روش های کوچک کردن شکم

روش های کوچک کردن شکم

روش های کوچک کردن شکم | چربی شکم فقط یک مشکل برای سلامتی نیست بلکه ظاهر بدن را نیز بد شکل می کند. چربی زیادی در ناحیه شکم به شدت با بیماری هایی مانند دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی مرتبط است و به همین دلیل آب کردن آن فواید زیادی دارد و به طولانی تر شدن عمر کمک می کند.

چربی شکم را معمولا با اندازه گیری دور کمر اندزه گیری می کنند. این کار با یک متر اندازه گیری ساده، نیز به راحتی در خانه قابل انجام است. برای مردان دوره کمر بیشتر از 102 سانتی متر و در زنان دور کمر بیشتر از 88 سانت چاقی شکمی محسوب می شود. با توجه به این اندازه های می توانید تشخیص دهید که آیا دچار چاقی شکمی هستید یا نه. در صورتی که به این مشکل مبتلا هستید بهتر است که برای حفظ سلامتی و جلوگیری از ابتلا به انواع بیماری های مرتبط با این مسئله نسبت به آب کردن چربی شکمی خود اقدام کنید.

شاید در ابتدا این کار بسیار دشوار باشد اما وقتی به این موضوع فکر کنید که خود را به خصوص از خطر ابتلا به بیماری های قلبی که یکی از بزرگترین عوامل مرگ و میر است دور کرده اید انجام این کار برایتان آسان تر خواهد شد.

خوشبختانه روش های اثبات شده زیادی وجود دارد که به طور خاص در کاهش چربی شکمی بسیار موفق عمل کرده اند. در ادامه به تعدادی از این روش ها اشاره شده است.

کوچک کردن شکم

  • پرهیز از خوردن شکر و نوشیدنی های شیرین

شکری که مواد خوراکی اضافه می شود جز مواد بسیار ناسالم شناخته شده است. مطالعات نشان می دهد که این ماده سفید رنگ اثرات بسیار مضری بر سلامت متابولیک بدن دارد. شکر از گلوکز و فروکتوز تشکیل شده است و کبد مقدار مشخصی از فروکتوز را در خود تجزیه می کند. مابقی شکر اضافی به صورت چربی در بدن ذخیره می شود و این چربی به خصوص در ناحیه شکم انباشته می شود.

برخی معتقدند این مکانیسم اصلی تأثیرات مضر شکر بر سلامتی است. زیرا افزایش چربی شکم و چربی کبد منجر به مقاومت بدن به انسولین و بسیاری از مشکلات مربوط به سوخت ساز بدن می شود.

شکری که به شکل حل شده در انواع نوشیدنی های شیرین یافت می شود از دیگر موارد مصرف شکر مضرتر است. زیرا ذهن انسان مقدار کالری که از نوشیدن یک مایع شیرین دریافت می کند را درک نمی کند و بنابراین پس از خوردن یک نوشیدنی شیرینی احساسی از سیری در ما شکل نمی گیرد و این خود باعث می شود میل بیشتری به خوردن غذا پیدا کنیم.

مطالعات نشان می دهد که خوردن نوشیدنی های شیرین خطر ابتدا به چاقی در کودکان را تا 60 درصد افزایش می دهد. بنابراین وقت آن رسیده است که برای جلوگیری از چاقی و در پی آن افزایش چربی در ناحیه شکم نوشیدنی های شیرین را به طور کلی از رژیم غذایی خود حذف کنید.
قند مورد نیاز بدن را به راحتی می توانید از طریق خوردن میوه بدست آورید. مقدار فروکتوز میوه ها بسیار پایین است و علاوه بر آن به دلیل فیبر بالای موجود در میوه بدن می تواند اثرات منفی فروکتوز را کاهش دهد.

مورد دیگری که باید به آن توجه داشته باشید برچسب میزان مواد غذایی بر روی خوراکی های آماده است. حتی غذاهایی که برچسب بهداشت دارند می توانند حاوی مقدار زیادی قند باشند.

  • مصرف پروتئین

پروتئین مهمترین ماده مغذی هنگام کاهش وزن است. خوردن پروتئین سوخت و ساز بدن را 80 تا 100 کالری در روز افرایش می دهد و به دلیل احساس سیری که بوجود می آورد میل به خوردن غذا را کاهش داده و در نتیجه باعث کاهش تا 441 کالری کمتر در روز می شود.

اگر قصد کاهش وزن دارید، اضافه کردن پروتئین به رژیم غذایی یکی از مؤثرترین تغییراتی است که می توانید انجام دهید. همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می دهد پروتئین به ویژه برای کوچک کردن شکم مؤثر است. در حقیقت میزان و کیفیت پروتئین مصرفی با چاقی شکم رابطه عکس دارد. بنابراین هرچه بیشتر پروتئین مصرف کنید شکم کوچکتری خواهید داشت.

بنابراین سعی کنید مصرف غذاهای پر پروتئین مانند تخم مرغ، ماهی، حبوبات، آجیل، گوشت و لبنیات را بیشتر کنید. این مواد غذایی بهترین منابع پروتئینی در رژیم غذایی هستند.

کوچک کردن شکم

  • حذف کربوهیدرات از رژیم غذایی

محدود کردن کربوهیدرات روشی بسیار مؤثر برای کاهش چاقی شکم است. این موضوع را مطالعات بیشماری ثابت کرده اند. حذف کردن کربوهیدرات ها از رژیم غذایی باعث کاهش اشتها و در نتیجه کاهش وزن می شود. حذف کربوهیدرات نسبت به رژیم های غذایی که در آن چربی حذف شده است 2 تا 3 برابر در کاهش وزن موثرترند. این موضوع حتی در حالتی که خوردن گروهی از مواد غذایی کربوهیدرات ها به میزان دلخواه مجاز باشد نیز صادق است.

اگر به دنبال لاغری سریع هستید باید میزان کربوهیدرات مصرفی خود را به 50 گرم در روز کاهش دهید. این کار باعث کاهش اشتها شده و بدن برای تامین انرژی خود شروع به سوزاندن چربی ها می کند. البته رژیم های کم کربوهیدرات علاوه بر کاهش وزن، فواید دیگری نیز برای سلامتی دارند. به عنوان مثال به جلوگیری از دیابت نوع 2 کمک زیادی می کند.

  • مواد غذایی سرشار از فیبر و لاغری شکم

فیبر موجود در بیشتر گیاهان غیر قابل هضم است و غالبا گفته می شود خوردن مقدار زیادی فیبر می تواند به کاهش وزن کمک کند. این حرف درست است اما باید در نظر داشته باشید که فیبر همه میوه ها و سبزیجات به یک اندازه مفید نیستند.
فیبرهایی وجود دارد که آب را به خود جذب کرده و حالت چسبناک و ژله ای پیدا می کنند. این ژله در روده می نشیند و باعث می شود حرکت غذا در دستگاه گوارش بطور چشمگیری کاهش یافته و هضم و جذب مواد مغذی کندتر شود. نتیجه نهایی احساس سیری طولانی مدت و کاهش اشتها است.

14 گرم فیبر اضافی در روز باعث کاهش مصرف 10 درصد کالری و کاهش وزن تا 2 کیلوگرم می شود. بهترین راه برای دریافت فیبر بیشتر خوردن غذاهای گیاهی زیادی مانند سبزیجات و میوه است. حبوبات و غلات نیز منبع خوبی برای فیبرها محسوب می شوند.

  • ورزش و کاهش چربی شکم

ورزش از جهات مختلف بر کاهش وزن و سلامتی تاثیر می گذارد. اگر می خواهید زندگی طولانی و سالم تری داشته باشید و از ابتلا به بسیاری از بیماری ها جلوگیری کنید بهترین کار ورزش کردن است. لیست تمام مزایای شگفت انگیزی که ورزش برای سلامتی دارد موضوع این مقاله نیست اما تاثیری که ورزش در کوچک کردن شکم دارد به خوبی شناخته شده است.

در یک مطالعه صورت گرفته از شرکت کنندگان خواسته شد تا طی 6 هفته فقط به تمرین شکمی بپردازند. نتایج این تحقیق نشان داد که این کار هیچ تأثیر قابل توجهی در کوچک کردن شکم ندارد. گفته می شود انواع دیگر ورزش مانند ورزش های هوازی (مانند راه رفتن، دویدن، شنا و غیره) در کوچک کردن شکم موثرتر اند. علاوه بر این ورزش منجر به کاهش قند خون و بهبود فرایند سوخت و ساز بدن و در نتیجه آب شدن چربی های اضافی شکم می شود.

تقریبا همه می دانند که آنچه می خوریم نقش بسیار مهمی بر سلامتی دارد. با این حال اکثر افراد توجه زیادی به آنچه می خورند نمی کنند. اما هر فردی که به دنبال کاهش وزن است باید رژیم غذایی مناسب با خود را داشته و به دقت به آنچه می خورد توجه داشته باشد تا در رسیدن به هدف کاهش وزن خود بداند که کجای مسیر است و برای ادامه آن به چه کارهایی نیاز دارد. وب سایت من و رژیم با دریافت مشخصات و ارائه بهترین رژیم شما را در این مسیر همراهی می کند.

سمیرا علی جانی

Recent Posts

Dating site to meet singles & find real love!

The opinions expressed are the author’s alone and have not been provided, approved or otherwise… Read More

% روز قبل

Benefits of Online Dating

Online dating has transformed the way people find love and build relationships. In the digital… Read More

% روز قبل

How Do I Create Zip File on My Phone New Data!

That means that it consists of pixels, the same small dots displayed on your monitor… Read More

% روز قبل

لاغری نوجوانان با رژیم غذایی

هریک از مراحل رشد انسان فرایندی شگفت آور و قابل تحسین است و انسان برای… Read More

% روز قبل

علت چاقی چیست و چطور می‌توان آن را درمان کرد؟

چاقی مشکل جدی است که این روزها گریبان گیر افراد زیادی شده است. این مشکل… Read More

% روز قبل

ناهار رژیم لاغری

تغییر سبک زندگی مردم و همین طور رژیم غذایی افراد، باعث شده هر روز در… Read More

% روز قبل