سالم چاق شوید!

سالم چاق شوید!

سالم چاق شوید! | اگر فردی چاق هستید و از اندام خودتان ناراضی باشید، قطعا با دیدن چنین عنوانی تعجب می کنید و با خودتان می گویید مگر می شود در این روزهایی که همه به دنبال رژیم لاغری و دارو و معجونی برای کوچک کردن شکم و پهلوهای شان هستند، کسی به فکر چاق شدن و اضافه کردن وزن باشد؟!؟!؟
بله کاملا شدنیست؛ گاهی اوقات لاغری بیش از حد هم آزار دهنده است. شاید ندانید که این مسئله نه تنها می تواند باعث بروز مشکلات جسمی شود، بلکه مشکلات روحی زیادی را نیز به وجود می آورد. اغلب افرادی که لاغر هستند و از اندام خود راضی نیستند، اعتماد به نفس پایینی دارند و این موضوع در زندگی آن ها بسیار آثار جبران نا پذیری دارد.

از جمله رژیم هایی که طرفداران بسیاری دارد و این روزها توسط متخصصان رژیم و سایت های معتبر ارائه رژیم غذایی آنلاین در اختیار افراد قرار می گیرد، رژیم چاقی است. البته در این میان سودجویان و کلاهبرداران نیز بیکار ننشستند و بازار سیاهی به راه انداخته اند و با ارائه رژیم های لاغری نامناسب و غیراصولی پول به جیب می زنند. در این مورد اصلا نگران نباشید همیشه با آگاهی و اطلاعات کافی در هر مسیری که دوست دارید قدم بر دارید.

اگر شما هم یکی از آن ها هستید، مسلما با خود می گویید که “کدام رژیم سالم و معتبر است؟”. در این مورد اصلا نگران نباشید، ما، کارشناسان من و رژیم همیشه در خدمت شما هستیم که با آگاهی و اطلاعات کافی در هر مسیری که دوست دارید قدم بر دارید. آیا واقعا از لاغری بیش از حدی که دارید رنج می برید؟ آیا تمایل به استفاده از رژیم های غذایی چاقی دارید؟ دقیقا چه رژیم غذایی می تواند اصولی باشد و مشکلات جانبی نداشته باشد؟ اگر سوالاتی از این قبیل دارید، ادامه ی این مطلب را بخوانید.

آیا چاق شدن هم مثل لاغر شدن سخت است؟

تا به حال به پاسخ این سوال فکر کردید؟ شاید برای تان جالب باشد که بسیاری از افراد دقیقا برعکس اشخاصی که به دنبال کاهش وزن خود هستند، دغدغه شان چاق شدن و رسیدن به وزن ایده آل است!

همیشه لاغر شدن و خوش اندام شدن سخت نیست، برای عده ای که لاغری مفرط آزارشان می دهد؛ چاق شدن مثل یک رویاست که برای رسیدن به آن باید تلاش کنند. شاید این موضوع کمی عجیب باشد که چطور برخی افراد از لاغر بودن خود می نالند و دنبال یک رژیم غذایی چاقی هستند. متاسفانه همیشه لاغری خوشایند و دلچسب نیست؛ ممکن است کمبود وزن شدید، آزاردهنده باشد زیرا همان طور که پیش تر هم اشاره کردیم، به دنبال آن احتمال بروزمشکلات جسمی و روحی زیادی نیز وجود دارد. معمولا افراد لاغر اعتماد به نفس پایینی دارند و این موضوع در زندگی آن ها آثار جبران ناپذیری دارد.

سالم چاق شوید

به طور کلی فردی که لاغر است و به دنبال افزایش وزن بیشتر، دقیقا مانند یک فرد چاق که به دنبال رژیم لاغری است، وقت می گذارد و از این مطب به آن مطب به دنبال یک رژیم چاقی مناسب می گردد. هرگز نباید روند چاق شدن را آسان دانست، چرا که برای افزایش وزن باید دقت شود که چه برنامه غذایی را اجرا شده و چه میزان کلسترول و کالری وارد بدن می شود. این جمله را به یاد داشته باشید که ” سالم چاق شدن مساوی با خوردن نیست!”.

متاسفانه بسیار اتفاق افتاده که افراد پس از دریافت یک رژیم چاقی غیراصولی از یک سایت رژیم آنلاین نامعتبر یا متخصص تغذیه غیرحرفه ای، به جای افزایش وزن با کاهش وزن رو به رو شدند یا پس از گذشت مدتی و در پایان دوره رژیم دوباره به وزن اولیه شان بازگشتند؛ آن هم با هزار و یک اسیب جسمانی جدی. به یاد داشته باشید، هرگز بر سر سلامتی خودتان ریسک نکنید. ممکن است شما برای دریافت یک برنامه غذایی که بر سر اعتبارش هم شک دارید، وقت و هزینه ی بسیاری صرف کنید پس باید با بررسی و تحقیق بیشتر پیش بروید و به هر رژیمی اعتماد نکنید.

چگونه چاق شویم اما بیمار نه؟!؟

همان طور که گفته شد، همیشه لاغر شدن دردسر ندارد، برای چاق شدن و رسیدن به اندام هم مسیر سختی در پیش است. شاید شما هم برخلاف اکثریت مردم که به دنبال کاهش وزن هستند دغدغه تان این باشد که چگونه چاق شوید. همان طور که کاهش وزن دشوار است برخی با افزایش وزن هم مشکل دارند. بعضی افراد افزایش وزن و عضله را به اندازه کم کردن آن، کاری بسیار دشوار می دانند. اما جالب است بدانید که اضافه کردن برخی غذاهای خاص به رژیم غذایی، مسیر رسیدن برای افزایش وزن را سالم تر می کند و اثربخشی آن را نیز بهبود می بخشد.

اولین، مهم ترین و سالم ترین موردی که می تواند شما را به اندام دلخواه تان برساند، پیروی از یک رژیم چاقی سالم و مناسب است. متاسفانه عده ای هم به اشتباه فکر می کنند که چاق شدن نیازی به رژیم غذایی ندارد و خودشان می توانند با مصرف بیشتر، روغن، قند و مواد این چنینی به وزن ایده آل شان برسند. اما این راه پایانش به آسیب ها جدی جسمی و بیماری های مختلف ختم می شود.

این را بدانید که مشکل شما با خوردن غذاهای حاوی چربی های مضر، بستنی، نوشابه و … رفع نمی شود. بلکه باید رژیمی را اجرا کنید که حاوی چربی های مجاز و سالم باشد، چربی هایی موجود در آجیل، دانه‌ های روغنی، آووکادو و روغن ‌های گیاهی مانند روغن زیتون و کانولا، ماهی و تخم مرغ غنی شده که حاوی چربی های مفید به خصوص امگا ۳ هستند، موادی مناسب هستند که باید در برنامه غذایی تان باشند.

پس برای چاق شدن و چاق ماندن باید از برنامه غذایی استفاده کنید که علاوه بر مواد مفید شامل روغن های مجاز و سالم نیز باشد. اما متاسفانه این روزها خیلی راحت نمی توان چنین رژیم غذایی دریافت کرد، چرا که در این میان مراکز نامعتبر و افراد غیرحرفه ای بسیاری هستند که با شعارهایی مثل چاقی سریع یا چاقی در یک هفته و … تنها قصد سودجویی دارند. این نوع رژیم ها هیچ نتیجه مثبتی ندارند، پس از گذشت چند روز شاید متوجه افزایش وزن تان شوید اما احتمالا با افزایش کلسترول، چربی و قند خون و هزار و یک جور بیماری دیگر مواجه می شوید. شما می توانید با خیال آسوده وارد وب سایت من و رژیم شوید و رژیم چاقی مناسب با خودتان را دریافت کنید. همان طور که گفته شد، پیروی از رژیم های غذایی نامعتبر که در شبکه های مجازی و سایت های نامعتبر دست به دست می شود، نتیجه ای جز آسیب های جسمی مختلف ندارد.

خوراکی های مفید برای افزایش وزن

همان طور که ذکر شد یرای افزایش وزن می بایست از یک رژیم چاقی اصولی پیروی کرد، رژیمی که دارای مواد غذایی مفید باشد، موادی که با خوردن شان کلسترول یا قند خون تان افزایش پیدا نکند. در ادامه به معرفی برخی از مواد غذایی و چربی های سالم می پردازیم:

  • روغن زیتون یا روغن کانولا

یکی از مواردی که باید در مصرف آن دقت کنید، روغن است. اگر قصد دارید چاق شوید باید برایسرخ کردن مواد غذایی به جای اسفاده از روغن های معمولی یا کره، از روغن های زیتون و کانولا استفاده کنید. همچنین این دو روغن برای مزه ‌دار کردن سالاد هم مناسب اند.

سالم چاق شوید

  • کره بادام زمینی طبیعی

اگر به خوردن کره در صبحانه علاقه دارید، می توانید کره بادام زمینی طبیعی را به جای کره یا پنیر خامه ‌ای میل کرد. این مواد کالری بیشتری به بدن می ‌رسانند.

  • پنیر کم‌ چرب یا بدون چربی

این تفکر را از ذهن تان خارج کنید که برای چاق شدن باید مواد غذایی دارای چربی بالا را مصرف کرد. شما باید در طول روند افزایش وزن به فکر حفظ سلامتی تان هم باشید. پنیرهای کم چرب را جایگزین پنیرهای معمولی کنید. پنیرهای کم‌ چرب را می ‌توان در سوپ و سالاد‌ها مورد استفاده قرار داد و در درست کردن ساندویچ‌ ها از آن استفاده کرد.

  • شیر

شیر به دلیل دارا بودن چربی، پروتئین و کربوهیدرات های عالی و دارا بودن ویتامین و مواد معدنی و کلسیم انتخاب خوبی برای افرادی است که می خواهند عضلات خود را بسازند. اگر به دنبال افزایش وزن می باشید شیر را در رژیم غذایی روزانه خود جای دهد.

  • برنج

بهتر است بدانید که یک فنجان برنج حاوی ۲۰۰ کالری است و منبع خوبی از کربوهیدرات هاست پس حتما رژیم چاقی را اجرا کنید که شامل برنج هم باشد. این ماده مقوی به افزایش وزن کمک می کند پس سعی کنید در وعده غذایی خود برنج را جای دهید و به همراه پروتئین و سبزیجات برنج را میل نمایید.

  • گوشت قرمز

براساس مطالعات و تحقیقات انجام شده، محدود کردن مصرف گوشت قرمز موجب افزایش وزن و ساخت عضلات می شود.

  • آجیل

یکی از بهترین میان وعده ها برای افزایش وزن بیشتر، آجیل است که با مصرف آن به طور منظم به راحتی چاق می شوید. البته درنظر داشته باشید که حتما از آجیل خام استفاده کنید، خصوصا مصرف گردو را فراموش نکنید چرا که یکی از آجیل هایی که است که دارای چربی سالم بوده و به افزایش وزن کمک شایانی می کند.

سالم چاق شوید

سایر مواد غذایی مفید برای چاق شدن

از دیگر مواد مفید و دارای چربی که خوردن آن ها برای افزایش وزن و چاقی سالم لازم است عبارتند از:

  • سیب ‌زمینی
  • شکلات تلخ
  • ماهی سالمون
  • ذرت
  • لوبیا
  • غلات
  • پاستا
  • تخم مرغ
  • آووکادو
  • میوه خشک
  • مکمل های پروتئین

برخی از عوارض لاغری سریع

  • سردرد

اغلب افرادی که شروع بع پیروی از یک رژیم لاغری غیراصولی می کنند تا به سرعت وزن شان را کاهش دهند، پس از مدتی با سردردهای عجیب و غریبی مواجه می شوند. در واقع یکی از عوارض لاغری سریع بروز سردردهای ناگهانی و شدید است. دلیل بروز این سردردها هم این است که در این رژیم ها بدن کربوهیدرات کمی دریافت می کند و گلیکوژن از بدن خارج می شود.

  • ریزش بیش از حد موها

درصورتی که در طول یک روز ریزش مو بین 50 تا 100 تار باشد، طبیعی است اما کارشناسان معتقدند که با کاهش وزن سریع این میزان ریزش بیشتر می شود. پس بهتر است درنظر داشته باشید که کم مویی با ریزش موها متفاوت است. کم مویی در حقیقت زمانی رخ می دهد که چیزی باعث توقف رشد موها می شود. هنگامی که شما غذاها و مواد مغذی خاصی مثل آهن، زینک و پروتئین را در رژیم غذایی محدود کنید، دچار ریزش مو می شوید. اغلب رژیم های غذایی که از کالری کمی برخوردار هستند موجب ریزش موها می شوند چون در این حالت بدن با کمترین میزان مواد مورد نیاز در حال فعالیت است و مجبور است انرژی و مواد مغذی را به همه ی نقاط خود توزیع کند.

  • نامتعادل شدن الکترولیت های بدن

یکی از مهم ترین و بدترین عوارضی که با کاهش وزن سریع رخ می دهد، نامتعادل شدن الکترولیت های بدن است. دانشمندان معتقدند این موضوع حتی می تواند باعث مرگ شود. در حقیقت، کاهش سریع وزن بدون نظارت پزشکی می تواند منجر به نامتعادل شدن الکترولیت بدن شود. این اختلالات بدن زمانی رخ می دهد که میزان عناصر طبیعی بدن بیش از اندازه کم یا زیاد باشد. این مواد برای عملکرد مناسب بدن ضروری هستند.

با من و رژیم با خیال راحت چاق شوید

همان طور که گفتیم برای دریافت رژیم غذایی، چه چاقی و چه لاغری هرگز عجله نکنید. نمی توان برای تناسب اندام و خوش هیکل شدن ریسک کرد و سلامتی را به خطر انداخت. برخی از رژیم های نامعتبر چاقی برپایه خوردن هستند، درحالی که نباید چاقی را مساوی با خوردن بدون آگاهی بدانید. شما برای این که وزن تان را افزایش دهید، نیازی ندارید که از صبح تا شب دهان تان بجنبد؛ بلکه به یک برنامه غذایی سالم و مناسب نیاز دارید. همین حالا وارد وب سایت من و رژیم شوید. اطلاعات تان را دقیق و جزء به جزء وارد کنید سپس یک رژیم چاقی دریافت کنید؛ به همین سادگی!

جالب است بدانید که چاق شدن مسلتزم این است که شما در عادات غذایی تان تغییر ایجاد کنید. برای اضافه کردن وزن آن هم به صورت متعادل، می بایست در برخی از عادات فعلی تغییر ایجاد کرد، این به معنی به اندازه و اصولی خوردن است. برخی رژیم های غذایی که با شعار افزایش وزن سریع، در فضای مجازی دست به دست می شوند، نمی توانند برای مدت طولانی کار کنند چرا که این نوع تغییر در شیوه زندگی، حفظ نمی شود و ماندگار نیست و زمانی که شما رژیم را متوقف می کنید به احتمال زیاد دوباره به عادات قدیمی و وزن اولیه بازمی گردید و حتی ممکن است کمی لاغرتر هم شوید. در عوض، انتخاب رژیم غذایی سالم و فعالیت بدنی، تغییراتی هستند که شما می توانید آن ها را یک بخشی از زندگی روزمره خود قرار دهید.

برای ایجاد چنین تغییری می توانید تنها با چند کلیک ساده در وب سایت معتبر من و رژیم ثبت نام کرده و اطلاعات شخصی و پزشکی خود را وارد کرده و براساس آن ها برنامه غذایی که برای چاق شدن نیاز دارید را دریافت کنید. این کار در کمتر از 10 دقیقه انجام می شود و در پایان شما برنامه ای دریافت می کنید که براساس آن می توانید به وزن ایده آل خود برسید و در همان وزن باقی بمانید.

سمیرا علی جانی

Recent Posts

Dating site to meet singles & find real love!

The opinions expressed are the author’s alone and have not been provided, approved or otherwise… Read More

% روز قبل

Benefits of Online Dating

Online dating has transformed the way people find love and build relationships. In the digital… Read More

% روز قبل

How Do I Create Zip File on My Phone New Data!

That means that it consists of pixels, the same small dots displayed on your monitor… Read More

% روز قبل

لاغری نوجوانان با رژیم غذایی

هریک از مراحل رشد انسان فرایندی شگفت آور و قابل تحسین است و انسان برای… Read More

% روز قبل

علت چاقی چیست و چطور می‌توان آن را درمان کرد؟

چاقی مشکل جدی است که این روزها گریبان گیر افراد زیادی شده است. این مشکل… Read More

% روز قبل

ناهار رژیم لاغری

تغییر سبک زندگی مردم و همین طور رژیم غذایی افراد، باعث شده هر روز در… Read More

% روز قبل