با ورزش هوازی بهتر لاغر می شویم یا رژیم غذایی؟

با ورزش هوازی بهتر لاغر می شویم یا رژیم غذایی؟

با ورزش هوازی بهتر لاغر می شویم یا رژیم غذایی؟ | یکی از مهم ترین پرسش های افرادی که دارای اضافه وزن هستند این است که چطور می توانند چربی های خود را بهتر بسوزانند؛ با ورزش یا رژیم غذایی؟!

اگر شما از چاقی بیش از حدتان رنج می برید و این روزها تمام فکر و ذکرتان آب کردن چربی های اضافی تان است احتمالا یکی از دو روش ورزش کردن یا پیروی از یک رژیم لاغری مناسب را انتخاب کردید. اگر هم قصد دارید هردوی آن ها را درکنار یکدیگر پیش ببرید، به شما تبریک می گوییم؛ چرا که بهترین کار را می کنید و به همین زودی ها وزن تان کاهش می یابد! بله درست شنیدید؛ شما با تغییر در خورد و خوراک تان آن هم در کنارانجام تمرینات ورزشی می توانید امیدوار باشید که خیلی سریع تر از افرادی که فقط از رژیم لاغری پیروی می کنند یا فقط ورزش می کنند، به اندام ایده آل تان می رسید.

یکی از انواع ورزش هایی که همیشه طرفداران بسیاری نیز داشته و دارد، ورزش های هوازی است. ورزش ‌های هوازی تمریناتی است که فعالیت قلب، ریه‌ ها و عضلات شما را زیاد می‌ کند تا شما مدت زمان بیشتری به ورزش ادامه دهید. از جمله ورزش های هوازی می توان به دویدن، دوچرخه‌ سواری، شنا و پیاده روی و … اشاره کرد. در نظر داشته باشید که شما با انجام این ورزش ها شما تعرق بدن تان به شدت بالا رفته و نفس نفس می ‌زنید، همچنین قلب تان سریع ترمی ‌زند و خون در رگ‌ های شما در جریان است تا برای ادامه ‌ی فعالیت به عضله‌ ها اکسیژن برساند و شما بتوانید مدت بیشتری به فعالیت ورزشی خود ادامه دهید. بسیاری براین باورند که تنها با انجام ورزش های هوازی می توانند وزن شان را کاهش دهند. آیا واقعا این طور است؟ تا پایان این مطلب همراه ما باشید تا بیشتر از تاثیر ورزش های هوازی بر لاغری بگوییم.

رژیم غذایی

تاثیر ورزش هوازی بر لاغری

اگر کمی اهل ورزش کردن باشید احتمالا می دانید که گنجاندن تمرینات هوازی در روتین روزانه، یکی از بهترین راه های چربی سوزی است. به طور کلی اکثرا ورزش های هازی را در گروه ورزش های طبقه بندی می کنند که سلامت انسان را تقویت می کنند. این تمرینات چه شما بخواهید وزن کم کنید، چربی بسوزانید، سلامت‌ تان را تقویت کنید و یا این که هر سه هدف را داشته باشید، در هر صورت مفید هستند. اما اغلب آن هایی که دارای اضافه وزن هستند یک باور غلط را همیشه در ذهن شان دارند، آن هم این است که تنها با انجام این نوع ورزش ها می توانند لاغر شوند، درحالی که نمی دانند هیچ گاه ورزش به تنهایی نمی تواند از شما فردی با کمری باریک و هیکل خوش فرم بسیازد، شما در کنار آن به یک رژیم غذایی اصولی نیز نیاز خواهید داشت. هر دوی آن ها در کنار هم می توانند تاثیر چشمگیری بر لاغری شما داشته باشند. این فکر را از سرتان بیرون کنید که از صبح تا بعد از ظهر انواع غذاها را بخورید به این امید که هنگام غروب به باشگاه می روید تا کمی تمرینات هوازی انجام دهید.

به طور کلی انتخاب ‌های زیادی برای تمرینات هوازی وجود دارند که شامل تمرین در فضای بسته یا باز می‌شود. پیاده روی، پیاده روی تند، دویدن، دوچرخه سواری، اینتروال‌ با شدت بالا، تاباتا و تمرینات متناوب الپتیکال تنها چند نمونه از تمرینات هوازی هستند. شما می توانید با گنجاندن تمرینات هوازی در فعالیت ‌های روزمره و اجرای یک برنامه غذایی مناسب به بهترین شکل چربی سوزی ‌کنید و وزن تان را کاهش دهید. همچنین با انجام تمریناتی که کمی قبل تر نام بردیم، می ‌توانید سلامت خود را تقویت کنید و به تناسب اندام برسید. اگرچه تمرینات هوازی برای کاهش وزن بسیار مناسب است اما داشتن تغذیه‌ ی مناسب و سبک زندگی سالم را نیز فراموش نکنید.

بررسی مزایای ورزش های هوازی

تقریبا تمام تمرینات هوازی، مزایای مشترکی دارند اما ورزش های هوازی شدید یا با شدت کم هریک مزایای خاص خود را برای چربی سوزی دارند. شما می توانید برای تعیین شدت دقیق مورد نیاز برای استفاده از یکی از روش های هوازی، در مرحله ی اول پایین ترین و سپس بالاترین میزان ضربان قلب تان را محاسبه کنید. برای میزان پایین ترین حد باید سن خود را از 220 کم کنید و در 55 ضرب نمایید. برای تعیین بالاترین ضربان قلب هم باید سن خود را از 220 کم کنید و سپس نتیجه را در عدد 80 ضرب نمایید.
اما برخی از مزایای ورزش هوازی عبارتند از:

    • افزایش اعتماد به نفس
    • ورزش های هوازی می توانند عضلات را قوی تر کنند.
    • تقویت عضلات مرتبط با تنفس برای کمک به عملکرد ریه
    • افزایش تعداد کل گلبول های قرمز در بدن برای تسهیل گردش اکسیژن به سراسر بدن
    • تقویت عضله قلب که باعث تقویت قلب و بهره وری پمپاژ می شود.
    • کاهش استرس و تنش و افزایش آرامش ذهنی
    • افزایش سطح انرژی فرد
    • افزایش گردش خون در سرتاسر بدن

رژیم غذایی

مهم ترین مزایای ورزش های هوازی با شدت کم و متوسط نیز عبارتند از:

    • به طور معمول آسیب کمتری بر مفاصل دارند و این امر برای چاقی و اضافه وزن ایده آل است.
    • جلوگیری از پوکی استخوان
    • کالری و چربی بیشتری می سوزاند.
    • به طور مستقیم چربی سوزی می کند و می توانید برای یک دوره طولانی این کار را انجام دهید.
    • می تواند به عنوان ریکاوری فعال از سیستم ورزش متمرکز استفاده شود.
    • ورزش های هوازی شدید
    • میزان متابولیسم را در حین تمرین و پس از تمرین افزایش می دهد.
    • مزایای زیادی برای تناسب اندام دارد و در استقامت، قدرت و عملکرد ورزشی تاثیر بسزایی دارد.

تاثیر رژیم و ورزش هوازی در کنار هم بینظیر است

اجرای یک رژیم غذایی سالم و اصولی می تواند منجر به چربی سوزی و کاهش وزن شما شود. در حقیقت تنها ابزار مورد نیاز،نظارت بر میزان کالری دریافتی و تنظیم آن در زمان‌های مورد نیاز می ‌باشد. بسیاری از افراد اکثر مردم زمانی‌ برای کاهش وزن و چربی‌ سوزی انگیزه پیدا می کنند، اولین چیزی که به ذهن شان می رسد انجام ورزش های هوازی است. به همین دلیل به باشگاه می روند و ساعت ها روی تردمیل راه می روند یا می دوند. اگر شما هم چنین باوری دارید و بدین شکل عمل می کنید، بهتر است بدانید که سخت در اشتباه هستید، رژیم اولین چیزی است که باید به آن فکر کنید.

انجام ورزش هوازی بدون یک برنامه غذایی آگاهانه شاید بی فایده نباشد اما شما را به نتیجه ای که مدنظرتان است هم نمی رساند. اگر بدون نظارت بخورید، به احتمال زیاد تمرینات هوازی تنها موجب افزایش اشتهای شما شده و چربی‌ سوزی صورت نمی‌ گیرد. با ایجاد یک رژیم غذایی با کیفیت شما به تمام اهداف تان در طول یک سال خواهید رسید. هنگامی که به طور مداوم از یک برنامه غذایی سالم پیروی می کنید، رسیدن به موفقیت بیشتر از زمانی که فقط تمرینات هوازی را انجام می دهید قابل تضمین است، مگر این که روزی ۸ ساعت را در باشگاه بگذرانید!

پس حتما پیش از هرچیز یک رژیم غذایی مناسب دریافت و اجرا کنید. یک رژیم صحیح باعث کاهش چربی زیادی ‌در ماه خواهد شد. اگر حتی ساعت ها به تمرینات هوازی بپردازید، بدون پیروی از یک رژیم لاغری نمی توانید آن طور که باید چربی های خود را بسوزانید.

چرا به رژیم غذایی در کنار ورزش تاکید می کنند؟

افراد چاق هدف شان از انجام تمرینات ورزشی افزایش میزان کالری مصرفی است، اما نکته قابل توجه این است که این اقدام باید جهت کنترل وزن در طولانی مدت صورت گیرد. البته یادتان باشد که کاهش وزن تنها نتیجه حاصل از یک برنامه ورزشی منظم نیست، بلکه بهبود وضعیت لیپیدی، قند ناشتا، افزایش آمادگی قلبی و تنفسی، انعطاف پذیری را هم می توان جزو فواید فعالیت ورزشی در نظر گرفت. در نظر داشته باشید که اضافه وزن هنگامی به وجود می آید که افراد به تعادل مثبت انرژی دست یابند، یعنی زمانی که کالری مصرفی آن ها از کالری که می سوزانند بیشتر شود. درصورتی که فردی دارای تعادل مثبت انرژی باشد، کالری های اضافی در بدنش ذخیره می شوند. همیشه این را به خاطر داشته باشید که برای کاهش وزن لازم است تعادل انرژی منفی باشد، یعنی بیشتر از آن چه که دریافت می کنیم، بسوزانیم. به همین دلیل هم فعالیت ها و تمرینات ورزشی بهترین روش برای رسیدن به این هدف است، به دلیل این که تعادل کالریکی منفی ایجاد می کند، که این شرایط برای کاهش وزن مطلوب است.

به طور کلی پیروی از یک رژیم غذایی کم کالری موجب کاهش توده عضلانی و نیز چربی می گردد. در رژیم های غذایی بسیار شدید و کم کالری، حدود ۵۰ درصد توده عضلانی از دست می رود، این همان چیزی است که از آن به عنوان شل شدن و کاهش قوام پوستی یاد می شود. با وجود این، کاهش توده عضلانی را می توان از طریق انتخاب درست یک برنامه فعالیت ورزشی به حداقل رساند و کنترل نمود. فراموش نکنید که افزودن یک برنامه ورزشی مثل کار با وزنه یا هر تمرین مقاومتی به برنامه رژیم غذایی می تواند کاهش توده عضلانی را کاهش دهد و در این شرایط امکان سوختن چربی در بدن فرد افزایش می یابد، بنابراین شما به میزان بیشتری سایز کم خواهید کرد و توده عضلانی خود را حفظ خواهید کرد.

من و رژیم همراه شما در کنار تمرینات هوازی

با همه ‌گیر شدن معضل چاقی، تصمیم به لاغری و انجام تمرینات هوازی بیشتر شده اما همان طور که متوجه شدید استفاده از برنامه رژیم غذایی نیز به شدت در کنار این ورزش ها توصیه می شود. اگر یک بررسی کوچک انجام دهید، به عنوان مثال بین دوستان و آشنایان تان، متوجه خواهید شد که پیروی از یک رژیم غذایی مناسب چقدر می تواند تاثیرگذارتر از استفاده از قرص ها و داروهای لاغری باشد!

متاسفانه زمانی که افراد از تاثیر رژیم غذایی در کنار ورزش می شوند بدون فکر دست به اجرای هر رژیم غذایی می زنند. اما واقعا چه نوع رژیم غذایی مناسب است؟ پاسخ به این سوال سخت نیست، فقط یک نکته را درنظر بگیرید، یک رژیم لاغری سالم، رژیمی است که شما را از خوردن تمام مواد غذایی منع نکند. لاغر شدن مساوی با نخوردن و تحمل گرسنگی نیست! برنامه غذایی سالم است که میزان غذا خوردن شما را متعادل کند نه این که چیزی را حذف کند.

رژیم غذایی

رژیم لاغری به کارها و عادات سالم برای زندگی گفته می شود که شامل، خوردن میوه و سبزیجات، ورزش کردن، عدم استعمال دخانیات و نخوردن الکل را شامل می شود. اما سوال بسیار مهم این است که بعد از پروسه ی رژیم گرفتن و اتمام آن آیا راهی وجود دارد که از افزایش وزن مجدد جلوگیری کرد یا این که وزن را در حالت تعادل نگه داشت؟نه شما و نه هیچکس دیگر دوست ندارد که پس از این که به ‌سختی وزن خود را کم کرد، دوباره افزایش وزن پیدا کند. مشکل این جاست که بدن از طریق کاهش میزان سوخت و ساز برای بازگرداندن چربی از دست ‌رفته تلاش خواهد کرد. درباره‌ ی این سوال، هنوز اختلاف ‌نظر و سلیقه وجود دارد و سؤال همچنان باقی است. جالب است بدانید که مقاله ی ما با پاسخ به این سوال مهم خاتمه می یابد، پس همین چند خط طلایی را از دست ندهید.

بسیاری از شما به دنبال لاغر شدن هستید و دوست دارید از شر چربی های اضافی خلاص شوید. همه ی این ها با تغییر برخی عادات فعلی شدنی است. اما چطور؟ همان طور که گفتیم، منظور از این تغییر، کمتر و متعادل خوردن، حتی زمانی که غذایی سالم می خورید است. رژیم های غذایی شدید که با شعار کاهش وزن سریع، در فضای مجازی دست به دست می شوند، نمی توانند برای مدت طولانی کار کنند چرا که این نوع تغییر در شیوه زندگی، حفظ نمی شود و ثابت نیست و هنگامی که شما رژیم را متوقف می کنید به احتمال زیاد دوباره به عادات قدیمی و وزن اولیه بازمی گردید و حتی کمی هم چاق تر می شوید. در عوض، انتخاب رژیم غذایی سالم و فعالیت بدنی، تغییراتی هستند که شما می توانید آن ها را یک بخشی از زندگی روزمره خود قرار دهید.

من و رژیم یک وب سایت ارائه آنلاین رژیم های غذایی است که با دریافت اطلاعات دقیق شما، برنامه غذایی مناسب با خودتان را در اخیتارتان می گذارد، چیزی که متاسفانه در رژیم های لاغری که دست به دست می شوند دیده نمی شود. این وب سایت معتبر به شما کمک می کند که علاوه بر کاهش وزن، آن را ثابت نگه دارید و دائما وزن تان دچار نوسان نشود و به دنبال آن همیشه در سلامت جسمی و روحی باشید. شما هم امتحان کنید و بدون هیچ گونه نگرانی با متخصصین تغذیه ما در ارتباط باشید و با اصولی ترین روش ممکن رژیم بگیرید.

سمیرا علی جانی

Recent Posts

Dating site to meet singles & find real love!

The opinions expressed are the author’s alone and have not been provided, approved or otherwise… Read More

% روز قبل

Benefits of Online Dating

Online dating has transformed the way people find love and build relationships. In the digital… Read More

% روز قبل

How Do I Create Zip File on My Phone New Data!

That means that it consists of pixels, the same small dots displayed on your monitor… Read More

% روز قبل

لاغری نوجوانان با رژیم غذایی

هریک از مراحل رشد انسان فرایندی شگفت آور و قابل تحسین است و انسان برای… Read More

% روز قبل

علت چاقی چیست و چطور می‌توان آن را درمان کرد؟

چاقی مشکل جدی است که این روزها گریبان گیر افراد زیادی شده است. این مشکل… Read More

% روز قبل

ناهار رژیم لاغری

تغییر سبک زندگی مردم و همین طور رژیم غذایی افراد، باعث شده هر روز در… Read More

% روز قبل