خوردنی‌ هایی برای از بین بردن چربی شکمی

خوردنی‌ هایی برای از بین بردن چربی شکمی

خوردنی‌ هایی برای از بین بردن چربی شکمی | می خواهید چربی شکمی خود را ار بین ببرید؟ این روزها کسی هست که به دنبال آب کردن شکم و پهلوی خود نباشد؟ تغییراتی که در رژیم غذایی اکثر مردم دنیا به وجود آمده، در کنار سبک زندگی، باعث شده تا چاقی و چربی شکمی به یکی از مشکلات مربوط به سلامتی تبدیل شود.

در کنار مشکلاتی که چربی های اضافی بدن و به خصوص چربی شکمی برای سلامتی به وجود می آورد، داشتن اندام متناسب با شکمی تخت، به یکی از معیارهای زیبایی تبدیل شده است. به همین دلیل افراد زیادی در دنیا هر روز به دنبال روش هایی برای از بین بردن چربی شکمی هستند. اما سوال این است که چه نوع رژیم کاهش وزن و یا چه نوع خوردنی هایی برای این کار متناسب است؟ آیا برخی از خوراکی های بر آب کردن شکم و پهلو تاثیر می گذارند؟ اگر چنین خوراکی هایی وجود دارند، این خوراکی ها کدامند؟

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که میخواهید لاغر شوید اما نمی دانید که چه نوع رژیم غذایی کاهش وزنی برای شما مناسب است، با مشاورین من و رژیم مشورت کنید. در ادامه برخی از خوراکی هایی که به از بین بردن چربی شکمی کمک می کنند را بررسی می کنیم.

خوردنی‌ هایی برای از بین بردن چربی شکمی

لوبیای سیاه

باکتری های مفیدی که در روده رشد می کنند، یکی از بهترین موجوداتی هستند که در از بین بردن چربی شکمی نقش ویژه ای ایفا می کنند. این باکتری ها برای زنده ماندن به غذا احتیاج دارند و یکی از بهترین غذاها لوبیای سیاه است.

باکتری های روده فیبر محلول لوبیا سیاه را خرد کرده و سپس آن را به بوتیرات تبدیل می کنند. برخی از تحقیقات نشان می دهد که این ماده کالری سوزی را افزایش می دهد. در نتیجه باعث آب کردن چربی های اضافی بدن، به خصوص چربی شکمی می شود. نیم فنجان لوبیای سیاه بیشتر از هشت گرم فیبر دارد که تقریبا دو برابر یک سیب است.

ماهی سالمون

ماهی سالمون غنی از اسیدهای چرب امگا 3 است که به دلیل تاثیر قابل توجهی که در کمک به از بین بردن چربی های اضافه بدن دارد معروف است. به همین دلیل، یکی از خوردنی های مناسب برای از بین بردن چربی شکمی نیز به حساب می آید.

ماهی سالمون در حقیقت ، به دلیل داشتن چربی های سالم سطح آدیپونکتین را افزایش می دهد، که هورمونی است که باعث بالا رفتن متابولیسم شده و در نتیجه چربی ها را می سوزاند. بنابراین اگر به دنبال شکم تخت هستید، در رژیم غذایی کاهش وزن خود ماهی سالمون را فراموش نکنید، زیرا غنی از EPA و DHA است که دو شکل فعال اسیدهای چرب امگا 3 هستند.

خمیر میسو

به دنبال نابود کردن چربی شکمی هستید؟ خوب ، اول باید مطمئن شوید، غذاهایی که می خورید حاوی باکتریهای مفید برای روده است. خوردنی هایی مثل خمیر میسو سرشار از باکتری های مفید روده ای است که به هضم غذا و در نتیجه جلوگیری از تجمع چربی در شکم کمک می کند.

خمیر میسو که با تخمیر سویا همراه با نمک و کوجی تهیه می شود ، مملو از باکتری های مفید برای روده است که می تواند به تحریک دستگاه گوارش ، تقویت سیستم ایمنی بدن و سوزاندن چربی شکمی کمک کند.

تحقیقات زیادی بر روی ارتباط بین مصرف خوراکی های پروبیوتیک و کاهش وزن انجام شده است. نتایج این مطالعات نشان می دهد که افرادی که در رژیم غذایی کاهش وزن خود، از خوراکی های پروبیوتیک استفاده می کنند، نسبت به افرادی که چنین خوراکی هایی در برنامه غذایی خود ندارند، وزن کمتری داشته و کمتر دچار چربی شکمی می شوند.


تخم مرغ

شمردن کالری غذایی که می خورید را در تلاش برای مبارزه با چربی فراموش کنید و به جای آن بر روی پروتئین تمرکز کنید. از آنجا که عضلات برای تامین انرژی سلول های چربی اطراف شکم را می سوزاند یکی از بهترین روش ها برای سوزاندن چربی های اضافی بدن افزایش حجم عضله است.

بنابراین، گاهی بهتر است به جای اینکه ببینید چه غذایی باعث چربی سوزی می شود، خوردنی هایی را بخورید که باعث عضله سازی می شوند. تخم مرغ یکی از ساده ترین و در دسترس ترین این خوراکی هاست.

یک تخم مرغ بزرگ حدود 78 کالری و 6 گرم پروتئین دارد. تخم مرغ از آن دسته خوراکی هایی است که به راحتی با سایر مواد غذایی قابل ترکیب است و به سادگی می توانید آن را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

خوردنی‌ هایی برای از بین بردن چربی شکمی

جو دوسر

جو دو سر حاوی نوعی فیبر به نام بتا گلوکان است، که در ترکیب با آب در روده کوچک به ژله تبدیل می شود. این ژله سطح کلسترول خون را کاهش داده و سیستم ایمنی بدن را افزایش می دهد. از طرفی باعث می شود تا مدت زمان بیشتری احساس سیری کنید و سطح گلوکز خون را نیز تنظیم می کند.

وقتی مدت طولانی تری احساس سیری می کنید ، در نتیجه میل کمتری به خوردن میان وعده های ناسالم یا دریافت کالری اضافی خواهید داشت. نتیجه این موارد، باعث افزایش سوزاندن چربی شکمی می شود. جو دو سر یکی از خوراکی های عالی برای صبحانه است و به راحتی می توان آن را در تهیه انواع میان وعده ها و غذاهای خوشمزه استفاده کرد.

آلو قرمز

آلو قرمز را فقط به خاطر طعم فوق العاده و ظاهر خوشرنگ و خوشمزه آن نمی خوردند. آلو حاوی ترکیبات فنلی به نام فلاونوئیدها است که به این میوه رنگ قرمز و همچنین توانایی مبارزه با چربی می دهد.

علاوه بر این، آلو منبع فوق العاده ای از پکتین است که نوعی فیبر ژلاتینی است و همانطور که در مورد جو دو سر گفته شد، این ژله با جذب سلول های چربی باعث کاهش چربی کبد و از بین بردن چربی شکمی می شود.

اسفناج

برگ های سبز تیره اسفناج حاوی یک مولکول قند زنجیره ای طولانی به نام سولفوکوینووز (SQ) است که به جلوگیری از تجمع چربی ها در ناحیه شکم کمک می کند. بر اساس مطالعات این نوع قند، باعث رشد باکتری های خوب در روده می شود.

در نتیجه از رشد باکتری های بد در روده جلوگیری کرده و در نتیجه از انباشته شدن چربی شکمی جلوگیری می کند. برای یک ناهار خوشمزه ، اسفناج را با یک مشت گردو ، توت فرنگی خرد شده و پنیر ترکیب کنید و با خوردن این خوراکی خوشمزه به از بین بردن چربی شکمی خود کمک کنید.

خوردنی‌ هایی برای از بین بردن چربی شکمی

چغندر

چغندر به عنوان یک گیاه ریشه ای یک منبع منحصر به فرد از بتائین است. بتائین یک آمینو اسید است که سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد و بر مکانیسم مقاومت به انسولین نیز تاثیر می گذارد ، روحیه را تقویت می کند و بر آب کردن چربی های اضافی بدن تاثیر می گذارد.

آجیل

طبق تحقیقات انجام شده، افرادی که حداقل یک وعده غذایی سرشار از پروتئین گیاهی به جای پروتئین حیوانی می خورند ، به طور قابل توجهی احساس سیری بیشتری دارند. بادام زمینی ، گردو و دانه های آفتابگردان و سایر مغزها هر کدام به تنهایی و یا با هم می توانند به عنوان یک میان وعده عالی عمل کنند.

علاوه بر اینکه با خوردن آجیل احساس سیری بیشتری کرده و در نتیجه کمتر به خوردن خوراکی های ناسالم میل پیدا می کنید، انواع مختلفی از مواد معدنی نیز دریافت می کنید. بنابراین، با خوردن آجیل نه تنها می توانید بدن سالم تری داشته باشید بلکه می توانید از آنها به عنوان یک خوراکی مفید برای کاهش وزن و جلوگیری از تجمع چربی در ناحیه شکم نیز استفاده کنید.

ماست

ماست علاوه بر اینکه حاوی پروتئین و مواد پروبیوتیک است ، یک خوراکی موثر برای مبارزه با چربی شکمی نیز محسوب می شود. طبق مطالعات انجام شده، محققان به این نتیجه رسیدند که وقتی پروتئین موجود در ماست هضم و تجزیه می شود، مواد دیگری به وجود می آیند.

یکی از این مواد فنیل آلانین است که یک اسید آمینه بوده و هورمونی است که به کاهش اشتها کمک می کند؛ در نتیجه باعث کاهش وزن شود. انواع مختلفی ماست وجود دارد و برخی از متخصصین تغذیه اعتقاد دارند که ماستی که چربی آن گرفته نشده باشد و یا چربی بیشتر به آن اضافه نشده باشد، بهترین نوع ماست است.

موز

زمانی که می خوابید، بدن گرلین بیشتری تولید می کند. گرلین هورمون گرسنگی است که باعث می شود بعد از اینکه از خواب بیدار شدید میل بیشتری به خوردن غذا پیدا کنید. متخصصان ، برای کاهش وزن و لاغری، مواد معدنی شل کننده عضلات مانند پتاسیم و منیزیم را توصیه می کنند.

برخی از میوه های به طور طبیعی سرشار از این مواد معدنی هستند، یکی از این میوه ها موز است. مطالعات نشان می دهد افرادی که دو بار در روز قبل از غذا به مدت دو ماه یک موز می خورند ، به لطف پتاسیم موجود در این میوه خوشمزه ، تا 50 درصد نفخ کمتری دارند.

دارچین

چه کسی فکرش را می کرد که اضافه کردن کمی دارچین به غذا می توان به از بین بردن چربی های شکمی کمک کند. نتایج مطالعات بالینی نشان می دهد که این ادویه که تنظیم کننده قند خون در کاهش ترشح انسولین است و از ذخیره شدن قند به شکل چربی در بدن نیز جلوگیری می کند.
دارچین از آن دسته ادویه هایی است که به راحتی می توان آن را در تهیه انواع غذا، اسموتی و میان وعده ها استفاده کرده و از مزایای شگفت انگیز آن برای از بین بردن چربی های اضافی بدن و در نتیجه لاغری استفاده کرد.

همه این خوردنی ها را برای از بین بردن چربی شکمی بخوریم؟

زمانی که موضوع کاهش وزن و از بین بردن چربی های شکم و پهلو مطرح می شود، این مسئله که چه خوراکی هایی برای این کار مناسب است نیز مطرح می شود. در این مقاله به برخی از این خوراکی های اشاره شد و مسلما خوراکی های دیگری نیز وجود دارد.

اما صرف نظر از اینکه چه نوع خوراکی برای کاهش وزن مناسب است، استفاده از یک رژیم غذایی خوب و مناسب برای حفظ سلامتی همیشه باید در اولویت باشد. زیرا با کمک یک رژیم غذایی مناسب و متعادل، نه تنها دچار اضافه وزن نمی شوید، بلکه سلامت خود را نیز تضمین می کنید.

اگر نمی دانید که چه نوع رژیم غذایی برای شما مناسب است، از من و رژیم کمک بگیرید. من و رژیم با هدف حفظ سلامتی افراد، متناسب با هر فرد رژیم غذایی مخصوص ارائه می دهد تا با کمک آن به اندام ایده ال خود برسید. فقط کافی است در من و رژیم ثبت نام کنید و سریع و آسان رژیم مخصوص به خود را دریافت کنید.

امیر احمدی

Recent Posts

Dating site to meet singles & find real love!

The opinions expressed are the author’s alone and have not been provided, approved or otherwise… Read More

% روز قبل

Benefits of Online Dating

Online dating has transformed the way people find love and build relationships. In the digital… Read More

% روز قبل

How Do I Create Zip File on My Phone New Data!

That means that it consists of pixels, the same small dots displayed on your monitor… Read More

% روز قبل

لاغری نوجوانان با رژیم غذایی

هریک از مراحل رشد انسان فرایندی شگفت آور و قابل تحسین است و انسان برای… Read More

% روز قبل

علت چاقی چیست و چطور می‌توان آن را درمان کرد؟

چاقی مشکل جدی است که این روزها گریبان گیر افراد زیادی شده است. این مشکل… Read More

% روز قبل

ناهار رژیم لاغری

تغییر سبک زندگی مردم و همین طور رژیم غذایی افراد، باعث شده هر روز در… Read More

% روز قبل