بهترین قرص ویتامین برای لاغری

آیا تا به حال با این سوال روبرو شده اید که کمبود کدام ویتامین باعث لاغری میشود؟ برای اینکه به تناسب اندام برسم کدام ویتامین را باید مصرف کنم؟ البته وقتی بحث کاهش وزن پیش می آید، باید به مقدار کالری مصرفی و بالا بردن متابولیسم هم توجه کرد. اما اگر بدن با کمبود برخی ویتامین ها روبرو شود، سلامتی هم به مرور زمان از بین خواهد رفت.

کاهش وزن چیزی نیست که بتوان با استفاده از بهترین قرص ویتامین برای لاغری آن را بدست آورد. اما ویتامین ها و مواد معدنی برای بدن ضروری هستند و هر طور که شده باید آن ها را به برنامه غذایی اضافه کرد. زیرا نبود آن ها، سرعت روند کاهش وزن شما را پایین می آورد. اما در هر صورت ویتامین هایی که باعث لاغری میشوند، باید سه ویژگی زیر را داشته باشند:

• کاهش دهنده اشتها باشند و به شما احساس سیری بیشتری دهند
• جذب چربی را کاهش دهند و باعث شود تا کالری کمتری دریافت کنید
• چربی سوزی را افزایش داده و باعث می شود کالری بیشتری بسوزانید

کمبود کدام ویتامین باعث لاغری صورت میشود؟

برخی با افزایش وزن صورتشان هم تپل می شود و چربی زیادی می گیرد و ظاهری زشت را برای فرد به وجود می آورد. از این رو بعضی با اضافه کردن ویتامین های لاغر کننده به برنامه غذایی، تمام تلاش خود را می کنند تا صورتی استخوانی به اصطلاح مثل مدل ها بدست آورند.

سوالی که پیش می آید این است که کمبود کدام ویتامین، باعث لاغری صورت می شود؟ نکته اینجاست که اگر فرد نتواند ویتامین های گروه B را مصرف کند، به مراتب دچار افزایش وزن خواهد شد یا سرعت لاغر شدنش پایین می آید. ویتامین های گروه B شامل موارد زیر می شود. پس اگر هم در استفاده از یک رژیم غذایی سالم تنبلی می کنید، حتما با مشورت پزشک مکمل های ویتامینی و لاغر کننده را مصرف کنید.

 

• تیامین (B1 )
• ریبوفلاوین (2B)
• نیاسین (B3)
• اسید پانتوتنیک (B5)
• پیریدوکسین (6B)
• بیوتین (7 B)
• اسید فولیک (B9)
• کبالالین (B12)

ویتامین b12 و لاغری

ویتامین B12 از جمله ویتامین های محلول در آب است، این نکته به این معنی است که پس از حل شدن در آب درون رگ ها جریان پیدا می کند. بدن همیشه مقدار مورد نیاز ویتامین B12 خود را جذب کرده و اضافی ها را از طریق ادرار دفع می کند.

اگر مدت هاست که در حال ورزش کردن و رژیم گرفتن هستید و لاغر نشده اید، سطح انرژی روزانه شما پایین بوده و سوخت و ساز نیز کم است. بدون شک با کمبود ویتامین B12 روبرو هستید.

شاید هم بارها شده که به دلیل خستگی زیاد ناشی از کمبود این ماده، سراغ خوردن غذاهای پر کالری می روید. اما این درست نیست و باید تا می توانید همه املاح را از طریق برنامه غذایی خود دریافت کنید.

اصلا نیازی نیست که نگران کمبود این ویتامین باشید زیرا با تزریق آمپول نوروبیون و ب کمپلکس و رژیم به راحتی این مشکل را رفع خواهید کرد. اگر به دنبال منابع خوب غذایی برای تامین نیاز بدن خود به ویتامین 12 B هستید بهتر است که به خاطر بسپارید که لبنیات، تخم مرغ، غلات سبوس دار، گوشت مرغ، ماهی و همچنین گوشت قرمز، تخمه آفتابگردان، بادام، دانه ها و همچنین سبزیجات برگ دار همچون اسفناج و یا کلم بروکلی، مرکبات و البته موز و آووکادو از منابع خوب به حساب می آیند.

نکته قابل توجه این است که افرادی که رژیم گیاهخواری دارند به منظور تامین ویتامین B12 بهتر است که از مکمل های غذایی استفاده کنند چرا که این ویتامین در هیچ محصول گیاهی یافت نمی شود.

 

نقش این ویتامین، در بدن بسیار ارزشمند است زیرا موجب تشکیل گلبول های قرمز می شود و چربی ها و پروتئین ها را به انرژی تبدیل می کند. مهم تر از همه اینکه کربوهیدرات ها در بدن با مصرف ویتامین ب12 تجزیه و تحلیل می شوند و به فرد در کاهش وزن کمک می کند.

مولتی ویتامین مینرال برای لاغری

حتما تا به حال به دنبال بهترین قرص مولتی ویتامین برای لاغری بوده اید و برای اینکار داروخانه ها را زیر و رو کرده اید. شاید هم فکر کنید که مولتی ویتامین و لاغری ربطی بهم ندارند و شاید هم باعث چاقی می شوند. یکی از این مولتی ویتامین ها، مینرال است که برخی ادعا می کنند این مکمل چاق می کند، اما این حرف کاملا اشتباه است زیرا تنها با کمبود ریز مغذی ها فرد نسبت به جبران این کمبودها بر می آید و اشتهایش افزایش پیدا می کند. ( ریز مغذی ها را ویتامین ها و مواد معدنی تشکیل می دهند). نکته مهم این است که همه ما برای سلامتی و داشتن یک بدن فیت به این مواد نیاز داریم. زیرا بدن ما توانایی تولید این مواد را ندارد.

اما توجه کنید که تنها مشکل اصلی افزایش وزن، مقدار کالری دریافتی است و اگر مقدار کالری مصرفی شما بیشتر از آنچه می سوزانید باشد، وزنتان بدون شک زیاد خواهد شد. پس اگر قرار است وزن کم کنیم تنها به مصرف مولتی ویتامین مینرال برای لاغری بسنده کنیم و در کنارش کالری دریافتی را کاهش دهیم.

ویتامین دی و لاغری

کمبود ویتامین دی در بدن نیز می تواند از عوامل بروز چاقی باشد چرا که وجود مقادیر زیادی از ویتامین D در خون باعث می شود که ذخیره چربی توسط سلول ها کاهش داده شود و همچنین سطح هورمون پاراتیروئید و کلسترول در بدن را افزایش یابد و در نتیجه منجر به ذخیره چربی ها شود.

از طرفی بنابر تحقیقات صورت گرفته، بیان شده که چربی شکمی در افرادی که از کمبود ویتامین D رنج می برند، بیشتر محسوس است. این ویتامین از طریق نور خورشید قابل دریافت است اما با توجه به نوع پوشش زنان ایرانی و همچنین زندگی ساختمانی، کمبود این ویتامین در تمامی گروه های سنی مخصوصاً در خانم ها بسیار دیده می شود. و اغلب برای استفاده از ویتامین دی و لاغری به سمت مکمل ها روی می آورند.

بهترین منابع غذایی که می توانید پس از آن برای تامین نیاز بدن خود به ویتامین D استفاده کنید ماهی سالمون، ماهی کاد، ساردین، ماهی سالمون، زرده تخم مرغ، شیر غنی شده و ماست، غلات غنی شده و تن ماهی است و البته چنانچه بتوانید دو روز در هفته به مدت ۵ الی ۳۰ دقیقه در معرض نور آفتاب قرار بگیرید خواهید توانست که تا حدود زیادی نیاز بدن خود به ویتامین دی را تامین کنید.

ویتامین e و لاغری

آیا تا به حال درباره تاثیر ویتامین e و لاغری شنیده اید؟ برای پاسخ به این سوال در این بخش با ما همراه باشید تا نه تنها مشکل خود را حل کنید بلکه، لاغر شوید و لاغر بمانید.
ویتامین E نیز می تواند باعث از بین بردن و همچنین دفع سموم و توکسین های بدن شود که همین امر می تواند به شما در کاهش وزن کمک شایانی کند.

ویتامین E در واقع به عنوان آنتی اکسیدانی شناخته می شود که به سموم رادیکال آزاد متصل شده و از انباشته شدن آن ها جلوگیری می کند و همچنین به از بین رفتن آن ها کمک خواهد کرد. توکسین ها به علت خوراک های نامتعارف در بافت ها ایجاد شده و تجمع پیدا می کند که در نهایت منجر به بسیاری از فرآیندهای متابولیک و چاقی می شود. از منابع غذایی که برای تامین ویتامین E می توانید از آن استفاده کنید:

• روغن جوانه گندم
• دانه های آفتابگردان
• فندق
• بادام
• اسفناج
• شلغم
• بادام زمینی
• روغن زیتون
• انبه
• سیب زمینی

 

لاغری با ویتامین ب۱

اگر می خواهید همیشه تناسب اندام داشته باشید باید هر چند ماه یکبار آزمایش خون بدهید و بفهمید که کدام ویتامین بدنتان کم شده و باید آن را جبران کنید. ویتامین ب 1 هم یکی از ویتامین های ضروری در بدن است که منجر به سوخت و ساز بیشتر کربوهیدرات ها می شود و عضلات فرد را رشد می دهد. لاغری با ویتامین ب1 باعث می شود که فعالیت سلول های عصبی بیشتر شود و هضم مواد غذایی بهبود یابد.

تیامین که همان ویتامین ب1 است، به طور طبیعی در بسیاری از غذاها وجود دارد و تنها برای تامین آن باید خوراکی هایی مثل نان، برنج و ماکارونی غنی شده، گوشت، به خصوص گوشت ماهی، حبوبات، آجیل ها و مغزها را مصرف کنید. اما حواستان باشد که بیش از حد هیچ این خوراکی ها را مصرف نکنید که بجای لاغر شدن، چاق می شوید.

قرص جوشان ویتامین C برای لاغری

بعضی از افراد معتقدند که ویتامین C به عنوان یک سلاح مخفی در کاهش وزن نقش دارد. نحوه تاثیر آن بر کاهش وزن به این شکل است که به دلیل شباهت ساختار ویتامین C و گلوکز این دو برای ورود به سلول مدام در حال رقابت هستند و متاسفانه برنده این رقابت گلوکز است و سلول ها به دریافت آن بیشتر علاقه دارند.

بنابراین توصیه ما این است که قرص جوشان ویتامین C برای لاغری استفاده شود تا شانس ورودش به سلول ها بیشتر شود. زمانی که بدن با کمبود ویتامین C مواجه می شود میزان جذب گلوکز بیشتر می شود و در نتیجه این حالت باعث تحریک تولید انسولین شده و بدن سوزاندن چربی را متوقف کرده و تمام توجه خود را صرف جذب گلوکز می کند.

هیچگاه نگذارید این اتفاق بیفتد: ویتامین C ناکافی … گلوکز بیش از اندازه … انسولین بیشتر … چربی‌سوزی کمتر … وزن بیشتر

امیر احمدی

Recent Posts

Dating site to meet singles & find real love!

The opinions expressed are the author’s alone and have not been provided, approved or otherwise… Read More

% روز قبل

Benefits of Online Dating

Online dating has transformed the way people find love and build relationships. In the digital… Read More

% روز قبل

How Do I Create Zip File on My Phone New Data!

That means that it consists of pixels, the same small dots displayed on your monitor… Read More

% روز قبل

لاغری نوجوانان با رژیم غذایی

هریک از مراحل رشد انسان فرایندی شگفت آور و قابل تحسین است و انسان برای… Read More

% روز قبل

علت چاقی چیست و چطور می‌توان آن را درمان کرد؟

چاقی مشکل جدی است که این روزها گریبان گیر افراد زیادی شده است. این مشکل… Read More

% روز قبل

ناهار رژیم لاغری

تغییر سبک زندگی مردم و همین طور رژیم غذایی افراد، باعث شده هر روز در… Read More

% روز قبل