رژیم میوه برای لاغری

اگر به دنبال لاغری هستید و می خواهید هر طور شده به اندام مورد نظرتان برسید، حتما برایتان جالب خواهد بود اگر بدانید که با خوردن بعضی از میوه ها، لاغری را تجربه می کنید. هر چه بیشتر زندگی افراد به سمت ماشینی شدن و استفاده از تکنولوژی های مختلف پیش می رود، کم تحرکی و اضافه وزن بیشتر می شود. به همین دلیل، تعداد اشخاصی که به دنبال کم کردن وزن و البته رژیم های لاغری هستند، روز به روز افزایش می یابد. توجه داشته باشید که کم کردن وزن و تناسب اندام خوب است، ولی اگر بدون پیروی از یک برنامه‌ اصولی اتفاق بیفتد، برای بدن ضررهای جبران ناپذیری خواهد داشت.

یک رژیم لاغری سالم باید نگاهی ویژه به مصرف میوه ها و سبزیجات مورد نیاز بدن داشته باشد. تمام روش هایی که برای کم کردن وزن استفاده کرده اید را کنار بگذارید و با یک برنامه غذایی مفید و استاندارد، کاهش وزن ایده آلی را شروع کنید. در این مقاله، تصمیم داریم به شما میوه های لاغر کننده ای را معرفی کنیم که به راحتی با خوردن آن ها در مسیر کم کردن وزن، گام بردارید.

 

 

میوه های لاغر کننده و چربی سوز، برای سلامتی بدن و کم کردن وزن

روش های بسیار زیادی برای کم کردن وزن وجود دارد. اما نباید خودسرانه و با کنار گذاشتن وعده‌های غذایی اقدام به کم کردن وزن تان کنید؛ چرا که آسیب‌هایی زیادی به بدن شما وارد خواهد شد. شما برای انجام فعالیت های روزمره خود، نیاز به کسب ویتامین ها و مواد آلی و معدنی از منابع تغذیه ای خود دارید.

استفاده از میوه ها برای کاهش وزن و لاغری یک روش بسیار خوب و سالم برای کم کردن وزن و تامین نیازمندی های بدن است. مصرف میوه ها گردش خون شما را افزایش داده و در نهایت منجر به تقویت سیستم ایمنی بدن تان می شود. همچنین به پوست طراوت می بخشد و موجب براق شدن موها و سلامت عمومی بدن می گردد. پس چه خوب است که میوه را در رژیم لاغری خود جای دهیم و به کمک آن وزن ایده آل مان را بدست بیاوریم.

 

رژیم میوه خواری برای لاغری

رژیم میوه خواری به شما می گوید که چگونه از میوه ها به عنوان خوراکی های لاغر کننده استفاده نمایید. رژیم میوه و خام خاری به این صورت است که افراد صبح که از خواب بلند می شوند، با لیموترش و فلفل، آب ولرم و عسل و دارچین یک نوشیدنی موقی درست کرده و میل می کنند. در طول روز هم نوشیدنی های دیگری، مثلا با ترکیب آب جعفری، کرفس و میوه سیب می نوشند.

اگر احساس گرسنگی کنند از سالادهای میوه که با ترکیب میوه هایی همچون، سیب، طالبی، موز، شاه توت، بلوبری و انار هستند، میل می کنند. میوه هایی که دارای کربوهیدرات و انرژی بالایی هستند، می توانند به شما انرژی لازم برای شروع روز و انجام کارهایتان را بدهد. برای مثال آناناس، موز، انگور و انبه در این دسته قرار می گیرند. در ادامه به خواص کلی این میوه ها بر بدن اشاره خواهیم کرد.

میوه هایی که کربوهیدرات کمی داشته ولی آب فراوانی دارند، همچون هندوانه، سیب و یا هلو، به دفع کلسترول مضر بدن کمک شایانی می کنند و منجر به تنظیم درجه حرارت بدن می شوند. مصرف این میوه ها به فعالیت سیستم عصبی بدن کمک کرده و باعث می شوند تا بتوانید قند مورد نیاز روزانه خود را تامین کرده و روند سوختن قندهای اضافی را سرعت ببخشید.

مرکبات و توت ها نیز می توانند در کاهش وزن تاثیر بسزایی داشته باشند. مصرف مرکبات و انواع توت ها منجر به این می شود که افراد بتوانند مواد معدنی مورد نیاز بدن خود را حفظ کرده و تامین کنند. همچنین شما با خوردن لیمو و یا پرتقال می توانید به سیستم حرکتی بدن خود کمک کنید. تامین نیرو، باعث می شود که احساس ضعف و گرسنگی در طول روز نداشته باشید. از طرفی این میوه ها خون را تسویه کرده، قدرت بدنی را بالا برده و در نهایت سلامت قلب را به ارمغان می آورند.

میوه های آب دار در رژیم های لاغری، نقش موثری دارند. میوه هایی مثل هندوانه و طالبی، با هیدراته کردن و بازسازی بافت های بدن، انرژی روزانه شما را فراهم کرده و همچنین لاغری و شادابی تان را حفظ می کنند.

 

 

خوردن کدام میوه ها در روز باعث لاغری می شود؟

رژیم لاغری با میوه ممکن است کمی عجیب به نظر برسد ولی واقعیت این است که شناخت میوه های لاغر کننده شکم، پهلو و چربی سوز می تواند به شما کمک کند که به وزن مطلوب و مورد انتظارتان برسید. در زیر نام میوه های لاغر کننده را آورده و کالری هر عدد از میوه ها را گفته ایم:

  • آناناس – 1 لیوان 70 کالری
  • موز – 100 کالری
  • هندوانه – 1 لیوان 45 کالری
  • گریپ فروت – 80 کالری
  • گلابی – 80 کالری
  • لیموترش و شیرین – 20 و 40 کالری
  • انار – 140 کالری
  • آووکادو – 250 کالری
  • توت فرنگی – 4 کالری
  • شاتوت – 4 کالری
  • پرتغال – 75 کالری
  • زغال اخته – 1 کالری
  • سیب – 75 کالری
  • بلوبری – 3 کالری
  • آلبالو – 3 کالری
  • هلو – 60 کالری

این میوه ها نقش پر رنگی در سوزاندن چربی های شکم و پهلو، تامین آب بدن، تقویت شما برای انجام کارها و کسب انرژی دارند. به عنوان مثال، خواص گریپ فروت برای لاغری بسیار چشمگیر است. بر اساس تحقات صورت گرفته، خوردن گریپ فروت و یا نوشیدن آب آن پیش از اینکه وعده های غذایی را شروع کنید، بعد از گذشت 12 هفته، میزان کالری دریافتی شما را کاهش داده و به مقدار چشمگیری وزن بدن را کم کرده و سطح کلسترول را بهبود می دهد.

 

لاغری سریع با مصرف میوه های کالری سوز

همه افراد تمایل دارند که لاغری سریع را تجربه کنند. میوه‌ها و سبزیجات حاوی سلولز هستند که دفع مدفوع را افزایش داده و زمان ماندگاری مواد در روره را کاهش می دهد. علاوه بر این، آن‌ها حاوی فیبر هستند که به کاهش یا جلوگیری از یبوست کمک می‌کند، بنابراین فشار در مقعد را کم کرده باعث خروج راحت مدفوع می شوند و یبوست را به طور کامل رفع می کنند.

ساده‌ترین راه برای رسیدن به فیبر بیشتر در رژیم غذایی مصرف میوه ها و سبزیجات است.

طبق تحقیقات اخیر، هیچ‌ عاملی نمی‌تواند از شما در برابر سرطان محافظت کند، مگر رژیم لاغری سریع که حاوی میوه ها و غذاهای گیاهی سالم و تازه باشد. چنین سبک تغذیه ای، علاوه بر کاهش خطر ابتلا به انواع سرطان ها، سلامتی شما را نیز تضمین می کند. آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند ویتامین E، ویتامین C و کاروتنوئیدها با حفاظت از سلول‌های سالم در برابر رادیکال‌های آزاد، خطرات سرطانی را کاهش دهند. از طرفی رنگدانه‌های کاروتنوئید را می توان در میوه‌هایی همچون پرتقال، پیدا کرد.

اگر میوه‌ها را نخورید، احتمالاً به جای آن غذاهای پر کالری مصرف می کنید. محققان با انجام مطالعات اخیر دریافته اند که هر چقدر که میوه‌ بیشتری بخورید، کالری کمتری مصرف کرده و حجم غذایی بیشتری را تجربه می کنید. به این ترتیب با خوردن مواد غذایی بیشتر اما کم کالری تر احساس سبکی و رضایت بیشتری داشته و از پرخوری و افزایش وزن اجتناب می کنید.
از آنجایی که اضافه‌وزن و چاقی بیماری های قلبی و عروقی، دیابت و … در ارتباط است، با گنجاندن میوه در رژیم غذایی خود، می توانید شیوع بیماری های خطرناک و خاموش را کاهش داده و سالم زندگی کنید.

در کنار تمامی مطالب گفته شده، اگر به دنبال این هستید که با دنبال کردن یک رژیم غذایی مناسب، لاغر شده و به وزن ایده آل خود برسید، پیشنهاد ما به شما این است که از سایت “من و رژیم” دیدن فرمایید. این سایت به همت کارشناسان تغذیه به گونه ای طراحی شده است که این شانس را به شما می دهد تا بتوانید بنابر شرایط جسمی و سلامتی خود برنامه غذایی ویژه خود را دریافت کرده و در کمترین زمان ممکن به اندام ایده آل خود برسید. وقت را از دست ندهید و از این سایت دیدن فرمایید.

سمیرا علی جانی

Recent Posts

Dating site to meet singles & find real love!

The opinions expressed are the author’s alone and have not been provided, approved or otherwise… Read More

% روز قبل

Benefits of Online Dating

Online dating has transformed the way people find love and build relationships. In the digital… Read More

% روز قبل

How Do I Create Zip File on My Phone New Data!

That means that it consists of pixels, the same small dots displayed on your monitor… Read More

% روز قبل

لاغری نوجوانان با رژیم غذایی

هریک از مراحل رشد انسان فرایندی شگفت آور و قابل تحسین است و انسان برای… Read More

% روز قبل

علت چاقی چیست و چطور می‌توان آن را درمان کرد؟

چاقی مشکل جدی است که این روزها گریبان گیر افراد زیادی شده است. این مشکل… Read More

% روز قبل

ناهار رژیم لاغری

تغییر سبک زندگی مردم و همین طور رژیم غذایی افراد، باعث شده هر روز در… Read More

% روز قبل