رژیم لاغری شکم همراه با ورزش و فعالیت فیزیکی

رژیم لاغری شکم همراه با ورزش و فعالیت فیزیکی

رژیم لاغری شکم همراه با ورزش و فعالیت فیزیکی | شواهد علمی زیادی در مورد اثرات مثبت ورزش و فعالیت فیزیکی به عنوان بخشی از سبک زندگی سالم وجود دارد. اثرات مثبت و مستقیم درگیر شدن در فعالیت جسمانی منظم، به ویژه در پیش‌گیری از چندین بیماری مزمن، از جمله: بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت، سرطان، فشار خون، چاقی، افسردگی و پوکی استخوان آشکار است.

ورزش چیست؟ ورزش و تحرکات اصولی در واقع به نوعی فعالیت بدنی و رقابتی افراد گفته می شود که بر پایه ی مهارت جسمی استوار بوده و در بر دارنده نتایج مثبت بیرونی و درونی است یا به عبارت دیگر پرورش و زیبا سازی اندام دراثر حرکات و فعالیت های ورزشی ریتمیک و نیز تحرک جسمی و روحی به وجود می آید که می توان تاثیرات آن را با رژیم لاغری شکم دو چندان کرد.

رژیم لاغری شکم

گزارشات و تحقیقات در زمینه ورزش در سال های اخیر نشان داده است که جوانان بایستی فعالیت فیزیکی زیادی داشته باشند، چون به استخوان‌های سالم، عملکرد موثر قلب و ریه و نیز بهبود مهارت‌های حرکتی و عملکرد شناختی کمک ویژه ای می‌کند. فعالیت جسمانی می‌تواند به جلوگیری از شکستگی کفل در میان زنان و کاهش اثرات پوکی استخوان کمک کند. فعالیت فیزیکی می‌تواند باعث افزایش ظرفیت عملکردی میان افراد مسن شود و همچنین به حفظ کیفیت زندگی و استقلال شخصی کمک شایانی برساند .

سازمان بهداشت جهانی تخمین زده‌است که از هرچهار نفر بیمار یکی از اختلالات روانی رنج می برد که اغلب نه تشخیص داده می شود و نه درمانی برای آن در نظر گرفته می شود . اما مطالعات اخیرنشان داده‌اند که ورزش می‌تواند نقش درمانی مهمی در اختلالات روانی داشته باشد که به ویژه ورزش تاثیر مثبتی بر افسردگی دارد. یکی دیگر از مزایای داشتن تحرک های فیزیکی و ورزش روزانه این است که باعث افزایش اعتماد به نفس شده و ادراک فیزیکی (تصویر بدنی ) مناسبی از شخص ایجاد می کند .

شواهد مربوط به فواید فعالیت فیزیکی بر سلامتی عمدتاً بر عوامل درونی مانند فیزیولوژیکی، شناختی و عاطفی تمرکز می‌کند و نشان می دهد که تحرکات بدنی همواره باعث شادی ، نشاط و طراوت ذهنی افراد می شود . ورزش و فعالیت فیزیکی به عنوان بخشی از سبک زندگی سالم بایستی در برنامه های روزانه ی افراد گنجانده شود تا همواره به شکل محسوسی از مزایای آن بهره مند شوند . استقامت و توان بالای بدنی در سنین جوانی و استحکام و قوت در زمان پیری را باعث شده و از زوال مغز نیز جلوگیری می کند .

رژیم لاغری شکم

ورزش و فعالیت فیزیکی به خودی خود ممکن است مستقیماً بر سلامتی تاثیر گذار نباشد اما در ترکیب با عوامل دیگر مانند سبک زندگی مناسب ، تغذیه سالم و ….. می‌تواند شیوه زندگی سالم را ترویج کند. شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهند علاوه بر تحرک و ورزش های روزانه ، عامل های دیگری وجود دارد که به شدت بر سطح سلامتی تاثیر می گذارد که عبارتند از : تغذیه، شدت و نوع فعالیت فیزیکی، کفش و لباس مناسب، آب و هوا، آسیب های بدنی ، سطح استرس و الگوهای خواب.

ورزش و فعالیت فیزیکی می‌تواند سهم عمده‌ای در رفاه مردم در کشورهای در حال توسعه داشته باشد. انجام فعالیت های روزانه و ورزش مدت‌ها است که در درمان و احیای بیمار‌های واگیر دار و غیر واگیر دار موثر است. فعالیت فیزیکی برای افراد ابزار قدرتمندی برای پیش‌گیری از بیماری‌ها و همچنین برای کشورها ی در حال توسعه روشی مقرون ‌به ‌صرفه برای بهبود سلامت عمومی در میان افراد جامعه است.

مطالعات اخیر مبنی بر این است که ورزش و تحرک بویژه در سنین کودکی و نوجوانی عامل مهمی است که باعث آزاد شدن انرژی‌های اندوخته شده است و این مسئله بسیار آرامش‌دهنده و لذت بخش است. ورزش از جمله شیوه های مهم تکامل روانی ، جسمانی و اجتماعی محسوب می شود زیرا ، شرکت درفعالیت های ورزشی افراد و همچنین رفتن به باشگاه ها و … نه تنها افراد را به هم نزدیک می کند بلکه فرصت بسیاری برای تعامل اجتماعی و برقراری ارتباطات اجتماعی فراهم می آورد و به طور کلی فرآیندی آموزشی در بعد های مختلف اجتماعی و فرهنگی برای کلیه ی فرد ایجاد می کند .

ورزش به ویژه ، تعادل و ثبات هیجانی ، در سلامت و آمادگی جسمانی ، رقابت ، افزایش اعتماد به نفس ، ایجاد تصویر مثبت ذهنی از اندام خود و همچنین ایجاد تصویر مثبت اجتماعی و تامین نیازهای برقراری ارتباط ، احساس امنیت و تقویت گروهی ، تاثیر بسیاری دارد. سلامت روانی یکی از دستاوردهایی است که در اثر شرکت و انجام فعالیت های ورزشی بدست می آید . ورزش و فعالیت هایی از این قبیل ، بهترین موقعیت را برای رشد روانی و تعادل اجتماعی افراد فراهم می کند .

اگر سلامت و تعادل روانی را به معنای احساس رضایت و آرامش نسبت به خود و دیگران تعریف کنیم معیارهای کلی آن تعادل هیجانی ، سازگاری با محیط ، واقع بینی ، احساس ارزشمندی و اجتماعی بودن خواهد بود. بنابراین انجام تحرکات اصولی و ورزش با فعال سازی چنین معیارهایی نه تنها به بهداشت جسم بلکه به تعادل روحی و روانی هم کمک می کند . همچنین سطح اضطراب افراد با انجام چنین تحرکات و ورزش هایی بسیار کاهش می یابد .

رژیم لاغری شکم

فواید سلامتی ورزش و بهداشت جسم

ورزش نقش بسیار مهمی در درمان و پیشگیری بسیاری از بیماری‌ها، همچون ارتوپدی، عصبی، دردها و سکته‌های قلبی، سکته مغزی، ضعف‌های عضلانی، کمردرد و آرتریت(التهاب مفاصل) دارد. تحرکات بدنی همواره سیستم قلبی ـ عروقی فرد را تقویت کرده و باعث می شود که قلب و ریه‌ها به طور مؤثر و کارآمد عمل کنند، در نتیجه بیماری قلبی ـ عروقی در فرد کاهش می‌یابد. مطابق با تحقیقات اخیر ، این واقعیت آشکار می شود که افرادی که شغل آنها همواره با فعالیت‌ های جسمی روزانه توام است ، کمتر به سکتة قلبی دچار می‌شوند. شرکت همیشگی در فعالیت‌های ورزشی و داشتن تحرک بدنی ، باعث بهبود سطح تناسب فیزیکی بدن و اندام متناسب می‌شود.

تناسب اندام می تواند معلولیت های ناشی از بیماریهای قلبی ، دیابت ، عروقی و فشار خون را به تعویق اندازد و یا گاها از آن جلوگیری کند . داشتن تحرک بدنی و ورزش حتی می تواند عامل مهمی در پیشگیری از سرطان باشد و در معدود مورد های آن، حتی باعث درمان شود . فواید و آثار انجام ورزش های روزانه و داشتن تحرک ، در نتیجه اثرات فیزیولوژیکی آن بر جسم انسان است.

مهمترین تاثیری که ورزش و تحرک بدنی بر جسم می گذارد ، تغییراتی در عملکرد قلبی و تنفسی است؛ که ورزش نقش حیاتی و ضروری در این زمینه دارد. با توجه به آثار و نتایج ورزش و تحرک بدنی بر جسم ، لازم است که هر فرد بالغی روزانه ساعاتی از اوقات فراغت خود را به ورزش کردن اختصاص دهد تا از اثرات سو بی تحرکی و عدم انجام تمرین های ورزشی در میانسالی و بزرگسالی در امان بماند . توصیه متخصصین من و رژیم نیز گنجاندن فعالیت های فیزیکی و تحرک در سبک زندگی می باشد که در کنار رژیم هایی که به شما ارائه می دهند می تواند تاثیر چشم گیری بر تناسب اندام و بهبود سبک زندگی شما گذارد.

سمیرا علی جانی

Recent Posts

Dating site to meet singles & find real love!

The opinions expressed are the author’s alone and have not been provided, approved or otherwise… Read More

% روز قبل

Benefits of Online Dating

Online dating has transformed the way people find love and build relationships. In the digital… Read More

% روز قبل

How Do I Create Zip File on My Phone New Data!

That means that it consists of pixels, the same small dots displayed on your monitor… Read More

% روز قبل

لاغری نوجوانان با رژیم غذایی

هریک از مراحل رشد انسان فرایندی شگفت آور و قابل تحسین است و انسان برای… Read More

% روز قبل

علت چاقی چیست و چطور می‌توان آن را درمان کرد؟

چاقی مشکل جدی است که این روزها گریبان گیر افراد زیادی شده است. این مشکل… Read More

% روز قبل

ناهار رژیم لاغری

تغییر سبک زندگی مردم و همین طور رژیم غذایی افراد، باعث شده هر روز در… Read More

% روز قبل