اگر لاغر هستید بخوانید

اگر لاغر هستید بخوانید

اگر لاغر هستید بخوانید | داشتن وزن و اندامی متناسب همان چیزی است که امروزه افراد زیادی به آن فکر می کنند. اگر از اندام خود رضایت ندارید و تمام تلاش تان را برای اضافه وزن کرده اید اما به نتیجه ای نرسیده اید، نگران نباشید و تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.  همانطور که اضافه وزن و چاقی مطلوب کسی نیست لاغری های بیش از اندازه نیز جلوه خوبی ندارد و اغلب منجر به نارضایتی در فرد می شود. وزن هرشخص بایستی متناسب با قد وی باشد. محدوده وزن هر شخص نیز بهتر است که با توجه به شاخص نمایه توده بدن و مطابق با قد، سن و جنسیت یک فرد بررسی شود.

بنابر طبقه‌بندی سازمان بهداشت جهانی، اگر نمایه توده بدن شخصی کمتر از 18 باشد، فرد دچار کمبود وزن است، در قسمت هایی نیز ، نمایه توده بدن زیر ۱۹ را برای زنان و زیر ۲۰ را برای مردان شروع مرحله کمبود وزن در نظر می‌گیرند.


 

 

 

 

 

    • اطلاع از وضعیت سلامتی

چنانچه تلاش های شما برای تغییر وضعیت اندام تان بی پاسخ بوده است در ابتدا بهتر است به پزشک مراجعه کتید تا از وضعیت سلامتی خودتان با خبر شوید. چرا که یک سری از بیماری ها و اختلال ها منجر به بهم خوردن تناسب اندام می شود. برای مثال چنانچه عملکرد غده تیروئید شما منظم نباشد، کم کار و یا پر کار باشد بر روی اندام شما تاثیر می گذارد، اما این قضیه مشکل لا ینحلی نیست و تنها با مراجعه به پزشک و مصرف داروهای ساده ای که برای این اختلال موجود می باشد می توانید وضعیت خود را تغییر دهید.

از دیگر بیماری های که می تواند منجر به لاغری در شما شود دیابت می باشد که این بیماری نیز از طریق آزمایش چکاپ مشخص می شود. البته بیماری های بسیاری لاغری وکاهش وزن را با خود به همراه دارند، به این منظور قبل از انجام هر کاری ابتدا از سلامتی خود مطلع شوید و بعد از این مرحله چنانچه هیچ گونه مشکلی وجود نداشت می توانید به دنبال سایر دلایل باشید.

    • نداشتن رژیم غذایی مناسب

گاهی مواقع افراد رژیم غذایی خوبی را دنبال نمی کنند و از این رو دچار کاهش وزن می شوند. بنابراین می توانید با مشورت با یک کارشناس تغذیه برنامه و عادات غذایی خود را بررسی کنید و در صدد دنبال کردن یک رژیم غذایی خوب برآیید. رژیم غذایی سالم ترکیبی از مواد غذایی مختلف می باشد و مواد غذایی اصلی همچون غلات (گندم ، جو ، چاودار ، ذرت یا برنج) یا مواد نشاسته دار (سیب زمینی ، سیب زمینی شیرین ، تارو یا کاساوا) ، حبوبات (عدس و لوبیا) ، میوه و سبزیجات و غذاهایی از منابع حیوانی (گوشت ، ماهی ، تخم مرغ و شیر) را شامل می شود.

اگر لاغر هستید بخوانید

    • شرایط نامناسب روحی

از دیگر موضوعاتی که منجر به لاغری در افراد می شود بهم ریختگی شرایط روحی می باشد. افرادی که از لحاظ روحی بهم ریخته باشند اغلب دچار بی اشتهایی هستند و به مرور زمان وزن کم می کنند. بنابراین اگر به هر دلیلی احساس ناراحتی و غم دارید و به دنبال روشی برای تغییر حالات روحی خود هستید بهتر است که به یک روانشناس مراجعه کنید و از اودرخواست کمک کنید و از این مسئله غافل نشوید چرا که همچون جسم، روح نیز نیاز به مراقبت دارد و اگر به هر دلیلی مشکلی پیش آید که منجر به ناراحتی دوره ای ما شود و نتوانیم آن رامدیریت کنیم بایستی قطعا برای درمان با یک فرد صاحب نظر مشورت کنیم.

    • شرایط کاری نامناسب و نداشتن وعده های غذایی مشخص

گاهی مواقع افراد با توجه به کاری که در آن فعالیت دارند وشرایط کاری شان ناخواسته برخی از وعده های غذایی خود را حذف می کنند که این کار در طولانی مدت منجر به لاغری بیش از اندازه در آن ها می شود. بنابراین اگر بنابر کارتان نمی توانید وعده های غذایی خود را میل کنید می توانید از غذاهای مقوی و انرژی زایی استفاده کنید که بدن تان دچار کمبودینشود. ممکن است که در این بین نیز به مصر مکمل ها نیز داشته باشید که بهتر است با پزشک مشورت کنید.

    • احساس تنهایی و تاثیرات زیان بار آن

شاید کمی عجیب به نظر برسد اما تنهایی نیز می تواند به مرور زمان منجر به لاغری شود. افرادی که تنها هستند چنانچه به تنهایی به عنوان یک مشکل نگاه کنند و نتوانند از تنهایی شان لذت ببرند روحیه خود را از دست خواهند دادو چه بسا به افسردگی مبتلا شوند و اشتهای خود را از دست دهند. که این عامل نیز به گونه ای به مشکلات روحی دامن زده و فرد را از روند طبیعی زندگی به دور می کند.

اگر لاغر هستید بخوانید

    • سلامت دهان و دندان

افرادی که دندان های سالمی ندارند طبیعتا نمی توانند برنامه غذایی سالمی داشته باشند و همین مسئله باعث می شود که اغلب از غذاهای آبکی استفاده کنند و به مرور زمان لاغر شوند. بنابراین به سلامتدهان و دندان خود اهمیت دهید و از وضعیت آن با خبر باشید.

    • اعتیاد و عادت های مخرب

افرادی که به مواد مخدر اعتیاد دارند به دلیل تاثیرات زیان‌بار این ترکیبات و همچنین عدم توجه به تغذیه خود، به کمبودها و مشکلات متعددی دچار می‌شوند. این افراد اغلب به سو تغذیه دجار می شوند و علت این اتفاق نیز در  عدم توجه به صرف غذا، احتمال عدم تمکن مالی برای خرید غذا در نتیجه از دادن شغل، فقدان حمایت خانواده، ابتلا به بیماری‌های دیگر مانند بیماری‌های عفونی و کمبودهای زیر مغذی‌ها، مصرف پایین میوه و سبزیجات تازه، حذف وعده‌‌های غذایی و عدم تناسب زمانی وعده‌ها از جمله دلایلی می باشد که منجر به لاغری در افراد می شود.

افرادی که به مصرف مواد مخدر اعتیاد دارند، با توجه به تاثیرات زیان‌باری که در نتیجه مصرف مواد مخدر دریافت می کنند با کمبودها و مشکلات جسمانی و روانی بیشماری رو به رو می‌شوند. البته ابتلا به مشکلات جسمانی و همچنین نبود آگاهی درباره تاثیر تغذیه مناسب بر روی ترک اعتیاد، به گونه ای زمینه برای بازگشت به اعتیاد را فراهم می‌ کند. در هر جایگاه و با هر حد از اعتیاد تنها برای بازگشت به یک زندگی سالم به یک تصمیمگیری احتیاج دارید. تنها کافیست تصمیم تان را نهایی کنید و با مصرف تغذیه مناسب و استفاده از مواد غذایی که سرشار از ویتامین و پروتئین می باشند در راستای بهبود وضعیت خودتان گامی سازنده بردارید.

اگر لاغر هستید بخوانید

    • اختلالات خواب

بی خوابی و اختلالات خواب نیز منجر به لاغری می شود. بنابراین اگر به هر دلیلی خواب خوبی ندارید از این قضیه ساده نگذرید و در راستای بهبود شرایط اقدام کنید. مراجعه به پزشک بهترین کاری است که می توانید انجام دهید.

به همین دلیل چنانه از کمبود وزن حادی رنج می برید، بایستی به تمامی مواردی که اشاره شد دقت کنید و آنها را ارزیابی کنید. قبل از اینکه به فکر چاره باشید بهتر است که در ابتدا به دنبال علت باشید. چرا که تا قبل از روشن شدن علت حتی اگر به واسطه راه هایی که وجود دارد چاق شوید بعد از مدتی دوباره به وزن خود باز خواهید گشت و در این مسیر تنها انگیزه خود را برای شروعی مجدد و طی راهی برای رسیدن به تناسب اندام از دست خواهید داد. این موضوع بسیار مهم می باشد و هر که به آن توجه نکند قطعا آسیبی جدی به خود وارد خواهد کرد.ممکن است پیش خود بگویید لاغری آنقدر ها هم بد نیست که برای آن اینقدر به خود زحمت داد. اما سخت در اشتباهید! لاغری و یا چاقی هر کدام دلایلی را دارند که بایستی به پیگری آن ها بپردازید. در غیر این صورت به مرور زمان لاغری منجر به عوارضی همچون احساس خستگی مداوم و زود هنگام در شما خواهد شد. پوکی استخوان، کم‌خونی و کمبود مواد مغذی (که خود باعث تشدید کمبود وزن می‌شود)، کاهش مقاومت بدن در برابر عفونت‌ها، قطع قاعدگی و تاخیر در التیام زخم و حتی مشکلات روحی و روانی نیز در نتیجه لاغری رخ می دهد. پس بهتر است به دنبال درمان و رسیدن به اندامی متناسب باشید.

و اما مسئله ای که نباید از آن غافل شوید این است که در برخی مواقع لاغری به علت مسائل ارثی در بعضی از افراد موجود می باشد که شخص به منظور برطرف کردن این مسئله می تواند با دنبال کردن رژیمهای پر کالری به وزن خود بیفزاید. بنابراین اگر از لاغری خود رنج می برید و دلیل آن را نیز جویا شده اید و در راستای حل آن اقدامات ویژه را انجام داده اید، وقت آن است که از سایت “من و رژیم” دیدن کنید. این سایت به همت کارشناسان تغذیه راه اندازی شده است و به منظور کمک به افرادی می باشد که به هر دلیلی به دنبال افزایش و یا کاهش وزن هستند. رژیم های چاقی برای افرادی که از لاغری خود رنج می برند به گونه ای کاملا استاندارد طراحی شده اند و شما می توانید در پایان با دنبال کردن یک رژیم تثبیت وزن به وضعیت خود در پایان ثبات بخشید.

امیر احمدی

Recent Posts

Dating site to meet singles & find real love!

The opinions expressed are the author’s alone and have not been provided, approved or otherwise… Read More

% روز قبل

Benefits of Online Dating

Online dating has transformed the way people find love and build relationships. In the digital… Read More

% روز قبل

How Do I Create Zip File on My Phone New Data!

That means that it consists of pixels, the same small dots displayed on your monitor… Read More

% روز قبل

لاغری نوجوانان با رژیم غذایی

هریک از مراحل رشد انسان فرایندی شگفت آور و قابل تحسین است و انسان برای… Read More

% روز قبل

علت چاقی چیست و چطور می‌توان آن را درمان کرد؟

چاقی مشکل جدی است که این روزها گریبان گیر افراد زیادی شده است. این مشکل… Read More

% روز قبل

ناهار رژیم لاغری

تغییر سبک زندگی مردم و همین طور رژیم غذایی افراد، باعث شده هر روز در… Read More

% روز قبل