چه راهکارهایی برای تثبیت وزن پس از کاهش آن وجود دارد؟

چه راهکارهایی برای تثبیت وزن پس از کاهش آن وجود دارد؟

چه راهکارهایی برای تثبیت وزن پس از کاهش آن وجود دارد؟ | زمانی را تصور کنید که کلیه روش های لاغری را پیش رو گرفته اید و پس از مدت ها به کاهش وزن رسیده اید، حال که آرزوی خود، یعنی خوش اندامی را کسب کرده اید، وقت آن شده تا کمی به خودتان بیایید و از بالا رفتن وزن خود جلوگیری کنید. شاید بار ها شده که در دوران درمان چاقی به کمد لباس های قدیمی سری زده و آن ها را امتحان کرده باشید و با گذشت زمان، به هدف خود یعنی لاغری شکم و پهلو رسیده باشید. اما آیا وزن انسان ها پس از کاهش وزن ثابت می ماند؟ یا تکنیک های موثری به منظور تثبیت وزن بایستی انجام داد؟ بله درست است، اگر کسی مراقب رژیم لاغری خود نباشد، ممکن است به آرامی نیم یا یک کیلو و یا حتی بیشتر، افزایش وزن را تجربه کند. در نتیجه توجه به برخی نکات برای کاهش چربی بدن به صورت طبیعی و ثابت ماندن مقدار آن، به متقاضیان توصیه می شود.

راهکارهایی برای تثبیت وزن

چرا وزنی که کم کرده اید، دوباره بر می گردد؟

جالب است بدانید، زمانی که فردی با کاهش وزن بسیاری رو برو می شود، سوخت و ساز بدن و متابولیسم آن نیز به مراتب کم خواهد شد. این نکته بخاطر آن است که بدن با وضعیتی که قبلا داشته، راحت تر بوده و شرایط کنونی را به عنوان هشدار و حالتی نا معمول تلقی می کند. همه انسان ها درون بدن نقطه ای دارند که بدن در آن، حالت تعادل خود را مشاهده می کند، در نتیجه اگر کسی سعی کند از این حالت پایین تر یا بالا تر رود، بدن نا خود آگاه مقاومت خواهد کرد. شاید تا به حال در این وضعیت قرار گرفته باشید و بدانید که با درمان لاغری هورمون ها ممکن است دچار تغییر شوند، زیرا با رژیم غذایی لاغری و کاهش وزن، مغز قادر است سیگنال هایی را دریافت کند تا گرلین یعنی هورمون گرسنگی، بیشتری تولید کند.

نکته ای که بسیار مورد توجه واقع می شود، این است که فرد با مصرف غذای بیشتر، دچار افزایش چربی خواهد شد. وی تصمیمی محکم گرفته و از رژیم های محدود کننده استفاده می کند، در نتیجه با سخت وزن کم کردن موفق می شود تا به تناسب اندام برسد. همان طور که گفته شد، برای اینکه فردی بتواند در تثبیت وزن موفق شود، باید تغییراتی در چربی سوزی و متابولیسم ایجاد کند. همچنین این گونه رژیم غذایی بایستی سالم باشد و در حالت کلی عنوان بخشی از سبک زندگی پایدار و مدام در نظر گرفته شود. در نهایت متخصصان رژیم و تغذیه پیشنهاد می کنند که برنامه غذایی را در رژیم قرار دهند که محدود کننده، سخت و طاقت فرسا نباشد و شخص متقاضی قادر شود در سخت ترین شرایط زندگی اش آن را بکار گیرد و نیازی به تغییر الگوی مصرفی و غذایی نداشته باشد.

به علاوه طرز فکر اشتباهی که در میان مردم رواج داشته باشد، در ارتباط با این موضوع می تواند دچار تغییر شود، رژیم کاهش وزن سریع است که نه تنها باعث آب کردن شکم و پهلو نمی شود، بلکه مشکلات بی شماری را در کلیه و کبد فرد ایجاد خواهد کرد.

راهکارهایی برای تثبیت وزن

تثبیت وزن سخت است یا آسان؟

متخصصان رژیم تغذیه بر آنند که اطلاعات جدیدی را بر پایه رژیم و برنامه های رژیم غذایی ارائه دهند. آن ها می گویند که بدن انسان در هر حالتی گرسنگی را در خود احساس می کنند. جالب است بدانید که تحقیقات نشان داده که حدود چهل نفر از افراد چاق که توده بدنی شان بالا تر از عدد چهل نیز بوده است، به مدت دو سال از یک برنامه غذایی خاص، چه سالم و چه نا سالم، پیروی می کرده اند. بهتر است بدانید که پژوهشگران بر این باورند که با تست خون گرفتن می توان هورمون های گرسنگی و سیری را مورد بررسی قرار داد، زیرا تمامی شواهد نشان می دهد که با بکارگیری رژیم لاغری نا سالم، فرد قادر نخواهد بود تا در پروسه تثبت وزن به موفقیت آنچنانی نائل گردد.

امروزه با وجود اینترنت و عصر تکنولوژی نیز، افراد بسیاری از وب سایت های استاندارد و کار بلد استفاده می کنند که یکی از آن ها، من و رژیم است. این سایت با ارائه برنامه غذایی متناسب با هدف و تیپ بدنی هر فرد، قادر می باشد تا وی را به خوش اندامی برساند.

به نکاتی برای ثابت ماندن وزن، توجه کنید

برخی پس از گذراندن درمان چاقی، احساس می کنند که دیگر نیاز نیست مراقب وزن خود باشند و حتی زمان بسیاری طول خواهد کشید تا دوباره چربی بدن شان بالا رود. همان طور که می دانید این گروه از افراد طرز فکری غلط را در سر پرورانده اند و در حقیقت تنها حدود 20 درصد از کسانی که رژیم گرفته اند، توانسته اند برای مدت طولانی تناسب اندام خود را حفظ کنند.

در این زمان توصیه می شود که انسان های در معرض افزایش وزن زود به هنگام، زود مایوس نشوند و در جست و جوی یافتن تکنیک هایی باشند که وزن خود را ثابت نگه دارند. همچنین استرس نیز که عامل اساسی بالا رفتن اشتهاست، باید در این موارد به شدت مورد کنترل قرار گیرد. از این جهت بهتر است برای شروعی جدید، عادت های سالم را در خود تقویت کرده و تا اخر عمر از داشتن بدنی زیبا و متناسب لذت ببرید. در این بخش به بررسی و ارائه چند راهکار برای تثبیت وزن می پردازیم، پیشنهاد می شود تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

 تغییر سبک زندگی را در اولویت قرار دهید

به منظور ثابت نگه داشتن وزن توصیه می شود تا سبک غذایی و در حالت کلی، سبک زندگی را تغییر دهید، زیرا در صورت استفاده از رژیم های محدود کننده و اشتباه، فرد قادر نخواهد بود تا آخر عمر وضعیت تغذیه خود را ثابت نگه دارد. شاید تا به حال به این نکته توجه نکرده باشید، اما هر رژیم لاغری مناسبی، پایانی دارد و فرد تقاضی باید در تمام ابعاد زندگی بتواند آن را رعایت کند. در برنامه های غذایی عالی و رژیم های لاغری شکم و پهلو، تنها ترازو نیست که از اهمیت بسیاری بر خوردار است، بلکه تغییر سبک زندگی از جمله عواملی است که در اولویت کاهش وزن قرار می گیرد.

خوردن صبحانه را فراموش نکنید

اگر به دنبال این هستید که به وزن ایده آل خود برسید، توصیه می شود تا خوردن صبحانه که مهم ترین وعده غذایی است را فراموش نکنید. یکی از اصلی ترین و بهترین نکات در این راستا، آغاز روز با خوردن یک وعده سرشار از پروتئین است تا بدن را به سوخت و ساز وا دارد. اما اگر فردی خواب درست و نا کافی داشته باشد، نخواهد توانست کالری سوزی فوق العاده ای را در طول روز تجربه کند. توصیه شده تا 13 الی 20 درصد پروتئین در برنامه غذایی صبحانه قرار گرفته شود.

گاه به گاه، وزن خود را بررسی کنید

برخی بر این باورند که با بررسی دقیق وزن خواهند توانست از افزایش وزن بی دلیل دوری نمایند. از آن جا که اگر فردی بیش از حد این کار را انجام دهد، ممکن است دچار سوء تغذیه و حتی وسواس فکری گردد، در نتیجه توصیه می شود که برنامه ای ایده آل برای انجام این کار فراهم کنید و تا آن جا که می توانید از استرس و سر در گمی ناشی از تست کردن وزن به صورت نا به هنگام، خود داری نمایید.

راهکارهایی برای تثبیت وزن

زمان تماشای تلویزیون را از زمان غذا خوردن جدا کنید

کسی که کل مدت روز را یک جایی نشسته و هیچ گونه فعالیت ورزشی انجام نمی دهد، بدون شک نتیجه ای از کاهش وزن را دریافت نخواهد کرد، زیرا نشستن به صورت طولانی بسیار در بالا رفتن چربی بد، تاثیر گذار است. برای مثال افرادی که زمان زیادی را پای تلویزیون نشسته اند و تنها فعالیت شان، فیلم دیدن است، نه تنها به تثبیت وزن نمی رسند، بلکه دچار افزایش وزن نیز خواهند شد. در نتیجه دقت داشته باشید که در هنگام غذا خوردن پای تلویزیون نباشید و زمان این کار را از هم جدا گردانید.

ورزش کردن یکی از مهم ترین اقدامات تثبیت وزن است

جالب است بدانید که به منظور ثابت نگه داشتن وزن، بایستی روزانه حداقل یک ساعت ورزش کرد. نیازی به انجام فعالیت های سنگین نخواهد بود و تنها انجام حرکات ساده کفایت می کند.

 برای ثابت ماندن وزن، بدن خود را هیدراته نگه دارید

هیدراته ماندن، مهم ترین بخشی است که در حفظ کردن وزنی که از دست رفته، نقش بسزایی را ایفا می کند. از این جهت به تمامی افرادی که در راستای ثابت ماندن وزن تلاش می کنند، توصیه می شود که برای بالا نگه داشتن متابولیسم بدن، آب بنوشند و مصرف نوشیدنی های رژیمی مانند نوشابه و آب میوه ها خود داری نمایند.

 آرامش داشته باشید و خود را از خواب کافی بهره مند گردانید

همان طور که می دانید، داشتن خواب کافی و استراحت مناسب پس از فعالیت های روزانه و ورزشی، در اولویت قرار می گیرد. زیرا کمبود خواب و سطح استرس بالا می‌تواند باعث به وجود آمدن اختلالات هورمونی و متابولیک گردد.

با من و رژیم لاغر شوید و لاغر بمانید

همان طور که در مقاله گفته شد، به منظور تثبیت وزن بایستی فرد بتواند عادت های پایدار مناسب را در خود تقویت کند و با ایجاد انگیزه در خود، از راهکار های عالی و استاندارد برای لاغر ماندن و لاغر شدن بهره مند شوند. لازم به ذکر است که به منظور بهتر انجام شدن این روند، وب سایت هایی نظیر من و رژیم راه اندازی شده تا علاقه مندان قادر باشند با استفاده از برنامه های لاغری و آب کردن شکم و پهلو، قدم برداشته و به بزرگ ترین آرزوی خود، یعنی تناسب اندام برسند.

راهکارهایی برای افزایش متابولیسم بدن

متابولیسم به معنی بکارگیری فرآیند های شیمیایی است که در بدن اتفاق افتاده و باعث می شود تا فرد زنده بماند. جالب است بدانید که امروزه واژه متابولیسم با آهنگ سوخت و ساز یا همان مقدار کالری سوزانده شده هم معنی شده است. در واقع معنی این است که با سوزاندن کالری بیشتر، میزان سوخت و ساز نیز بالا خواهد رفت. در نتیجه نه تنها کاهش وزن به وجود می آید، بلکه از تثبیت وزن جلوگیری می کند.

هتر است بدانید که در این راستا، سایز بدن، جنسیت، ژنتیک و سن، در بالا رفتن و یا کم شدن متابولیسم بدن تاثیر گذار می باشد. در این بخش راهکار هایی را بیان می کنیم که در افزایش سوخت و ساز بدن نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند.

      • انجام فعالیت های قدرتی در طول تمرین

یکی از تمریناتی که در افزایش متابولیسم تاثیر بسیاری دارد، دمبل زدن و انجام حرکات ددلفیت است. بهتر است بدانید که با انجام اینکار می توانید از ثابت ماندن وزن جلوگیری کرده و به تناسب اندام نیز برسید.

      • قرار دادن تمرینات اینتروال شدید در برنامه ورزشی

اگر کسی قصد دارد تا به نتیجه ای بسیار عالی برسد، بایستی از تمرینات هوازی و اینتروال در برنامه ورزشی خود استفاده کند. با قرار دادن فعالیت ها از نوع اینتروال HIIT می توانید چربی اضافی بدن را بسوزانید و با حداکثر توان خود یک حرکت را بسیار سریع و انفجاری به انجام برسانید. معمولاً با بکارگیری این تمرینات به صورت کوتاه مدت، فرد قادر خواهد بود تا با چربی سوزی بیشتر به افزایش سوخت و ساز بدن کمک نماید.

      • قرار دادن پروتئین بیشتر در برنامه غذایی

پروتئین ها باعث می شود تا کمتر غذا بخورید و از مصرف مواد چرب و غذاهای نا سالم جلوگیری کنید. یکی از نکاتی که در این باره بسیار مورد توجه علاقه مندان قرار می گیرد، استفاده از رژیمی می باشد که تحت نظر پزشک تغذیه و وب سایت های زیر نظر پزشک نظیر من و رژیم، قرار گرفته است.

سمیرا علی جانی

Recent Posts

Dating site to meet singles & find real love!

The opinions expressed are the author’s alone and have not been provided, approved or otherwise… Read More

% روز قبل

Benefits of Online Dating

Online dating has transformed the way people find love and build relationships. In the digital… Read More

% روز قبل

How Do I Create Zip File on My Phone New Data!

That means that it consists of pixels, the same small dots displayed on your monitor… Read More

% روز قبل

لاغری نوجوانان با رژیم غذایی

هریک از مراحل رشد انسان فرایندی شگفت آور و قابل تحسین است و انسان برای… Read More

% روز قبل

علت چاقی چیست و چطور می‌توان آن را درمان کرد؟

چاقی مشکل جدی است که این روزها گریبان گیر افراد زیادی شده است. این مشکل… Read More

% روز قبل

ناهار رژیم لاغری

تغییر سبک زندگی مردم و همین طور رژیم غذایی افراد، باعث شده هر روز در… Read More

% روز قبل