با خوراکی های ممنوعه قبل از ورزش آشنا شوید

با خوراکی های ممنوعه قبل از ورزش آشنا شوید

با خوراکی های ممنوعه قبل از ورزش آشنا شوید | بسیاری از افراد براین باورند که پیش از ورزش نباید لب به چیزی بزنند. آن ها معتقدند که خوردن هر ماده ی غذایی پیش از ورزش موجب دل پیچه و سکته قلبی می شود! شاید برای تان جالب باشد که بدانید براساس برخی تحقیقات و پژوهش های انجام شده، اغلب افراد در اثر ورزش کردن پس از غذا به دل درد دچار نمی شوند مگر این که زیاد غذا خورده باشند یا ورزش شدیدی انجام دهند. این افراد نمی دانند که معده یک کیسه عضلانی است که پس از خوردن غذا دریچه پایینی آن محکم بسته شده و اجازه عبور غذا را نمی دهد.

غذای خورده شده که در معده وجود دارد سبب انقباض دیواره و در نتیجه مخلوط شدن غذا با شیره های گوارشی می شود. دقیقا تا وقتی که عضلات این دریچه، اکسیژن کافی دریافت کنند کار خود را به درستی انجام می دهند اما امان از وقتی که غذای زیادی خورده یا ورزش های خیلی سنگین انجام شود، در این صورت ممکن است قلب توانایی نداشته باشد که هم زمان خون کافی به عضلات اسکلتی و عضلات دریچه معده برساند و در اثر خون رسانی کمتر، عضلات اکسیژن مورد نیاز را دریافت نمی کند و منقبض می شوند که این مسئله در فرد ایجاد ناراحتی می کند.

درصورتی که عزم تان برای لاغر و خوش هیکل شدن جزم است و تصمیم تان جدیست پس بدانید که خوردن مواد خوراکی پیش از ورزش ضرری ندارد اما نه خوردن هر ماده ی غذایی. بسیاری از خوراکی های وجود دارند که اغلب ورزشکاران آن ها را با نام خوراکی های ممنوعه قبل از ورزش می شناسند. ما کارشناسان من و رژیم نیز این جا هستیم تا شما را با برخی از مهم ترین این خوراکی ها آشنا کنیم. تا پایان مقاله همراه ما باشید.

      • شکلات پروتئینی

یکی از مواد خوراکی که باید از مصرف آن پیش از ورزش خودداری کنید، شکلات پروتئینی است. این ماده خوراکی می تواند در برنامه غذایی قبل از ورزش جای بگیرد. شکلات های پروتئینی معمولا حاوی مقدار قابل توجهی قند هستند که پس از مصرف افت قند خون را نیز به همراه دارند. همچنین این نوع از شکلات ها شامل میزان بسیار زیادی پروتئین و در عین حال کربوهیدرات کمی است که انرژی لازم برای انجام یک جلسه ی ورزشی را به بدن نمی رسانند. بهتر است برای پیش از ورزش به خوردن محصولات انرژی زا و حاوی غلات کامل و کم قند روی بیاورید.

خوراکی های ممنوعه

    • شکلات سیاه یا تلخ

شکلات سیاه یکی از مواد غذایی است که مقدار زیادی انرژِی به بدن وارد می کند و به عنوان یک ماده خوراکی فوق العاده از آن یاد می کنند. این شکلات به شدت مناسب ورزشکاران است چرا که حاوی قند و کربوهیدرات می باشد و به کمک آن ها انرژی تولید می کند. اما یکی از معمول ترین مشکلات اکثر میان وعده هایی مانند شکلات این است که مصرف آن ها با افت قند خون همراه هستند. این مسئله نیز موجب بروز خستگی شده و شروع ورزش را سخت می کند. بنابراین بهتر است یک خوردنی مناسب تر که نیاز به زمان بیشتری برای هضم دارد و کم قند است انتخاب کنید.

    • نوشابه ها

اگر عادت دارید که پیش از رفتن به ورزش و انجام تمرینان فیزیکی، نوشابه بنوشید، باید بگوییم که عادت بسیار بدی دارید و باید هر چه سریع تر آن را کنار بگذارید. نوشابه ها به دلیل این که حاوی مقدار زیادی قند هستند و افت قند خون را به همراه دارند، مناسب خوردن پیش از غذا نیستند. همچنین گاز موجود در آن ها موجب می شود که معده ی فرد در طول ورزش به هم بریزد و دچار مشکل شود. به شما پیشنهاد می کنیم که قبل از رفتن به ورزش تنها آب بنوشید؛ زیرا باعث آب رسانی به بدن شده و انرژی را کاهش نمی دهد.

    • سبزیجات

سبزیجات دارای مقدار قابل توجهی فیبر هستند. به همین دلیل اغلب افراد که به دنبال لاغری سریع و کاهش وزن هستند، این طور فکر می کنند که پیش از رفتن به ورزش می توانند این مواد خوراکی را مصرف کنند درحالی که آن ها نمکی دانند همین مقدار زیاد فیبر که وارد بدن می شود، می تواند پیش از ورزش مشکل ساز شود. پس از مصرف مواد غذایی سرشار از فیبر قبل از ورزش خودداری کنید. چرا که فیبرها سرعت هضم غذا را افزایش می دهند و می توانند شما را در حین ورزش دچار مشکل کنند.

خوراکی های ممنوعه

    • ماست

بسیاری ماست را یک غذای سبک می دانند و به دلیل دارا بودن مقدار زیادی پروتئین، فیبرها و میزان مناسبی پروبیوتیک سعی می کنند حتما قبل از انجام تمرینات ورزشی حتما آن را میل کنند اما این یک اشتباه بزرگ است. شاید ماست برای دستگاه گوارش مفید باشد اما با این حال یک محصول لبنی است که با ورزش جور نیست. حتی اگر شما نسبت به محصولات لبنی حساس نباشید باز هم مصرف ماست امکان بروز کرامپ های عضلانی، ناراحتی و حتی اسهال را فراهم می سازد. بنابراین بهتر است بعد از آمدن از ورزش آن را میل کنید. اگر هم هیچ جوره نمی توانید از ماست دل بکنید بهتر است مصرف آن حداقل دو ساعت قبل از شروع جلسه ی ورزشی باشد.

    • غذاهای پر ادویه

سیستم گوارش با خوردن غذاهای پر ادویه به شدت آسیب می بیند. به همین دلیل هم بهتر است پیش از ورزش غذاهایی که ادویه زیادی دارند، مصرف نکنید. قبل از رفتن به باشگاه و انجام فعالیت های فیزیکی بهتر است مواد ساده و قابل هضمی که کربوهیدرات دارند مصرف کنید. برای مثال یک تکه نان تست و مربا یا یک سیب و موز کوچک گزینه ‌های مناسبی هستند. البته آن هم نه بلافاصله پیش از ورزش، باید چند ساعت بین خوردن این مواد و رفتن به ورزش وقفه انداخت.

    • اسموتی ها

بهتر است پیش از رفتن به ورزش اسموتی میل نکنید چرا که مصرف آن چندان هم مناسب نیست. درصورتی که چند ساعت قبل از ورزش اسموتی خوردن دقیقا زمانی که به باشگاه می رسید و می خواهید ورزش را شروع کنید، احساس ضعف شدیدی دردل تان احساس می کنید. علاوه بر این اسموتی ها معمولا سرشار از فیبر هستند که باعث ایجاد احساس ناراحتی دردستگاه گوارش می شوند. حتی بهتر است بدانید که اگر در تهیه ی آن ها از شیر استفاده می کنید احتمال بروز استفراغ در صورت انجام ورزش های سنگین تر وجود دارد. بنابراین بهتر است اسموتی ها را در وعده ی صبحانه و یا اگر مایل بودید بعد از ورزش نوش جان کنید.

خوراکی های ممنوعه

    • سیب

شاید با خودتان فکر کنید که بهترین خوراکی که می توانید پیش از رفتن به ورزش میل کنید، میوه ها خصوصا سیب است. اما باید بگوییم که اشتباه فکر می کنید. بسیاری معتقدند که به دلیل مقدار زیادی کافئین و کربوهیدرات که در این میوه ی لذیذ وجود دارد پس استفاده از آن قبل از ورزش انتخاب خوبی خواهد بود. اما این موضوع کاملا اشتباه است. پیش تر هم درباره سبزیجات که دارای فیبر هستند، صحبت کردیم؛ غذا هایی که فیبر بالایی دارند می توانند عملکرد دستگاه گوارش را افزایش دهند یا در طول ورزش موجب اسهال و ایجاد تهوع گردند. فیبر یک ماده مهم برای تنظیم فرایند دفع مدفوع از بدن است، اما بهتر است موادی همچون سیب بعد از ورزش مصرف گردد.

    • کره انواع آجیل و چربی های سالم

شاید خوردن کره ی انواع آجیل ها و آووکادو انتخاب سالم و خوبی بوده و ضرری برای بدن نداشته باشد، اما بیشتر افراد به هنگام ورزش یا پیش از آن نمی توانند از این موارد استفاده کنند، چرا که باعث سنگینی آن ها می شود. مسلما این را می دانید که هضم چربی ها به زمان بیشتری نیاز دارد. همچنین درشت مغذی ها می تواند در برخی از دونده ها باعث ریفلاکس اسید معده شود. به همین دلیل هم بهتر است پیش از رفتن به ورزش تنها 15 گرم چربی مصرف شود. این مقدار برابر با یک قاشق غذاخوری کره آجیل یا یک اونس پنیر یا دو عدد تخم مرغ بزرگ می باشد.


 

 

با من و رژیم خوردن خوراکی های ممنوعه قبل از ورزش را قطع کنید

شاید شما هم جزو آن دسته از افراد قرار دارید که مدت هاست در جستجوی یک رژیم لاغری مناسب هستید اما هنوز هم چیزی دست گیرتان نشده. ممکن است به یک برنامه غذایی سالم نیاز داشته باشید تا به شما بگوید که قبل از رفتن به ورزش چه مواد غذایی را خورده یا نخورید. اصلا نگران نباشید، من و رژیم در دسترس شماست تا همین حالا یک برنامه غذایی سالم و اصولی را در اختیارتان بگذارد.

من و رژیم به عنوان یک وب سایت ارائه رژیم های آنلاین می تواند شما را از سردرگمی نجات دهد. ممکن است در هر زمان که می خواهید به ورزش بروید بسیاری از خوراکی ها را به اشتباه مصرف می کنید، به این امید که در کاهش وزن تان موثر هستند. در این صورت به شما پیشنهاد می کنیم که همین حالا وارد وب سایت من و رژیم شده و ثبت نام کنید. پس از وارد کردن اطلاعات تان می توانید رژیم مناسب خود را دریافت و براساس آن پیش بروید. دیگر هم نیازی نیست نگران این باشید که قبل از انجام فعالیت های فیزیکی چه ماده خوراکی را مصرف و از خوردن کدامیک بپرهیزید.

امیر احمدی

Recent Posts

Dating site to meet singles & find real love!

The opinions expressed are the author’s alone and have not been provided, approved or otherwise… Read More

% روز قبل

Benefits of Online Dating

Online dating has transformed the way people find love and build relationships. In the digital… Read More

% روز قبل

How Do I Create Zip File on My Phone New Data!

That means that it consists of pixels, the same small dots displayed on your monitor… Read More

% روز قبل

لاغری نوجوانان با رژیم غذایی

هریک از مراحل رشد انسان فرایندی شگفت آور و قابل تحسین است و انسان برای… Read More

% روز قبل

علت چاقی چیست و چطور می‌توان آن را درمان کرد؟

چاقی مشکل جدی است که این روزها گریبان گیر افراد زیادی شده است. این مشکل… Read More

% روز قبل

ناهار رژیم لاغری

تغییر سبک زندگی مردم و همین طور رژیم غذایی افراد، باعث شده هر روز در… Read More

% روز قبل