تناسب اندام و شکمی تخت

تناسب اندام و شکمی تخت

تناسب اندام و شکمی تخت | داشتن شکمی تخت این روز ها آرزوی بسیاری از افرادی است که از اضافه وزن و چربی های شکمی رنج می برند. برای خیلی از افراد آب کردن شکم و چربی های آن یک چالش خیلی سخت و طاقت فرسا می باشد. جدا از فاکتور زیبایی، شکم تخت می تواند منجر به بیماری های زیادی هم شود و در آینده درد سر های بزرگتر از مشکل سایز و زیبایی برای شما ایجاد کند. خوشبختانه محققین استراتژی های زیادی این روز ها برای حل این مشکل معرفی کرده اند که به کمک آن ها می توانید به سایز دلخواه تان برسید. اگر شما هم آرزوی داشتن یک شکم تخت را دارید، تا انتهای این مقاله با ما و تیم متخصص من و رژیم همراه باشید.

تناسب اندام و شکمی تخت

راه های آب کردن شکم…

کوچک کردن شکم شاید کمی سخت باشد، اما مانند هر کار سخت دیگری با تمرین و رعایت اصول غذایی می توانید به این هدف دست پیدا کنید. در ادامه می خواهیم روش هایی را به شما معرفی کنیم که در آب کردن شکم به شما کمک زیادی می کند، البته اگر در کنار آن از یک رژیم غذایی اصولی نیز پیروی کنید.

نکته اول: کالری های اضافی را حذف کنید

حقیقت این است که برای کاهش وزن شما باید میزان کالری دریافتی تان را کاهش دهید. تحقیقات نشان می دهد که کاهش 500 الی 1000 کالری در روز می تواند سبب کاهش وزن نیم الی یک کیلویی درهفته شود. اما مراقب باشید! برای رسیدن به تناسب اندام نمی توانید مقدارکالری روزانه تان را خیلی خیلی کاهش دهید، چون در آن صورت دچار مشکلات دیگری می شوید و نتیجه معکوسی خواهید گرفت. دریافت کالری کم سرعت متابولیسم و سوخت و ساز شما را بهم می ریزید و در نتیجه مشکلات دیگری پیدا خواهید کرد. پس حتما میزان کالری خود را زیر نظر پزشک و طبق رژیم غذایی اصولی کاهش دهید.

نکته دوم: فیبر بیشتری مصرف کنید

بهتر است برای کوچک کردن شکم از فیبر محلول استفاده کنید چرا که این فیبر ها باعث جذب آب بیشتری می شوند و در نتیجه روند هضم غذا را کند تر می کند و مدت زمان بیشتری احساس سیری می کنید. پس دیر تر از حد معمول سراغ غذا خوردن می روید، علاوه بر این فیبر محلول می تواند تعداد کالری هایی که بدن تان می تواند از غذا جذب کند را کاهش دهد. با مصرف فیبر می توانید چربی های اطراف شکم تان را به طرز قابل توجهی کاهش دهید و به تبع آن وزن تان نیز کاهش پیدا می کند و در نهایت از خطر ابتلا به بسیاری از بیماری ها هم در امان خواهید بود. از منابع غنی از فیبر می توانیم به جو دو سر، دانه کتان، آواکادو، حبوبات، کلم بروکسل و تمشک اشاره کنیم.

نکته سوم: پروبیوتیک مصرف کنید

پروبیوتیک ها باکتری های فعالی هستند که نقش مهمی در کاهش و تثبیت وزن دارند. در تحقیقات زیادی مشخص شده است که افرادی که دارای اضافه وزن و چاقی مفرط هستند ترکیب های باکتری های خوب متفاوتی نسبت به دیگر افراد دارد و همین باعث می شود، دچار چاقی شکمی و یا اضافه وزن شوند. مصرف منظم پروبیوتیک ها منجر به توازن و تعادل میان دیگر باکتری های مفید بدن می شود و ریسک افزایش وزن را برای شما تا حدود زیادی کاهش می دهد. پروبیوتیک ها در برخی از این مواد غذایی وجود دارد: ماست، کفیر، تمپه (غذایی اندونزیایی)، کیمچی و خیارشور. همانطور که می بینید منابع زیادی برای دریافت پروبیوتیک ها وجود دارد، اما اگر به همه آنها دسترسی ندارید حداقل یک مورد را حتما در رژیم غذایی تان بگنجانید.

نکته چهارم: انجام ورزش های هوازی

انجام ورزش های هوازی یا ایروبیک یکی از بهترین روش ها برای سوزاندن کالری می باشد و به طور کلی می تواند سلامت عمومی بدنتان را بهبود بخشد. علاوه براین تحقیقات نشان داده است که این ورزش ها تاثر بسزایی روی چربی های میانی بدن و خصوصا شکم و پهلو ها دارد. بر اساس همین تحقیقات توصیه می شود در هفته حدود 150 الی 300 دقیقه به تمرین های هوازی بپردازید، یعنی حدودا روزانه بیست الی چهل دقیقه تمرین می شود. در کنار ایروبیک می توانید از ورزش هایی مانند دویدن، سریع راه رفتن، دوچرخه سواری و قایق رانی هم بهره ببرید تا به شکمی تخت و صاف برسید.

نکته پنجم: شیک های پروتئینی بنوشید

شیک های پروتئینی هم یک راه ساده برای اضافه کردن پروتئین بیشتر به رژیم غذایی تان می باشد. دریافت پروتئین کافی در رژیم متابولیسم و سوخت و ساز شما را بیشتر می کند، در نتیجه اشتهای شما هم کمتر می شود و می توانید از داشتن یک شکم تخت لذت ببرید. علاوه براین تحقیقات نشان داده است که اضافه کردن شیک های پروتئینی درد های ناحیه کمر که به دلیل اضافه وزن هست را نیز تسکین می دهد.

نکته ششم: سرکه سیب مصرف کنید

سرکه سیب ارتباط نزدیکی با سلامتی دارد و مزایای زیادی می تواند برای شما به همراه داشته باشد که بیشتر آن به خاطر وجود اسید استیک در آن است. تحقیقات روی حیوانات نشان می دهد که این ماده می تواند چربی های شکمی را تا حد زیادی کاهش دهد. در نمونه های انسانی هم مصرف یک قاشق غذا خوری سرکه سیب در روز، به مدت 12 هفته می تواند منجر به کاهش سایز دور کمر شما درحدود یک سانت و نیم شود. سرکه سیب را می توانید بر روی سالاد مصرف کنید و تاثیر آن را نیز ببینید.

نکته هفتم: حداقل سی دقیقه در روز پیاده روی کنید

ترکیبی از یک رژیم غذایی اصولی و تمرین های ورزشی می تواند تاثیر خیلی زیادی روی کاهش وزن شما و رسیدن به تناسب اندام تان داشته باشد. جالب تر اینکه تحقیقات نشان می دهد برای رسیدن به تاثیرات خوب ورزش، لازم نیست سخت ورزش کنید، بلکه یک پیاده روی ساده روزانه نیز می تواند منجر به صاف شدن شکم شما و کاهش وزن تان شود. در حقیقت پیاده روی به مدت سی الی چهل دقیقه درروز می تواند تاثیر زیادی در چربی سوزی دور شکم شما داشته باشد.

تناسب اندام و شکمی تخت

نکته هشتم: از مصرف نوشیدنی های پرکالری جدا خودداری کنید

نوشابه های قندی و گاز دار، آب میوه های آماده و از این دست نوشیدنی ها که پر از شکر و مواد نگهدارنده هستند، ضررهای بسیاری دارند. از آنجایی که این نوشیدنی ها خیلی راحت در دسترس همه هستند، مصرف آن نیز خیلی ساده است و شما تنها با مصرف یک لیوان از آن کالری بسیار زیادی وارد رژیم غذایی تان می کنید. پس واجب است که در کنار رعایت تمامی نکاتی که گفتیم، این نکته را از همه بیشتر جدی بگیرید و سریع تر نسبت به ترک این نوشیدنی ها اقدام کنید.

اگر می خواهید شکمی تخت داشته باشید و از شر چربی های دور شکم خود رها شوید، لازم است که سبک زندگی خود را مطابق با این نکاتی که عنوان کردیم تغییر دهید. اما نگران نباشید با عضویت در سایت من و رژیم و وارد کردن اطلاعات تان می توانید یک رژیم هوشمند و اختصاصی برای خودتان دریافت کنید. در این رژیم ها تمامی این نکات در نظر گرفته شده اند و شما با خیالی راحت می توانید به مصرف وعده های غذایی تان بپردازید. در رژیم های من و رژیم خبری از گرسنگی کشیدن نیست، ما سعی کرده ایم رژیم های اصلاحی به شما دهیم که به کمک آن بتوانید تمامی این نکات را رعایت کنید.

سمیرا علی جانی

Recent Posts

Dating site to meet singles & find real love!

The opinions expressed are the author’s alone and have not been provided, approved or otherwise… Read More

% روز قبل

Benefits of Online Dating

Online dating has transformed the way people find love and build relationships. In the digital… Read More

% روز قبل

How Do I Create Zip File on My Phone New Data!

That means that it consists of pixels, the same small dots displayed on your monitor… Read More

% روز قبل

لاغری نوجوانان با رژیم غذایی

هریک از مراحل رشد انسان فرایندی شگفت آور و قابل تحسین است و انسان برای… Read More

% روز قبل

علت چاقی چیست و چطور می‌توان آن را درمان کرد؟

چاقی مشکل جدی است که این روزها گریبان گیر افراد زیادی شده است. این مشکل… Read More

% روز قبل

ناهار رژیم لاغری

تغییر سبک زندگی مردم و همین طور رژیم غذایی افراد، باعث شده هر روز در… Read More

% روز قبل