درمان و پیشگیری از آنفولانزا تنها با یک برنامه غذایی سالم

درمان و پیشگیری از آنفولانزا تنها با یک برنامه غذایی سالم

درمان و پیشگیری از آنفولانزا تنها با یک برنامه غذایی سالم | یکی از بیماری های بسیار شایع در فصول سرد، آنفولانزا است که این روزها گاها آن را با بیماری کرونا اشتباه می گیرند. به همین دلیل بایاد بیشتر مراقب این باشید که آنفولانزا را با این بیماری مهلک اشتباه نگیرید. توصیه ما به شما این است که برای درمان و پیشگیری از آنفولانزا از یک رژیم غذایی سالم پیروی کنید.

البته که هیچ ماده غذایی یا نوشیدنی وجود ندارد که قادر باشد به صورت معجزه آسا، بیماری آنفولانزا را به سرعت بهبود بخشد. اما این موضوع را همیشه به یاد داشته باشید که مصرف غذاهای حاوی مواد مغذی می تواند روند بهبودی شما را سریع تر و احساس بهتری به شما دهند.

متاسفانه اغلب افراد تا زمانی که از لحاظ بدنی و روحی در سلامت به سر می برند معمولا از رژیم خاصی پیروی نمی کنند. درصورتی که یک برنامه غذایی سالم باید در طول زندگی افراد ارا شود تا از بروزبیماری ها مختلف مثل آنفولانزا نیز پیشگیری کند. اما در هنگام بیماری بهتر است برای بهبود سریع تر،حتما و حتما رژیم غذایی مناسبی را دنبال کنید تا دوره بهبود کوتاه تری داشته باشید. زمانی که شما به بیماری آنفولانزا مبتلا می شوید، تنها درمان مناسب آن، استراحت، داشتن تغذیه ی سالم و گذشت زمان است تا بیماری کم کم درمان شود. در ادامه این مطلب نیز قصد داریم شما را بیشتر با بیماری آنفولانزا و بایدها و نبایدهای تغذیه در این دوران آشنا کنیم.

پیشگیری از آنفولانزا

آنفولانزا چیست و چه علامی دارد؟

آنفولانزا نوعی ویروس است که موجب عفونت در دستگاه تنفسی می ‌شود. این نوع بیماری در دسته ی بیماری های واگیردار قرارداشته و انواع مختلفی دارد و تاکنون سه نوع تیپ آ، ب و ث از آن شناخته شده است. علائم آنفولانزا می ‌تواند خفیف و یا حاد باشد. ویروس آنفولانزا در هوا و از انسانی به انسان دیگر منتقل می ‌شود به همین علت حضور در فضاهای سربسته و عمومی در فصول سرد سال یعنی پاییز و زمستان موجب افزایش خطر ابتلا به این بیماری می شود.

همچنین احتمال ابتلای افرادی که سیستم ایمنی ضعیف ‌تری دارند به آنفولانزا بیشتر است. اما از آن جایی‌ که با شروع فصل سرما، شیوع بیماری ‌های سرماخوردگی و حساسیت‌های زمستانی هم افزایش پیدا می ‌کند، تشخیص آن که بفهمیم به آنفولانزا مبتلا هستیم یا سرماخوردگی، کمی سخت خواهد بود. حتی با شیوع ویروس کرونا و داشتن علائمی بسیار شبیه با آنفولانزا بهتر است هرکاری که از دست تان برمی آید انجام دهید تا به آنفولانزا دچار نشوید، برای مثال از داشتن تغذیه سالم و مقوی کار خود را شروع کنید.

این که علائم آنفولانزا چیست کاملا به افراد بستگی دارد. هر فردی متناسب با سیستم ایمنی بدن‌ خود علائم شدید یا کمتری از این بیماری را تجربه می کند این بیماری یک دوره کوتاه‌ مدت سه تا چهار روزه دارد اما ممکن است افراد در این مدت علائم شدیدی از آن را تجربه کنند. در ادامه به معرفی برخی از علائم شایع آنفولانزا می پردازیم:

  • تب و لرز
  • سرفه
  • گرفتگی و آبریزش بینی
  • گلو درد و بدن درد
  • سردرد و خستگی
  • سوزش چشم ‌ها

پیشگیری از آنفولانزا

بایدهای تغذیه ای در آنفلوانزا

ماست

حتما برای تان جالب است که بدانید چیزی حدود هفتاد سیستم ایمنی بدن انسان ها به سلامت روده ها بستگی دارد. این که چه غذایی مصرف می کنید همه و همه برروی سلامت روده شما اثر مستقیم دارند. از بهترین باکتری‌ هایی که می ‌تواند سیستم ایمنی بدن و روده‌ های شما را تقویت کند، پروبیوتیک ‌ها هستند. لبنیات و انواع میوه ها نیز منبع اصلی این پروبیوتیک‌ ها می باشند. ماست یکی از اصلی ‌ترین مواد خوراکی است که سرشار این باکتری مفید است و و ماست ‌های غنی شده با باکتری ‌های مفید پروبیوتیک، مثل ماست لاکتیویا، تا اندازه‌ ای می‌ توانند به بهبود حال شما در این شرایط کمک کنند. شما با خوردن ماست می ‌توانید دریافت پروبیوتیک‌ های لازم روده ‌های تان را تضمین کنید.

ماهی سالمون

یکی از منابع اصلی امگا ۳ ماهی سالمون است.شما با دریافت امگا ۳ می توانید به بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن و کاهش التهاب ‌ها کم کنید. این ماده مفید می ‌تواند در درمان یا حتی پیشگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا تاثیر فوق العاده ای داشته باشد چراکه در دوران بیماری بدن از درون التهاب‌های زیادی دارد.

مرکبات

حتما شما هم زمستان را فصل مرکبات می دانید. به شما پیشنهاد می کنیم که در این فصل تا می ‌توانید از مرکبات مثل پرتقال، نارنگی، لیموشیرین، لیموترش، گریپ ‌فروت و … استفاده کنید. این مرکبات حاوی مقدار زیادی ویتامین C هستند که و این ماده هم در تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار تاثیر دارد.

عسل

عسل یک دیگر از مواد غذایی است که با داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی نقش بسیار موثری در بهبود و تقویت دستگاه ایمنی بدن شما دارد. همچنین خوردن عسل به نرم شدن گلوی شما و کاهش سرفه‌ های تان کمک خواهد کرد.

پیشگیری از آنفولانزا

زنجبیلاگر در طول ابتلای خود به بیماری آنفولانزا در ناحیه شکم ‌احسای درد دارید حتما از زنجبیل استفاده کنید. این ماده می تواند درد شکم، حالت تهوع و استفراغ شما را کم‌ تر کند.

توت فرنگی و پرتقال

مان طورکه پیش تر هم گفتیم پرتقال از منابع اصلی ویتامین C است که می ‌تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند. اما توت فرنگی از پرتقال هم ویتامین سی بیشتری دارد. یک فنجان توت فرنگی می‌ تواند ۹۹ درصد ویتامین C روزانه بدن را تامین کند. شاید بگویید در زمستان توت فرنگی تولید نمی شود اما می توانید آن را در فریز نگه دارید و در فصل سرما برای تقویت سیستم ایمنی خود مصرف کنید.

چای داغ

سرفه ‌های بیش از حد در آنفولانزا می‌تواند گلوی شما را زخم و پر از التهاب کند. در چنین شرایطی نوشیدن یک فنجان چای داغ می ‌تواند گلوی شما را گرم و آرام کند. با طعم ‌دار کردن چای با هل، دارچین، میخک و زنجبیل هم می ‌توانید گرفتگی بینی را برطرف کنید. در چای سبز هم آنتی اکسیدان‌ های بسیاری یافت می‌ شود که به تقویت سیستم ایمنی شما کمک خواهد کرد.

گردو

مغز گردو سرشار از ویتامین B6، E، مس و امگا۳ است. آنتی اکسیدان ‌های موجود در گردو می ‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند و خطر ابتلا به آنفولانزا کمتر شود.

انار

حتما به گوش تان خورده که چای سبز خاصیت آنتی اکسدانی دارد اما انار حتی بیشتر از داری این خاصیت است. آنتی اکسیدان ‌ها باعث تقویت دستگاه ایمنی بدن برای مقابله با بیماری ‌هایی مثل آنفولانزا می ‌شوند.

فلفل دلمه ‌ای قرمز

یکی دیگر از منابع آنتی اکسیدان فلفل دلمه ‌ای قرمز است. یک فلفل دلمه ‌ای قرمز متوسط می ‌تواند دو برابر نیاز شما به ویتامین C را در روز برآورده کند. این نوع ویتامین می ‌تواند به تقویت گلبول ‌های سفید خون و درنتیجه تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند.

 

نبایدهای تغذیه ای در آنفلوانزا

غذاهای اسیدی

حتما با خودتان فکر می کنید که منظور از غذاهای اسیدی چیست؟ در حقیقت منظور از غذاهای اسیدی، غذایی است که که محیط بدن را اسیدی می کند.

شیرینی ها و کربوهیدرات های تصفیه شده

سعی کنید برای پیشگیری یا درمان آنفولانزا از کربوهیدرات های تصفیه شده استفاده نکنید. از جمله این نوع کربوهیدرات ها هم می توان به کراکر و نان های سفید و … اشاره کرد که به سرعت به قند شکسته می شوند و مانند شیرینی ها و آبمیوه های صنعتی، شکرشان موجب التهاب می شوند و در واقع می توانند بدن شما را در مبارزه با عفونت تضعیف کند.

انواع سوپ

از دیگر غذاهایی که مصرفش در این دوران به شدت توصیه می شود، سوپ و غذاهای آبکی است. خصوصا سوپ هایی که با مرغ طبخ می شود، به مرطوب نگه داشتن بینی، جلوگیری از کم آبی بدن و مبارزه با التهاب گلو کمک می کند.

غذاهای فراوری شده

غذاهای فراوری شده مثل فست فود ها و تنقلات و یا غذاهایی که فراوری زیادی روی آن صورت می گیرد دارای مواد مغذی کمتری هستند. در طی بیماری بدن شما سعی دارد که به ترمیم قسمت های آسیب دیده بدن و بهبود سلامت بدن بپردازد و مساله تامین مواد مغذی مورد نیاز بدن در دوران بیماری از اهمیت بالایی برخوردار است.


 

 

رژیم غذایی سالمی که به دنبالش هستید را از من و رژیم بخواهید

مصرف غذا، انرژی و مواد مغذی مختلف مورد نیاز بدن را تامین می کند. از آن جایی هم که در زمان بیماری نیاز به برخی مواد مغذی در بدن بیشتر می شود شما با انتخاب درست مواد غذایی مختلف می توانید این نیازها را تامین کنید و بهبود هرچه سریع تر آنفولانزا به انتخاب شما در مصرف مواد غذایی بستگی دارد.

در حقیقت داشتن یک رژیم غذایی سالم و پر از مواد مغذی می تواند شما را از ابتلا به بیماری آنفولانزا تا حد زیادی دور نگه دارد و همچنین به درمان سریع تر آن به شما کمک کند. همان طور که پیش تر هم اشاره شد مصرف مواد غذایی سالم مثل سبزیجات، میوه ها و مایعات می تواند سیستم ایمنی بدن تان در برابر ویروس ها تقویت کند. برای دریافت یک برنامه غذایی مناسب هم می توانید همین حالا وارد وب سایت من و رژیم شده با وارد کردن اطلاعات تان رژیم مناسب با خودتان را دریافت کنید.

امیر احمدی

Recent Posts

Dating site to meet singles & find real love!

The opinions expressed are the author’s alone and have not been provided, approved or otherwise… Read More

% روز قبل

Benefits of Online Dating

Online dating has transformed the way people find love and build relationships. In the digital… Read More

% روز قبل

How Do I Create Zip File on My Phone New Data!

That means that it consists of pixels, the same small dots displayed on your monitor… Read More

% روز قبل

لاغری نوجوانان با رژیم غذایی

هریک از مراحل رشد انسان فرایندی شگفت آور و قابل تحسین است و انسان برای… Read More

% روز قبل

علت چاقی چیست و چطور می‌توان آن را درمان کرد؟

چاقی مشکل جدی است که این روزها گریبان گیر افراد زیادی شده است. این مشکل… Read More

% روز قبل

ناهار رژیم لاغری

تغییر سبک زندگی مردم و همین طور رژیم غذایی افراد، باعث شده هر روز در… Read More

% روز قبل