تا چه اندازه از اهمیت تغذیه بر پوست صورت خبر دارید؟

تا چه اندازه از اهمیت تغذیه بر پوست صورت خبر دارید؟

تا چه اندازه از اهمیت تغذیه بر پوست صورت خبر دارید؟ | با وجودی که این روزها تبلیغات زیادی در خصوص کرم های زیبایی، پمادها، داروها و غیره می‌شنویم که همگی آنها ادعا دارند که پوست را جوان و سالم نگه می دارند اما اهمیت تغذیه سالم بر پوست به حدی زیاد است که قطعاً با هیچ چیز دیگری برابری نمی کند. خواب کافی، تامین آب بدن، برنامه غذایی متعادل و کاهش وزن برای داشتن پوستی سالم بسیار ضروری است و می تواند مصرف مواد آرایشی و زیبایی پوست را که بسیار گرانقیمت نیز هست را کاهش دهد.

داشتن برنامه غذایی مناسبی که مطابق با رژیم غذایی سالم و مناسب انتخاب شده باشد و همچنین اکثر مواد غذایی لازم برای سلامت پوست را دارا باشد، هم برای بدن و هم برای سلامت پوست بسیار مفید است، لذا بایستی در تنظیم برنامه ی غذایی و همچنین به کارگیری رژیم غذایی سالم در برنامه ی روزانه خود بسیار دقت کنید. ماده مغذی اصلی پوست در اکثر غذاهای مفید ضد التهاب ها و آنتی اکسیدان ها هستند که در سبزیجات و میوه ها به وفور یافت می شوند.


 

 


میوه ها و سبزیجات معمولاً حاوی آنتی اکسیدان های بسیار قوی و کم نظیری هستند که پوست را از پیری زودرس و آسیب های سلولی محافظت می کنند. در ادامه ی مقاله با سایت من و رژیم همراه باشید تا نکاتی مهم در خصوص تغذیه سالم و همچنین رعایت برنامه غذایی مفید برای پوست را به شما آموزش دهیم.

تمامی افراد می توانند به راحتی و بدون اینکه از داروی خاص و مواد آرایشی گران قیمتی برای پوست شان استفاده کنند، با استفاده از مواد غذایی مناسب و همچنین رعایت رژیم غذایی سالم، صاحب پوست لطیف و شفافی شوند که داشتنش آرزوی هر کسی است. در ادامه ی مقاله با ما همراه باشید تا مواد غذایی موثر بر سلامت پوست را به شما معرفی کنیم.

      • هویج

سبریجات نارنجی رنگ بسیار زیبایی است که سرشار از مواد مغذی برای پوست به نام بتاکاروتن است که در بدن انسان به ویتامین Aتبدیل می شود. ویتامین A به منظور ترمیم بافت پوست و ثبات آن و همچنین پیشگیری از خشک شدن و پوسته پوسته شدن بسیار لازم است. روغن بذر هویج خود معجزه ای بسیار موثر است که تاثیرات بسزایی بر سلامت پوست و لطافت آن دارد.

البته بایستی که این روغن با روغن هویج له شده اشتباه نشود. هویج یکی از مواد فوق العاده و طبیعی سرشار از مواد ضد التهابی است که در زمانهای قدیم توسط هندی ها و یونانی ها مورد استفاده قرار می گرفته است. اگر چه بذرهای کوچک هویج روغن بسیار کمی در خود دارند اما همین مقدار کم تاثر شگفت آوری بر سلامت پوست دارد.

تا چه اندازه از اهمیت تغذیه بر پوست صورت خبر دارید؟

با توجه به تاثیر بسزای این ماده بر پوست صورت، روغن بذر هویج را معمولا به مواد لوازم آرایشی نیز اضافه می کنند و در قبال آنها پول های گزاف از مشتریان می گیرند خصوصاً آنهایی که خاصیت ضد پیری دارند. به راحتی می توانید این ماده ی موثر بر جوانی پوست را در خانه با استفاده از روغن بذر هویج برای خود درست کنید.پودر هویج نیز نتایج بسیار خوبی بر روی پوست دارد که از جمله می توان به ترمیم پوست های آسیب دیده و همچنین جوانسازی پوست های خشک اشاره کرد. یکی دیگر از کاربردهای روغن بذر هویج در آروماتراپی و مراقبت از پوست است. از روغن بذر هویج می توان برای جلوگیری از چروک اطراف چشم و دور لبها استفاده کرد.

البته این روغن خواص فوق العاده ی دیگری نیز دارد که یکی از آن ها تاثیر فوق العاده ایست که بر جلوگیری از شل شدن پوست دارد. در واقع این روغن می تواند تا حدود زیادی خاصیت ارتجاعی را به پوست برگرداندو مشکلات پوستی مانند اگزما و پسوریازیس و درماتیت را درمان کند.

از این ماده ی غذایی طبیعی برای کاهش ورم نیز استفاده می شود به شکلی که یک دانه هویج در روز می تواند تمامی سموم را از بدن دفع کرده و ورم بدن را نیز کاهش دهد.

    • توت فرنگی

این میوه ی بسیار خوشرنگ و در عین حال زیبا حاوی مقادیر زیادی ویتامینC است که عوارض قرار گرفتن در معرض نور خورشید را بر روی پوست بسیار کم می کند. در واقع مصرف توت فرنگی، رگ های سوخت رسان پوست را قوی کرده و به ترمیم آسیب های پوستی کمک می‌کند و البته رادیکال‌های آزاد را نیز کاهش داده و آسیب‌های ناشی از آن را نیز کم می کند. این ماده ی خوراکی خوشمزه حاوی مقادیر زیادی ویتامین C است که پوست را در مقابل آسیب های سلولی نیز محافظت می کند.

    • تخم مرغ

تخم مرغ ها سرشار از ماده ی مغذی به نام بیوتین هستند که اساس سلولهای مو و پوست را تشکیل می دهند. تخم مرغ حاوی سلنیوم نیز هست که پوست را در برابر لکه های پیری نیز محافظت می کند. تخم مرغ منبع غنی از پروتئین نیز هست که عامل بسیار موثری در بازسازی سلولهای پوست خصوصاً صورت می باشد.

تا چه اندازه از اهمیت تغذیه بر پوست صورت خبر دارید؟

    • ماهی

ماهی ها بهترین منابع غذایی اسیدهای چرب و امگا ۳ هستند که خاصیت ضدالتهابی بسیار بالایی دارند با مصرف ماهی به صورت دو تا سه بار در هفته به راحتی می توانید تاثیرات شگرف آن بر سلامتی پوست خود را مشاهده کنید. مصرف ماهی های مانند تیلاپیا، ماهی خال مخالی و تن مقدار زیادی سلنیوم دارند که می‌توانید با استفاده از آنها خاصیت ارتجاعی پوست خود را تضمین کرده و همچنین کارکرد قلب خود را نیز تقویت کنید.

امگا 3 موجود در ماهی ها، مایع فشار سلولی را حفظ کرده و می‌تواند به پوست تان جوانی و لطافت ببخشد. سعی کنید هفته ای 2 تا 3 بار خود را به استفاده از ماهی های پرچرب مانند سالمون و قزل آلا عادت دهید. این نوع ماهی ها منابع خوب ویتامینD نیز هستند. البته وجود ماده آستاکسانتین که خود یکی از انواع کارتنوئید ها است به حفظ خاصیت ارتجاعی پوست بسیار کمک می‌کند.

    • بادام

بادام که یکی از منابع غنی اسیدهای چرب ضروری است حاوی مقادیر زیادی ویتامین E است که باعث می شود پوست صورت از آسیب های نور خورشید در امان باشد. در نهایت به زیبایی پوست کمک شایانی می‌کند به راحتی می توانید با مصرف روزانه ۶ تا ۱۰ عدد بادام، زیبایی و طراوت را به پوست صورت خود هدیه دهید.

    • آب

یکی دیگر از موادی که تاثیر بسیار شگرف و بی‌نظیری بر سلامت پوست دارد، نوشیدن آب است. مصرف آب به اندازه کافی را دست کم نگیرید چرا که این ماده طبیعی تقویت کننده پوست بوده و پوست صورت را مرطوب نگه داشته و کل سیستم بدن را تمیزمی کند. به راحتی می‌توانید با مصرف ۱۰ لیوان آب در روز تمامی سموم اضافی را از بدن خود خارج کرده و طراوت و زیبایی را به پوست خود هدیه دهید. کم آبی بدن می تواند یکی از علل شایع خشکی پوست و پوسته پوسته شدن آن باشد.

هنگامی که بتوانید سلولها را سرشار از مایعات نگه دارید، میزان مواد مغذی بیشتری به آنها رسیده و غشای شان انعطاف پذیر تر می شود. انجام این فرایندها باعث می شود که پوست تان صاف‌تر و نرم‌تر بماند. پس نوشیدن ۸ تا ۱۰ لیوان آب را در روز را فراموش نکرده و اگر در معرض فعالیت شدید و یا گرمای زیاد قرار گرفتید مقدار آب مصرفی تان را افزایش دهید.

    • مرغ

گوشت مرغ البته قسمت های کم چربی آن مانند گوشت سینه سرشار از پروتئین است که بسیار برای پوست و بدن مفید است. با تخصیص دو وعده ی غذایی خود در هفته به گوشت مرغ، می توانید سلامت پوست تان را تضمین کنید چراکه گوشت مرغ غنی از پروتئین است که می‌تواند خاصیت ارتجاعی پوستتان را حفظ کرده و نشاط و زیبایی را به آن هدیه دهد. در واقع پروتئین های موجود در گوشت مرغ به راحتی می‌تواند در بدن تان تبدیل به اسیدهای آمینه ای شود که بدن را در ساخت پوست و کلاژن سازی کمک می کند. پس بدن تان را از مواد اولیه و سازنده پوست سرشار کنید.

تا چه اندازه از اهمیت تغذیه بر پوست صورت خبر دارید؟

    • سیر

مصرف سیر خصوصاً سیر های تند وتیز که حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان هستند نیز برای پوست بسیار ضروری است، چرا که آنتی اکسیدان های موجود در سیر محافظت کننده های پوستی هستند که پوست تان را ازآسیب های مربوط به رادیکال های آزاد مصون نگه میدارند.

البته مراقب باشید که سیر را قبل از اینکه به غذا اضافه کنید، مدتی استراحت دهید تا ترکیباتش آزاد شده و خاصیتش افزایش پیدا کند. در واقع با نگهداری آنها در فضای محیط و یا یا سرخ کردن سیر میتوانید ترکیباتش را فعال کرده و فرآیند تولید سلول هایش را تسریع کنید. این ماده جزو بهترین غذاها برای پیشگیری و مقابله با سرطان به حساب می آید.

    • چای سبز

مصرف چای سبز باعث می شود که ترشح هورمون های استرس مانند نورآدرنالین و آدرنالین کاهش پیدا کرده که این به خودی خود باعث از بین بردن چین و چروک های اضافی در صورت میشود. خوردن قهوه باعث افزایش این هورمون ها شده و چین و چروکهای صورت را بیشتر میکند لذا بهتر است که در انتخاب مواد نوشیدنی گرم خود نهایت دقت را بکنید.

حال که با خواص بسیاری از مواد غذایی موثر بر سلامت پوست صورت آشنا شدید، اگر می خواهید پوستی سالم و شاداب داشته باشید، می‌توانید از رژیم غذایی و برنامه ی غذایی مناسب موجود در سایت من و رژیم استفاده کرده و زیبایی و طراوت را به پوست خود هدیه کنید. البته از آنجایی که این روزها اکثر قشر جوان و تحصیل کرده ی جامعه برای کاهش وزن و لاغری دست به دامان رژیم های لاغری و کاهش وزن شده اند لذا با عوارض جانبی بسیاری بعد از لاغری و کاهش وزن روبرو می شوند که یکی از آنها شلی و چین و چروک پوست می باشد.

لذا برای اینکه بتوانید بعد از لاغری و کاهش وزن پوست خود را سالم و با طراوت نگه دارید، بهتر است که از مشاور تغذیه کمک گرفته و وضعیت سلامتی خود را بررسی کنید. تیم مشاورین تغذیه مادر سایت من و رژیم همواره با ارائه رژیم های لاغری و برنامه غذایی مناسب، داشتن تناسب اندام و پوست سالم را برای کاربران خود تضمین می کنند. پس با ما همراه باشید و تناسب اندام و طراوت پوست را تجربه کنید.

امیر احمدی

View Comments

Recent Posts

Dating site to meet singles & find real love!

The opinions expressed are the author’s alone and have not been provided, approved or otherwise… Read More

% روز قبل

Benefits of Online Dating

Online dating has transformed the way people find love and build relationships. In the digital… Read More

% روز قبل

How Do I Create Zip File on My Phone New Data!

That means that it consists of pixels, the same small dots displayed on your monitor… Read More

% روز قبل

لاغری نوجوانان با رژیم غذایی

هریک از مراحل رشد انسان فرایندی شگفت آور و قابل تحسین است و انسان برای… Read More

% روز قبل

علت چاقی چیست و چطور می‌توان آن را درمان کرد؟

چاقی مشکل جدی است که این روزها گریبان گیر افراد زیادی شده است. این مشکل… Read More

% روز قبل

ناهار رژیم لاغری

تغییر سبک زندگی مردم و همین طور رژیم غذایی افراد، باعث شده هر روز در… Read More

% روز قبل