تثبیت وزن در رژیم لاغری

تثبیت وزن در رژیم لاغری

تثبیت وزن در رژیم لاغری | اکثر افراد هنگامی که می خواهند وزن خود را کم کنند، به جدیت این کار را انجام می دهند و نتیجه خوبی هم می گیرند ولی با گذشت زمان باز هم به وزن قبلی خود بر می گردند و جز صرف هزینه و زمان بی ثمر برای شخص چیزی به همراه ندارد. اینکه بتوانید وزن خود را پس از گرفتن رژیم ثابت نگه دارید بسیار مهم است. اگر هدفتان کم کردن وزن و لاغر شدن باشد، کاری بسیار سخت است. ولی این را بدانید که تثبیت وزن لاغری، چالشی بزرگتر است. متأسفانه ، بسیاری از افرادی که وزن کم می کنند، باز وزن اضافه می کنند. در حقیقت، تحقیقات نشان داده است که فقط حدود 20٪ از افرادی که که شروع به کاهش وزن می کنند با موفقیت وزن خود را کاهش داده و آن را در طولانی مدت حفظ می کنند. با این حال نباید را دلسرد شوید.

تثبیت وزن لاغری از فردی به فردی دیگر متفاوت است. در حالی که برخی بدن برخی از افراد به خوبی به کالری یا غذاهایی خاصی پاسخ می دهند ، اما برخی از افراد با دریافت مقدار کمی کالری چاق یا لاغر می شوند. اجتناب از غذاهای سرخ شده یا کاهش کربوهیدراتهای تصفیه شده می تواند در تثبیت وزن لاغری به شما کمک شایانی کند. بنابراین شاید رژیم غذایی خاصی که برای شخصی جواب نمی دهد، برای فرد دیگری مؤثر واقع شود، اما نا امید نشوید. من و رژیم با استفاده از روش های جدید رژیم های تثبیت لاغری که به شما ارائه می دهد ، وزن لاغری شما را بر اساس مشخصات فیزیکی که دارید، در حد سالم و معمول نگه می دارد و به مرور زمان می توانید وزن خود را ثابت نگه دارید. بر خلاف تصور عموم که کمتر خوردن باعث تثبیت وزن می شود، خوردن به اندازه و درست باعث تثبیت لاغری می شود. مطالعات نشان داده است که رژیم های غذایی نا درست که محدودیت غذایی و کالری دارند، متابولیسم شما را کند کرده و هورمونهای تنظیم کننده اشتها را تغییر می دهند که در افزایش وزن نقش دارند.

رژیم لاغری

هم چنین، هرچه سن شما بالاتر می رود ، اگر به خوردن همان مقدار غذایی که قبلا می خوردید، ادامه دهید، ولی فعالیت جسمانی و تحرک کافی نداشته باشید، احتمالاً وزن خواهید داشت. این به این دلیل است که سوخت و ساز بدن شما با افزایش سن کند می شود و ترکیب بدن شما (مقدار چربی و ماهیچه) با زمان جوانی متفاوت خواهد بود. انرژی که از مواد مغذی موجود در غذایی بدست می آوید به عنوان کالری اندازه گیری می شود. به عنوان یک قاعده کلی ، هر چه کالری بیشتری بخورید ، برای حفظ وزن خود باید فعالیت بیشتری داشته باشید. در مقابل، هرچه فعال تر باشید ، کالری بیشتری لازم دارید. با افزایش سن ، بدن شما ممکن است به انرژی کمتری برای انرژی نیاز داشته باشد. از این رو میزان دریافت کالری به سن هم بستگی دارد.

اینکه هر فردی که سعی در کاهش وزن دارد ، می خواهد سریعا لاغر شود. اما شواهد نشان می دهد که افرادی که به تدریج و به طور پیوسته وزن خود را کاهش می دهند (حدود نیم یا یک کیلو در هفته) می توانند بعدا در تثبیت وزن خود موفق باشند. علاوه بر این، تثبیت وزن لاغری له رژیم غذایی هم ارتباط نزدیکی دارد. اگر نمی توانید عادات غذایی خود را تغییر دهید باید یک رژیم غذایی مناسب داشته باشید که من رژیم این گزینه را برای شما فراهم می کند. توجه داشته باشید که رژیم های ما بر دقیقا بر اساس وضعیت جسمانی شما طراحی می شود و محدودیت غذایی نخواهید داشت.

چگونه به تثبیت وزن  در رژیم لاغری دست پیدا کنیم؟

برای تثبیت وزن بعد از رژیم لاغری ، باید علاوه بر رژیم، هدف داشته و برای آن برنامه ریزی دقیق کنید. تثبیت وزن لاغری زمان می برد و نیاز به صبر و برنامه ریزی دارد. اگر برای تثبیت وزن لاغری خود برنامه ریزی کنید، علاوه بر نتیجه خوبی که می گیرید، از لحاظ روحی هم احساس رضایت بهتری خواهید داشت. علاوه بر این راه هایی وجود دارد که می توانید وزن لاغری خود را تثبیت کنید.

  • کاهش کالری: برخی از متخصصان بر این باورند که مدیریت موفق کاهش وزن یک معادله بسیار ساده دارد: اگر کالری بیش از حدی دریافت کنید و آن را نسوزانید، وزنتان افزایش می یابد. زمانیکه کالری را کاهش می دهید ممکن است در هفته های اول کاهش وزن را تجربه کنید و تغییراتی را احساس کنید. شما به همان میزان کالری دریافت می کنید اما به هیچ وجه وزن کم نمی کنید. به این دلیل است که وقتی وزن کم می کنید ، آب و بافت های لاغری و چربی بدن شما هم کم می شود و متابولیسم شما کند می شود. بنابراین ، برای ادامه تثبیت وزن لاغری، باید میزان دریافت کالری خود را کنترل کنید.
  • کاهش کربوهیدرات: روشی جالب و متفاوت برای تثبیت وزن لاغری ، کاهش میزان کربوهیدرات دریافتی شما است. هنگامی که وعده غذایی می خورید ، کربوهیدراتهای موجود در غذا به عنوان گلوکز وارد جریان خون شما می شوند. به منظور کنترل سطح قند خون ، بدن شما همیشه قبل از اینکه چربی بدست آمده از یک وعده غذایی را بسوزاند ، این گلوکز را می سوزاند. این یعنی که چربی باقی مانده در بدن به صورت چربی اضافه ذخیره می شود.
  • کنترل هوس خوردن: انسان همیشه برای رفع گرسنگی غذا نمی خورد. گاهی اوقات ، هنگام استرس یا اضطراب روی به خوردن مواد غذایی می آوریم که برای بدن ما بسیار ضرر دارد و وزن ما را بالا می برد. آیا وقتی نگران ، بی حوصله هستید غذا می خورید؟ آیا در پایان یک روز پر استرس ، مقابل تلویزیون غذا می خورید؟ شناخت محرکهای احساسی در خوردن شما تأثیر بسیار زیادی دارد. موارد زیر ممکن است عوامل روانی خوردن بیش از حد غذا باشد که راهکارهایی برای مقابله با آن هم وجود دارد.

رژیم لاغری

  1. استرس: استفاده از روش های مقابل با استرس مانند ریلکسیشن، مدیتیشن، یوگا یا ورزش.
  2. پایین بودن میزان انرژی در بدن: زمانیکه ما از لحاظ روحی و روانی دچار تنش هستیم، میزان انرژی و سوخت و ساز ما پایین می آید و در نتیجه به خوردن غذای بیشتر روی می آوریم. برای این کار کافیست کمی استراحت نیم روزی مانند خواب عصرانه یا یک چرت داشته باشیم.
  3. احساس تنهایی یا کسلی: یک نوع گرسنگی کاذب به نام گرسنگی عاطفی وجود دارد که از ناشی از احساسات و علائم روحی ما مانند تنهایی است. وقتی این نوع گرسنگی برایتان پیش می آید سعی کنید به جای سر زدن به یخچال، به سراغ دوستان و آشنایان خود بروید تا احساس تنهایی شما کمتر شود. یا می توانید به پارک یا مراکز تفریحی دیگر بروید.

به یاد داشته باشید که این موارد در کنار رژیم غذایی درست و سالم جواب می دهد. خوشبختانه رژیم هایی که در وب سایت من و رژیم دریافت می کنید شامل یک رژیم تثبیت وزن نیز می باشند. به این صورت که شما پس از خریداری رژیم های مرحله اول و دوم، باید برای حفظ وزن مورد نطر تان در دراز مدت، رژیم تثبیت وزن را نیز خریداری کرده و تا مدتی از آن پیروی کنید و از وزن و تناسب اندام خود لذت ببرید.

سمیرا علی جانی

Recent Posts

Dating site to meet singles & find real love!

The opinions expressed are the author’s alone and have not been provided, approved or otherwise… Read More

% روز قبل

Benefits of Online Dating

Online dating has transformed the way people find love and build relationships. In the digital… Read More

% روز قبل

How Do I Create Zip File on My Phone New Data!

That means that it consists of pixels, the same small dots displayed on your monitor… Read More

% روز قبل

لاغری نوجوانان با رژیم غذایی

هریک از مراحل رشد انسان فرایندی شگفت آور و قابل تحسین است و انسان برای… Read More

% روز قبل

علت چاقی چیست و چطور می‌توان آن را درمان کرد؟

چاقی مشکل جدی است که این روزها گریبان گیر افراد زیادی شده است. این مشکل… Read More

% روز قبل

ناهار رژیم لاغری

تغییر سبک زندگی مردم و همین طور رژیم غذایی افراد، باعث شده هر روز در… Read More

% روز قبل