چاقی موضعی و راه حل برای رفع آن

نزدیک عید است و همه در هیاهوی آن هستند که با اندامی جدید و با قیافه ای زیبا تر در مهمانی ها ظاهر شوند. اما عده ای به دلیل چاقی موضعی شکم، پهلو، کمر یا ران از این می ترسند که نتوانند در این مدت کم به تناسب اندام برسند.

چربی شکمی مشکلی است که اغلب افراد از آن رنج می برند. چاقی موضعی شکم باعث می شود که نتوانید شیک بپوشید و همواره مجبور به پوشیدن لباس های گشادی هستید که شکم تان در آن محسوس نباشد! اما من و رژیم خیالتان را از این بابت راحت کرده و با ارائه برنامه غذایی کاهش وزن، این مژده را به شما می دهد که حداقل تا عید چند کیلو کم کرده باشید.

 

چاقی موضعی چیست؟

بهتر است کمی علمی تر به این قضیه نگاه کنیم و به معنی چاقی موضعی بپردازیم. در واقع چاقی موضعی به تجمع نامتناسب چربی در بخش هایی از بدن مثل شکم، کمر، ران ها، زیر شکم و پهلو گفته می شود که چربی مقاوم تری نسبت به سایر قسمت ها دارند. البته تجمع سلول های چربی در بدن برخی از افراد می تواند جنبه ارثی داشته باشد و آن ها باوجود نداشتن اضافه وزن، از چاقی موضعی رنج می برند.

شاید هم فردی با رژیم سخت و ورزش های سنگین توانسته باشد وزن کم کند اما هنوز هم از دست چربی های موجود در شکم و پهلویش خلاص نشده باشد یا حتی صورتش بیش از حد لاغر شده باشد. راه چاره چیست؟ البته شما اولین قدم برای حل این موضوع که آشنایی با معنی چاقی موضعی است، را برداشتید. پس با ما همراه باشید تا باهم این مشکل را حل کنیم.

رفع چاقی موضعی

رفع چاقی موضعی یکی از مشکلاتی است که تقریبا همه خانم ها با آن سر و کار دارند. برخی برای درمان چاقی موضعی، به سراغ عمل ها و جراحی های لاغری موضعی مانند مزوتراپی لیپوساکشن یا لیپولیز لیزری، کربوکسی تراپی، آر اف، هایفو، اسلیو و پیکرتراشی می روند، عده ای هم دست به دامان رژیم لاغری سریع و ورزش هایی همچون وزنه برداری، دومیدانی، دوچرخه سواری، ایروبیک و فیتنس به طرق مناسب می شوند.

 

 

نکته اینجاست که هر کسی که رژیم گرفته و لاغر شده خودش را استاد می داند و برای همه نسخه خودش را تجویز می کند. اما شما به عنوان یک فرد با سواد نباید گول این حرف ها را بخورید و برای لاغری سریع با یک پزشک و متخصص تغذیه صحبت کنید. اما در حالت کلی باید بدانید که یکی از اصولی ترین نکات برای رفع چاقی موضعی شکم، کمتر کردن کالری دریافتی روزانه است. با خوردن مواد غذایی با مقدار پروتئین بالا و چربی کم، می توانید در عین رسیدن به تناسب اندام، چاقی موضعی خود را بر طرف کنید.

 

درمان چاقی موضعی شکم چگونه است؟

برخی از افراد هم از چربی های اضافه رنج می برند و معمولا برای دیده نشدن این بخش از بدن در مجالس عروسی از گن های لاغری استفاده می کنند. اما اگر بخواهید به طور کلی برای درمان چاقی موضعی شکم و پهلو اقدام کنید، باید چکار کنید؟ البته از نظر متخصصان علم ورزش و تغذیه لاغر کردن تنها یک قسمت از بدن امکان پذیر نیست و اگر بخواهید به تناسب اندام برسید باید به دنبال یک راه حل اساسی باشید.

شاید تا به حال این نکته را نشنیده باشید اما متخصصان طب سنتی می گویند، چاقی موضعی شکم معمولا به دلیل سرد بودن دستگاه گوارش است و اگر دیدید با وجود اجتناب از خوردن بیسکوئیت، کیک، چیپس، پفک، چربی های مضر و مصرف بیش از حد کربوهیدرات، باز هم شکمتان بزرگ است، علت را از سردی گوارش جست و جو کنید و از خوردن غذا های سرد مزاج مانند ماست، ماهی، پنیر و سایر خودداری کنید.

البته برای درمان چاقی موضعی شکم و پهلو حتما به باشگاه بروید و از رژیم لاغری سالم استفاده کنید.

 

چاقی موضعی صورت

بعضی از افراد هم بدنی لاغر یا متوسط دارند اما دارای چاقی موضعی صورت هستند. باید بدانید که جمع شدن چربی در ناحیه صورت، معمولا نشان دهنده اضافه وزن و چاق بودن نیست. شاید این حالت به دلیل وجود بیماری ها یا نداشتن سبک زندگی سالم و تغذیه درست به وجود آمده باشد.

دلایل اصلی که ممکن است بوجود آورنده چربی در ناحیه صورت باشد، شامل مصرف زیاد الکل، از دست دادن آب بدن، پرکاری تیروئید، اضافه وزن و نبود برنامه غذایی سالم می شود.

 

سخن آخر

به طور کلی می توان گفت که بهترین راه برای درمان چاقی موضعی استفاده از یک رژیم غذایی خوب و مناسب است. اگر رژیم غذایی اصولی باشد همه مواد مورد نیاز بدن از طریق آن تامین می شود، بدون آنکه فرد دچار اضافه وزن و یا چاقی موضعی شود.

به همین منظور سایت من و رژیم با هدف کمک به حفظ سلامتی افراد و آن هایی که می خواهند با برنامه غذایی خوب و سالم به لاغری سریع برسند، برنامه غذایی را در نظر گرفته است. این رژیم های غذایی به گونه ای طراحی شده اند که کاملا متناسب با شرایط جسمی هر فرد باشد و در نتیجه هر کس با توجه به شرایط فیزیکی و جسمی خود می تواند یک برنامه غذایی مخصوص به خود را دریافت کند.

سمیرا علی جانی

Published by
سمیرا علی جانی

Recent Posts

Dating site to meet singles & find real love!

The opinions expressed are the author’s alone and have not been provided, approved or otherwise… Read More

% روز قبل

Benefits of Online Dating

Online dating has transformed the way people find love and build relationships. In the digital… Read More

% روز قبل

How Do I Create Zip File on My Phone New Data!

That means that it consists of pixels, the same small dots displayed on your monitor… Read More

% روز قبل

لاغری نوجوانان با رژیم غذایی

هریک از مراحل رشد انسان فرایندی شگفت آور و قابل تحسین است و انسان برای… Read More

% روز قبل

علت چاقی چیست و چطور می‌توان آن را درمان کرد؟

چاقی مشکل جدی است که این روزها گریبان گیر افراد زیادی شده است. این مشکل… Read More

% روز قبل

ناهار رژیم لاغری

تغییر سبک زندگی مردم و همین طور رژیم غذایی افراد، باعث شده هر روز در… Read More

% روز قبل