چطور سریع وزن کم کنیم

چطور سریع وزن کم کنیم؟

چطور سریع وزن کم کنیم؟ | روش های زیادی برای لاغری سریع  وجود دارد. با این حال، اکثر آنها شما را گرسنه نگه می دارند و در نهایت احساس ناراضی می کنید. برای تحمل رژیم های غذایی که در آن باید گرسنگی بکشید به اراده آهنگی نیاز است، که اکثر افراد ندارند و همین موضوع باعث می شود که سریع این نوع رژیم غذایی را کنار بگذارید. در این مقاله به نکاتی اشاره می کنیم که انجام آنها اشتهای شما را کاهش می دهد و باعث می شود سریع و بدون گرسنگی وزن خود را کاهش دهید و در عین حال سلامت جسمی خود را حفظ کنید.

میزان مصرف قند و نشاسته را کاهش دهید

مهمترین قسمت در رژیم کاهش وزن کم کردن میزان مصرف قند و نشاسته (کربوهیدرات ها) است. وقتی این کار را انجام دهید، سطح گرسنگی پایین می آید و کاهش اشتها منجر به دریافت کالری کمتر و در نهایت باعث لاغر شدن می شود. زمانی که کالری کمتری دریافت می کنید بدن به جای سوزاندن کربوهیدرات برای تامین انرژی، شروع به تغذیه از چربی های ذخیره شده می کند. یکی دیگر از مزایای کاهش مصرف کربوهیدرات کاهش سطح انسولین است که باعث می شود کلیه ها نمک و آب اضافی را از بدن خارج کنند.

چطور سریع وزن کم کنیم؟

پروتئین، روغن سالم و سبزیجات بخورید

در هر یک از وعده های غذایی باید شامل پروتئین، یک منبع چربی و سبزیجات کم کربوهیدرات باشد. زمانی که از این مواد در وعده های غذایی خود استفاده کنید، به طور خودکار میزان مصرف کربوهیدرات را به میزان توصیه شده 20 تا 50 گرم در روز محدود می کنید.

منابع پروتئینی

  • گوشت: گوشت گاو، مرغ، گوشت گوسفند، بره و غیره
  • ماهی و غذاهای دریایی: ماهی قزل آلا، میگو و غیره
  • تخم مرغ: تخم مرغ کامل با زرده

تحقیقات نشان می دهد که مصرف متعادل باعث افزایش سوخت و ساز بدن به میزان 80 تا 100 کالری در روز می شود. رژیم های غذایی با پروتئین بالا میل به خوردن غذا را تا 60% کاهش می دهند زیرا هضم آنها به مدت زمان بیشتری نیاز دارد. وقتی موضوع کاهش وزن مطرح می شود، پروتئین پادشاه مواد مغذی است.

سبزیجات کم کربوهیدرات

  • کلم بروکلی
  • گل کلم
  • اسفناج
  • گوجه فرنگی
  • کلم بروکسل
  • کلم پیچ
  • کاهو
  • خیار

بشقاب خود را با خیال راحت از سبزیجات کم کربوهیدرات پر کنید. یک رژیم غذایی که بیشتر از آن پروتئین و سبزیجات تشکیل شده است، حاوی فیبر، انواع ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز برای سلامتی است.

منابع چربی

  • روغن زیتون
  • روغن نارگیل
  • روغن آووکادو

اگر هم زمان رژیم غذایی کم کربوهیدرات و رژیم غذایی کم چرب دارید از خوردن چربی نترسید. می توانید از روغن های سالم استفاده کنید که نه تنها برای سلامتی مفید است بلکه باعث احساس سیری بیشتر می کند.

آیا برای کاهش وزن باید میزان کالری و پروتئین را کنترل کرد؟

تا زمانی که میزان مصرف کربوهیدرات را پایین نگه دارید و برنامه غذایی حاوی پروتئین، چربی و سبزیجات کم کالری داشته باشید نیازی به کالری شماری ندارید. با این حال اگر برایتان مهم است از یک تقویم استفاده کنید. با توجه به میزان وزنی که قصد دارید کم کنید لیستی از میزان کالری دریافتی که روزانه دریافت می کنید تهیه کنید و بر اساس آن وعده های غذایی خود را انتخاب کنید.

چطور سریع وزن کم کنیم؟

10 ترفند کاهش وزن سریع

  1. صبحانه با پروتئین بالا بخورید. مطالعات نشان داده است که خوردن صبحانه با پروتئین بالا باعث احساس سیری بیشتر و در نتیجه میل به خوردن غذای کمتر می شود. مصرف غذای کمتر به معنی کمتر شدن میزان کالری دریافتی و در نتیجه کاهش وزن است.
  2. از خوردن آب میوه های شیرین خودداری کنید. نوشیدنی های شیرین یکی از عوامل اصلی چاق شدن است، به همین دلیل اجتناب از مصرف آنها نقش قابل توجهی بر کاهش وزن دارد.
  3. نیم ساعت قبل از هر وعده غذایی یک لیوان آب بخورید. در مطالعات صورت گرفته مشخص شد که خوردن آب نیم ساعت قبل از هر وعده غذایی در روند کاهش وزن بسیار موثر است.
  4. غذاهای مناسب کاهش وزن را انتخاب کنید. بعضی از غذاها برای از بین بردن چربی بسیار مفیدند. برای دریافت غذاهای مناسب برای کاهش وزن می توانید به سایت من و رژیم مراجعه کنید.
  5. فیبر محلول در آب بخورید. مطالعات نشان می دهد فیبر محلول در آب باعث لاغری شکم می شود.
  6. قهوه یا چای بنوشید. نوشیدن قهوه و چای به دلیل داشتن کافئین سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد.
  7. غذاهای کامل و غیر فرآوری شده بخورید. رژیم های غذایی را انتخاب کنید که بر اساس غذاهای کامل طراحی شده است. غذا هر چه سالم تر باشد، باعث می شود احساس سیری بیشتری کنید و احتمال پرخوری را کاهش می دهد.
  8. غذای خود را خوب بجوید. معمولا 20 دقیقه طول می کشد تا احساس سیری کنیم. در صورتی که در این 20 دقیقه آهسته غذا بخوریم میزان کالری دریافتی کاهش می یابد و به تدریج با عث کاهش وزن می شود.
  9. خودتان را هر روز وزن کنید. بررسی ها نشان می دهد افرادی که هر روز خود را وزن می کنند، به دلیل اینکه مراقب وزن خود هستند در طولانی مدت وزن بیشتری کم می کنند یا بهتر می توانند وزن خود را حفظ کنند.
  10. به اندازه کافی استراحت کنید. بی خوابی یکی از مهمترین عوامل برای افزایش وزن است، بنابراین باید به میزان و کیفیت خواب خود توجه کافی داشته باشید.

با رعایت این نکات با چه سرعتی وزن کم خواهید کرد؟

زمانی رژیم گرفت را تازه شروع می کنید احتمالا سرعت کاهش وزن زیاد است. شاید در روزهای اول کمی احساس متفاوتی داشته باشید زیرا بدن سال های زیادی به سوزاندن کربوهیدرات به عنوان منبع انرژی عادت کرده است، بنابراین مدتی زمان لازم است تا به جای آن به سوزاندن چربی عادت کند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید به این حالت آنفولانزای کم کربوهیدرات گفته می شود . معمولا پس از چند روز تمام می شود.

بعد از چند روز اول، اکثر افراد احساس بسیار خوبی می کنند و حتی انرژی بیشتری نسبت به گذشته دارند. بعد از گذشت مدتی که بدن به این رژیم غذایی عادت کرد سلامت کلی بدن از بسیاری جهات دیگر نیز بهبود پیدا می کند:

  • قند خون کاهش پیدا می کند
  • سطح تری گلیسیرید پایین می آید
  • فشار خون به میزان قابل توجهی متعادل می شود

به نظر می رسد برای رها شدن از چنین مشکلاتی بهتر است از یک رژیم های غذایی کم کربوهیدرات استفاده کنید. اگر بیماری خاصی دارید بهتر از قبل از استفاده از چنین رژیم غذایی با متخصص مشورت کنید.

امیر احمدی

Recent Posts

Dating site to meet singles & find real love!

The opinions expressed are the author’s alone and have not been provided, approved or otherwise… Read More

% روز قبل

Benefits of Online Dating

Online dating has transformed the way people find love and build relationships. In the digital… Read More

% روز قبل

How Do I Create Zip File on My Phone New Data!

That means that it consists of pixels, the same small dots displayed on your monitor… Read More

% روز قبل

لاغری نوجوانان با رژیم غذایی

هریک از مراحل رشد انسان فرایندی شگفت آور و قابل تحسین است و انسان برای… Read More

% روز قبل

علت چاقی چیست و چطور می‌توان آن را درمان کرد؟

چاقی مشکل جدی است که این روزها گریبان گیر افراد زیادی شده است. این مشکل… Read More

% روز قبل

ناهار رژیم لاغری

تغییر سبک زندگی مردم و همین طور رژیم غذایی افراد، باعث شده هر روز در… Read More

% روز قبل