بدترین عوارض چاقی را بشناسید

عوامل زیادی از جمله تغییر سبک زندگی مردم، تغییر ذائقه غذایی آنها، زندگی ماشینی و البته کم رنگ شدن فعالیت‌های فیزیکی در کارهای روزانه باعث شده که هر روز شاهد اضافه شدن وزن افراد باشیم که در نهایت در بسیاری موارد منجر به چاقی آنها شده است.

جالب است بدانیم این مساله اصلاً منحصر به سن و سال، جنسیت و یا گروه خاصی از افراد نیست و تقریباً تمام اقشار جامعه تا حدودی در معرض عوارض چاقی هستند.

البته وقتی از عوارض چاقی صحبت می‌کنیم، منظور ما فقط تغییر شکل ظاهری و یا سنگین شدن وزن افراد نیست. ابتلاء به بسیاری از بیماری‌های خطرناک از جمله دیابت، بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان، فشار خون بالا و حتی ناباروری را می‌توان از جمله مشکلات چاقی دانست.

بسیاری از بیماری‌هایی که مردم به طور روزمره با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، را می‌توان از جمله ضررهای چاقی دانست. پس با درمان چاقی می‌توانیم تا اندازه قابل توجهی از بروز این بیماری‌ها جلوگیری کرده و یا آنها را کاهش دهیم. در ادامه مقاله با ما باشید تا بیشتر در مورد خطرات چاقی و اینکه عوارض چاقی چیست صحبت کنیم.

در چه مواردی خطرات چاقی در کمین ماست؟

افراد ممکن است به دلایل مختلفی دچار اضافه وزن و در نتیجه چاقی شوند. در بزرگسالان ممکن است چاقی ناشی از بارداری، استفاده بیش از حد از غذاهای چرب و یا فست فودها، ورزش نکردن، عوارض داروئی و بسیاری موارد دیگر باشد. البته باید بدانیم که کودکان و حتی نوزادان هم از خطرات چاقی در امان نیستند. به عنوان مثال چنانچه زن بارداری به چاقی مبتلا شود، جنین او هم از عوارض چاقی مادر بی نصیب نخواهد بود. به زبان ساده‌تر خطرات چاقی هر دو آنها را تهدید می‌کند.

شاید در نگاه اول اضافه شدن چند گرم یا چند کیلو به وزن فرد خطرناک به نظر نرسد، اما باید بگوئیم که این مساله ای بسیار جدی است و حتی می‌تواند منجر به مرگ او شود.

اگر بسیاری از بیماری‌های کلیوی، کبدی، قلبی، انواع سرطان‌ها و حتی اختلالات خواب در افراد چاق را بررسی کنیم، در می یابیم که آنها هم بخشی از خطرات چاقی هستند. به عبارت دیگر برطرف کردن عوارض چاقی می‌تواند روند بهبود این بیماری‌ها را هم سرعت ببخشد.

عوارض چاقی چیست و چطور می‌توان چاره‌ای برای آن پیدا کرد؟

پیش‌تر گفتیم که ابتلا به بیماری‌های مختلف را می‌توان از جمله مشکلات چاقی دانست. افراد چاق در مقایسه با لاغرها تحرک کمتری دارند. همین باعث می‌شود که در طول فعالیت‌های روزمره سرعت کند تری داشته باشند.

در بسیاری موارد وزن زیاد آنها باعث می‌شود دچار تنگی نفس شوند و یا ضربان قلبشان تندتر شود. همین مساله خطر بروز سکته‌های مغزی و قلبی و ایست تنفسی را در افراد چاق بیشتر می‌کند.

از طرف دیگر بسیاری از افراد چاق از لحاظ مفصلی حرکتی هم دچار مشکل می‌شوند. به عنوان مثال دیسک کمر را می‌توان از جمله عوارض چاقی دانست. اما سؤال مهم در اینجا این است که چطور می‌شود چاره‌ای برای درمان چاقی پیدا کرد.

مطمئن‌ترین و سالم‌ترین راهی که معمولاً پزشکان و کارشناسان تغذیه توصیه می‌کنند، انتخاب و به کارگیری یک رژیم غذایی لاغری سالم و کاملاً تضمینی است. یکی از بهترین راهکارهایی که در این مورد می‌توانیم به شما پیشنهاد دهیم، مراجعه به سایت من و رژیم است.

کارشناسان این سایت با سالها تجربه و سابقه درخشان اقدام به ارائه رژیم‌های غذایی چاقی و لاغری می‌نمایند. این رژیم‌ها بر مبنای شاخص توده بدنی فرد یا همان BMI است و منحصراً برای خود او تنظیم می‌شود. همین دلیلی برای اثبات مؤثر بودن این رژیم ها است.

آیا مشکلات چاقی باعث بداخلاقی افراد می‌شود؟​

چاقی مشکلی است که این روزها گریبان گیر بسیاری از جامع پیشرفته هم شده است. در واقع چاقی بدون عوارض خیلی دور از ذهن است. اما ضررهای چاقی همیشه به بیماری‌های جسمی ختم نمی‌شوند. در بسیاری موارد عوارض چاقی خودشان را به شکل تغییر خلق و خو و یا حتی بروز بیماری‌های روحی و روانی نشان می‌دهند.
همین طور حضور در مراکز درمانی و پیگیری روند درمان باعث می‌شود فرد در موقعیت‌های مختلف صبر کمتری به خرج داده و شاید کمی هم بد اخلاقی کند.

 

گفتیم که چاقی به خودی خود باعث کند تر شدن افراد در طول فعالیت‌های روزانه‌شان می‌شود. همین مساله باعث می‌شود که در نظر دیگران افرادی تنبل و بی تفاوت به نظر برسند و از محبوبیت آنها در محل کار و یا حتی زندگی شخصی کاسته شود.

سایر عوارضی که چاقی به دنبال دارد

از سایر مشکلات ناشی از چاقی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • گوشه گیری
  • افسردگی
  • مشکلات زناشویی
  • بیماری های جسمی
  • بیماری های روحی و روانی

در توضیح این موارد باید بگوئیم که  افراد چاق در بسیاری موارد زیبایی ظاهری و تناسب اندام خود را از دست می‌دهند و همین ممکن است باعث گوشه گیری و انزوای آن‌ها شود. افسردگی را می‌توان از جمله عوارض چاقی دانست. حتی این مشکل در مواردی روابط زناشویی افراد را هم تحت تأثیر قرار داده و منجر به سردی طرفین نسبت به یکدیگر شود.

از طرف دیگر چاقی باعث بیمارتر شدن افراد از لحاظ جسمی هم می‌شود. بیماری افراد را رنجورتر و عصبی‌تر کرده و بی حوصلگی آنها را به دنبال دارد. همین مساله به مرور زمان افراد چاق را گوشه‌گیر تر و افسرده‌تر می کند.

به همین دلیل است وقتی چاقی و عوارض آن را بررسی می‌کنیم باید بدانیم که این عوارض تنها جسمی نبوده و بعضاً ممکن است روحی و روانی هم باشد. رژیم‌های غذایی من و رژیم راهکار مطمئن و سالمی برای دوری از چاقی و عوارض آن است. برای اطلاعات بیشتر در این مورد می‌توانید به سایت من و رژیم مراجعه کرده و از مشاوره رایگان با کارشناسان ما بهره ببرید.

آیا چاقی بدون عوارض هم امکان پذیر است؟

چاقی ممکن است به خاطر عوامل مختلفی ایجاد شده باشد. این عوامل ممکن است موروثی یا اکتسابی باشد. دلیل چاقی هر چه که باشد می‌تواند زندگی، سلامت و حتی نظر دیگران نسبت به فرد را تحت تأثیر قرار دهد. به همین دلیل است که نمی‌توان گفت چاقی بدون عوارض است. چاقی و عوارض آن حتی درکودکان هم می‌تواند بسیار مشهود باشد. در ادامه با ما باشید تا بیشتر در این مورد توضیح دهیم.

چطور کودکان خود را در برابر چاقی و عوارض آن محافظت کنیم؟

اضافه وزن در کودکان یکی از مواردی است که سلامتی این گروه اجتماعی را تهدید می‌کند. به طوری که چاقی و عوارض آن حتی ممکن است تا دوران بزرگسالی هم آنها رها نکند.

ضررهای چاقی در کودکان هم مثل انواع آن در بزرگسالان است. با این تفاوت که رژیم‌های غذایی نادرست، اختلالات در خواب روزانه و نرسیدن مواد لازم به بدن کودک می‌تواند موجب سوء تغذیه شده و رشد او را هم تحت تأثیر قرار دهد.

با این ترتیب ممکن است کودک ما علارغم اینکه از لحاظ وزنی و ظاهری، جثه درشتی دارد، ولی جسماً بسیار آسیب پذیر بوده و زود بیمار شود. علاوه بر این گاهی به دلیل سوء تغذیه در رشد مو یا قد یا استحکام دندان ها و استخوان‌ها دچار اختلال می شود. همه اینها زمینه را برای ایجاد انواع بیماری‌ها در کودکان آماده می‌کند.

البته من و رژیم برای حل این مشکل هم راه حلی دارد. تنها با ارسال یک پیامک و مشاوره رایگان با کارشناسان ما می‌توانید سلامتی و لذت از زندگی را به کودک خود هدیه دهید.

با برنامه‌های غذایی من و رژیم با ضررهای چاقی خداحافظی کنید

تا اینجا گفتیم که چاقی ممکن است در سنین متفاوتی اتفاق افتاده و دلایل آن هم در همه موارد یکسان نباشد. از طرف دیگر، ضررهای چاقی خود بستر آماده‌ای را برای بروز بسیاری از بیماری‌ها از جمله سرطان، سکته، دیابت، فشار خون و غیره فراهم می‌کنند.

شکی نیست برای اینکه در دام چاقی و عوارض آن نیفتیم، بهتر است پیشگیری کنیم. ولی حتی در صورت چاق شدن هم راهکار ایمن و تضمین شده‌ای برای آن وجود دارد. کارشناسان سایت من و رژیم مدتها به بررسی انواع رژیم‌های های غذایی پرداخته و نتیجه آن را در قالب رژیم‌های مناسب چاقی و لاغری در اختیار شما قرار داده‌اند. این رژیم‌ها بر اساس شاخص BMI تعریف شده و مخصوص شما ارائه می‌شوند.

امیر احمدی

Recent Posts

Dating site to meet singles & find real love!

The opinions expressed are the author’s alone and have not been provided, approved or otherwise… Read More

% روز قبل

Benefits of Online Dating

Online dating has transformed the way people find love and build relationships. In the digital… Read More

% روز قبل

How Do I Create Zip File on My Phone New Data!

That means that it consists of pixels, the same small dots displayed on your monitor… Read More

% روز قبل

لاغری نوجوانان با رژیم غذایی

هریک از مراحل رشد انسان فرایندی شگفت آور و قابل تحسین است و انسان برای… Read More

% روز قبل

علت چاقی چیست و چطور می‌توان آن را درمان کرد؟

چاقی مشکل جدی است که این روزها گریبان گیر افراد زیادی شده است. این مشکل… Read More

% روز قبل

ناهار رژیم لاغری

تغییر سبک زندگی مردم و همین طور رژیم غذایی افراد، باعث شده هر روز در… Read More

% روز قبل