تناسب اندام در خانه با چند حرکت ورزشی

تناسب اندام در خانه با چند حرکت ورزشی

تناسب اندام در خانه با چند حرکت ورزشی | امروزه به دلیل وجود مشغله ها و مشکلاتی که گریبان گیر همه مردم شده، فرصت ورزش کردن و پرداختن به اموری مربوط به سلامتی می باشد، برای همه سخت و طاقت فرسا شده است. زیرا ساعات کاری بالا اجازه نخواهد داد تا شخصی به باشگاه برود و زمانی را برای لاغری شکم و پهلو در نظر بگیرد. اغلب کارمندان از اوضاع باشگاه ها و زمان های باز بودن برای خانم و آقایان گله مند هستند، البته می توان گفت بیشتر خانم ها بایستی صبح ها در محل کار حضور داشته باشند و بطور حتم قادر نخواهند بود تا در یکی از سالن های ورزشی حضور بهم رسانند. از این جهت، مختصصین علم ورزش در شورای بین الملل اعلام کردند که برای کاهش وزن جهانی و رسیدن به شاخص سلامت اندام، تعدادی از حرکات ورزشی را پیشنهاد می دهد تا همه انسان ها در هر زمان و مکانی که ساعت های آزادی دارند، نسبت به انجام آن ها اقدام فرمایند تا لاغری سریع را از آن خود کنند.

اصول اولیه تناسب اندام و حرکات ورزشی

علاوه بر موارد گفته شده، عده ای هم هستند که حال و حوصله رفتن به باشگاه ها را ندارند و یا از نظر مالی از عهده پرداخت هزینه های بسیار بالا بر نمی آیند، اما به طور حتم کسی را نمی توان یافت که از سلامت و تناسب اندام بدش بیاید. از این رو توجه به برخی از اصول اولیه و اساسی به علاقه مندان توصیه می شود. همان طور که می دانید ورزش روزانه یکی از ضروری ترین اقداماتی می باشد که برای بهینه سازی سلامتی مفید است. اما با وجود گزینه های فراوان در لاغری سریع و موثر، ممکن است افراد برای انتخاب روشی مناسب گیج و سردرگم شوند. با خواندن این مقاله، راه ها و تکنیک های تاثیر گذاری به علاقه مندان توصیه خواهد شد تا بتوانند آن ها را در مسیری سالم و شایسته قرار دهند. همچنین تمرین های ساده ای موجود است که پس از انجام آن ها به تمرینات قدرتمند تر و استقامتی تر تبدیل می شوند و فرد را در یافتن بهترین روش لاغری یاری می کنند. اصول اولیه هر ورزشی، مواردی همچون، گرم کردن، حرکات اروبیک و چربی سوزی، حرکات مقاومتی به منظور سوزاندن چربی و ساخت عضلات، و در انتها حرکات کششی که باعث سرد شدن بدن می شود، را در نظر می گیرند.

بهترین حرکات ورزشی

برخی از حرکات ورزشی برای تناسب اندام در منزل

همان طور که در بخش های قبلی گفته شد کمتر کسی در دنیا از وضعیت بدنی خود راضی می باشد و معمولا این طرز فکر در بین کسانی رواج دارد که به باشگاه نمی روند. اما اشخاصی که در کلاس ها و دوره های ورزشی حضور دارند و یا زمانی را در منزل برای تناسب اندام در نظر می گیرند، هیچ گاه دچار این گونه افکار نخواهند شد. ورزش نکردن و عدم رعایت رژیم غذایی سالم، نه تنها باعث افزایش وزن شده، بلکه رکود و تنبلی را در زندگی فرد به وجود می آورد. شاید باورش عجیب باشد اما تنها با انجام چند حرکت روزانه می توان به لاغری سریع و موثر رسید و همچنین به صورت حیرت آوری لاغری شکم و پهلو را برای فرد به ارمغان آورد. از این رو، آگاهی یافتن از مواردی که به علم ورزشی و تغذیه انسان می افزاید، الزامی می باشد. یکی از وب سایت هایی که در زمینه رژیم در حالت فعالیت است و کاربران بسیاری از مقالات علمی آن استفاده می کنند، من و رژیم می باشد. این سایت کلیه امور مربوط به ورزش و تغذیه را شامل شده و همچنین برنامه غذایی بسیار فوق العاده ای را در اختیار فرد علاقه مند قرار می دهد.

یک: ورزش طناب زدن

طناب زدن ورزشی بسیار عالی به منظور افزایش سرعت و استقامت فرد است که در صورت انجام شدن به شیوه ای صحیح، پاها و ران پا را تقویت کرده و برای مسابقات دو میدانی و دویدن به منظور کوچک کردن شکم، مورد استفاده قرار گرفته می شود. اگر به گونه ای تخصصی تر به این حرکت نگاه کنیم می توان ارزش آن را با دویدن برابر دانست.

دو: حرکت پروانه ای

همان طور که در بخش های قبلی مشاهده شد، انجام دادن حرکات و فعالیت های ورزشی به اصولی نیاز دارد که بایستی قبل از آغاز ورزش به آن ها پرداخته شود. یکی از مهم ترین فعالیت ها، گرم کردن است که حرکت پروانه ای نیز در آن گروه قرار می گیرد. اگر گرم کردن بدن به درستی انجام گردد، بدون شک سوخت و ساز بدن و سطح کالری سوزی افزایش خواهد یافت. دقت کنید که به منظور بازدهی بیشتر، بدن و دست ها را صاف و در یک راستا قرار دهید.

سه: انجام صحیح حرکت دیپ

حرکت دیپ یکی از حرکاتی است که معمولا برای تقویت عضلات بالا تنه مورد استفاده قرار گرفته می شود و عضلات پشت بازو را به گونه ای تحت تاثیر قرار می دهد که انگار از قبل هیچ گونه چربی و ماده اضافی در آن ذخیره نشده بوده است. البته باید بدانید که در صورت عدم انجام صحیح این حرکت، ممکن است استخوان ها و عضلات دست را مورد آسیب قرار دهد. می توانید این فعالیت را با یک صندلی انجام دهید و کف دست را روی صندلی گذاشته، وزن را رو دست انداخته و سپس به پشت بازو فشار وارد کنید. جالب است بدانید که فشار حال روی دست ها و بازو ها، عضلات شکم را نیز تاثیر قرار داده و به مراتبی باعث کوچک کردن شکم می شود.

بهترین حرکات ورزشی

چهار: حرکت موثر پلانک

حرکت پلانک یکی از حرکات مورد علاقه ورزشکاران است که در واقع کل عضلات بدن را تحت تاثیر قرار می دهد. عضلات شکمی تنها عضلاتی هستند که به استخوان ارتباطی ندارند و توسط حرکت پلانک به خوبی تغییر کرده و موجب لاغری شکم و پهلو می شود. این تمرین کلیه عضلات شکمی مانند راست شکمی و عضلات اصلی میانه را مورد فشار قرار می دهد. جالب است بدانید که در صورت انجام ندادن درست پلانک، زانوهای فرد آسیب خواهد دید. دقت کنید که کمر، باسن، پهلو و شکم را در یک راستا قرار دهید.

  • انجام حرکت شنا سوئدی

حرکت شنا سوئدی یکی از تمریناتی است که افراد مبتدی از عهده آن بر نمی آیند. این فعالیت بدنی تمام گروه های اصلی در بالا تنه را مورد هدف قرار داده و با تکیه بر دستان، حالتی شبیه به اریب را در بدن به وجود می آورد. حرکت شنا سوئدی می تواند در ابتدا باعث آب کردن شکم شود و پس از مدتی بالا تنه ای قوی تر برای فرد به ارمغان آورد.

  • حرکت بی رقیب دراز نشست

برای انجام دادن این حرکت بایستی بسیار دقت کنید تا عضلات و استخوان های کمری خود را تحت فشار قرار ندهید. اگر حرکت دراز نشست به درستی انجام شود، تاثیر فوق العاده ای روی آب کردن شکم خواهد گذاشت. یکی از نکاتی که بایستی مورد توجه ورزشکاران قرار گیرد، آگاهی یافتن از حرکات ورزشی، نحوه صحیح آن ها و تاثیر شان روی بدن می باشد. از آن جا که عصر، عصر ارتباطات است، مردم برای بالا بردن دانش خود در زمینه های ورزشی و تغذیه ای از وب سایت هایی استفاده می کنند که کلیه مطالب را به شیوه ای نوین در اختیار شان ها قرار دهد. از جمله این سایت ها، من و رژیم است که علاوه بر ارائه مقالات علمی، رژیم های غذایی مناسبی را به فرد پیشنهاد می دهد.

  • حرکت فوق العاده برپی

برپی یکی از حرکات فوق العاده ای است که برای تقویت کل بدن موثر می باشد. این حرکت موجب شده تا استقامت قلبی عروقی افزایش پیدا کند و قدرت عضلات در تمام بدن بهبود یابد. شاید برخی از شما با این حرکت آشنا نباشید، اما بهتر است بدانید که برای انجام این حرکت فقط کافی است بایستید و پاها را به اندازه عرض شانه باز کنید. سپس دست ها را در جلوی بدن قرار داده و حرکت اسکوات را به شیوه ای صحیح به انجام رسانید. حال دست ها را روی زمین بگذارید و یک حرکت شنا بزنید. حال زمان آن رسیده که به سمت بالا آمده و پرشی داشته باشید. در عین پریدن دست ها به سمت عقب برده و پاها را نیز تا نزدیکی دست ها ببرید. در انتها نیز در حالت ایستاده بازو ها را تا بالای سر حرکت دهید و با پرشی به سمت بالا به این فعالیت خاتمه دهید. مربیان و متخصصان ورزشی توصیه می کنند که به منظور تاثیر بیشتر و لاغری شکم و پهلو، این حرکت را ده مرتبه به انجام رسانید.

بهترین حرکات ورزشی

با من و رژیم تناسب اندام را به خود هدیه دهید

همان طور که می دانید، داشتن بدنی زیبا یکی از اهداف هر فرد است که باعث می شود تا حس دوباره زندگی به او بازگردد. به منظور رسیدن به تناسب اندام بایستی رژیم غذایی سالم و حرکات ورزشی در کنار هم صورت گیرد. شاید فکر کنید که حتما رفتن باشگاه یکی از واجبات است و بدون حضور در کلاس های ورزشی قادر نخواهید بود تا بدنی ایده آل را به دست آورید. در صورتی که سخت در اشتباه هستید و می توانید روش ها و مسیر های آسان تر و کم هزینه تر را دنبال کنید. یکی از این روش ها که موجب تخت شدن و آب کردن شکم می شود، انجام تمرینات ورزشی و رعایت رژیم غذایی در منزل است. در حالت کلی ورزش به معنای انجام حرکاتی است که سبب می شود عضلات فرد کار کند و بدن را به سوزاندن کالری وادار کند. همان طور که در جریان هستید انواع مختلفی از فعالیت های بدنی وجود دارد که شامل شنا، دویدن، آهسته دویدن، پیاده روی و رقصیدن می شوند.تمامی حرکات و فعالیت های ورزشی تغییراتی را در قسمت هایی از مغز ایجاد می کند که به صورتی موثر استرس و اضطراب فرد را تحت کنترل قرار می دهد. یکی دیگر از مزیت های ورزش، درمان افسردگی است که مغز در عین انجام این کار، احساسات مثبت را درون فرد افزایش می دهد.

همچنین، آمار نشان داده که فعالیت های بدنی باعث کاهش اضطراب شده، وضعیت روحی خود بهبود بخشیده و افراد قادر خواهند بود تا ترس را از خود دور کنند. نکته جالب این جاست که شدت تمرینات بدنی شما به هیچ وجه اهمیتی ندارد، تنها چیزی که ارزشمند است، روحیه شخص است که با آزاد کردن اندروفین از تمام فکر های منفی دور شده و سلامت جسمی روحی را بالا می برد. و اما نکته ای مهم در خصوص رژیم لاغری سریع و موثر، این است که در حین رژیم گرفتن، به مراتب کالری دریافتی بدن کاهش می یابد، در همین زمان خواهد بود که میزان متابولیک فرد نیز دچار تغییرات مثبتی خواهد شد. درنتیجه با انجام فعالیت های ورزشی روزانه منظم، لاغری و کاهش وزن سالم رخ می دهد. به منظور بهتر انجام شدن روند لاغری و فعالیت های بدنی، سایت من و رژیم این کار را برای تان ساده کرده است. این سایت، امکانات ویژه ای از جمله دریافت برنامه غذایی پیشنهادی، رژیمی متناسب با نوع بدن و تغییرات وزنی در هر دوره کاهش یا افزایش وزن را در اختیار فرد قرار می دهد.

مزایای داشتن فعالیت بدنی منظم

همان طور که می دانید فعالیت های فیزیکی تاثیرات مثبتی روی جسم و ذهن انسان ها می گذارد. اگر در گروه افرادی قرار دارید که به طور مرتب ورزش می کنند و فعالیت های حرکتی مناسب را در برنامه روزانه قرار داده اند، می توانید از این به بعد خود را فردی سالم بر شمارید. فعالیت های بدنی منظم مزیت هایی دارد که در این بخش به آن ها اشاره می کنیم.

  • خطر حمله قلبی را کاهش دهید
  • وزن خود را بهتر مدیریت کنید
  • سطح کلسترول خون را پایین بیاورید
  • خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و برخی سرطان ها را کاهش دهید
  • فشار خون کمتر را تجربه کنید
  • دارای استخوان ها، ماهیچه ها و مفاصل خود را تقویت کنید
  • خطر ابتلا به پوکی استخوان کاهش دهید
  • در صورت بیماری، بهبودی سریع تر را برای خود به ارمغان آورید
  • احساس بهتری داشته باشید
  • با انرژی بیشتر، خلق و خوی بهت ، احساس آرامش بیشتری کنید
  • خواب بهتری داشته باشید
  • ذهن خود را سالم کنید
  • افسردگی را بزدایید و از خود دور کنید
  • افکار منفی را مسدود کنید
  • نگرانی های روزمره را با انجام حرکات ورزشی از خود دور کنید
  • ورزش با دیگران فرصتی برای افزایش ارتباط اجتماعی فراهم می کند
  • افزایش تناسب اندام و بالا رفتن اعتماد به نفس را برای خود به ارمغان بیاورید
  • روحیه خود را بهبود ببخشید و زندگی سالمی را تجربه کنید
  • استرس ناشی از مشکلات زندگی را کاهش داده می شود
  • سطح هرمون ها و سطوح شیمیایی در مغز را به گونه ای صحیح تغییر می دهد

حداقل 30 دقیقه در طول روز ورزش کنید

برای حفظ سلامتی و کاهش خطر ابتلا به مشکلات خطرناک و در آور، متخصصان و محققان مرکز بهداشت و درمان انجام حداقل 30 دقیقه فعالیت بدنی با شدت متوسط را در اکثر موارد و ترجیحا در تمام روزها توصیه می کنند. فعالیت بدنی و حرکات ورزشی موثر می تواند سلامتی فرد را بهبود بخشد و خطر ابتلا به چندین بیماری نظیر دیابت نوع 2، سرطان و بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهد. فعالیت بدنی نیز قادر است به صورت طولانی مدت سلامتی و حسی خوب را برای فرد به ارمغان بیاورد و مهم تر از همه شخص را با سوزاندن کالری و تغییر شیوه زندگی، به تناسب اندام برساند. همچنین، داشتن فعالیت های ورزشی منظم باعث می شود تا کیفیت زندگی بهبود پیدا کرده و روشی درست و سالم را با رعایت کردن رژیم غذایی، در طول عمر برای خود بر گزیند.

سمیرا علی جانی

Recent Posts

Dating site to meet singles & find real love!

The opinions expressed are the author’s alone and have not been provided, approved or otherwise… Read More

% روز قبل

Benefits of Online Dating

Online dating has transformed the way people find love and build relationships. In the digital… Read More

% روز قبل

How Do I Create Zip File on My Phone New Data!

That means that it consists of pixels, the same small dots displayed on your monitor… Read More

% روز قبل

لاغری نوجوانان با رژیم غذایی

هریک از مراحل رشد انسان فرایندی شگفت آور و قابل تحسین است و انسان برای… Read More

% روز قبل

علت چاقی چیست و چطور می‌توان آن را درمان کرد؟

چاقی مشکل جدی است که این روزها گریبان گیر افراد زیادی شده است. این مشکل… Read More

% روز قبل

ناهار رژیم لاغری

تغییر سبک زندگی مردم و همین طور رژیم غذایی افراد، باعث شده هر روز در… Read More

% روز قبل