نقش رژیم غذایی در جنسیت جنین

نقش رژیم غذایی در جنسیت جنین

نقش رژیم غذایی در جنسیت جنین | قابلیت تعینن جنسیت کودک همواره مورد علاقه پدر و مادران بوده است. با نگاهی گذرا به تاریخ نیز شاهد این حساسیت می شویم. همواره پادشاهان و حاکمان به دنبال فرزند پسر بوده اند تا بتوانند با انتصاب آن ها به جای خودشان حاکمیت و پادشاهی را از آن خود نگه دارند و به این منظور کارهای زیادی انجام می دادند، برای مثال در قرون وسطی بر این باور بوده اند که اگر زنی می خواهد فرزند پسر به دنیا آورد بایستی معجونی از شراب و خون و شیر را بنوشد!

به مرور زمان و با توجه به پیشرفت علم روش های متنوعی برای تعیین جنسیت فرزند شناخته شد. که می توان به روش تشخيص ژنتيکي قبل از لانه گزینی اشاره کرد که به علت پیچیدگی و هزینه های بالایی که دارد کمتر مورد استقبال قرار می گیرد.

اکثرا به گوشمان خورده است که افرادی که قصد بچه دار شدن را دارند با رعایت یک رژیم غذایی خاص می توانند جنسیت فرزندشان را تعیین کنند. از زمانی که این خبر در بین افراد پیچید زوج های زیادی به تکاپو افتادند و به دنبال این هستند که درستی یا نادرستی این امر را تایید کنند. در این مقاله سعی بر این شده است که از حقیقت این امر پرده برداریم. باما همراه باشید.

سوالی که برای اکثر زوج ها پیش می آید این است که آیا می توان بدون مصرف دارو و تنها با داشتن یک رژیم غذایی جنسیت فرزندشان را تعیین کنند؟

طی مطالعاتی که انجام شده، تاثیر میزان دریافت پتاسیوم، کلسیم، سدیم و منیزیوم بر تعیین جنسیت نوزادان سنجیده شده است و نتایجی برآورد شده است اما در نظر داشته باشید که البته به طور صد در صد نمی توان درستی این امر را تایید کرد، چرا که عوامل دیگری همچون شرایط محیطی، آلاینده های زیست محیطی و غدد و متابولیسم آنها، همچنین سطح استرس مادر در این پروسه تاثیر گذار است. با توجه به ضد و نقیض بودن برخی از نتایجی نمی توان نظر کلی در این باره داشت، اما در کلیه مطالعات شرایط مساعد مادر (چه از لحاظ تغذیه ای و چه از لحاظ محیطی) منجر به تولد نوزاد مذکر می شود و زمانی که شرایط استرس زا باشد و مادر در شرایط نامطلوبی باشد احتمال تولد نوزاد دختر بیشتر می شود. در صورتی که بتوانید شرایط محیطی خود را مطلوب نگه دارید و میزان استرسی که بر شما وارد می شود را نیز کنترل کنید و اجازه ندهید که سایر موارد ذکر شده شما را تحت تاثیر قرار دهد که کار را کمی سخت می کند، با رعایت رژیم های غذایی می توانید تا حدودی در تعیین جنسیت کودک تان نقش داشته باشید.

نقش رژیم غذایی در جنسیت جنین

طی پژوهش های صورت گرفته به افرادی که خواستار فرزند دختر هستند پیشنهاد می شود که در برنامه غذایی خود استفاده از مواد غذایی که شامل منیزیم و کلسیم بالا هستند را قرار دهند و از طرفی مصرف پتاسیم و سدیم را به حداقل برسانند. این افراد می توانند در رژیم غذایی خود استفاده از مواد غذایی همچون تخم مرغ، ماست، شیر، پنیر بدون نمک، بادام بدون نمک، لوبیا سبز، کاهو سبز، ماهی بخارپز، گوشت و ماکارونی را داشته باشند. البته به خاطر داشته باشید که هنگامی که به منظور تعیین جنسیت کودک خود رژیم خاصی را دنبال می کنید، از سلامت خود اطمینان داشته باشید. برای مثال مصرف مداوم مواد غذایی که در بالا ذکر شده برای افرادی که کلسیم خون در آن ها بالاست و یا نارسایی های کلیوی دارند مضر است.

و اما به زوج هایی که تمایل به داشتن فرزند پسر دارند پیشنهاد می شود که از مواد غذایی که دارای پتاسیم و سدیم است، استفاده کنند و مصرف منیزیم و کلسیم را کاهش دهند. از این رو در رژیم غذایی خود می توانند مصرف مرکبات، آناناس، موز، سیب، زردآلو، گوجه سبز، گیلاس، توت فرنگی، گوجه فرنگی، انجیر، سبزیجات، زیتون، سیب زمینی، سبوس گندم، کنسرو ماهی، ماءالشعير و قهوه و چای را داشته باشند. همینطور که قبلا نیز گفته شد از وضعیت سلامتی خود اطمینان حاصل کنید که فشار خون بالایی نداشته باشید، همچنین ناراحتی قلبی و نارسایی کبدی نداشته باشید، البته دقت داشته باشید که هر آنچه در این دوران حساس مصرف می کنید زیر نظر پزشک تان باشد و سعی کنید رژیم غذایی کاملی داشته باشید تا به سلامت خود و فرزندتان لطمه ای وارد نکنید.

رژیم غذایی مناسب در دوران بارداری

زنان باردار به مصرف اسید فولیک، آهن، کلسیم و پروتئین هستند.

اسید فولیک

مصرف اسیدفولیک که همان ویتامین B9 است در دوران بارداری ضروری است. چرا که این ویتامین از بروز ناهنجاری های مادرزادی و نقص های لوله عصبی جلوگیری می کند. نقص لوله عصبی منجر به عدم رشد کافی ستون فقرات و جمجمه و مغز می شود و حتی گاهی اوقات نیز منجر به مرگ جنین می شود.

کلسیم

کلسیم نیز ماده معدنی است که به منظور ساخت استخوان و دندان به کار می رود. مادرانی که در دوران بارداری خود کلسیم کافی دریافت نمی کنند، مواد معدنی خود را در این دوران به نوزادان می دهند و در نتیجه در دراز مدت خود دچار کمبود کلسیم می شوند.

آهن

زنان در هنگام بارداری دوبرابر قبل به آهن نیاز دارند. چیزی حدود 27 میلی گرم در روز. در این دوران به علت افزایش حجم خون در مادران، و از طرفی نیاز جنین به ساخت سلول های خونی، که امکان عدم تامین آن در مادران وجود دارد. بنابراین گاهی پزشکان به زنان باردار مصرف مکمل آهن را توصیه می کنند.

پروتئین

میزان مصرف دقیق پروتئین نیز برای زنان باردار بسیار مهم است، چرا که کمبود این ماده معدنی و یا حتی مصرف بیش از اندازه آن، هر دو به گونه ای برای مادر و جنین مضر می باشد.

در طول این دوران بایستی دقت کرد که در این دوران بایستی غذاهای مغذی خورد و بیشتر از هر چیز مصرف پروتئین، لبنیات، غلات، میوه و سبزیجات از اهمیت برخوردار است. بهتر است که میزان مصرف میوه و سبزیجات در این دوره به حداکثر برسد.

نقش رژیم غذایی در جنسیت جنین

غذاهایی که بهتر است مصرف آن ها در این دوران محدود شوند:

مصرف ماهی تن سفید بهتر است که به حداقل برسد چرا که دارای مقادیر بالایی جیوه است که مصرف بیش از اندازه آن می تواند برای مغز جنین مضر باشد.

مصرف زیاد کافئین در طول بارداری منجر به تولد کودکان نارس و یا حتی سقط جنین می شود. بنابراین بهتر است مصرف کافئین به کمتر از 200 میلی گرم در روز محدود شود.

مصرف بیش از اندازه از چربی های حیوانی منجر به کلسترول می شود، بنابراین بهتر است که از چربی های گیاهی استفاده کنید که در روغن زیتون خام، ماست کم چرب و یا آووکادو استفاده کنید.

به منظور داشتن یک رژیم غذایی مناسب می توانید به سایت “من و رژیم” مراجعه کنید و از نظر کارشناسان مجرب ما در این زمینه بهره ببرید.

امیر احمدی

Recent Posts

Dating site to meet singles & find real love!

The opinions expressed are the author’s alone and have not been provided, approved or otherwise… Read More

% روز قبل

Benefits of Online Dating

Online dating has transformed the way people find love and build relationships. In the digital… Read More

% روز قبل

How Do I Create Zip File on My Phone New Data!

That means that it consists of pixels, the same small dots displayed on your monitor… Read More

% روز قبل

لاغری نوجوانان با رژیم غذایی

هریک از مراحل رشد انسان فرایندی شگفت آور و قابل تحسین است و انسان برای… Read More

% روز قبل

علت چاقی چیست و چطور می‌توان آن را درمان کرد؟

چاقی مشکل جدی است که این روزها گریبان گیر افراد زیادی شده است. این مشکل… Read More

% روز قبل

ناهار رژیم لاغری

تغییر سبک زندگی مردم و همین طور رژیم غذایی افراد، باعث شده هر روز در… Read More

% روز قبل