تاثیر کرفس در رژیم لاغری

تاثیر کرفس در رژیم لاغری

تاثیر کرفس در رژیم لاغری | حتما از تاثیرات فراوان کرفس و آب کرفس بر لاغری، زیاد شنیده اید. کرفس می تواند یک رژیم غذایی سالم را برای شما به وجود بیاورد؛ چرا که هم برگ و هم ساقه ی آن، خوراکی و مفید بوده و با نوشیدن آب کرفس علاوه بر اینکه فواید بسیاری به بدن شما می رسد، خاصیت ضد سرطانی و کاهش دهندگی وزن نیز برای شما به ارمغان می آید. اگر می خواهید با فواید ارزشمند این گیاه جادویی آشنا شوید حتما این مقاله از من و رژیم را تا انتها دنبال نمایید.

فواید و تاثیرات مثبت عالی کرفس در رژیم لاغری

آیا فواید کرفس را می دانید؟ تا به حال فکر کرده اید که در برنامه غذایی تان از کرفس استفاده کنید. در زیر فواید کرفس را برایتان جمع آوری کرده ایم که عبارتند از:

  • کاهش چشمگیر کلسترول

کرفس باعث کاهش سطح لیپوپروتئین بدن می شوند عناصری دارد که باعث می شود کلسترول شما کاهش پیدا کند. از طرفی مصرف کرفس در اغلب رژیم لاغری توصیه می شود که یکی از دلایل آن کاهش میزان غلظت تری گلیسیرید است.

  • با التهابات خداحافظی کنید

پزشکان اعتقاد دارند که کرفس سرشار از آنتی اکسیدان است. از آنجایی که آنتی اکسیدان ها نقش بسزایی در از بین بردن التهابات دارند، کرفس را می توانید به عنوان یک ضد التهاب موثر، مورد استفاده قرار دهید. همچنین در کرفس مقادیری از فلاونوئید و پلی فنول وجود دارد که این دو ماده بر روی کاهش استرس موثرند. برای ورم مفاصل و بیماری های قلبی می توانید گیاه کرفس را بکار ببرید و از آن به عنوان یک درمان کننده عالی استفاده نمایید.

  • برخورداری از فشار خون نرمال

اگر می خواهید فشار خون نرمالی داشته باشید از خوردن کرفس غافل نشوید. پتاسیم، اسید هگزانیک و متانول موجود در کرفس فشار خون را کنترل می کند و باعث می شود که تنظیم فشار خون را تجربه نمایید.

  • کرفس تقویت کننده کبد

کبد چرب معضلی است که این روزها افراد بسیاری درگیر آن هستند و از آن رنج می برند. رژیم لاغری همراه با استفاده از کرفس می تواند به بهترین وجه در تقویت کبد شما موثر واقع شود. جالب است بدانید که آنزیم های موجود درکرفس در بهبودی کبد موثرند چرا که این آنزیم ها سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان می باشند.

تاثیر کرفس در رژیم لاغری

  • سرعت بخشی به کاهش وزن

البته فراموش نکنید که تنها استفاده از کرفس نمی تواند باعث کاهش وزن شود، ولی می تواند در سرعت کاهش وزن شما تاثیر شگرفی داشته باشد. با مصرف کرفس در رژیم لاغری شما احساس سیری خواهید کرد. کرفس حاوی کالری بسیار کمی می باشد و به همین خاطر موجب اضافه وزن شما نخواهد شد. از طرفی کرفس سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد و در حذف چربی ها موثر می باشد. کرفس به بهبود عملکرد کلیه ها نیز کمک می کند و یک ضد التهای قوی محسوب می شود.

  • کرفس از بین برنده عفونت ها

کرفس در زمان های گذشته به عنوان یک داروی ضد عفونت استفاده می شد. اگر به طور منظم از عفونت های ادراری رنج می برید، با قرار دادن کرفس در رژیم لاغری خود می توانید از این عفونت جلوگیری کنید.

  • خاصیت ضد سرطانی ویژه کرفس را دست کم نگیرید

یکی از مهم ترین سبزیجات در مبارزه با سرطان که تا کنون شناخته شده است، کرفس می باشد. اگر غذاهای سالم مصرف کنیم به هیچ نوع بیماری مبتلا نمی شویم و از آنجایی که کرفس یک غذاهای سالم به مشار می رود، می توانید برای داشتن یک زندگی سالم تر از آن در برنامه غذایی خود استفاده کنید. افراد بسیاری که از آب کرفس استفاده کرده اند، از معجزه آن در لاغری و ضد سرطان بودن صحبت می کنند.

همه چیز درباره کرفس و خواص آن

سلطان سبزی ها کرفس یک گیاه مفید و شفا بخش است که به ارتفاع ۲۰ تا ۶۰ سانتی متر دارای ساقه ‌ای منشعب است. در تمام دنیا کرفس به راحتی می ‌روید و جزو خانواده سبزیجاتی است که از ساقه و برگ ‌های آن برای استفاده می توان بهره برد. کرفس دارای ویتامین‌ های سی و خانواده ویتامین های بی می باشد. برگ‌ های سبز گیاه کرفس مملو از ویتامینA و املاح مورد نیاز بدن می باشد.

با نوشیدن آب کرفس می توانید سموم بدنتان را دفع نموده و برای بهبود بیماری هایی همچون نقرس، سردرد، روماتیسم، بی اشتهایی و سوء هاضمه به سراغ این گیاه شفا بخش بروید. کرفس علاوه بر این ها خونتان را تصفیه کرده و نفخ معده را بهبود می بخشد. شاید باور نکنید ولی کرفس دارای هشت ترکیب ضد سرطانی مهم می باشد. کرفس خاصیتی دارد که می تواند رشد سلول ‌های سرطانی را متوقف کند. سطح چربی خون بدن با نوشیدن یک لیوان آب کرفس در روز کاهش پیدا می کند و اگر دچار یبوست شدید، کرفس به کمکتان می آید؛ چرا که فیبری بودن آن خاصیت ملینی دارد و از سویی ادرار آور نیز می باشد.

کرفس مواد آرام بخشی نیز دارد دارد که به بهبود خواب کمک می کند. مواد آرامش بخش کرفس دارای کالری منفی هستند، یعنی بدن برای سوزاندن انرژی حاصل از خوردن کرفس کرفس به انرژی مازادی نیاز دارد. یعنی دوبرابر انرژی برای سوزاندن هر مقدار از کرفس مورد نیاز است. برای تقویت معده و تمدد اعصاب نیز می توانید از گیاه کرفس استفاده نمایید. در مواقعی که دچار گرفتگی صدا می شوید، آب کرفس راهگشای مشکل شماست. با خوردن کرفس حافظه نیز تقویت می شود و اگر روزی یک لیوان از آب کرفس را بنوشید، روده ‌های شما فعال می شوند. این امر به لاغری و به کاهش وزن کمک می‌ کند، زیرا مواد زائد از بدن خارج می‌ شوند. جالب است بدانید که مصرف روزانه یک لیوان آب کرفس باعث می ‌شود که فیبر زیادی به بدن وارد شود و احساس سیری در فرد شکل گیرد.

تاثیر کرفس در رژیم لاغری

بنابراین شما می ‌توانید به جای نوشیدن آب میوه ‌های چاق کننده و مضر از آب کرفس استفاده نمایید. بدین ترتیب هم ویتامین ‌ها و املاح بدنتان تامین می شود و هم چاق نخواهید شد. شما می ‌توانید آب کرفس را با دستگاه آب میوه گیری در خانه تهیه کرده و میل کنید. همچنین با خوردن آب کرفس ولع خوردن به شیرینی جات در افراد کمتر می ‌شود.

باید این را هم مد نظر قرار دهید که در خوردن آب کرفس نباید زیاده روی کنید؛ چرا که در آب کرفس ماده‌ ای به نام اگزالات موجود است که برای افرادی که دارای سنگ کلیه ویا مثانه هستند مضر می باشد. این ماده باعث می‌ شود که سنگ ‌ها بزرگتر شوند. آب کرفس برای افرادی که دارای کیست تخمدان و کیست سینه می باشند، توصیه نمی‌ شود.

برگ‌ های کرفس در مقایسه با ساقه اش ریزمغذی‌ های بیشتری دارد و هر چه رنگ آن تیره ‌تر باشد، از ویتامین A و B بیشتری نیز برخوردار است. ولی ساقه کرفس را هم نباید دست کم بگیرید چرا که آن هم دارای مواد مغذی بی شماریست. ساقه فیبری کرفس در مقایسه با سایر سبزیجات چوبی ‌تر و تقریبا غیرقابل جذب تر بوده و این همان علتی است که به کاهش وزن انسان کمک می نماید. خوب است بدانید که به گفته متخصصان علوم غذایی، اگرچه کرفس از هویج نیز کم کالری ‌تر می باشد ولی میزان مصرف مجاز آن، روزانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ گرم است. به طور نسبی ۲۰ کالری انرژی در این میزان کرفس وجود دارد.

با گنجاندن کرفس در رژیم لاغری خود به کاهش وزن برسید

میزان 100 تا 150 گرم کرفس برای هضم در بدن تقریبا ۴۰ کالری انرژی نیاز دارد. در نتیجه ۲۰ کالری کرفس می‌ سوزد و تنها ۲۰ کالری به کاهش وزن ما کمک می ‌کند و این مقدار در برابر کالری دریافتی روزانه هر فرد ناچیز می باشد. در میان وعده‌ ها آب کرفس می تواند جایگزین آبمیوه ‌های بسیار شیرین شود و در ضمن لازم است بدانید که آب کرفس مواد فیبری ندارد و اگرچه مصرف آن می ‌تواند مفید باشد، اما نمی ‌تواند جایگزینی برای میوه شود و باید در کنار میوه و سبزیجات مختلف از کرفس نیز به صورت خام استفاده شود.

کرفس بهترین ماده غذایی برای برطرف کردن عفونت مجاری ادرار و اسید اوریک بالا است و این حاصل مطالعات و تحقیقات گسترده دانشمندان است. گشاد شدن مجاری کلیه با وجود روغن ‌های فرار در کرفس پدید می آید. ایجاد عطر خوشایند این گیاه، باعث می ‌شوند که مجاری کلیه گشاد شوند و دفع اسید اوریک ساده شود. بوی بد دهان با کرفس از بین می رود و تجربه نشان داده است که کرفس و غذا‌های حاوی آن بوی ناخوشایند دهان را از بین می ‌برند. احتمالا به دلیل ترکیب موادی که در معده تولید می‌ شوند با مواد معطر کرفس این اتفاق می افتد.

تاثیر کرفس در رژیم لاغری

تاثیر آب کرفس در رژیم لاغری

کرفس به دلیل مقدار زیاد منیزیم، تاثیرات مهمی در چربی سوزی دارد؛ و سیستم اعصاب رو قوی می کند، فشار خون را پایین می ‌آورد و بهترین چیز برای میان وعده وقتی احساس گرسنگی می کنیم. متخصصان تغذیه در خصوص این مساله توافق نظر دارند که مصرف کرفس به صورت روزانه باعث افزایش متابولیسم می ‌شود و سوخت و ساز بدن به بهترین حد ممکن می‌ شود. افزایش متابولیسم به این معنی است که بدن شما کالری بیشتری می‌ سوزاند و در نتیجه با افزایش مصرف انرژی از ذخایر چربی استفاده شده و کاهش وزن تسهیل می‌ گردد.

نوشیدن آب کرفس منجر به کاهش اشتها و کاهش ویار به مواد بدون ارزش غذایی و پرکالری می‌ شود. به همین خاطر توصیه می‌ شود آب کرفس را قبل از صرف غذای اصلی مصرف نمایید تا تاثیرات خود را بهتر بر جای بگذارد. کرفس دارای خصوصیات دیورتیک خوب نیز می باشد. دیورتیک بودن به این معنی است که باعث تخلیه بهتر و سریع‌ تر آب از بدن می شود. این فاکتور باعث تسریع سوخت و ساز بدن فرد و در نتیجه مصرف توده چربی بدن خواهد بود.

کرفس خام دارای مقادیر زیادی کلسیم به شکل قابل استفاده برای بدن می باشد و این کلسیم ارگانیک قادر است سیستم هورمونی بدن را تحریک نماید. به عنوان مثال با افزایش ترشح هورمون ‌هایی همچون تیروکسین، باعث افزایش شکسته و مصرف شدن چربی ‌های ذخیره شده در سلول‌ ها می ‌شود.

استفاده از یک رژیم غذایی عالی با کرفس

بیش از هر چیز باید بدانید که کرفس را چگونه و به چه شکل در برنامه غذایی خود بگنجانید. بسیاری از افراد تصور می کنند که هر چه بیشتر از کرفس استفاده کنند، میزان لاغری و کاهش وزن بیشتری را شاهد خواهند بود. بنابراین استفاده از یک رژیم غذایی لاغری مناسب همراه با مصرف کرفس می تواند شما را به نتایج دلخواهتان از کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام برساند. اگر به دنبال یک رژیم لاغری ایده آل می باشید ما وبسایت من و رژیم را به شما پیشنهاد می کنیم. وبسایت من و رژیم ارائه دهنده انواع رژیم لاغری هوشمند متناسب با شرایط بدنی هر فرد است. رژیم های ارائه شده از سوی من و رژیم دارای تائیدیه متخصصان اروپایی و آمریکایی هستند و می توانید بدون هیچ گونه نگرانی در مسیر رسیدن به تناسب انمدام از آن ها استفاده نمایید.

سمیرا علی جانی

Recent Posts

Dating site to meet singles & find real love!

The opinions expressed are the author’s alone and have not been provided, approved or otherwise… Read More

% روز قبل

Benefits of Online Dating

Online dating has transformed the way people find love and build relationships. In the digital… Read More

% روز قبل

How Do I Create Zip File on My Phone New Data!

That means that it consists of pixels, the same small dots displayed on your monitor… Read More

% روز قبل

لاغری نوجوانان با رژیم غذایی

هریک از مراحل رشد انسان فرایندی شگفت آور و قابل تحسین است و انسان برای… Read More

% روز قبل

علت چاقی چیست و چطور می‌توان آن را درمان کرد؟

چاقی مشکل جدی است که این روزها گریبان گیر افراد زیادی شده است. این مشکل… Read More

% روز قبل

ناهار رژیم لاغری

تغییر سبک زندگی مردم و همین طور رژیم غذایی افراد، باعث شده هر روز در… Read More

% روز قبل