رژیم های غذایی کوتاه مدت

رژیم های غذایی کوتاه مدت

رژیم های غذایی کوتاه مدت | امروز شاهد این هستیم که افراد زیادی به دنبال کم کردن و یا حتی افزایش وزن هستند و چاقی و لاغری هنوز هم از اهمیت خاصی بین این افراد و مخصوصاً خانم ها برخوردار است. سلامتی ما در گرو تغذیه و فعالیت های ما است. از این رو داشتن یک رژیم غذایی مناسب و دنبال کردن آن، امری بسیار ضروری است که همواره به آن توصیه می شود. اما آنچه در این مقاله قصد داریم به آن بپردازیم رژیم های غیر استانداردی هستند که به صورت ناگهانی سلامت شما را تحت تاثیر خود قرار می دهند.

مشکل از زمانی شروع می شود که افراد خودسرانه اقدام به دنبال کردن رژیم های بی پایه و اساس می کنند و از این رو به سلامتی خود آسیب می زنند و حتی دیده شده که با پیشنهاد کردن آن به دوستانشان نیز، سلامت دیگران را هم به خطر میاندازند. اما چه چیزی باعث می شود که افراد برنامههای غذایی را دنبال کنند که در نهایت منجر به بیماری در آنها شود؟

در این مقاله سعی کرده ایم شما را با انگیزه افرادی که رژیم های غیر استاندارد را دنبال می کنند و یا شما را به دنبال کردن این گونه برنامه های غذایی دعوت می کنند آشنا کنیم و همچنین از خطراتی که در نتیجه پیروی از این رژیم ها وجود دارد صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

در حقیقت این روزها افراد همواره به دنبال این هستند که هر کاری را در کوتاه ترین زمان ممکن انجام دهند اما به راستی بعضی از امور در زمان کوتاه امکان پذیر نمی باشد و حتی اگر عملی شوند چه بسا خطرات و مشکلات جبران ناپذیری را برای شما ایجاد کنند. برای مثال میتوان به رژیم های چاقی و یا لاغری در زمانی کوتاه اشاره کرد. افرادی که قصد کلاهبرداری از شما را دارند و بدون در نظر گرفتن سلامتی مردم، در تبلیغات خود به این نکته می پردازند که در یک دوره کوتاه پنج روزه ۱۰ کیلو وزن کم کنید! دروغی کذب که حتی اگر به واقعیت بپیوندد، سلامت شما را به صورت جدی به خطر میاندازد. این شما هستید که باید بین سلامتی و یا لاغری در زمانی کوتاه، دست به انتخاب بزنید. وزن کم کردن و یا حتی اضافه کردن چیزی نیست که در زمانی کوتاه با رعایت تمامی نکات استاندارد بتوان به آن دست یافت.

همیشه و همه جا سلامتی خود را اولویت کارتان قرار دهید و مدنظر داشته باشید که دنبال کردن یک برنامه غذایی بایستی بر اساس اصول و در زمان مناسب انجام شود و این رژیم غذایی نباید منجر به نتایجی منفی شود که سلامتی شما را به خطر بیاندازد.

افرادی که برای رسیدن به اندام ایده آل و رویایی خود، دست به هر اقدامی میزنند، بایستی به خاطر بسپارند که برای بعضی از تصمیمات و کارهایی که انجام میدهند باید تاوان بسیار سنگینی را پرداخت کند و چه تاوانی سنگین تر از این که سلامتی خود را از دست بدهید؟

رژیم های غذایی کوتاه مدت

همان طور که می دانید گاهی شاهد تبلیغاتی هستیم که به صورتی بسیار اغواگرانه سعی دارند شما را به خوردن قرص ها و یا گرفتن رژیم هایی هدایت کنند که در عرض سه روز به سرعت وزن زیادی را کم کنید و حتی دیده شده که اگر فرد نیز به اندام مد نظر خود برسد دیر زمانی نمی پاید که این تناسب ساختگی از بین می رود و عوارض جبران ناپذیری را بر روی سلامت فرد می گذارد. در واقع بایستی به خاطر بسپارید که رژیم های کوتاه مدت اصلا پایه علمی ندارند و اصولی نیستند. این رژیم ها بیشتر با کم کردن آب بدن، وزن شما را در زمانی کوتاه کم می کند اما حقیقت امر چیز دیگری است! چرا که چربی های بدن با این رژیم ها از بین نمی رود و آب نمیشود اما فرد با کم کردن آب بدن و وزن کردن خود فکر می کند که دارد به لاغری مد نظر خودش نزدیک می شود در صورتی که این کاهش وزن بعد از زمان کوتاهی ثابت می شود و خیلی زود به حالت قبلی خود برمی گردد.

اگر به دنبال این هستید که از شر چربی های اشباع خلاص شوید و به وزن ایده آل خود برسید بایستی ترکیبی از رژیم غذایی مناسب و ورزش را طبق شرایط فیزیکی خود داشته باشید.

همچنین اگر به دنبال لاغر شدن هستید بهتر است به خاطر بسپارید که برای رسیدن به اندامی ایده آل، راه میانبری وجود ندارد و تحقق این خواسته نیازمند برنامه ریزی و فعالیت می باشد. دنبال کردن رژیم های غذایی که بر اساس نظر کارشناسان تغذیه طراحی شده باشند و داشتن فعالیت هایی به صورت روزانه همچون پیاده روی می تواند شما را برای رسیدن به اندامی ایده آل کمک کند. همواره بایستی به خاطر بسپارید که برای کم کردن وزن بهتر است سوخت و ساز بدن خود را افزایش بدهید و اما به دنبال دلایل اضافه وزن خود نیز باشید. شاید چاقی شما به علت بیماری هایی همچون کم کاری تیروئید باشد و هزاران دلیل دیگر که شما قادر به کشف آن نیستید. پس بهتر است در ابتدا به پزشکی داخلی مراجعه کرده و بعد از اینکه از سلامتی خود به طور کامل مطلع شدید در راستای کم کردن وزن اقدام کنید.

کم کردن وزن به طور ناگهانی، تنها باعث می شود که مقاومت بدن شما کاهش پیدا کرده سوخت و ساز شما نیز کم شود که در نهایت به شکست رژیم غذایی منجر میشود. علاوه بر این به خاطر بسپارید که با دنبال کردن رژیم های فشرده و کوتاه مدت، سیستم ایمنی بدن خود را در معرض خطر قرار می دهید. زمانی که بدن شما با کمبود انرژی روبرو می شود در اولین مرحله برای جبران این کاستی به سمت عضلات رفته و چربی های موجود در عضلات را مورد استفاده قرار می دهد در نتیجه شما با ادامه این روند با مشکلاتی همچون پوکی استخوان، ریزش مو، تحلیل عضلانی، کم خونی و حتی از بین رفتن طراوت پوست خود مواجه خواهید شد.

حتی دیده شده افرادی که رژیم های سفت و سخت را دنبال می کنند بعد از مدتی خسته شده و ولعی دو برابر برای خوردن غذا در خود احساس می کنند و به پرخوری روی می آورند، بنابراین خیلی بیشتر از قبل شاهد افزایش وزن خود خواهند بود. علاوه بر این بایستی به خاطر بسپارید که دنبال کردن رژیم های فشرده، خطر ابتلا به سنگ صفرا را در شما افزایش می دهد. افرادی که رژیم های کم کالری را برای کاهش وزن دنبال می کنند دیده شده است علاوه بر اینکه در معرض ابتلا به سنگ صفرا قرار می گیرند، به علت کمبود مواد مغذی در دراز مدت با مشکلات بیشتری رو به رو می شوند.

از جمله رژیم های نامتعادل برای کاهش وزن می توان به رژیم کتوژنیک اشاره کرد که بسیار خطرناک بوده و خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را در افرادی که از آن پیروی می کنند افزایش می دهد. در این رژیم غذایی میزان مصرف بالایی از چربی و پروتئین تجویز شده و از طرفی استفاده از کربوهیدرات به صفر میرسد. این رژیم غذایی همچنین منجر به یبوست می شود و باعث بالا رفتن مقاومت بدن به انسولین می شود.

از دیگر رژیم های پر خطری که خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را افزایش می دهد رژیم اتکینز است. در این رژیم غذایی از مصرف کربوهیدرات ها و چربی ها بسیار کاسته شده و مصرف پروتئین بسیار بالا می رود.

به افرادی که از این گونه رژیم های پرخطر پیروی می کنند بایستی این اخطار را داد که بعضی از این دستورالعمل ها منجر به بیماری هایی همچون سرطان می شود. برای مثال کسانی که از رژیم های کم کربوهیدرات استفاده می کنند بایستی بدانند که بسیاری از فیبر ها از طریق کربوهیدرات ها دریافت می شود بنابراین حذف آن ها می تواند منجر به ابتلا به سرطان شود. همچنین با حذف کردن کربوهیدرات ها از برنامه غذایی خود می توانید ابتلا به سنگ کلیه و نقرس را در خود افزایش دهید و همچنین افزایش کلسترول خون و لیپید های خون نیز می تواند خود منجر به بیماری های قلبی و عروقی شود.

بنابر نظر کارشناسان تغذیه بهترین میزان کاهش وزن در طول یک ماه بین سه تا چهار کیلو است و در صورتی که بیشتر از این میزان باشد صفرا بیشتر از حد کار می کند که این خود منجر به ایجاد سنگ صفرا در افراد می شود.

رژیم های غذایی کوتاه مدت

اما وقت این است که در مورد رژیم های غذایی سالم صحبت کنیم. این روزها همه به دنبال داشتن یک زندگی خوب و بالا بردن کیفیت آن هستند. طبیعی است که بگوییم برای چنین اتفاقی در مرحله اول بایستی به سلامتی جسمانی خود توجه کنید یعنی حفظ سلامتی شرط داشتن یک زندگی خوب و با کیفیت است. برای رسیدن به این حقیقت بایستی یک سری مواد غذایی را حتماً در برنامه های خود داشته و بالعکس یکسری را حذف کنید. برای اصلاح تغذیه بهتر است که با افرادی مجرب در این زمینه مشورت کنیم و از نظرات آن ها در این زمینه بهره ببریم.

رژیم غذایی سالم چیست؟

یک رژیم غذایی سالم باید تمام مواد مغذی که بدن برای عملکرد روزانه خود به آن نیازمند است در خود داشته باشد و در واقع در اینگونه رژیم ها به این امر توجه می شود که کالری مصرفی روزانه شما مطابق با فعالیت ها و متابولیسم بدن تان باشد. آنچه بهتر است به صورت روزانه در برنامه غذایی مصرفی خود قرار دهیم شامل سبزیجات، میوه های تازه، حبوبات، غلات و پروتئین بدون چربی می شود. بهتر است که مصرف خوراکی هایی را که از ارزش غذایی برخوردار نیستند همچون قندها و چربی های جامد، به حداقل رساند. سبزیجات در واقع منبع اصلی مواد معدنی و ویتامین ها هستند که با استفاده از آن ها در هر وعده غذایی می توانید به سلامتی خود کمک شایانی کنید. به منظور دریافت پروتئین های کم چرب نیز می توانید به مصرف ماهی و مرغ بپردازید، علاوه بر این ها عدس، نخود فرنگی، لوبیا، دانه های آفتابگردان، بادام و گردو نیز از منابع مهم پروتئین به حساب می آیند که جایگزین سالمی برای گوشت هستند.

می دانید که لبنیات نقش بسیار مهمی در تامین کلسیم و ویتامین دی بدن دارد، به این منظور می توانید از ماست ها و یا شیرهای کم چرب به صورت روزانه استفاده کنید و البته از مصرف موادی همچون سویا و تخم کتان نیز بهتر است غافل نشوید.
برای نیاز روزمره خود به روغن نیز می توانید از روغن های گیاهی چون روغن زیتون استفاده کنید .

با رعایت مواردی که در بالا به آن ها اشاره شد و همچنین حذف کردن موادی همچون غلات تصفیه شده، چربیهای اشباع، چربی های جامد و ترانس، همچنین نمک و قند میتوانید سلامتی را به خود هدیه دهید.

به شما این مژده را میدهیم که سایت “من و رژیم” با بهره گیری از نظر کارشناسان تغذیه، به شما این امکان را می دهد مطابق با شرایط فیزیکی خودتان از رژیم غذایی سالمی بهره مند شوید. فراموش نکنید که سلامتی بزرگترین سرمایه هر انسان است.
همچنین به شما این اطمینان را می دهیم که تمامی رژیم ها که توسط کارشناسان ما در اختیار شما قرار می گیرد مطابق با استانداردهای روز بوده و سلامتی شما را تضمین می کند. وقت را از دست ندهید و برای دریافت رژیم غذایی مناسب خود اقدام کنید.

امیر احمدی

Recent Posts

Dating site to meet singles & find real love!

The opinions expressed are the author’s alone and have not been provided, approved or otherwise… Read More

% روز قبل

Benefits of Online Dating

Online dating has transformed the way people find love and build relationships. In the digital… Read More

% روز قبل

How Do I Create Zip File on My Phone New Data!

That means that it consists of pixels, the same small dots displayed on your monitor… Read More

% روز قبل

لاغری نوجوانان با رژیم غذایی

هریک از مراحل رشد انسان فرایندی شگفت آور و قابل تحسین است و انسان برای… Read More

% روز قبل

علت چاقی چیست و چطور می‌توان آن را درمان کرد؟

چاقی مشکل جدی است که این روزها گریبان گیر افراد زیادی شده است. این مشکل… Read More

% روز قبل

ناهار رژیم لاغری

تغییر سبک زندگی مردم و همین طور رژیم غذایی افراد، باعث شده هر روز در… Read More

% روز قبل