یا اشتهای تان را افزایش دهید یا به بیماری ها سلام کنید

یا اشتهای تان را افزایش دهید یا به بیماری ها سلام کنید

یا اشتهای تان را افزایش دهید یا به بیماری ها سلام کنید | همیشه عده ای در تلاش هستند تا به دلیل وزن نامناسب و افزایش وزنی که دارند، کمی اشتهای شان را کم تر کنند. برخی هم دقیقا برعکس آن ها، هم وزن بالایی دارند و هم اشتهای کمی. اما در این بین همیشه افرادی وجود دارند که برای داشتن سلامتی و رژیم های مفید غذایی دوست دارند اشتهای شان بالا باشد. برخی هم از بزرگ شدن و افزایش عضلات خوششان می آید و تمایل دارند که کاری کنند تا اشتهای شان را افزایش دهند. اما در این میان افرادی هم هستند که به دلیل اشتهای کمی که دارند در معرض دچار شدن به انواع بیماری ها هستند، به همین دلیل تمام تلاش شان را می کنند تا انگیزه شان برای غذا خوردن را افزایش بدهند.

شاید افزایش اشتهای شما امری دشوار و سخت باشد خصوصا اگر مواد غذایی پیش روی تان اصلا جذاب به نظر نرسند و هرچه تلاش می کنید هم نمی توانید وزن تان را اضافه کنید و به درمان لاغری بپردازید. اما نگران نباشید موارد زیادی وجود دارد که می توانید با انجام آن ها بیشتر غذا بخورید و دوباره از خوردن غذا لذت ببرید. ما در این مقاله صد داریم چند راهکار کاربردی و سالم به شما معرفی کنیم که با رعایت و اجرای آن ها می توانید به راحتی اشتهای تان را افزایش دهید، بدون این که نیازی به خوردن داروها و قرص های شیمیایی داشته باشید.

اشتهای تان را افزایش دهید

روزتان را با یک صبحانه سالم شروع کنید

غیرممکن است این جمله را تا به حال نشینده باشید که می گویند “صبحانه مهم ترین وعده غذایی روز است”. این جمله را می توان یکی از کاربردی ترین و پراهمیت ترین جملاتی دانست که برای افزایش اشتها بسیار مهم است. خوردن صبحانه به شما افرادی که به دنبال افزایش اشتها هستید کمک می کند تا بدن تان تحریک و سوخت و سازش را آغاز کند. اما باید دقت کنید که در این وعده مهم چه چیزهایی میل می کنید، برای این هم می توانید به آسانی یک برنامه غذایی سالم دریافت کنید اما به طور کلی بهتر است بدانید که صبحانه باید حاوی موادی غذایی سرشار از چربی های سالم، پروتئین ها و کربوهیدرات های خوب باشد. برای مثال می توانید یک کاسه کوچک از جو پوست کنده (جو پرک) با آجیل و میوه ها را مخلوط کنید و یا یک نیمه آواکادو له شده را بر روی نان بمالید و استفاده کنید. اما وب سایت من و رژیم در دسترس شماست تا هر زمان که خواستید وارد آن شده و یک رژیم غذایی اصولی و مفید برای افزایش اشتهای تان دریافت کنید. به کمک این رژیم می توانید مواد غذایی مفید را برای وعده ی صبحانه تان آماده و میل کنید.

مکرر غذا بخورید

شاید این طور بپندارید که با افزایش تعداد وعده های غذایی و خوردن غذا در تعداد دفعات بالا دیوانگی یا غیر ممکن باشد اما تنها کافیست یکبار امتحان کنید. این کار خوب است چون:

      • باعث تحریک سوخت و ساز بدن شده و سرعت آن را افزایش می دهد و شما بیشتر احساس گرسنگی کنید.
      • همچنین خوردن غذا در وعده های بیشتر و مقدار کمتر نیاز شما را به خوردن غذا در یک وعده به صورت زیاد را از بین می برد. چرا که وعده های بزرگ و سنگین بر عکس این که فکر می کنید اشتهای زیادی دارید کاملا برعکس عمل می کند و اشتها را کاهش می دهد.
      • همچنین با خوردن وعده های سبک و کوچک دیگر دچار نفخ و درد معده پس از خوردن غذا نمی شوید.

میان وعده های سالم مصرف کنید

هنگامی که قصد دارید یک وعده یا میان وعده غذایی کوچک انتخاب کنید، تمام تلاش تان را بکنید تا انتخاب سالم و مفیدی داشته باشید. باید غذایی که انتخاب می کنید سرشار از مواد مغذی و مفید برای بدن تان باشد. شاید از جمله افرادی باشید که اشتهای تان بسیار کم است پس این نکته بسیار مهم است که این اشتها را هم با مواد مفید و سالم پر کنید. به عنوان مثال از آجیل ها، کره بادام زمینی، سبزیجات و میوه ها که بسیار مفید هستند استفاده کنید. شاید این مواد غذایی و وعده ها خیلی به چشم نیایند اما کالری و نیروی بسیار زیاد و مفیدی در بدن شما تولید می کنند.

اشتهای تان را افزایش دهید

از غذا خوردن لذت ببرید

سعی کنید همیشه هنگام خوردن غذا لذت ببرید از چیزی که میل می کنید. شمایی که به دنبال افزایش اشتهای تان هستید باید در هنگام صرف غذا هر کاری انجام دهید تا به اندازه کافی از آن لذت ببرید. چند ترفند برای لذت بردن از غذا خوردن:

      • سعی کنید برنامه غذایی تان را با غذاهای مورد علاقه تان پر کنید. اما یک مورد را در نظر بگیرید که منظورمان مصرف غذاهای ناسالم و خیلی خیلی پرچرب و ضر نیست. این طور فکر نکنید که هر 24 ساعت باید غذاهای فرآوریی شده و فست فودی میل کنید. این گونه سلامتی تان را نیز به خطر می اندازید. سعی کنید از میان غذاهای سالم تر آن هایی را انتخاب کنید که از خوردن شان لذت می برید.
      • سعی کنید غذای تان را همراه با خانواده یا دوستان تان میل کنید. شرکت در جمع ها هنگام صرف غذا موجب افزایش اشتها و انگیزه شما برای بیشتر خوردن غذا می شود.
      • غذاهایی که اشتهای تان را کور می کند را مصرف نکنید. اصلا لازم نیست زمانی که اشتهای کمی دارید از غذاهایی که به آن ها علاقه ای ندارید استفاده کنید.
      • تا جایی که می توانید غذا ها را معطر کنید. عطر خوب غذا می تواند اشتهای شما را افزایش دهد. برای مثال دارچین بر روی سیب بریزید و یا جوجه کباب را با سبزیجات معطر مانند رزماری و آویشن درست کنید. این کار تاثیر بسیار خوبی بر روی اشتها دارد.
      • هنگام غذا خوردن از ظرف ها و بشقاب های بزرگ استفاده کنید. هنگامی که بشقاب بزرگ انتخاب می کنید میل تان به خوردن غذا بیشتر می شود اما اگر بشقاب تان کوچک باشد کمتر غذا می کشید و اشتهای تان کاهش می یابد.

فیبر کم تر مصرف کنید

رژیم های غذایی همیشه با مزایای خوردن فیبر پر می شوند. برای افرادی که اشتهای کمی دارند خوردن فیبر به آن خوبی و مفیدی نیست. فیبر معده شما را پر می کند. این برای افرادی که می خواهند رژیم بگیرند و لاغر شوند بسیار عالی است. اما برای افرادی که اشتهای کمی دارند بسیار بد است.

در کنار اجرای رژیم غذایی ورزش کنید

بسیاری از افراد این طور فکر می کنند که با انجام هر تمرین ورزشی می توانند اشتهای شان را افزایش دهند درصورتی که این طور نیست. اگرچه ورزش برای بدن بسیار مفید و خوب است اما ورزش هایی مانند دوییدن و دوچرخه سواری اشتها را از بین می برد و موجب کاهش آن می شود. اگر می خواهید اشتهای تان افزایش یابد باید ورزش هایی مانند شنا را مد نظر قرار دهید. شنا باعث گرما و افزایش گردش خون در بدن میشود به همین دلیل سلول ها نیاز به تغذیه دارند و باعث احساس گرسنگی و افزایش اشتها می شود. اما فراموش نکنید ورزش و یک رژیم غذایی خوب در کنار هم می توانند به شما کمک کنند تا اشتهای تان را افزایش دهید.

اشتهای تان را افزایش دهید

در زمان مناسب مایعات مناسب مصرف کنید

دریافت مایعات به مقدار لازم در طول روز توسط بدن بسیار مهم و ضروری است و می تواند به دستگاه گوارش و شکم کمک کند تا اشتها افزایش یابد. درضمن یادتان باشد در طول خوردن غذا آب یا مایعات دیگر را ننوشید چرا که می تواند حجم زیادی از معده را اشغال کند که احساس سیری به شما دست می دهد و باعث کاهش اشتها می شود. به همین دلیل سعی کنید حدود ۱ ساعت قبل از غذا خوردن تقریبا ۰.۲ لیتر آب مصرف کنید. همچنین نوشیدنی هایی وجود دارد که کمک فراوانی به افزایش اشتها می کند. مانند انواع چایی ها مثل خوردن چایی لیمو، چایی نعنا یا چایی زنجبیل.

با مشورت پزشک مکمل ها را امتحان کنید

بسیاری از ورزشکاران همیشه به دنبال استفاده از مکمل هایی هستند که باعث افزایش اشتهای شان شود. روی، b12، اسید فولیک می تواند به تقویت اشتهای شما کمک کند. مطالعات نشان داده است که مکمل های روی باعث تحریک اشتها می شوند و افرادی که روی بدن شان کم است دارای اشتهای کمتری هستند. پس سعی کنید از مکمل ها در کنار غذاهایی مانند گوشت گاو یا تخمه کدو تنبل استفاده کنید تا روی بدن تان تامین شود و اشتهای تان افزایش یابد. اما حتما پیش از مصرف هر نوع مکملی با پزشک تان مشورت کنید و با دستورش آن را تهیه و مصرف کنید.

یادداشت کنید

برای دادن انگیزه به خودتان و به دنبال آن افزایش اشتهای تان می توانید یک مجله غذایی بخرید و در آن میزان غذا و اشتهای تان را وارد کنید. سپس همیشه الگو ها را مقایسه کنید چرا که همیشه میزان اشتهای تان بالا و پایین است. الگو را زمان هایی که اشتهای تان بالا است دنبال کنید. این کار کمک بسزایی می کند و انگیزه تان را برای افزایش اشتها بالا می برد.

سمیرا علی جانی

Recent Posts

Dating site to meet singles & find real love!

The opinions expressed are the author’s alone and have not been provided, approved or otherwise… Read More

% روز قبل

Benefits of Online Dating

Online dating has transformed the way people find love and build relationships. In the digital… Read More

% روز قبل

How Do I Create Zip File on My Phone New Data!

That means that it consists of pixels, the same small dots displayed on your monitor… Read More

% روز قبل

لاغری نوجوانان با رژیم غذایی

هریک از مراحل رشد انسان فرایندی شگفت آور و قابل تحسین است و انسان برای… Read More

% روز قبل

علت چاقی چیست و چطور می‌توان آن را درمان کرد؟

چاقی مشکل جدی است که این روزها گریبان گیر افراد زیادی شده است. این مشکل… Read More

% روز قبل

ناهار رژیم لاغری

تغییر سبک زندگی مردم و همین طور رژیم غذایی افراد، باعث شده هر روز در… Read More

% روز قبل