لاغری با دمنوش های گیاهی

لاغری با دمنوش های گیاهی

لاغری با دمنوش های گیاهی | در دنیای امروزه رسیدن به اندام ایده آل و کاهش وزن به عنوان یکی از مسائل اصلی برای افراد در جامعه شناخته می شود. در واقع با توجه به پیشرفت تکنولوژی و ماشینی شدن کارها، افراد بیشتر وقت خود را پشت سیستم های الکترونیکی می گذرانند و فعالیت فیزیکی خاصی ندارند، از این رو دچار اضافه وزن می شوند.

مدت هاست که استفاده از دمنوش ها بین افراد رواج پیدا کرده است. اما دمنوش ها چگونه منجر به لاغری می شود؟ آیا چنین چیزی حقیقت دارد؟ در ابتدا بهتر است ذهنیت خود را از اینکه با خوردن دمنوش، در مدت زمانی کوتاه به وزن ایده آل تان برسید کاملاً عوض کنید! واقعیت محض این است که شما بایستی در مرحله اول عادت های غذایی خود را تغییر دهید و برنامه غذایی سالمی را دنبال کنید، در کنار آن انجام دادن فعالیت های روزانه نیز می تواند به شما کمک کند.

اگر وقت کافی برای انجام فعالیت های ورزشی را ندارید می توانید روزانه تنها ۳۰ دقیقه را به پیاده روی اختصاص دهید و بعد از مدتی شاهد تغییراتی که در وزن شما می شود باشید. اما برخی از نوشیدنی ها می تواند به شما کمک کند تا روند چربی سوزی خود را افزایش داده و و زودتر به نتیجه دلخواه تان برسید. در ادامه قصد داریم شما را با انواع دمنوش های گیاهی لاغری آشنا می کنیم.

لاغری با دمنوش

انواع دمنوش های لاغری

  • دمنوش لاغری زنجبیل

زنجبیل طبع گرمی دارد و افزایش دهنده سوخت و ساز در بدن شما می باشد. این دمنوش گیاهی به شما کمک می کند تا بتوانید مواد مغذی را جذب کرده و حرکات روده و معده خود را منظم کنید. دمنوش لاغری زنجبیل اشتهای کاذب شما را کنترل می کند، بنابراین می توانید با مصرف زنجبیل تازه در غذاها، چای و … به کاهش وزن خود کمک کنید.

  • دمنوش لاغری قهوه سبز

قهوه سبز در واقع همان قهوه خامی است که تفت داده نشده و کافئین و کلروژنیک بالایی دارد. با مصرف کافئین می توانید سوخت و ساز بدن خود را افزایش داده و کلروژنیک نیز به عنوان آنتی اکسیدانی شناخته می شود که در نهایت به کاهش فشارخون و همچنین کاهش وزن شما کمک می کند. البته به خاطر بسپارید که استفاده از این دمنوش در صورتی موثر است که با برنامه غذایی سالمی همراه باشد.

  • چای ماچا

چای ماچا به عنوان نوعی از چای سبز شناخته می شود که در مقایسه با سایر چای های سبز از ارزش غذایی بالاتری برخوردار باشد.
طبق مطالعات انجام شده مصرف هر یک لیوان چای ماچا برابر با 10 لیوان چای سبز است! و از ارزش غذایی بالایی برخوردار می باشد. این نوشیدنی سوخت و ساز بدن را افزایش داده و منجر به مصرف بیشتر کالری می شود. بنابراین چنانچه به دنبال لاغری هستید، در کنار یک رژیم غذایی مناسب می توانید با مصرف این نوشیدنی روند چربی سوزی را در بدن خودتان افزایش دهید.

  • دمنوش لاغری نعناع

نوشیدن این دمنوش به شما کمک میکند تا حرارت معده تان افزایش پیدا کرده و عمل هضم افزایش پیدا کند، البته نکته مهم این است که افرادی که حساسیت های خاصی دارند، در استفاده از این دمنوش بایستی که محتاط باشند و بهتر است این دمنوش در کنار غذا مصرف شود. همچنین به خاطر بسپارید که مصرف این دمنوش به تنهایی نمی تواند به شما کمک کند تا به وزن ایده آل تان برسید.

  • دمنوش لاغری چای سبز

بنابر تحقیقات موجود افراد دریافتهاند گروهی که در برنامه غذایی روزانه خود مصرف چای سبز را گنجانده اند در طول ماه چیزی حدود یک و نیم تا سه کیلو وزن کم می کنند اما به منظور این که بتوانید این مقدار کاهش وزن را تجربه کنید روزانه باید چیزی حدود ۶ تا ۷ فنجان چای سبز بنوشید و نکته مهم این است که عصاره چای سبز مضر است و مصرف بیش از حد این نوشیدنی می تواند منجر به بروز مشکلات جدی کبدی شود.

لاغری با دمنوش

  • دمنوش لاغری هل

هل از جمله میوههایی است که از خانواده زنجبیل به حساب میآید و دارای مقادیر زیادی فیبر می باشد که این امر منجر به ایجاد احساس سیری در افراد خواهد شد و البته سوخت و ساز بدن مصرف کننده را نیز بالا می برد، از طرفی با توجه به ملاتونین موجود در هل، مصرف آن روند چربی سوزی در بدن را افزایش می دهد.

  • دمنوش لاغری ریبوس

این دمنوش که به عنوان چای قرمز نیز شناخته می شود دارای مقادیر زیادی آنتی اکسیدان بوده و از این رو بدن را از تخریب رادیکال آزاد حفظ کرده و همچنین نسبت به چای سبز و سیاه از مزایای بیشتری برخوردار است. افرادی که عادت دارند بعد از غذای خود چای بنوشند می توانند دمنوش لاغری ریبوس را امتحان کرده و از بابت جذب آهن نگران نباشند، چرا که این دمنوش از جذب آهن توسط بدن جلوگیری نمی کند.

از طرفی این دمنوش گیاهی تا ۲۰ درصد از شکل گیری بافتهای چربی جلوگیری می کند و همچنین به سوخت و ساز بدن کمک می کند. افرادی که میخواهند به اندام ایده آلی برسند می توانند در کنار رژیم های لاغری که توسط کارشناسان تغذیه ارائه شده است از نوشیدن این دمنوش گیاهی نیز لذت برده و سلامتی و کاهش وزن را به خود هدیه دهند.

  • دمنوش لاغری گل محمدی

افرادی که به منظور رسیدن به اندام ایده آل شان از رژیمهای لاغری پیروی میکنند آب زیادی را از دست می دهند که به منظور جبران آن بایستی که آب زیادی بنوشند، با توجه به اینکه گل محمدی دارای بیوتیک بوده به کلیه ها کمک می کند که سدیم بیشتری را از بدن خارج کرده و در واقع به سم زدایی بدن کمک می کند و البته به این امر کمک می کند تا بدن هیدراته باشد. به خاطر بسپارید که مصرف هیچ چیزی نمیتواند از اهمیت داشتن یک رژیم غذایی مناسب و همچنین ورزش کم کند اما مصرف این دمنوش ها به شما کمک می کند تا روند رسیدن به وزن ایده آل تان سرعت بخشیده شود.

  • دمنوش لاغری جنسینگ

جنسینگ منجر به این میشود که سوخت و ساز بدن افزایش پیدا کند و از این رو مصرف آن می تواند به بدن کمک کند تا به راحتی چربی های اضافی خود را دفع کند. از طرفی افرادی که در طول روز از جنسینگ استفاده می کنند نسبت به سایرین انرژی بیشتری خواهند داشت و می توانند فعالیت های روزانه خود را با نیروی بیشتری انجام دهند و همچنین این گیاه به شما کمک می کند تا بتواند قند خون خود را در حالت متعادلی نگه دارید و مصرف این نوشیدنی در کنار یک برنامه غذایی سالم به شما می تواند در کاهش وزن کمک موثری بکند.

  • دمنوش قاصدک و نعناع

این روش به شما کمک می کند تا کبدتان را حفظ کرده و همچنین به سم زدایی بدن شما کمک موثری خواهد کرد از طرفی منجر به سوخت و ساز بیشتر بدن خواهد شد. جالب است بدانید که سلول های موجود در کبد چربی ها را شکسته و آن ها را به انرژی قابل استفاده تبدیل می کند و همچنین سوخت و ساز بدن را افزایش خواهد داد و به تنظیم اشتها کمک موثری خواهد کرد، این دمنوش به شما کمک می کند تا مواد غذایی مغذی را جذب کرده و همچنین دمنوش بسیار مفیدی برای محافظت از کبد شما خواهد بود.

  • دمنوش مریم گلی

این دمنوش به عنوان یک آرامبخش قوی برای افراد شناخته شده است. از این نوشیدنی برای برطرف کردن نفخ معده، درد شکم و همچنین سوءهاضمه استفاده می شود و با توجه به این که سرشار از آنتی اکسیدان بوده بدن را پاکسازی کرده و سطح کلسترول بد را در بدن کاهش خواهد داد.

  • دمنوش لاغری زرشک

به عنوان میوه های ترش و البته بسیار مفید شناخته شده است که روند چربی سوزی را تا مقادیر بسیار زیادی در بدن افزایش خواهد داد. اما مجدداً بهتر است یادآور شویم که یک خوراکی به تنهایی نمی تواند شما را به وزن ایده آل تان برساند و از شر چربیهای اضافه در بدن تان نجات تان دهد! از این رو اگر به دنبال این هستید که کاهش وزن را تجربه کنید بهتر است که با دنبال کردن یک رژیم غذایی استاندارد و انجام فعالیت های فیزیکی روزانه و همچنین جای دادن این گونه دمنوش های لاغری در کنار برنامه غذایی خود روند چربی سوزی را در بدن خود افزایش دهید.

لاغری با دمنوش

  • دمنوش بابونه

با توجه به مطالعات انجام شده از دیگر عواملی که منجر به چاقی در افراد می شوند استرس و اضطراب بیش از اندازه و همچنین بی خوابی می باشد. بنابراین اگر شما بتوانید آرامش از دست رفته تان را به خودتان برگردانید و استرس و اضطراب اضافی را از زندگی تان حذف کنید و خواب آرامی را در طول شبانه روز داشته باشید تا حدودی میتوانید در راستای کاهش وزن به خود کمک موثری بکنید. دمنوش بابونه با توجه به اینکه به عنوان یک آرامبخش قوی شناخته شده است می تواند به شما کمک کند تا خواب آرامی را تجربه کنید از طرفی با توجه به اینکه این دمنوش به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی شناخته می شود می تواند به شما در دفع چربی ها و همچنین بافتهای مرده کمک شایانی بکند. از طرفی این دمنوش سرعت افزایش قند خون بعد از غذا را کاهش میدهد و همچنین می تواند در کنترل اشتها نقش بسیار پررنگی را داشته باشد.

  • دمنوش رزماری

روزماری در اغلب نقاط ایران رشد می کند، این گیاه دارای آنتی اکسیدان بالایی بوده و همچنین خاصیت ضد التهابی آن منجر به افزایش چربی سوزی در بدن می شود. این گیاه آنزیم لیپاز را مهار کرده که منجر به این امر می شود که مولکول های چربی شکسته شده و با ایجاد احساس سیری به شما در کاهش وزن کمک می کند.

  • دمنوش لاغری رازیانه

این دمنوش با افزایش سرعت سوخت و ساز بدن کالری های دریافتی شما را مصرف کرده و انرژی که از این فرآیند حاصل می شود به چربی سوزی کمک شایانی میکند. از طرفی این دمنوش با کاهش احساس گرسنگی در افراد به کاهش وزن منتهی می شود. در کنار تمامی نوشیدنی هایی که برای لاغری تجویز می شود به خاطر بسپارید که دنبال کردن یک رژیم لاغری مناسب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

  • دمنوش گزنه

گزنه به عنوان گیاهی شناخته میشود که منجر به غذا رسانی عمیق به سلول ها شده و از طرفی منجر به کاهش میل به غذا و همچنین سم زدایی از بدن می شود. دمنوش گیاهی گزنه در کم کردن اشتها بسیار عالی بوده و با توجه به این که سرشار از مواد مغذی همچون آهن، پتاسیم، ویتامین E و ویتامین C است و در نهایت به سوزاندن چربی ها منجر می شود.

چنانچه به دنبال کاهش وزن هستید می توانید نوشیدنی های ذکر شده را در وعده های صبحانه و یا میان وعده خود قرار دهید و از نوشیدن آن ها لذت ببرید اما فراموش نکنید که مصرف این دمنوش ها به تنهایی نمی تواند به شما کمک کند تا به وزن ایده آل تان برسید. پیشنهاد ما به شما این است که از سایت من رژیم که به همت کارشناسان مجرب در بحث تغذیه طراحی شده است دیدن کنید و با تهیه رژیم های لاغری که توسط کارشناسان ما ارائه می شود از این طریق لاغری را به خود هدیه کنید.

امیر احمدی

Recent Posts

Dating site to meet singles & find real love!

The opinions expressed are the author’s alone and have not been provided, approved or otherwise… Read More

% روز قبل

Benefits of Online Dating

Online dating has transformed the way people find love and build relationships. In the digital… Read More

% روز قبل

How Do I Create Zip File on My Phone New Data!

That means that it consists of pixels, the same small dots displayed on your monitor… Read More

% روز قبل

لاغری نوجوانان با رژیم غذایی

هریک از مراحل رشد انسان فرایندی شگفت آور و قابل تحسین است و انسان برای… Read More

% روز قبل

علت چاقی چیست و چطور می‌توان آن را درمان کرد؟

چاقی مشکل جدی است که این روزها گریبان گیر افراد زیادی شده است. این مشکل… Read More

% روز قبل

ناهار رژیم لاغری

تغییر سبک زندگی مردم و همین طور رژیم غذایی افراد، باعث شده هر روز در… Read More

% روز قبل