده و به دنبال راه های افزایش وزن مناسب باشد. همان طور که می دانید ذائقه و سلیقه هر شخص متفاوت است و ممکن است برخی به غذاهای تند و آتشین علاقه بسیاری داشته باشند. مصرف این نوع مواد غذایی در رژیم کاهش وزن توصیه می شود، نه در رژیم افزایش وزن.
چهار: دل پذیر کردن مکان غذاخوری
شاید کودکی داشته باشید که دچاره این عارضه است و طاقت شما را تاب کرده است. به عنوان یک مادر نگران بیمار شدن فرزند می باشید و همواره درصدد هستید تا راه های مناسب و زیر نظر پزشک را برای بهبود وضعیت کودکان مورد استفاده قرار دهید. اما نیروی جادویی حاصل از فضا و محیط خانواده را دست کم نگیرید. با به وجود آوردن محیطی ایده آل برای غذا خوردن می توانید از استرس فرزند و خانواده بکاهید و در لحظه بی اشتهایی را نیز درمان کنید.
پنج: قرار دادن ورزش در فعالیت های روزمره
لازم به ذکر است که ورزش کردن دارای فوایدی انکار ناپذیر است و انجام حرکاتی ورزشی و سوزاندن کالری از این طریق باعث می شود تا فرد با از دست دادن انرژی، اشتهای بیشتری به مصرف غذا پیدا کند. برای بهبود روند رژیم افزایش وزن فقط کافی است مصرف مواد غذایی تحت نظر متخصصان رژیم را، با ورزش کردن همگام کنید.
شش: در تنهایی غذا نخورید
تصور کنید که در خانه ای تنها زندگی می کنید، در محیطی مشغول به کار هستید و گاهی اوقات با همکاران خود غذایی میل می کنید. پس از تمام شدن زمان کاری به منزل رفته و برای رفتن به رخت خواب و استراحت پیش قدم می شوید. آیا تمایل دارید که در تنهایی غذا بخورید؟ در بسیاری از موارد جواب خیر است زیرا در اجتماع است که فرد برای مصرف غذا مشتاق می شود.
هفت: مغز خود را با بشقاب های مختلف فریب دهید
خوردن غذا در بشقاب ‌های بزرگ‌ تر از معمول، یکی از حقه هایی است که روانشناسان برای بالا رفتن اشتها و سلامت ذهن و بدن از آن استفاده می کنند. برای مثال بشقابی کوچک را در دست بگیرید و حجم زیادی از مواد غذایی را در آن قرار دهید، ذهن هنوز هم باور دارد که در حال خوردن حجم کمی از غذا هستید و پس از آن دچار استرس نخواهید شد. این کار به صورت بر عکس برای کاهش وزن انجام می گیرد. علاوه بر این یکی دیگر از روش های افزایش وزن سالم، استفاده از  ظروفی با رنگ های روشن و زیباست که در عین داشتن تاثیرات مثبت روی ذهن، اشتها را بالا می برد.

مکمل های مناسب برای تحریک اشتها

لازم به ذکر است که افراد بی اشتها در جست و جوی راه هایی هستند که آن ها را به تناسب اندام برساند. یکی از روش های موثر در افزایش احساس گرسنگی، استفاده از محرک های اشتها آور است که معمولا مواد تشکیل دهنده آن ها، منابع معدنی هستند که با بالا بردن حس گرسنگی در فرد، او را بی اشتهایی و لاغری مضمن نجات می دهند. برخی از تولید کنندگان دارو، در تلاش اند تا برای بازاریابی و فروش بیشتر، داروهای خود را به بازار عرضه کنند. این دارو به اصطلاح خودشان به افزایش اشتها کمک می کند، در صورتی که در بسیاری از موارد نتیجه ی عکس داده و اثرات مخربی را برای بدن بیمار ایجاد کرده است. در حالی که موثر ترین و بهترین تکنیک برای افزایش وزن سالم، استفاده از مکمل های ویتامینی و پروتئینی، مواد معدنی و گیاهان دارویی مناسب می باشد. همان طور که می دانید لاغری بیش از حد در بعضی مواقع، بی دلیل نخواهد بود. ممکن است فرد به بیماری سرطان دچار شده باشد و نتواند رژیم افزایش وزن را در برنامه غذایی خود بکار گیرد. از این رو به آن ها توصیه شده تا زیر نظر پزشک، از مکمل ها استفاده نمایند. ویتامین ها، مواد معدنی و گیاهان دارویی ممکن است نقش موثری در تحریک اشتها داشته باشند. بدین منظور، برخی از آن ها را به شما معرفی می کنیم.

  1. 1. فلز روی: کمبود روی باعث می شود تا بی اشتهایی در فرد به وجود آید و همچنین سیستم ایمنی بدن وی دچار آسیب شود.
  2. روغن ماهی: روغن ماهی هضم غذا را بهبود بخشیده و احساس نفخ یا پر بودن شکم را کاهش می دهد.
  3. ویتامین B1: ویتامین B1 که همان تیامین نامیده می شود، یکی از مفید ترین موادی است وجود آن در بدن الزامی می باشد.
  4. اسید های چرب امگا3: این ماده غذایی در ماهی ها و مواد دریایی یافت شده و باعث افزایش می شود تا وزن به گونه ای سالم، افزایش یابد.
  5. گیاهان تلخ: شاید خواندن این مطلب عجیب باشد اما بهتر است بدانید که با مصرف گیاهان تلخ، می توانید اشتهای از دست رفته را باز گردانید.

با من و رژیم به اندام ایده آل خود برسید

شاید تا به حال به این فکر نکرده باشید که افرادی هم هستند که از لاغری بیش از حد و بی اشتهایی رنج می برند. آن ها به منظور داشتن تناسب اندام می بایست از رژیم چاقی سالم استفاده کنند. برنامه غذایی که علاوه بر افزایش اشتها، مواد مورد نیاز بدن را تامین می کند. وب سایت من و رژیم بر اساس اندام و ژنتیک فرد، رژیمی حرفه ای ارائه می دهد و همچنین امکاناتی نظیر برنامه رژیم چگونه چاق شویم و نمودار تغییرات وزن را در این وب سایت به نمایش می گذارد. برای استفاده از این خدمات، تنها کافی است اطلاعات خود را وارد کنید و برای ساختن بدنی رویایی پیش قدم شوید.
سمیرا علی جانی

Recent Posts

Dating site to meet singles & find real love!

The opinions expressed are the author’s alone and have not been provided, approved or otherwise… Read More

% روز قبل

Benefits of Online Dating

Online dating has transformed the way people find love and build relationships. In the digital… Read More

% روز قبل

How Do I Create Zip File on My Phone New Data!

That means that it consists of pixels, the same small dots displayed on your monitor… Read More

% روز قبل

لاغری نوجوانان با رژیم غذایی

هریک از مراحل رشد انسان فرایندی شگفت آور و قابل تحسین است و انسان برای… Read More

% روز قبل

علت چاقی چیست و چطور می‌توان آن را درمان کرد؟

چاقی مشکل جدی است که این روزها گریبان گیر افراد زیادی شده است. این مشکل… Read More

% روز قبل

ناهار رژیم لاغری

تغییر سبک زندگی مردم و همین طور رژیم غذایی افراد، باعث شده هر روز در… Read More

% روز قبل