عادت های بد رژیم غذایی

عادت های بد رژیم غذایی

عادت های بد رژیم غذایی | با توجه به دنیای پر مشغله و تعدد رستوران ها و فست فود ها وقت گذاشتن برای عادت های سالم و مناسب غذایی دشوار است. غذاخوردن یکی از نیازهای اساسی آدمی است. افراد بسیاری عادت های غذایی غلط دارند، این عادت های غلط شامل نخوردن صبحانه، خوردن مکرر نوشابه، قهوه، چیپس و شکلات در طول روز، کم خوری و پرخوری است.

عادت های بد رژیم غذایی می تواند بر جذب مواد مغذی از جمله پروتئین، کربوهیدرات ها، اسیدهای چرب ضروری، ویتامین ها، مواد معدنی و همچنین فیبر و مایعات تأثیر بگذارد و باعث شود به بیماری هایی از جمله فشارخون، اختلالات قلبی و عروقی، دیابت، چاقی، پوکی استخوان و بیماری های کلیوی و کبدی مبتلا شوید. در ادامه به معرفی دیگر عادت های بد رژیم غذایی می پردازیم.

  • پرخوری

هنگامی که غذا کم فیبر، شور و پر چرب باشد، تمایل به مصرف آن بیشتر است. هنگامی که در طول روز پنج تا شش وعده غذایی کوچک با فیبر زیاد مثل سبزیجات، غلات سبوس دار، حبوبات، دانه ها و آجیل بخورید این امر موجب سوزاندن کالری بیشتر و ذخیره چربی کمتری می شود زیرا اثر حرارتی بدن شما بیشتر و بیشتر می شود. همچنین، خوردن غذاهای تصفیه شده بزرگ ترین علت چاقی است.

عادت های بد رژیم غذایی

  • گرسنه ماندن به مدت طولانی

قبل و بعد از پرخوری، گرسنگی به سراغتان می آید. با نخوردن صبحانه به مدت 12 تا 18 ساعت گرسنگی می کشید و این باعث می شود بدنتان مواد غذایی را به عنوان چربی ذخیره کند، زیرا نمی تواند همه آن را برای تامین انرژی بسوزاند.

  • نمی دانید چه بخورید

اکثر مردم به این توجه نمی کنند که چه قدر روزانه فیبر کم کالری و چربی بد مصرف می کنند. به خصوص اگر اغلب از رستوران غذا سفارش دهید، به مقدار کالری آن دقت نمی کنید. این کالری های اضافی به عنوان چربی ذخیره می شوند و در نتیجه به بیماری چربی و چاقی دچار می شوید.

  • قند، آرد سفید، کافئین و کربوهیدرات های ساده

قند، سطح قند خون (گلوکز) را بالا می برد و باعث می شود بدن شما انسولین تولید کند و سرعت متابولیسم شما را تغییر دهد. کسانی که مقدار زیادی آرد سفید و محصولات قندی و پرکالری مصرف می کنند چربی بیشتری ذخیره می کنند و به سختی این چربی را می سوزانند. کافئین همچنین سطح انسولین را بالا می برد و روند چربی سوزی را که از صبح شروع می شود کند می کند. خوردن کربوهیدرات های ساده در اواخر روز موجب ذخیره چربی و نوسانات قند خون می شود. خوردن غذاهای پر فیبر به عنوان یک میان وعده در اواخر شب می تواند به حفظ سطح قند خون پایدار کمک کند.

  • نخوردن صبحانه

حتما فکر می کنید شکمتان است که به شما می گوید چه موقع سیر شده اید. اما اشتباه است، در واقع مغز شماست که سیگنال سیری را می فرستد و ارسال این سیگنال حدود 20 دقیقه از زمان شروع غذا طول می کشد. با خوردن غذاهای جویدنی به آرامی، از زیاده روی در خوردن جلوگیری خواهید کرد.

  • ورزش نکردن

بدن ما برای حرکت ساخته شده، اگر ورزش کنید احساس بهتری خواهید داشت. ورزش متابولیسم شما را افزایش می دهد و به شما در سوختن غذایی که می خورید، کمک می کند. همچنین ورزش باعث سرزندگی و نشاط روحی شما می شود و از ابتلا به سایر بیماری ها جلوگیری می کند.

  • نبود آب کافی در رژیم غذایی

آب برای عملکرد درست سلول های مغزی و دیگر اندام های بدن (از جمله پوست شما) بسیار ضروری است. برای اینکه بدن شما چربی سوزی کند، حداقل روزانه به هشت لیوان آب نیاز دارید. آب نه تنها عطش شما را برآورده می کند، بلکه گرسنگی را کاهش می دهد و سموم را از بدن خارج می کند. با خوردن آب حال خوبی به شما دست خواهد داد.

  • مصرف زیاد نمک

استفاده زیاد نمک در غذاها و همچنین غذاهای رستوران ها بعد از مدتی به یک عادت بد و ناسالم غذایی تبدیل خواهد شد که اگر جلوی آن را نگیرید بعدا به فشارخون و مشکلات قلبی و عروقی گرفتار خواهید شد.

  • سریع غذا خوردن

سریع غذا خوردن باعث می شود مغز زمان کافی برای ارسال سیگنال سیری به شکمتان را نداشته باشد. مغز شما به مدت 15 الی 20 دقیقه بعد از این که احساس سیری کردید سیگنال را می فرستند. بنابراین شما احساس گرسنگی نمی کنید و بیشتر غذا می خورید. اگر سرعت غذا خوردن را کاهش دهید، قبل از اینکه سیر شوید دست از غذا خوردن می کشید.

عادت های بد رژیم غذایی

  • جلوی تلویزیون غذا خوردن

جلوی تلویزیون غذا خوردن به خصوص هنگام تماشای فیلم موجب می شود حواستان به فیلم پرت شود و بیشتر غذا بخورید. همچنین بیش ار حد لازم غذا خوردن باعث چاقی و دیگر مشکلات خواهد شد.

  • خوردن هله هوله

خوردن هلوله هوله یا تنقلات باعث می شود غذای کمتری بخورید و بسیاری از ویتامین ها و پروتئینی که مورد نیاز بدن می باشد را از دست بدهید. همچنین هلوله هوله ها اغلب شور و پر چرب هستند که برای سلامتی انسان مضر هستند. خوردن این خوراکی ها به خصوص در نوجوانان اعتیاد آور است و دست کشیدن از این عادت بسیار سخت و وقت گیر است.

  • وقفه انداختن هنگام غذا خوردن

هنگامی که در طول غذا خوردن وقفه می اندازید و مشغول پیام دادن، صحبت با تلفن هستید و یا به انجام کار دیگری می پردازید، همه این ها حواس شما را پرت خواهند کرد و باعث می شود اشتهایتان از بین برود و کمتر غذا بخورید.

  • خوردن بیش از حد قبل از خواب

اگر قبل از خوابیدن زیاد غذا بخورید به خصوص غذاهایی با کربوهیدرات بالا، احتمال دارد بدن شما نتواند همه آن ها را برای تامین انرژی بسوزاند و این کربوهیدرات ها تبدیل به چربی شود.

  • مصرف بیش از حد نوشیدنی

از آن جایی که نوشیدنی ها به خصوص نوشابه قند و کربوهیدرات بالایی دارند و مصرف آن ها در فصل تابستان زیاد است. بعد از مدتی با مصرف بیش از حد آن ها به بیماری هایی مثل چاقی، دیابت، پوکی استخوان و بیماری های کلیوی و کبدی دچار خواهید شد.

  • نوشیدن چای بلافاصله بعد از غذا

یکی از عادت های بد و ناسالم رژیم غذایی ما نوشیدن چای بلافاصله بعد از غذاست. هنگامی که بعد از غذا چای می نوشید، بعد از مدتی دچار رفلاکس معده خواهید شد و همچنین چای بعد از غذا اثر مواد معدنی و ویتامین های غذایتان را خنثی می کند که در پی آن با کمبود مواد مغذی روبرو خواهید شد.

رژیم های غذایی من و رژیم تحت نظر متخصصین تغذیه به گونه ای طراحی شده اند که تمامی نیاز های اساسی بدنتان را از قبیل پروتئین، مواد معدنی، آب و ویتامین ها را تامین می کند. در من و رژیم برای هر فرد یک رژیم اختصاصی متناسب با شاخص توده بدنی، سن و جنسیت شما طراحی می شود. رژیم غذایی که به شما می دهیم هیچ گونه عوارض جانبی ندارد و می توانید برای مدت طولانی از آن استفاده کنید و به اندام دلخواهتان برسید.همچنین ما در من و رژیم برای هر وعده یک برنامه غذایی ویژه در نظرگرفته ایم. بنابراین فرصت را از دست ندهید و هرچه زودتر در وبسایت من و رژیم ثبت نام کنید و رژیم غذایی خود را دریافت کنید.

امیر احمدی

Recent Posts

Dating site to meet singles & find real love!

The opinions expressed are the author’s alone and have not been provided, approved or otherwise… Read More

% روز قبل

Benefits of Online Dating

Online dating has transformed the way people find love and build relationships. In the digital… Read More

% روز قبل

How Do I Create Zip File on My Phone New Data!

That means that it consists of pixels, the same small dots displayed on your monitor… Read More

% روز قبل

لاغری نوجوانان با رژیم غذایی

هریک از مراحل رشد انسان فرایندی شگفت آور و قابل تحسین است و انسان برای… Read More

% روز قبل

علت چاقی چیست و چطور می‌توان آن را درمان کرد؟

چاقی مشکل جدی است که این روزها گریبان گیر افراد زیادی شده است. این مشکل… Read More

% روز قبل

ناهار رژیم لاغری

تغییر سبک زندگی مردم و همین طور رژیم غذایی افراد، باعث شده هر روز در… Read More

% روز قبل