پنج قانون طلایی لاغری بدون گرسنگی

شما هم می خواهید وزن کم کنید اما دیگر طاقت گرسنگی ندارید؟ اصلا چرا فکر می کنید برای کم کردن وزن خود باید حتما میزان و حجم غذای خود را کم کنید؟ اگر رژیم گرفته اید، دارید فقط گرسنگی می کشید و باز هم به نتیجه دلخواه تان نمی رسید نگران نباشید، این فقط مشکل شما نیست. جالب است بدانید که خیلی ها به دلیل ترس از گرسنگی کشیدن شاید اصلا سمت رژیم های لاغری نمی روند و برخی نیز فکر می کنند هیچ راهی جز گرسنگی دادن به خود برای کاهش وزن ندارند.

اما بهتر است همین جا این افکار را از خود دور کنید، چرا که یک راه دیگر هم به جز گرسنگی کشیدن برای لاغر شدن و رسیدن به تناسب اندام وجود دارد. وب سایت من و رژیم دقیقا با همین هدف راه اندازی شده است و تمام تلاش خود را کرده است تا افرادی که اضافه وزن دارند بدون گرسنگی و افرادی که به دنبال افزایش وزن می باشند، بدون پرخوری و در کل بدون فشار و اجبار، به وزن ایده آل خود برسند. کاهش وزن باید یک رویه ای آرام اما مستمر داشته باشد، تا شما به وزن دلخواه تان برسید.

پس اگرمی خواهید لاغر شوید، اما بدون گرسنگی کشیدن، در این مطلب خبر خوبی برای شما داریم: کافی است از پنج قانون طلایی برای لاغر شدن پیروی کنید که در نتیجه هم می توانید هر چه دوست دارید بخورید هم به هدف خود یعنی لاغری برسید و حس خوبی نسبت به اندام تان داشته باشید. در ادامه با ما همراه باشید. در این مطلب به شما یاد می دهیم که فقط با کمی تغییر درعادت های غذایی تان بدون گرسنگی کشیدن لاغر شوید.

 

مگر می شود بدون گرسنگی لاغر شد!

تحقیقات ثابت کرده است که افراد می توانند با میزان غذایی که می خورند سیر شوند نه میزان کالری دریافتی شان. پس می توانید کالری مواد غذایی خوشمزه تان را با کاهش چربی و یا اضافه کردن فیبر بیشتر مانند سبزیجات و میوه ها، کم کنید. متخصصین من و رژیم پنج قانون طلایی را به شما پیشنهاد می دهند تا بتوانید بدون گرسنگی لاغر شوید:

 

قانون اول: هیچ وقت به خودتان گرسنگی ندهید

اکثر مردم فکر می کنند کاهش وزن فقط با رژیم های غذایی حاصل می شود، بیشتر این رژیم ها هم اول سعی می کنند دریافت کالری را کاهش دهند یا برخی غذاها را محدود کنند. اما گرسنگی کشیدن و ولع غذا خوردن، نه تنها کمکی به شما نمی کند بلکه شاید وزنتان را زیاد هم بکند! هرکسی که فکر می کند برای رسیدن به تناسب اندام باید به خودش گرسنگی دهد، اشتباه می کند. در حقیقت، راه حل ساده است. فقط کافی است خود را سیر و راضی نگه دارید نه گرسنه، آن وقت می بینید که چقدر کاهش وزن آسان تر خواهد شد.

 

اما دلیل علمی این موضوع که کاملا ثابت شده این است که وقتی مرتباً کالری کمتری مصرف می کنید، بدن شما به حالت “ذخیره سازی” در می آید و هنگامی که در این حالت هستید، هر ماده مغذی که مصرف می کنید فوراً و با دقت جذب و حفظ می شود.

هنگام غذا خوردن، بدن شما کربوهیدرات ها و چربی ها را مستقیماً ذخیره می کند تا بلافاصله گرسنه نشوید. وقتی رژیم می گیرید و به طور منظم غذا نمی خورید، ممکن است وقتی می خواهید شروع به غذا خوردن کنید، حس کنید که خوردن کمی سخت است. این به دلیل وضعیتی است که بدن شما در آن قرار گرفته است. بدتر از همه اینکه بعد از گرسنگی کشیدن هر چه می خورید به چربی تبدیل می شود. حتی اگر چربی چندانی نداشته باشد! اساساً گرسنگی کشیدن فقط باعث می شود هنگام غذا خوردن بیشتر غذا بخورید و چربی بیشتری جذب کنید.

 

قانون دوم: میزان کالری مورد نیازتان را بشناسید

میزان کالری که فرد می سوزاند از فردی به فرد دیگر متفاوت است. مصرف کالری تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله جنسیت، قد، وزن و فعالیت بدنی روزانه قرار دارد.. بسته به اینکه می خواهید لاغر شوید، وزن اضافه کنید یا به سادگی یک برنامه غذایی سالم داشته باشید، باید کالری مورد نیاز خود را با میزان سوزاندن آن تطبیق دهید.

بهتر است بدانید که بدن شما روزانه 2000 کالری می سوزاند و برای کاهش وزن، باید کالری کمتری مصرف کنید. اگر دقیقاً 2000 کالری از طریق غذا مصرف کنید و به همان میزان کالری بسوزانید، وزن شما ثابت خواهد ماند. پس حتما قبل از رژیم لاغری مشخص کنید که چه مقدار کالری در طول روز می خواهید بخورید و به آن پایبند باشید. برای دریافت کالری روزانه خود، می توانید از وب سایت من و رژیم و متخصصین ما کمک بگیرید.

 

 

قانون سوم: به جای خورد و خوراکتان، عادات غذایی خود را تغییر دهید

احتمالاً از خود می پرسید اصلا چیزی با عنوان رژیم لاغری بدون گرسنگی وجود دارد؟ واقعیت این است که دستیابی به این نوع رژیم سخت یا بهتر بگوییم کمی متفاوت است. اما یافتن یک برنامه غذایی سالم که به تغییر عادت های غذایی شما کمک کند از هر رژیمی راحت تر است.

به طور کلی، شما فقط باید یاد بگیرید که آنچه می خورید متعادل باشد. منظور از تعادل این است که می توانید حتی به شکلات و پیتزا هم بله بگویید، ولی نه هر روز. درکل به خاطر داشته یاشید که هر چیزی بیش از حد خورده شود ناسالم است، اما خوردن همه چیز با رعایت اعتدال، می تواند کاملا سالم باشد. در واقع زیاده روی در غذا خوردن است که شما را چاق می کند.

وقتی حرف از گرسنگی و لاغری می شود حتما اغلب شما می گویید زندگی بدون بستنی و پیتزا اصلا ارزش ندارد؟ پس اگر می خواهید واقعا از خوردن همه چیز لذت ببرید و در عین حال لاغر هم شوید، به توصیه های جدید متخصصین گوش دهید. هم اکنون ثابت شده است که میان وعده راهی بسیار مناسب برای جلوگیری از خوردن بیش از حد ناهار و شام و حفظ تعادل در غذا خوردن است.

 

قانون چهارم: یاد بگیرید تفاوت بین وسوسه خوردن و گرسنگی واقعی را بشناسید

هر وقت حس و حال خوردن میان وعده را پیدا کردید، از خودتان بپرسید آیا واقعاً گرسنه هستید یا فقط حوصله تان سر رفته است؟ اگر دیدید واقعا گرسنه هستید، بروید و یک میان وعده سالم بخورید، اما اگر متوجه شدید که فقط برای تفریح و لذت بردن وسوسه شده اید که هله هوله بخورید، جلوی خودتان را بگیرید تا بعداً از خوراکی های بهتری لذت ببرید.

برای رسیدن به تناسب اندام، باید آگاهانه تفاوت بین اشتهای کاذب و گرسنگی را تشخیص دهید. قطعا در ابتدا کار آسانی نخواهد بود، اما اگر یک تایم مشخص برای خوردن میان وعده تان بگذارید، بهتر می فهمید که چه موقع واقعاً گرسنه اید و کی فقط وسوسه شده اید.

برای میان وعده توصیه می کنیم به جای چیپس، مواد مغذی و غنی از پروتئین مانند آجیل و مغزیجات را انتخاب کنید، که هم احساس سیری بیشتری به شما می دهد و هم برای کاهش اشتهایتان خوب است.

 

قانون پنجم: راه خودتان را پیدا کنید

آخرین قانون در رژیم بدون گرسنگی، این است که همیشه با خودتان صادق باشید.یعنی غذایی که واقعا دوست دارید را حذف نکنید. این تنها راه برای یافتن خورد و خوراکی است که واقعاً برای بدن شما مفید است. به عبارت دیگر؛عادات غذایی که اصلا دوستشان ندارید را نادیده بگیرید و خودتان را مجبور و متقاعد نکنید که حتما آن ها را مصرف کنید، چون کاملا بی فایده است! پس اگر مثلا عاشق سالاد هستید به اجبار به جای آن آجیل نخورید. از طرفی بهتر است تعادل بین عادات غذایی که از آن لذت می برید و غذاهایی که مواد مغذی مورد نیاز شما را دارند، پیدا کنید و برای کشف آن فقط کمی زمان بگذارید.

 

 

راهکارهای مناسب در رژیم لاغری بدون گرسنگی

شاید بگویید با توجه به این قوانین چه راه حل هایی برای رژیم بدون گرسنگی مناسب هستند؟ خوشبختانه من و رژیم برای شما استراتژی هایی را آماده کرده است که می توانید از آن ها برای رژیم کاهش وزن بدون گرسنگی استفاده کنید:

  • با هر وعده غذایی تان پروتئین بخورید

تحقیقات به کرات ثابت کرده اند که پروتئین احساس سیری را در افراد افزایش می دهد. این احساس با مصرف کربوهیدرات ها کمتر می شود. پس حتما در رژیم های لاغری خود باید به پروتئین ها توجه داشته باشید. این خبر شاید خوشایند خیلی ها باشد، چون می توانید کلی غذای خوشمزه بخورید و وزن کم کنید!

منابع خوب پروتئین می تواند شامل تخم مرغ، لبنیات، غذاهای دریایی و ماهی و گوشت ها باشد. یک سری گیاهانی هم هستند که حاوی پروتئین می باشند، مانند انواع دانه ها و لوبیا ها و روغن و کره آن ها. اما چطور می توانیم این موارد پروتئینی را در رژیم غذایی مان استفاده کنیم؟ به موارد زیر توجه کنید:

    • کافی است تنها مقدار کمی ماست یونانی به صبحانه خود اضافه کنید
    • بیسکوئیت های غلات کامل را در میان وعده مصرف کنید
    • سالاد خود را با یک تخم مرغ ترکیب کنید
    • همچنین می توانید لوبیا ها را به سالاد خود اضافه کنید
  • نیمی از بشقاب خود را از سبزیجات پر کنید

سبزیجات سرشار از آب و فیبر هستند اما کالری زیادی ندارند. با جایگزین کردن نیمی از غذایی خود با سبزیجات می توانید به همان اندازه قبل بخورید اما کالری دریافتی خود را به طور قابل ملاحظه ای کاهش دهید. یک تحقیقی نشان داده است که میزان غذایی که شما می خورید، فاکتور تعیین کننده سیر شدن شماست. برای مثال اگر شما نصف بشقاب پاستا بخورید و فرد دیگر نصف بشقاب پاستا و نصف سبزیجات بخورد، قطعا شما گرسنه خواهید ماند و او سیر!

  • همراه با وعده های غذایی تان آب بنوشید

لاغری بدون گرسنگی با نوشیدن مایعات و نوشیدنی های سرشار از کالری مانند آب میوه ها و نوشابه ها امکان پذیر نیست. با این نوشیدنی ها احساس سیری که نمی کنید هیچ، چه بسا ولع خوردن در شما بیشتر هم می شود.

بهترین کار این است که قبل از هر وعده غذایی یک لیوان آب بنوشند تا اشتهایتان کم شود. در تحقیقات ثابت شده است که افرادی که حدود دو فنجان آب قبل از صبحانه می خورند در حدود سیزده درصد کمتر از دیگران غذا می خورند.

 

 

از راه حل های ساده دیگری که می توان برای زود سیر شدن و کمتر غذا خوردن به کار برد، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • غذایتان را با سوپ یا سالاد سبزیجات شروع کنید.
  • از قاشق و چنگال های کوچک استفاده کنید.
  • طعم وعده های غذایی خود را تند کنید! تا هم اشتهایتان کم شود هم کالری بسوزانید.
  • جلوی تلویزیون غذا نخورید بلکه با ذهن آگاه غذا بخورید.
  • غذاهای سرشار از فیبر مصرف کنید مثل: لوبیا، جو پرک، گلابی و…
سمیرا علی جانی

Recent Posts

Dating site to meet singles & find real love!

The opinions expressed are the author’s alone and have not been provided, approved or otherwise… Read More

% روز قبل

Benefits of Online Dating

Online dating has transformed the way people find love and build relationships. In the digital… Read More

% روز قبل

How Do I Create Zip File on My Phone New Data!

That means that it consists of pixels, the same small dots displayed on your monitor… Read More

% روز قبل

لاغری نوجوانان با رژیم غذایی

هریک از مراحل رشد انسان فرایندی شگفت آور و قابل تحسین است و انسان برای… Read More

% روز قبل

علت چاقی چیست و چطور می‌توان آن را درمان کرد؟

چاقی مشکل جدی است که این روزها گریبان گیر افراد زیادی شده است. این مشکل… Read More

% روز قبل

ناهار رژیم لاغری

تغییر سبک زندگی مردم و همین طور رژیم غذایی افراد، باعث شده هر روز در… Read More

% روز قبل