با رژیم لاغری آب، مثل آب خوردن لاغر شوید

شاید بارها شنیده اید که رژیم لاغری آب چه فوایدی دارد و نه تنها شما را خوش هیکل و کمر باریک می کند بلکه برای سلامتی شما هم بسیار خوب است. شاید باورتان نشود که علاوه بر فواید سلامتی، شما فقط با یک دوره رژیم آب درمانی می توانید مثل “آب خوردن” لاغر شوید. تازه این همه داستان نیست، با آب درمانی قلب، شش ها و ماهیچه های بدنتان هم بهتر عمل می کنند.

حتی نیروی عضلانی و استقامت عضلاتتان هم بیشتر می شود. پس اگر می خواهید هم لاغر شوید هم قلب، ریه، شش های سالم و قوی و بدنی عضلانی داشته باشید، از رژیم لاغری با آب درمانی غافل نشوید.

اغلب افراد برای اینکه هم سلامت جسمانی داشته باشند وهم به تناسب اندام دلخواهشان برسند، به رژیم های غیر اصولی روی می آورند و یا حتی بدتر از این، سر از خود تصمیم می گیرید که غذای خود را کم کنند یا حتی برخی از مواد غذایی را از سفره شان حذف کنند. درحالی که فقط کافی است از اصول یک رژیم استاندارد لاغری با آب پیروی کنند.

پس اگر به دنبال لاغری و تناسب اندام هستید مطلب پیش رو را که با همکاری کارشناسان من و رژیم تهیه شده از دست ندهید. در ادامه شما با رژیم آب درمانی برای لاغر شدن، فواید نوشیدن آب برای سلامتی و در نهایت رسیدن به تناسب اندام با رژیم لاغری آب آشنا خواهید شد. پس با ما همراه باشید…

 

 

با آب درمانی چه اتفاقی در بدن می افتد؟

براساس تحقیقات و بررسی های علمی، نوشیدن مایعات به حد کافی، خصوصا آب، اثر مثبتی در گردش خون، سطح انرژی و سلامت بدن دارد. بنابراین نه تنها نوشیدن آب به تنهایی برای بدن مفید است بلکه موجب می شود که سوخت و ساز بدن افزایش یابد و وزن کم کنید. این روزها افراد زیادی به دنبال لاغری و رسیدن به تناسب اندام هستند اما متاسفانه از مزایای نوشیدن آب خبر ندارند.

یکی از متخصصان تغذیه؛ دکتر کاریشما چاولا” Karishma Chawla” درباره تاثیر آب بر لاغری و تناسب اندام چنین می گوید: “بدنی که دارای آب کافی نباشد، قادر به سوزاندن چربی ‌های خود نیست و نمی تواند به افزایش حجم ماهیچه‌ هایش کمک کند. نوشیدن آب کافی به هضم و گوارش خوب کمک کرده و از ایجاد یبوست جلوگیری می ‌کند. همچنین مصرف آب کافی سلامتی بدن را افزایش داده و از ایجاد جوش‌ های پوستی جلوگیری می‌ کند.

درصورتی ‌که به داشتن پوستی جوان و شاداب علاقه دارید و تلاش می ‌کنید پیری را از خود دورنگه دارید، توصیه می‌ شود آب بیشتری بنوشید.” از طرفی با رژیم آب درمانی برای لاغری، آب کافی از تحلیل ماهیچه‌ ها جلوگیری کرده و درنتیجه پس از لاغری، پوست بدن آویزان نشده و چروک نمی افتد.

 

رژیم لاغری با آب درمانی

یکی از سوالاتی که افراد چاق و کسانی که به دنبال کاهش وزن شان هستند، می پرسند این است که دقیقا چطور نوشیدن آب به کاهش وزن کمک می کند؟
در حقیقت این طور می توان گفت که کاهش وزن با نوشیدن آب ارتباطی نزدیک و تقریبا مستقیم دارد. همچنین بدنی که دارای آب کافی باشد مقاومت بسیار خوبی نسبت به فشارهای عصبی و عفونت ها دارد و سیستم ایمنی قوی دارد. در نظر داشته باشید چنانچه گفته شد، مصرف خوب و کافی آب و مایعات، عملکرد درست مغز، فرایند هضم و دستگاه گوارش را هم تقویت می کند. به طور کلی تاثیرات نوشدن آب در کاهش وزن شامل موارد زیر است:

  • یکی از اثرات مهم نوشیدن آب، احساس سیری پس از آن است. با به وجود آمدن این حس قطعا اشتها هم کاهش می یابد. به همین علت پیش از هر وعده غذایی یک یا دو لیوان آب بنوشید تا میزان اشتهای تان کنترل شود.
  • نوشیدن آب کافی اثر ضد کاتابولیک “anti-catabolic” دارد، این بدان معناست که آب به کاهش تحلیل ماهیچه‌ ها کمک می ‌کند. تقویت ماهیچه‌ ها سوخت ‌و ساز بدن را بالاتر برده و کاهش وزن در پی خواهد داشت.
  • آب فاقد کالری است و تنها نوشیدنی است که مصرف آن در رژیم های لاغری بلامانع است و محدودیت خاصی ندارد.

حالا که صحبت از کالری شد به یاد داشته باشید، پیش از هر نوع رژیم لاغری باید توسط متخصصین تغزیه میزان کالری دریافتی خود را بر حسب سن، قد و وزن خود تعیین کنید.

 

 

سلامتی و رژیم آب درمانی

چنانچه در ابتدای مطلب گفته شده بسیاری افراد به همراه رژیم لاغری به فواید سلامتی آن هم فکر می کنند. پس خالی از لطف نیست که پیش از بررسی لاغری با آب درمانی به فواید سلامتی نوشیدن آب برای بدن هم بپردازیم:

  • نوشیدن آب کافی توده بدون چربی را در بدن افزایش می دهد. و به ساختار بافت بدون چربی و ماهیچه ‌ها کمک می‌ کند.
  • با نوشیدن آب به مقدار کافی گردش خون افزایش می یابد و مواد مغذی و اکسیژن کافی به همه ماهیچه و سلول ‌ها می‌ رسد.
  • سطح انرژی شما با نوشیدن آب بهبود یافته و در نتیجه هر فعالیت فیزیکی که داشته باشید، چربی بیشتری را می سوزانید.
  • اگر اهل ورزش و تمرینات مختلف باشید با نوشیدن آب، کمک بزرگی به تعادل دمای مطلوب بدن، انقباض درست عضلات و عملکرد طبیعی بدن در طول این فعالیت ها می کنید.
  • سیستم ایمنی بدن تان را می توانید تنها با نوشیدن آب کافی تقویت کنید.
  • از تاثیر آب بر تمرکز و تقویت حافظه نباید غافل شد. با نوشیدن آب به میزان کافی می توانید از بروز سردردهای بی دلیل جلوگیری کنید و خستگی و کسلی را از خود برهانید.
  • هضم بهتر غذا و شادابی پوست هم با نوشیدن آب ممکن است. به طور کلی نوشیدن آب در هضم بهتر غذا بسیار موثر است و موجب عملكرد بهتر اعضای بدن می شود.

علاوه بر موارد ذکر شده، كمبود آب در بدن عمل هضم و سوخت و ساز بدن را كند و مختل می کند که ممکن است حالت های ناخوشایندی به شما دست دهد، مثل احساس خستگی و كسلی و یا این كه حس كنید شكم شما باد كرده. ضمنا باید بدانید كه آب از آن جایی كه بر بهبود در روند دستگاه گوارش اثر می گذارد به همین دلیل باعث دفع سموم بدن می شود. و باعث طراوت و تازگی در بدن بخصوص در پوست بدن می شود.

 

تاثیر آب بر تناسب اندام

 

آب بنوشید و با من و رژیم لاغر شوید

بگذارید پیش از آنکه مطلب را درباره رژیم لاغری آب باز کنیم نکته ای را به شما گوشزد کنیم. اینکه می گوییم رژیم لاغری با آب، به این معنی نیست که شما مجبورید روزانه فقط آب بخورید. به یاد داشته باشید که بسیاری از میوه ها و سبزیجات هم میزان قابل توجهی آب در خود دارند. پس اگر به میران کافی میوه های آبدار و سبزیجات می خورید، نباید حتما روزانه 7 تا 8 لیوان آب بنوشید.

با این همه اگر تمایل به کاهش وزن سریع با رژیم آب درمانی داشته باشید، بهتر است برای کاهش و زن و لاغر شدن از یک رژیم لاغری اصولی در کنار نوشیدن آب استفاده کنید. متاسفانه عده ای هستند که تلاشی برای کاهش وزن شان نمی کنند و با نوشیدن آب به خودشان امید می دهند که می توانند چند سایز کم و کنند و وزن شان را کاهش دهند؛ این دسته از افراد از تاثیر چشمگیر رژیم غذایی و نوشیدن آب در کنار هم بر کاهش وزن و سوزاندن چربی ها غافل هستند.

همچنین در نظر داشته باشید که برخی از رژیم هایی که در شبکه های اجتماعی و سایت های نامعتبر بین افراد دست به دست می شوند، نتیجه خوبی ندارند. شاید در ابتدا با پیروی از یکی از آن ها کاهش وزن خوبی داشته باشید اما گاهی این وزن از دست رفته ثابت باقی نمی ماند و به احتمال خیلی زیاد دوباره بازمی گردد. شما می توانید با خیال راحت از وب سایت من و رژیم یک رژیم اصولی و مناسب خودتان را دریافت کنید.

 

 

متخصصان من و رژیم، ورود و ثبت نام در این وب سایت را به شدت به شما توصیه می کنند، چرا که این وب سایت آنلاین رژیم غذایی به خوبی می تواند به شما کمک کند تا عادات غذایی خود را تغییر دهید. همچنین ساده و دلچسب بودن برنامه های غذایی من و رژیم، انگیزه ای فوق العاده در شما ایجاد می کنند، به گونه ای که دوست دارید همیشه از آن ها پیروی کنید و علاوه بر تناسب اندام و خوش هیکل شدن، زندگی سالمی نیز داشته باشید.

 

نمونه رژیم لاغری با آب درمانی

در رژیم لاغری با آب توصیه هایی شده است که علاوه بر افزودن آب و مایعات بدن، به کاهش وزن شما نیز بسیار کمک می کند، در پایان به نمونه ای از این نوع رژیم اشاره شده است:

  • روزتان را با یک لیوان آب و مقداری لیموترش شروع کنید.
  • اگر در دسترس تان است، هر روز پیش از ظهر آب نارگیل بنوشید.
  • پس از صرف ناهار و شام، نوشیدن یک لیوان آب و مقداری لیموترش را فراموش نکنید.
  • هر صبح و عصر یک لیوان از آب سبزیجاتی مثل کرفس، هویچ و … بنوشید.
  • در کنار شام یا ناهار دوغ بنوشید.
  • درطول روز حتما 8 لیوان آب بنوشید.
سمیرا علی جانی

View Comments

  • برای اینکه آب خوردن یادتون نره به نظرم از این اپلیکیشن های یادآور استفاده کنید. من استفاده کردم خیلی جواب داد

    • اگه از رژیم های ما هم استفاده کنید دیگه آب خوردن یادتون نمیره

Published by
سمیرا علی جانی

Recent Posts

Dating site to meet singles & find real love!

The opinions expressed are the author’s alone and have not been provided, approved or otherwise… Read More

% روز قبل

Benefits of Online Dating

Online dating has transformed the way people find love and build relationships. In the digital… Read More

% روز قبل

How Do I Create Zip File on My Phone New Data!

That means that it consists of pixels, the same small dots displayed on your monitor… Read More

% روز قبل

لاغری نوجوانان با رژیم غذایی

هریک از مراحل رشد انسان فرایندی شگفت آور و قابل تحسین است و انسان برای… Read More

% روز قبل

علت چاقی چیست و چطور می‌توان آن را درمان کرد؟

چاقی مشکل جدی است که این روزها گریبان گیر افراد زیادی شده است. این مشکل… Read More

% روز قبل

ناهار رژیم لاغری

تغییر سبک زندگی مردم و همین طور رژیم غذایی افراد، باعث شده هر روز در… Read More

% روز قبل