من با خوردن این مواد خوراکی از شر چربی های شکم خلاص شدم!

من با خوردن این مواد خوراکی از شر چربی های شکم خلاص شدم!

من با خوردن این مواد خوراکی از شر چربی های شکم خلاص شدم! | احتمالا در سایت ها و فضای مجازی بارها با چنین جمله ای برخورد کردید، این که با خوردن فلا سبزیجات می توان اقدام به چربی سوزی شکم کرد! حتی گاهی از سایت ها ادعا می کنند که می توان با گنجاندن برخی مواد خوراکی خیلی سریع وزن را کاهش داد و لاغری موضعی داشت!

اگر شما هم مثل من درگیر چاقی و اضافه وزن باشید قطعا با دیدن این عنوان ها و تیترها نظرتان جلب شده و سعی می کنید که طبق گفته آن ها برنامه غذایی تان را تغییر دهید، اما به شما توصیه می کنم که گول چنین چیزهایی را نخورید. چندین سال پیش زمانی که تقریبا از چربی های شکمم خسته شده بودم و هر زمان که خودم را در آینه می دیدم با نگاه کردن به چربی های شکم و پهلویم آه از نهادم بلند می شد، تصمیم جدی گرفتم تا به طریقی از شر این چربی ها خلاص شوم. من هم به این دلیل که گاهی به گوشم خورده بود که می توان با اجرای یک رژیم و خوردن یک غذا یا سبزیجات خاص وزن را کاهش داد و به طور موضعی به کوچک کردن شکم پرداخت، در سایت های مختلف می گشتم تا بتوانم راهی برای کوک کردن شکم و پهلو پیدا کنم اما هرچه جلوتر رفته و بیشتر تحقیق می کردم متوجه شدم که اصلا چنین چیزی ممکن نیست.

چربی در سرتاسر بدن، درون سلول های چربی انباشته می شود. شاید شما هم جزو آن دسته از افراد باشید که در بخش های خاصی از بدن تان سلول های چربی بیشتری دارید و این بدین معناست که آن بخش ها مستعد تجمع چربی و در نتیجه چاقی هستند. فراموش نکنید، هنگامی که کالری دریافتی شما کمتر از سوخت مورد نیاز بدن تان باشد، بدن چربی های ذخیره شده را به حرکت در می آورد و آن ها را به انرژی مصرفی تبدیل می کند. بنابراین نمی توان با اشاره به شکم و پهلو، به بدن خود دستور داد که اول این قسمت ها را آب کند چرا که بدن چربی سوزی را با الگو های مشخصی که به ژنتیک هر فرد بستگی دارد، انجام می دهد. و اصلا هم نمی توان توصیه کرد که برای مثال با خوردن این غذا این بخش از چربی ها را آب کنید. شما باید مجموعه ای از خوراکی های چربی سوز را در رژیم غذایی تان داشته باشید تا بتوانید نتیجه بگیرید.

چربی های شکم

اول رژیم بگیرید و سپس در کنار آن ورزش کنید

بسیاری از افراد فکر می کنند با روزانه 100 شنا یا دراز و نشست خودشان را بیمه می کنند و دیگر می توانند با خیال راحت هر غذایی که دست شان می رسند را بخورند! من به شما توصیه می کنم که درکنار ورزش حتما از یک رژیم غذایی پیروی کنید. زمانی که درگیر کاهش وزن بودم اوایل من هم با این باور زندگی می کردم، صبح ها برای پیاده روی از خانه بیرون می زدم و دو ساعت بعد خودم را پایا سفره ئو درحال خوردن صبحانه ای سنگین می دیدم!!! مدتی گذشت تا با سایت من و رژیم آشنا شدم، تصمیم گرفتم به صورت آنلاین یک رژیم غذایی بگیرم، رژیمی که دقیقا برای خود من طراحی شده باشد. خوشبختانه تلفیق رژیم و ورزش پس از گذشت سه ماه نتیجه بسیار خوبی داشت و توانستم چند کیلو از وزنم و سایز دور شکم و پهلویم را کاهش دهم. به همین دلیل اگر می خواهید خیلی سریع به نتیجه برسید و بیهوده وقت تان را برای ورزش کردن تلف نکنید، حتما در کنارش برنامه غذایی داشته باشید و براساس آن پیش بروید؛ برنامه غذایی که شامل تمام مواد غذایی مفید باشد.

هرگز به این فکر نکنید که با تحمل گرسنگی و حذف تعداد زیادی از غذاها می توانید سریع تر لاغر شوید، با انجام این کار فقط سلامتی تان را به خطر می اندازید و پس از پایان دوره نیز امکان دارد با وزن از دست رفته تان دوباره روبرو شوید!

درحقیقت برای جربی سوزی شکم باید برخی اصول را رعایت کنید. به همین دلیل می خواهم در ادامه به معرفی تعدادی از آن ها بپردازم:

مصرف فیبر محلول را افزایش دهید

یکی از مهم ترین مواردی که با رعایت آن می توان روند چربی سوزی را تسریع کرد، دریافت فیبر به میزان لازم است. براساس پژوهش های انجام شده دریافت روزانه ی 10 گرم از فیبرهای محلول، موجب کاهش چربی ها می شود. فیبر محلول با جذب آب شکلی ژله ای پیدا می کند و موجب می شود تا غذا با سرعت کمتری از دستگاه گوارش عبور کند. در واقع با مصرف فیبر محلول، احساس سیری ایجاد شده و منجر به خوردن میزان کمتری غذا می شود این گونه می توانید لاغری را تجربه کنید. پس یادتان باشد حتما در رژیم غذایی تان مقدار فیبر زیادی وجود داشته باشد تا از فایده های آن بهره مند شوید. از بهترین منابع فیبر محلول هم می توان به دانه کتان، کلم بروکسل، آووکادو، حبوبات و توت سیاه اشاره نمود.

چربی های شکم

مصرف پروتئین را قطع نکنید
یکی از مواد مفیدی برای کنترل وزن بسیار مفید است، پروتئین می باشد. اجرای یک رژیم پر پروتئین و کم کربوهیدرات به طور قطع به لاغری منجر می شود. پروتئین موجب ترشح هورمون سیری PYY، کاهش اشتها و افزایش احساس سیری می شود. همچنین مصرف این ماده سبب می شود که متابولیسم بالا رود و همچنین از ریزش توده عضلانی در زمان لاغری جلوگیری شود. در اغلب تحقیقات این طور نتیجه گیری شده که افرادی که پروتئین بیشتری می خورند تجمع چربی در ناحیه شکمی آن ها کمتر است. بنابراین اطمینان پیدا کنید که هر وعده غذایی شما حاوی پروتئین های با کیفیت مانند گوشت، ماهی، تخم مرغ، لبنیات، پروتئین وی یا لوبیاها باشد.

از مصرف الکل بپرهیزید

اگر شکم تان بزرگ است همین حالا دست از مصرف مشروبات الکلی بردارید! با مصرف الکل نه تنها سلامتی تان را به خطر می اندازید بلکه پژوهش های مختلف نشان می دهد که مصرف زیاد الکل چربی های شکمی را افزایشداده و به طور قابل ملاحظه ای خطر چاقی در بخش میان تنه و به خصوص شکم و پهلو را زیاد می کند. با قطع مصرف محدود نوشیدنی های الکلی می توانید سایز میان تنه ی خود را کاهش دهید.

از خوردن مواد قندی و شیرین پرهیز کنید

با مصرف بیش از اندازه قند که حاوی فروکتوز است مسلما به چندین بیماری مزمن مبتلا خواهید شد. از جمله بیماری ای مزمن نیز می توان به دیابت نوع ۲، چاقی، کبد چرب و بیماری قلبی اشاره کرد. در مطالعات علمی این موضوع به اثبات رسیده است که میان مصرف بالای قند و افزایش چربی های شکمی ارتباط وجود دارد. اما بهتر است بدانید که منظور فقط قند تصفیه شده نیست و حتی قندهای سالم تر مانند عسل طبیعی هم می بایست درحد نرمال و متعادل مصرف شود.

استرس را کاهش دهید

رابطه مستقیمی بین افزایش استرس و افزایش چربی شکمی دارد! تعجب نکنید، استرس با تحریک غدد فوق کلیوی برای ترشح کورتیزول چربی شکمی را افزایش می دهد. نام دیگر هورمون کورتیزول، هورمون استرس نیز می باشد. مطالعات دانشمندان نشان می دهن که سطح بالای کورتیزول اشتها را بیشتر کرده و چربی بیشتری در شکم و پهلو ذخیره می شود. همچنین خانم هایی که در بخش میان تنه چاق هستند، بدنشان در پاسخ به استرس کورتیزول بیشتری ترشح می کند. هرچه سطح کورتیزول بالاتر باشد مقدار چربی بیشتری در بخش میان تنه خواهید داشت. وقتی به دوران چاقی خودم فکر می کنم به یاد می آورم که به دلیل برخی مشکلات کاری استرس زیادی داشتم و حالا میفهمم که دلیل آن چه بوده به همین دلیل هم به شما توصیه می کنم اگر به فکر کاهش سایز دور شکم و پهلوی تان هستید، بهتر است فعالیت هایی مانند یوگا و مدیتیشن را انجام دهید.

چربی های شکم

مصرف کربوهیدرات های تصفیه شده را محدود کنید

برای چربی سوزی به خصوص در ناحیه شکم بهتر است رژیم لاغری را اجرا کنید در آن مصرف کربوهیدرات تصفیه شده به میزان زیادی کاهش یافته باشد. بهتر است بدانید رژیم هایی که کمتر از ۵۰ گرم کربوهیدرات در روز دارند باعث چربی سوزی در افراد دارای اضافه وزن، افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ و خانم های مبتلا به سندرم پلی کیستیک تخمدان می شود.

یادتان باشد، شما مجبور نیستید حتما رژیمی خاص و سنگین بگیرید که کربوهیدرات در آن خیلی پایین باشد. بلکه با حذف کربوهیدرات های تصفیه شده از رژیم و خوردن کربوهیدرات های فرآوری نشده می توانید سلامت متابولیسم خود را بهبود ببخشید و چربی بسوزانید. البته وب سایت من و رژیم در این زمینه کمک بزرگی به من کرد و من هم به خوبی توانستم این میزان را کاهش دهم. خالی از لطف نیست که بدانید در یک پژوهش بسیار مشهور انجام شده افرادی که بالاترین میزان مصرف غلات کامل را داشتند ۱۷ درصد خطر افزایش چربی های شکمی در آنها کمتر بود.

به مقدار کافی بخوابید

شاید تا پیش از اجرای رژیم غذایی و مشورت با کارشناسان تغذیه، اگر به من می گفتن خوب بخواب تا لاغر شوی، می خندیدم و این جمله را کاملا مسخره می دانستم. اما حالا به تاثیر خواب بر کاهش وزن ایمان آوردم. بهتر است شما هم بدانید که خواب برای بسیاری از جنبه های سلامتی مانند وزن بسیار مهم است. مطالعات نشان می دهند اگر خواب خوب و کافی نداشته باشید احتمال افزایش وزن بیشتر خواهد شد. طبق یکی از پژوهش های انجام شده که در طئل 16 سال بر 68000 خانم انجام شد، این طور نتیجه گیری شد که خانم هایی که کمتر از ۵ ساعت در طی شب خوابیده بودند نسبت خانم های دیگر که ۷ ساعت در طی شب خوابیده بودند بیشتر وزن اضافه کردند.

برای سوزاندن چربی های شکم به چه نوع رژیمی نیاز دارید؟

همان طور که گفته شد، شاید ورزش در کاهش چربی های دور شکن و پهلو تاثیر داشته باشید اما به تنهایی کافی نیست و نمی توان از نقش تغذیه در این مورد چشم پوشاند. تعداد زیادی از افراد برای كاهش این چربی های نازیبا دست به اجرای رژیم های بسیار كم كالری می زنند. شاید با پیروی از این نوع رژیم ها در ابتدا به نتیجه دلخواه برسند اما بدن در كنار كاهش چربی، بخش زیادی از ماهیچه ها را برای تامین نیاز به پروتئین نیز از دست می دهد. در نتیجه، فرد مجددا با پایان دوره رژیم و دریافت كالری بیشتر، دچار افزایش وزن می شود.

به طور کلی یادتان باشد که رعایت عادات غذایی صحیح در طولانی مدت اهمیت زیادی دارد. یكی از اصول موفقیت، كاهش تدریجی خوراكی هایی با تراكم انرژی و كالری بالاست. درحقیقت شما برای سوزاندن چربی های باید از رژیم غذایی پرحجم و کم کالری استفاده کنید. خوردن غذاهایی با انرژی پایین اما حجم زیاد مانند سبزیجات نیز کمک می کند تا احساس سیری زودتر ایجاد شود. لازم نیست تا مقدار كالری همه مواد غذایی اندازه گیری شود، بلكه كافی است تا با احساس علائم سیری، دست از غذا خوردن كشید.

سمیرا علی جانی

Published by
سمیرا علی جانی

Recent Posts

Dating site to meet singles & find real love!

The opinions expressed are the author’s alone and have not been provided, approved or otherwise… Read More

% روز قبل

Benefits of Online Dating

Online dating has transformed the way people find love and build relationships. In the digital… Read More

% روز قبل

How Do I Create Zip File on My Phone New Data!

That means that it consists of pixels, the same small dots displayed on your monitor… Read More

% روز قبل

لاغری نوجوانان با رژیم غذایی

هریک از مراحل رشد انسان فرایندی شگفت آور و قابل تحسین است و انسان برای… Read More

% روز قبل

علت چاقی چیست و چطور می‌توان آن را درمان کرد؟

چاقی مشکل جدی است که این روزها گریبان گیر افراد زیادی شده است. این مشکل… Read More

% روز قبل

ناهار رژیم لاغری

تغییر سبک زندگی مردم و همین طور رژیم غذایی افراد، باعث شده هر روز در… Read More

% روز قبل