3 ورزش برای تناسب اندام که معجزه می کنند

3 ورزش برای تناسب اندام که معجزه می کنند

3 ورزش برای تناسب اندام که معجزه می کنند | اگر ورزش نمی کنید یا سبک زندگی شما به شکلی است که تحرک کمی دارید و فقط می خواهید برای سلامتی خود ورزش کنید، و یا کمی اضافه وزن دارید و به دنبال ورزش برای تناسب اندام و آب کردن شکم هستید، به احتمال زیاد کمی دچار ترس می شوید. اولین سوالی که به ذهن شما می رسد این است که بهترین تمرینات برای من چه تمرین هایی است؟ چطور برای ورزش کردن وقت پیدا کنم؟ آیا در کنار ورزش باید از رژیم غذایی سالم یا رژیم غذایی کاهش وزن هم استفاده کنم؟ چه رژیم غذایی خوب است و از کجا باید برنامه غذایی متناسب با خود را تهیه کنم؟

خوشبختانه من و رژیم در مورد ارائه برنامه غذایی متناسب با شرایط هر فرد در کنار شماست. با من و رژیم لازم نیست که درمورد موثر بودن یا نبودن رژیم غذایی کاهش وزن خود نگران باشید. فقط کافی است در سایت من و رژیم ثبت نام کنید و سریع و آسان یک برنامه غذایی با توجه به شرایط بدنی خود دریافت کنید. در کنار رژیم غذایی با انجام بعضی از ورزش ها می توانید به تناسب اندام برسید.

3 ورزش برای تناسب اندام که معجزه می کنند

چه ورزشی برای تناسب اندام مناسب است؟

انتخاب ورزش مناسب با هر فرد چندان کار پیچیده ای نیست ، زیرا هر فرد با توجه به شرایط جسمی و سبک زندگی خود می توانید از بین ورزش های موجود یکی را انتخاب کند. برای مثال اگر نمی توانید به فضای باز بروید و جایی برای دویدن ندارید، می توانید از تردمیل ، دوچرخه ثابت و سایر ابزارهای مناسب برای وزنه برداری استفاده کنید. خوشبختانه برخی از بهترین فعالیت های بدنی برای تناسب اندام و کاهش وزن به باشگاه نیاز ندارد و می توانید به راحتی آنها را در خانه انجام دهید.

مهم این است که تمرینات ورزشی که برای تناسب اندام انتخاب می کنید را پیوسته انجام دهید، تا به نتیجه دلخواه خود برسید و معجزه تناسب اندام را در خود ببینید. ورزش مناسب باعث می شود تا وزن خود را کنترل کنید ، تعادل و دامنه حرکتی بهتری داشته باشید ، استخوان های قوی تری پیدا کنید ، از مفاصل شما محافظت می کند و صدها مزیت دیگر دارد که همه آنها را می توانید با استمرار بدست آورید. خوشبختانه ورزش هایی هستند که به سن و سطح آمادگی جسمانی بستگی ندارد، این فعالیت ها بهترین تمریناتی هستند که تقریبا همه می توانند انجام دهند و به شما کمک می کنند تا بدن خود را شکل دهید، به تناسب اندام برسید و خطر ابتلا به بیماری را کاهش دهید:

1. شنا کنید

شنا یک ورزش کامل است. آب بدن را شناور نگه می دارد و بدون اینکه فشاری به بدن وارد کند آن را روی خود نگه داشته و فشار را از روی مفاصل بر می دارد، به همین دلیل می توانید با راحتی بیشتری اندام های خود را در آب حرکت دهید. شنا کردن برای همه افراد مفید است به خصوص برای افراد مبتلا به آرتروز ، زیرا تحمل وزن برای این افراد سخت تر است و در مفاصل خود فشار بیشتری را تحمل می کنند. تحقیقات نشان داده است که شنا می تواند وضعیت روحی را نیز بهبود بخشد و روحیه بهتری به شما بدهد.

با شنا کردن نه تنها حس و حال بهتری پیدا می کنید بلکه به راحتی به تناسب اندام هم می رسید. شنا کردن به خصوص برای آب کردن شکم و پهلو مناسب است و علاوه بر این عضلات شما را نیز تقویت می کند. هر فردی در هر سنی که باشد می تواند شنا کند و این ورزش به سن و سال محدود نیست. حتی افراد مسنی که به دلیل کهولت سن و از دست دادن حجم ماهیچه های خود توانایی این را ندارند که به خوبی در آب شنا کنند، می توانند فقط در آب راه بروند و حتی همین راه رفتن در آب نیز برای حفظ سلامتی معجزه می کند.

3 ورزش برای تناسب اندام که معجزه می کنند

2. پیاده روی کنید

پیاده روی اگر چه ساده است، اما در عین حال یک ورزش به شدت قدرتمند است. پیاده روی به بهبود سطح کلسترول ، تقویت استخوان ها ، کنترل فشار خون ، بالا بردن روحیه و کاهش خطر ابتلا به برخی از بیماری ها مثل دیابت و بیماری های قلبی و از همه مهم تر کاهش وزن کمک می کند. برخی از مطالعات نشان می دهد که پیاده روی در کنار یک رژیم غذایی سالم و سایر فعالیت های بدنی حتی می توانند در بهتر شدن حافظه نیز نقش داشته باشد و حتی از ابتلای افراد مسن به زوال عقل نیز جلوگیری کند.  تمام آنچه برای پیاده روی نیاز دارید یک جفت کفش مناسب است.

اگر تا امروز اهل پیاده روی نبوده اید، همین امروز با 10 دقیقه پیاده روی شروع کنید و بعد از مدتی معجزه این ورزش ساده و راحت را بر تناسب اندام خود ببینید. هر روز چند دقیقه و در حد توان خود به مدت زمان پیاده روی اضافه کنید تا به روزی 30 تا 60 دقیقه در روز برسد.

3. تمرینات قدرتی انجام دهید

اگر فکر می کنید که تمرینات قدرتی یک فعالیت سنگین و سخت است، دوباره در مورد آن فکر کنید. بالا بردن وزنه های سبک حجم عضلات شما را افزایش نمی دهد ، اما باعث استحکام آنها می شود. اگر بر روی عضلات خود کار نکنید ، با گذشت زمان قدرت بدنی خود را از دست می دهید. ماهیچه ها خود را جمع کرده و حجم آنها کاهش پیدا می کند. همین موضوع باعث می شود که سوخت و ساز بدن کاهش پیدا کند زیرا عضلات در سوزاندن کالری نقش قابل توجهی دارند. بنابراین اگر ورزش نمی کنید جای تعجب نیست که چرا کم کم دچار اضافه وزن می شوید و تناسب اندام شما به هم می خورد.

همانطور که اشاره شد عضله به سوزاندن کالری کمک می کند. بنابراین هرچه عضله بیشتری داشته باشید ، کالری بیشتری می سوزانید ، بنابراین کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام هم آسان تر می شود. به همین دلیل است که در برخی از برنامه غذایی که بر روی کاهش وزن تاکید دارند، مصرف پروتئین که برای عضله سازی اهمیت زیادی دارد، به شدت توصیه می شود. علاوه بر تاثیری که تمرینات قدرتی بر روی بدن دارد به حفظ عملکرد مغز نیز کمک می کند.

قبل از شروع یک برنامه تمرین با وزنه، حتما انجام درست حرکت را یاد بگیرید. ابتدا با وزنه های بسیار کم وزن شروع کنید. وزنه متناسب وزنه ای است که به راحتی می توانید آن را بلند کنید. بعد از مدتی که بدنتان کمی قوی تر شد به تدریج به آن اضافه کنید.

3 ورزش برای تناسب اندام که معجزه می کنند

چه مقدار ورزش لازم داریم؟

نکته مهمی که باید در مورد ورزش در ذهن خود داشته باشید این است که حتی چند حرکت کوچک اما همیشگی بهتر از هیچ چیز است. حتی یا یک نشستن ساده و انجام چند حرکت در طول روز هم می توانید فواید سلامتی را تجربه کنید. برای آنکه بتوانید از مزایای ورزش برای تناسب اندام و حفظ سلامتی استفاده کنید چند دستورالعمل کلی و ساده وجود دارد که شامل این موارد است:

      • حداقل 150 دقیقه یعنی معادل 2.5 ساعت در هفته یک فعالیت بدنی با شدت متوسط داشته باشید. این مدت زمان برابر با 5 روز در هفته و روزی 30 دقیقه ورزش کردن است. البته می توانید این زمان را به 10 دقیقه در روز اما ورزش با شدت زیاد هم تقسیم کنید. یا اگر بدن شما اجازه می دهد بیشتر ورزش کنید و آن را به 75 دقیقه با شدت زیاد در هفته برسانید. این به این معنی است که مثلا به جای اینکه 30 دقیقه سریع راه بروید ، 15 دقیقه بدوید.
      • حداقل هفته ای دو بار تمرین برای کار بر روی عضلات داشته باشید. یا می توانید ورزش هایی با شدت متوسط و شدید را با هم جایگزین کنید و به یاد داشته باشید که قانون کلی 2 دقیقه ورزش با شدت متوسط معادل 1 دقیقه فعالیت با شدت زیاد است. بنابراین زمان خود را می توانید با توجه به میزان شدت ورزشی که انجام می دهید تنظیم کنید.

اگر قبلا هرگز ورزش نکرده اید یا مدت طولانی است که بی تحرک بوده اید ، توصیه می شود بعد از مشورت با پزشک یا متخصص و کارشناس تناسب اندام، تمرین کردن را ابتدا با شدت کم شروع کرده و به تدریج شدت فعالیت بدنی خود را افزایش دهید. به عنوان مثال به جای 30 دقیقه پیاده روی و 5 روز در هفته ، با 5 یا 10 دقیقه شروع کنید و به تدریج به مدت و شدت آن اضافه کنید. به همین ترتیب ، گر قبلا سبک زندگی فعالی داشته اید و از سلامت عمومی خوبی برخوردار هستید ، دلیلی ندارد که ورزش خود را به 150 دقیقه در هفته محدود کنید. وقتی می توانید چرا بیشتر ورزش نکنید؟!

امیر احمدی

Recent Posts

Dating site to meet singles & find real love!

The opinions expressed are the author’s alone and have not been provided, approved or otherwise… Read More

% روز قبل

Benefits of Online Dating

Online dating has transformed the way people find love and build relationships. In the digital… Read More

% روز قبل

How Do I Create Zip File on My Phone New Data!

That means that it consists of pixels, the same small dots displayed on your monitor… Read More

% روز قبل

لاغری نوجوانان با رژیم غذایی

هریک از مراحل رشد انسان فرایندی شگفت آور و قابل تحسین است و انسان برای… Read More

% روز قبل

علت چاقی چیست و چطور می‌توان آن را درمان کرد؟

چاقی مشکل جدی است که این روزها گریبان گیر افراد زیادی شده است. این مشکل… Read More

% روز قبل

ناهار رژیم لاغری

تغییر سبک زندگی مردم و همین طور رژیم غذایی افراد، باعث شده هر روز در… Read More

% روز قبل