کوچک کردن شکم با رژیم غذایی سالم

کوچک کردن شکم با رژیم غذایی سالم

کوچک کردن شکم با رژیم غذایی سالم | شکم تخت داشتن! چیزی که علاوه بر سلامتی بدن، به تناسب و زیبایی اندام بسیار کمک می کند. شاید توجه کرده باشید که دیگر لباس های قبلی برایتان تنگ شده است یا کمی چربی در شکم خود به ویژه در قسمت تحتانی مشاهده می کنید. این اصلا جای نگرانی ندارد. گاهی اوقات چربی اضافه فقط به دلیل خوردن غذاهای چرب و لازم نیست و دلائل دیگری همچون ژنتیک و هورمون ها، عدم تحرک و رژیم غذایی، حساسیت به مواد غذایی خاص هم دارد. برخلاف تصور عموم، داشتن شکمی تخت فقط به ورزش بستگی ندارد – در حقیقت ، خوردن مواد غذایی سالم و مقوی خوب ممکن است حتی تأثیر بیشتری روی شما شکم شما داشته باشد!

اگر هدف شما این است که شکمی سفت، تخت و بدون چربی داشته باشید ، سعی کنید شکم خود را به یک سری از تمرین ها عادت دهید، سپس در کنار تمرین، مواد غذایی سالم و رژیمی مصرف کنید تا مقداری از چربی های اطراف و جلوی شکم خود را کاهش دهید. فقط بخاطر داشته باشید که رژیم غذایی هر فرد بر اساس وضعیت جسمانی وی متفاوت است. از بین بردن چربی های دور یا جلوی شکم به مانند یک جنگ است و زمان بر است.

پس باید برای این کار حوصله و صبر کافی داشته باشید. اگر آرزو دارید که با استفاده از مواد غذایی شکم تخت داشته باشید، خواندن این مقاله را به شما پیشنهاد می کنیم. در بخش های زیر یک سری از روش هایی ارائه شده است که برای داشتن شکمی تخت با استفاده از مواد غذایی مفید واقع می شوند.

تغذیه و شکمی تخت

روش های داشتن شکمی تخت

با رعایت موارد زیر می توانید از داشتن یک شکمی تخت لذت ببرید:

دریافت کالری کم

یکی از اولین واقعیت ها کاهش کالری مصرفی روزانه برای لاغری می باشد، به این منظور شما برای کاهش وزن باید میزان دریافت کالری را کاهش دهید یعنی روزانه کالری دریافتی خود را از 500 تا 1000 کالری کاهش دهید تا تقریباً 1 تا 2 پوند (0/5 تا 1 کیلوگرم) در هفته کاهش چربی داشته باشید. به خاطر داشته باشید، محدود کردن بیش از حد کالری می تواند اثر منفی داشته باشد. مصرف زیاد کالری باعث کاهش شدید میزان متابولیک شما یا مقدار کالری هایی که روزانه می سوزانید، شود. یک مطالعه نشان داد افرادی که روزانه 1100 کالری دریافت می کنند سرعت متابولیک آنها دو برابر کمتر از کسانی بوده است که حدود 400 کالری روزانه طی چهار روز متوالی دریافت کرده اند.

علاوه بر این ، این کاهش در میزان متابولیک ممکن است حتی پس از ترک رژیم هم ادامه داشته باشد. این بدان معناست که شما ممکن است میزان سوخت و ساز پایین تری نسبت به زمانی داشته باشید که محدودیت دریافت کالری دارید. از این رو، مهم است که دریافت کالری خود را بیش از حد یا برای مدت زمان طولانی محدود نکنید. لذا داشتن یک رژیم غذایی سالم که از محدودیت های دریافت کالری به موقع و طبق استانداردهای پزشکی و هم چنین بر اساس وضعیت جسمانی فرد بتوان از ظظان به خوبی بهره برد، بسیار حائز اهمیت است.

من و رژیم این فرصت را برای شما عزیزان که می خواهید با مواد غذایی سالم شکم تخت و بدون چربی داشته باشید، فراهم کرده است. با من و رژیم نگران محدودیت دریافت کالری نباشید، زیرا رژیم های غذایی من و رژیم با محاسبه کالری، محدودیت کالری مناسب برای بدن شما فراهم می کند.

رژیم غذایی سالم

خوردن فیبر بیشتر به ویژه فیبر حلال

فیبرهای محلول مقادیر زیادی آب را جذب می کنند و عبور غذا از دستگاه گوارش را کند می کنند. فیبرهای محلول تخلیه معده را به تاخیر می اندازد ، باعث می شود معده منبسط شود و احساس سیری کنید. علاوه بر این، فیبر محلول ممکن است میزان کالری را که بدن شما از غذا دریافت می کند کاهش دهد. با خوردن فیبر محلول ، احتمال کمتری وجود دارد که چربی در اطراف شکم شما جمع شود و خطر ابتلا به بیماری های مختلف را کاهش می دهد.

انجام حرکات هوازی در کنار دریافت مواد غذایی

انجام حرکات یا ورزش های هوازی ، روشی عالی برای سوزاندن کالری و بهبود سلامت بدن است. علاوه بر این ، مطالعات نشان داده است که انجام حرکات هوازی برای تقویت عضلات کمری-شکمی و کاهش چربی های دور کمر بسیار مؤثر است. نتایج تحقیقات انجام شده، انجام 150 تا 300 دقیقه متوسط حرکات هوازی در هفته را توصیه می کند که حدود 20 تا ا دقیقه در روز می شود. برخی از حرکات هوازی شامل دویدن ، پیاده روی سریع ، دوچرخه سواری و قایق رانی است.
محدود کردن مصرف کربوهیدرات به ویَژه کربوهیدرات تصفیه شده

محدود کردن میزان مصرف کربوهیدرات ، علاوه بر مزایای سلامتی که به همراه دارد برای کاهش چربی های دور شکم بسیار مهم است. در مطالعات اخیر نشان داده شده است که رژیم های دارای کربوهیدرات کم، چربی موجود در اندام های شما را هدف قرار داده و باعث کاهش دور کمر می شوند.

همچنین برخی از مطالعات نشان می دهد که می توانید به طور قابل توجهی سلامت متابولیک خود را بهبود بخشیده و دور کمر خود را با جایگزین کردن کربوهیدراتهای تصفیه شده با مواد غذایی فرآوری نشده از بین ببرید. همچنین افرادی که بیشترین میزان غلات را دریافت می کنند، 17٪ کمتر از افرادی که در رژیم غذایی خود کربوهیدرات تصویه شده دارند احتمال دارد که چربی شکم پیدا کنند.

انجام حرکات قدرتی

از دست دادن توده عضلانی یک عارضه رایج در رژیم های غذایی است. این موضوع می تواند برای میزان سوخت وساز شما مضر باشد ، زیرا از دست دادن ماهیچه باعث کاهش میزان سوزاندن کالری روزانه می شود. انجام حرکات قدرتی به طور منظم از کاهش حجم و توده عضلانی جلوگیری می کند و به نوبه خود به میزان سوخت و ساز کمک می کند. علاوه بر این، انجام حرکات قدرتی به تقویت و سفت شدن عضلات دور کمر و عضلات تحتانی شکم کمک شایانی می کند و اندازه دور کمر شما را کاهش می دهد. در واقع، ترکیب حرکات قدرتی با حرکات هوازی و رژیم غذایی مناسب، برای داشتن شکمی تخت بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

پرهیز از کالری های مایع

نوشابه ، آب میوه و نوشیدنی های انرژی زا معمولاً دارای قند و کالری مایع هستند. نوشیدن مقادیر زیادی مایعات منجر به ازدیاد کالری می شود. ویژگی که کالری مایع دارد اینست که مغز شما کالری این مایعات را به مانند کالری های جامد ثبت نکرده است. بنابراین ، این کالری ها ممکن است سوخته نشوند. یک مطالعه نشان داد که نوشیدن روزانه نوشیدنی های شیرین قندی ، خطر چاقی را تا حدود 60 درصد در کودکان افزایش می دهد. همچنین این نوشیدنی ها حاوی فروکتوز هستند که مستقیماً با افزایش چربی شکم مرتبط است.

نوشیدن آب به میزان کافی

آب خوردن از سه طریق می تواند به شما در داشتن شکمی تخت کمک کند: اول اینکه ، ممکن است با افزایش موقت میزان متابولیک به کاهش وزن شما کمک کند. در حقیقت ، نوشیدن آب ممکن است میزان مصرف انرژی شما را تا 100 کالری در روز افزایش دهد. دوم اینکه نوشیدن آب قبل از غذا باعث می شود احساس پری معده داشته باشید ، بنابراین در نهایت کالری کمتری دریافت می کنید و غذای کمتری می خورید. سوم اینکه آب به رفع یبوست و کاهش نفخ شکم کمک کند. قبل از هر وعده غذایی یک لیوان بزرگ آب بنوشید. هم چنین به متابولیسم کمک شایانی می کند. از این رو، نوشیدن آب در روز به مقدار کافی در روز به تخت شدن شکم شما کمک می کند.

در نظر داشته باشید که این نکاتی که به شما ارائه کردیم تنها بخشی از روش های شکم تخت داشتن را شامل می شد. شما می توانید با من و رژیم، بر اساس وزن، میزان دریافت کالری در روز، عادات غذایی و دیگر فاکتورها، رژیم غذایی مناسبی را دریافت کنید که به تخت شدنو لاغری شکم و در نتیجه سلامتی شما کمک کند. تصمیم با خودتان است!

سمیرا علی جانی

Recent Posts

Dating site to meet singles & find real love!

The opinions expressed are the author’s alone and have not been provided, approved or otherwise… Read More

% روز قبل

Benefits of Online Dating

Online dating has transformed the way people find love and build relationships. In the digital… Read More

% روز قبل

How Do I Create Zip File on My Phone New Data!

That means that it consists of pixels, the same small dots displayed on your monitor… Read More

% روز قبل

لاغری نوجوانان با رژیم غذایی

هریک از مراحل رشد انسان فرایندی شگفت آور و قابل تحسین است و انسان برای… Read More

% روز قبل

علت چاقی چیست و چطور می‌توان آن را درمان کرد؟

چاقی مشکل جدی است که این روزها گریبان گیر افراد زیادی شده است. این مشکل… Read More

% روز قبل

ناهار رژیم لاغری

تغییر سبک زندگی مردم و همین طور رژیم غذایی افراد، باعث شده هر روز در… Read More

% روز قبل