چگونه لاغر شویم؟

چگونه لاغر شویم؟

چگونه لاغر شویم؟ | آیا برای کاهش وزن مشکل دارید و یا دوست دارید سریعتر لاغر شوید؟ آیا می شود بدون گرسنگی لاغر شد؟ این سوالات و سوالات زیاد دیگری هنگامی که به این موضوع فکر می کنیم که چگونه لاغر شویم به ذهن اکثر ما می رسد. یکی از بهترین ایده ها در مورد کاهش وزن این است که کمتر غذا بخورید و بیشتر فعالیت کنید، البته این کار اراده زیادی احتیاج دارد. با این کار خودتان را از زحمت شمارش کالری و یا ورزش کردن زیاد راحت می کنید. در بعضی رژیم های غذایی که به عنوان رژیم غذایی کاهش وزن شناخته می شوند باید همیشه حواستان به کالری باشد و همین کار باعث می شود که اکثر افراد این نوع رژیم های غذایی را ادامه ندهند. خوشبختانه برای لاغر شدن رژیم های غذایی دیگری نیز وجود دارد که می توانید آنها را انتخاب کنید.

1. برنامه غذایی کم کربوهیدرات انتخاب کنید

اگر می خواهید وزن خود را کاهش دهید از شکر و نشاسته مانند نان، ماکارونی و سیب زمینی شروع کنید. این موضوع یک ایده قدیمی است و 150 سال یا حتی بیشتر است که در تعداد زیادی از رژیم های غذایی کاهش وزن به کم کردن مصرف کربوهیدرات برای کاهش وزن توصیه شده است. نکته جالب اینجاست که ده ها مطالعه علمی مدرن ثابت کرده اند که این ایده قدیمی کاملا درست است و پایین آوردن میزان مصرف کربوهیدرات می تواند موثرترین روش برای کاهش وزن باشد. شاید تصور کنید که با کم کردن میزان کربوهیدرات در برنامه غذایی خود دچار گرسنگی خواهید شد و دوست ندارید برای کاهش وزن گرسنگی بکشید زیرا اصلا کار ساده ای نیست و حتی باعث می شود که رژیم غذایی کاهش وزن خود را کنار بگذارید. اما خبر خوب این است که درست برعکس این قضیه اتفاق خواهد افتاد. مهمترین مزیت رژیم کم کربوهیدرات این است که میل به خوردن را کمتر می کند. در حقیقت مصرف شکر و نشاسته احساس گرسنگی را بیشتر می کند، در حالی که اجتناب از مصرف آنها اشتها را کاهش می دهد.

چگونه لاغر شویم؟

2. چربی های طبیعی بخورید

رایج ترین اشتباه هنگام شروع رژیم کم کربوهیدرات کم کردن مصرف چربی های طبیعی است. کربوهیدرات ها و چربی ها دو منبع انرژی بدن هستند و بدن حداقل به یکی از آنها نیاز دارد. رژیم غذایی کم کربوهیدرات و چربی کم مساوی است با گرسنگی. اجتناب از مصرف چربی در یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات منجر به احساس گرسنگی ، هوس و خستگی می شود. و همین موضوع باعث خواهد شد تا دیر یا زود بسیاری از افراد تحمل خود را از دست بدهند و تسلیم شوند. یک راه حل ساده این است که چربی های طبیعی بیشتری در برنامه غذایی خود قرار دهید. به عنوان مثال می توانید از این چربی ها استفاده کنید:

  • روغن زیتون
  • گوشت پر چرب
  • ماهی چرب
  • تخم مرغ
  • روغن نارگیل
  • روغن کنجد

انجام این کار در رژیم غذایی کم کربوهیدرات باعث می شود چربی که می خورید توسط بدن به عنوان سوخت سوزانده شود و شما به یک دستگاه چربی سوزی تبدیل خواهید شد. همین موضوع باعث می شود بدون گرسنگی وزن بیشتری کم کنید. اگر هنوز از خوردن چربی های اشباع می ترسید، پس بهتر است به این موضوع توجه داشته باشید طی مطالعات صورت گرفته بر روی اثرات چربی های اشباع بر روی بدن، مشخص شده است مصرف متعادل این نوع چربی نه تنها برای بدن مضر نیست بلکه بر سلامتی عمومی بدن نیز اثرات قابل توجهی دارد.

3. غذای واقعی بخورید

یکی دیگر از اشتباهات رایج هنگام کاهش وزن، فریب خوردن از ایده های بازاریابی خلاقانه محصولات ویژه با عنوان های کم کربوهیدرات و کم چرب است. یک رژیم غذایی سالم و اصولی برای کاهش وزن باید شامل غذاهای واقعی باشد. غذای واقعی چیزی است که انسان ها هزاران سال یا به احتمال زیاد میلیون ها سال از آن می خورند، به عنوان مثال. گوشت، ماهی، سبزیجات، تخم مرغ، کره، روغن زیتون، آجیل و غیره. اگر می خواهید وزن کم کنید، از محصولات ویژه به اسم”کم کربوهیدرات” یا ” کم چرب” خودداری کنید. واقعیت این است که یکی از اصلی ترین اهداف محصولات کارخانه ای فروش بیشتر است و برای فروش بیشتر از ایاده های خلاقانه زیادی استفاده می شود که لزوما ارتباطی با آنچه برای آن تبلیغ می شود ندارد. محصولاتی مثل شیرینی، ماکارونی، بستنی، نان و شکلات هرگز نمی توانند کم کربوهیدرات باشند. این نوع محصولات غالبا پر از کربوهیدرات هستند. پس باید حواستان باشد تا فریب نخورید. برنامه غذایی خود را بر خوردن مواد غذایی با کیفیت خوب و با حداقل فرآوری متمرکز کنید. شاید این موضوع به ذهنی بعضی از افراد برسد که خوردن همه چیز در حد اعتدال اشکالی ندارد. این حرف درست است اما در مورد افرادی که اضافه وزن دارند چندان درست نیست. این افراد باید ابتدا از خوردن بعضی از مواد غذایی که بیشترین عامل چاقی است مثل انواع کربوهیدرات ها خودداری کنند تا به وزن متعادل برسند.

4. فقط وقتی گرسنه هستید غذا بخورید

خودتان را گرسنه نگه ندارید. همیشه به اندازه کافی غذا بخورید. این موضوع به خصوص در ابتدای روند کاهش وزن اهمیت زیادی دارد زیرا باعث می شود که رژیم غذایی کاهش وزن خود را به دلیل احساس گرسنگی کنار نگذارید. خوردن غذا در زمانی که گرسنه نیستید به معنای دریافت کالری اضافی است. کالری اضافی در بدن به چربی تبدیل می شود و این موضوع روند کاهش وزن را کند می کند. بنابراین توجه به این نکته اهمیت زیادی دارد که تا احساس گرسنگی نکرده اید بهتر است چیزی نخورید. یکی از بهترین راه حل ها این است که میان وعده های غیر ضروری را محدود کنید. امروزه دسترسی ما به انواع مواد غذایی خیلی بیشتر از گذشته است و حتی موارد غذایی را در اختیار داریم که واقعا به خوردن آن نیاز نداریم. مصرف انواع محصولات مانند چیپس، بیسکویت و سایر تنقلات یا انواع دسرهای پر چرب در واقع نه تنها ضروری نیست بلکه مشکلات زیادی را نیز برای سلامتی به همراه دارد.

یکی دیگر از مواردی که باید برای جلوگیری از گرسنگی حتما به ان توجه داشته باشید این موضوع است که نباید هیچ یک از وعده های غذایی خود را حذف کنید. حذف وعده غذایی فقط میزان احساس گرسنگی را بالا می برد و هیچ تاثیری بر کاهش وزن سالم ندارد. بهترین کار در هنگام کاهش وزن کم کردن حجم غذایی است که در هر وعده غذایی مصرف می کنید. کم کردن حجم غذا در ابتدای مسیر کاهش وزن کار ساده ای نیست، زیرا ذهن شما عادت کرده است که مقدار زیادی غذا بخورید.

چگونه لاغر شویم؟

5. شاخص کاهش وزن منطقی انتخاب کنید

زیر نظر گرفتن کاهش وزن گاهی بسیار سخت از چیزی است که به نظر می آید. اگر در همان ابتدای روند کاهش فقط بر روی وزن تمرکز کنید ممکن است باعث انتخاب مسیر و رژیم غذایی کاهش وزن اشتباه شود. علاوه بر این زمانی که یک عدد برای وزن مشخص می کنید همین موضوع در شما ایجاد استرس می کند زیرا هر روز انتظار دارید که خیلی سریع به آن عدد برسید. تعیین یک عدد و یا یک بازه زمانی مشخص برای کاهش وزن برای همه مناسب نیست. اولا با وجود آنکه همه ما به عنوان انسان به لحاظ جسمی مشترکاتی داریم اما هر کدام از ما ویژگی های بدنی مخصوص به خود را نیز داریم و این موضوع باید در زمان انتخاب یک رژیم غذایی کاهش وزن به شکل منطقی و واقعی در نظر گرفته شود. برای مثال شاخص توده بدنی نشان می دهد که وزن ایده آل شما نسبت به قدی که دارید چقدر باید باشد اما میزان ماهیچه و چربی بدن را مستقیم اندازه گیری نمی کند. بنابراین استفاده از شاخص توده بدنی به تنهایی روش ناقصی برای میزان پیشرفت شما در کاهش وزن است. یکی از روش های مناسب در زمان کاهش وزن اندازه گیری چربی دور شکم است که به خوبی نشان می دهد چه میزان در مسیر کاهش وزن خود پیشرفت داشته اید. برسید. به ازای هر یک کیلوگرم از دست دادن چربی دور کمر یک سانت کوچکتر می شود
یکی دیگر از مقیاس های درست و مناسب برای آنکه بدانید در مسیر کاهش وزن چقدر پیشرفت داشته اید اندازه گیری سه معیار اصلی است که عبارتند از :

  • فشار خون
  • قند خون
  • کلسترول خون

هر سه این معیارها به خوبی نشان می دهند که چه میزان وضعیت جسمی شما در اثر کاهش وزن در حال بهبودی است. علاوه بر این استفاده از این نشانگرهای بهداشتی باعث می شود در شما انگیزه به وجود آید و برای ادامه کاهش وزن انگیزه بیشتری داشته باشید.

6. آهسته و پیوسته حرکت کنید

اضافه وزن یک شبه اتفاق نمی افتد و معمولا در طول سالها یا دهها رخ می دهد. بنابراین تلاش برای از دست دادن سریع چربی های اضافه بدن در کوتاه ترین زمان ممکن و یا با گرسنگی دادن به خود نه تنها راه کارآمدی نیست بلکه به بدن آسیب می رساند. علاوه بر این ممکن است دوباره به همان عادات غذایی قبلی خود برگردید و در نتیجه دوباره دچار اضافه وزن شوید. در عوض با داشتن یک برنامه غذایی سالم و مناسب می توانید به شکل طبیعی و بدون آسیب رساندن به بدن خود به وزن ایده آل برسید. به طور معمول در یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات کاهش وزن در هفته های اول بین 1 تا 3 کیلوگرم اتفاق می افتد ، و سپس به طور متوسط در حدود 500 گرم در هفته ادامه پیدا می کند تا زمانی که به وزن مورد نظر خود .

گفته می شود کاهش وزن 23 کیلوگرم در یک سال نسبتا معقول است. البته باید توجه داشته باشید که این فقط یک عدد تقریبی است و در افراد مختلف حتما باید متفاوت باشد. برای مثال در مردان جوان گاهی اوقات کاهش وزن سریعتر اتفاق می افتد و حتی ممکن است دو برابر سایر افراد باشد. اما در زنان یائسه به دلیل تغییرات هورمونی که اتفاق می افتد روند کاهش وزن آهسته تر اتفاق می افتد. علاوه بر این بسته به نوع رژیم غذایی سرعت کاهش وزن نیز می تواند تغییر کند، برای مثال افرادی که در رژیم غذایی بسیار کم کربوهیدرات می گیرند و یا کسانی که زیاد ورزش می کنند ممکن است سریعتر وزن خود را کاهش دهند. تحقیقات نشان می دهد که سرعت کاهش وزن تاثیری بر موفقیت شما برای رسیدن به وزن ایده ال ندارد. تنها نکته مهمی که باید در رژیم کاهش وزن در نظر داشته باشید استمرار است. جایگزین کردن عادات غذایی خوب و درست به جای عادت ناسالم قبلی مسلما به زمان نیاز دارد.

اگر به دنبال کاهش وزن اصولی و داشتن یک برنامه غذایی متناسب با شرایط جسمی خود هستید از من و رژیم کمک بخواهید. فقط کافی است در این سایت ثبت نام کنید و سریع و آسان یک برنامه غذایی دریافت کنید که به کمک آن بتوانید به طور اصولی وزن کم کنید و به وزن ایده ال خود برسید. من و رژیم با کمک متخصصین خود در کنار شما است تا کاهش وزن با افزایش سلامتی شما همراه باشد.

امیر احمدی

Recent Posts

Dating site to meet singles & find real love!

The opinions expressed are the author’s alone and have not been provided, approved or otherwise… Read More

% روز قبل

Benefits of Online Dating

Online dating has transformed the way people find love and build relationships. In the digital… Read More

% روز قبل

How Do I Create Zip File on My Phone New Data!

That means that it consists of pixels, the same small dots displayed on your monitor… Read More

% روز قبل

لاغری نوجوانان با رژیم غذایی

هریک از مراحل رشد انسان فرایندی شگفت آور و قابل تحسین است و انسان برای… Read More

% روز قبل

علت چاقی چیست و چطور می‌توان آن را درمان کرد؟

چاقی مشکل جدی است که این روزها گریبان گیر افراد زیادی شده است. این مشکل… Read More

% روز قبل

ناهار رژیم لاغری

تغییر سبک زندگی مردم و همین طور رژیم غذایی افراد، باعث شده هر روز در… Read More

% روز قبل