تجربه های یک بدنساز صفر کیلومتر در مورد نوع رژیم بدنسازی

تجربه های یک بدنساز صفر کیلومتر در مورد نوع رژیم بدنسازی

تجربه های یک بدنساز صفر کیلومتر در مورد نوع رژیم بدنسازی | تا همین اواخر نمی دونستم که رژیم های غذایی پروتئینی بر فرم بدن شما و تناسب اندام و همچنین عملکرد سالم بدن بسیار موثر است. من معتقدم که رژیم های پروتئینی تاثیر زیادی بر تمرینات بدنسازی سنگین دارند. اخیراً مطالعات زیادی در مورد رژیم داشته ام. قبلا، هرگز نگران چیزی که می خوردم، نبودم. فقط به باشگاه می رفتم، تمرینات سخت و استقامتی را انجام می دادم و این برنامه ی عادی من بود. تا همین اواخر متوجه نشده بودم که رژیم غذایی بر عضله ای شدن بدن شما و عملکرد آن بسیار موثر است.

من معتقدم رژیم حداقل 75٪ معادله تناسب اندام است. در این مقاله ، قصد دارم به تفصیل آنچه را که در مورد رژیم در طی دوره بدنسازی 12 هفته ام آموخته ام، شرح دهم. بیایید اول در مورد غذا خوردن صحبت کنیم. تغذیه به همان اندازه ای که برای قدرت گرفتن و تامین انرژی مفید است، برای تناسب اندام و ظاهر بدنی نیز بسیار اهمیت دارد. وقتی که به منظور تامین انرژی و تناسب اندام، نوع غذایی انتخاب و مصرف شود، نتیجه شگفت انگیز خواهد بود.

همه ی ما می دانیم که اگر کالری کمی بخوریم، بدن کمبود انرژی اش ر ا از عضله ها دریافت کرده و آنها را به تحلیل می برد که به این حالت در اصطلاح کتوز گفته می شود. اگر زیاد غذا بخورید یعنی بیش از مصرف بدن تان کالری به بدن وارد کنید، چاق شده و چربی اضافی به دست می آورید. اما داستان به همین جا ختم نمی شود. اگرچه مقدار کالری که در روز می خورید بسیار مهم است، اما برنامه غذایی ایده آل شما برای به حداکثر رساندن بازدهی انرژی، کاملا وابسته به زمان وعده ی غذایی و نوع غذایی که می خورید است.

رژیم بدنسازی

خوردن غذا، قبل از تمرین بدنسازی چقدر اهمیت دارد؟

تغذیه مهمترین عامل در تناسب اندام است. ویتامین ها، مواد معدنی، ریز مغذی ها، میزان کالری و زمان وعده های غذایی مناسب برای بهترین عملکرد بدن مورد نیاز است. تغذیه با کیفیت، بدن ما را برای عملکرد خوب بدن و مصرف حداکثری مواد غذایی کمک می کند. چیزی که قبل از تمرینات بدنسازی می خورید، مشخص می کند که در طول هر جلسه ی بدنسازی چقدر انرژی دارید و چه قدر می توانید از این انرژی به نحو مطلوب استفاده کنید.

تغذیه قبل از تمرین باید به اندازه و محدود باشد، تعداد زیادی از بدن سازها، اهمیت وعده غذایی قبل از تمرین، رابه منظور دریافت پروتئین و کربوهیدرات ها نمی دانند، در حالی که در حقیقت وعده غذایی قبل از تمرین به همان اندازه ی وعده ی غذایی بعد از تمرین مهم است و برای بسیاری از ما اصلا وجود ندارد. غذا خوردن قبل از تمرینات بدنسازی، بدن شما را برای عملکرد ایده آل حین تمرین آماده می کند. غذا نخوردن قبل از تمرینات به این معنی است که شما فرصت بزرگی را برای نگه داشتن بدن در وضعیت آنابولیک ویا (عضله سازی) از دست می دهید. با توجه به زمان تغذیه ی مناسب، می توانید مقدار غذای دریافتی خود را برای ساختن عضلات بدن و یا انرژی مورد نیاز بدن مصرف کنید.

قبل از تمرین چه چیزی بخورید؟

خوردن غذاهای مناسب قبل از تمرین باعث تاثیرات شگفت انگیزی در بدنتان می شود. ایده تغذیه قبل از تمرین این است که مقدار سوخت لازم برای انجام تمرینات سنگین را به بدن برسانید و ماهیچه های خود را برای رشد آماده کنید. یک وعده غذایی مناسب قبل از تمرین، باید سطح گلیکوژن را در بدن افزایش داده و از جلوگیری از بروز سموم بدن جلوگیری کند.
پروتئین از اسیدهای آمینه تکی تشکیل شده است که ساختار مهم عضلانی را می سازند و به جلوگیری از آسیب دیدن حین ورزش و گرسنگی کمک می کنند. کالری موجود در کربوهیدرات ها بر میزان قند خون شما تأثیر می گذارد، در صورت سادگی و سریع الهضم بودن، انرژی لازم را به شما می دهد و در صورت پیچیده بودن کربو هیدرات، انرژی پایدار بدن را تامین می کند. چربی ها به حفظ سطح بهینه هورمون ها کمک می کنند و سوخت های کند سوز را برای مدت زمان طولانی تر فراهم می کنند. سوخت و در واقع غذای قبل از تمرین شما باید از پروتئین های با هضم متوسط و سریع و کربوهیدراتهایی که هضم کندتر دارند تشکیل شود.

رژیم بدنسازی

وعده های غذایی قبل از تمرین برای سوزاندن چربی و ساختن عضله کدامند؟

سفیده تخم مرغ و نان سبوس دار: سفیده های تخم مرغ سریع هضم می شوند و نان سبوس دار یک کربوهیدرات سریع الهضم است.

شیر کم چرب و بلغور جو دوسر: جو دوسر یک وعده غذایی بسیار مناسب قبل از تمرین به خصوص هنگام عضله سازی است. شیر حاوی کلسیم است، و میزان پروتئین قبل از تمرین ایده آل را تامین می کند، و جوی کند هضم باعث می شود در هنگام انجام تمرینات ورزشی، خسته نشوید و استقامت کافی داشته باشید.

مرغ و سبزیجات: انتخاب مرغ و مخلفات قبل از تمرین یک انتخاب بسیار عالی است اما همچنین می توانید آن را بعد از تمرین نیز میل کنید.

کنسرو تون ماهی و برنج قهوه ای: هر نوع ماهی کم چربی را می توانید جایگزین ماهی تون کنید. ماهی تون انرژی مورد نیاز بدنتان را تامین کرده و به عضله سازی کمک می کند.

گوشت سینه بوقلمون و لوبیا: کمی چاشنی را به سینه ی گریل شده ی بوقلمون اضافه کرده و با ذرت آب پز میل کنید. بدین ترتیب، یک میان وعده کم چرب، پر انرژی، دارید که می توانید آن را قبل از تمرین و یا حین تمرین بخورید.

از آنجا که وجود چربی باعث بیشتر ماندن غذا در معده می شود، می تواند روند جذب مواد مغذی بدن را کند کند به همین دلیل باید از مصرف چربی و غذاهای پر چرب حین تمرین، قبل و بعد از آن جلوگیری کرد. تنها در صورتی می توانید این کار را انجام دهید که قصد داشته باشید، بیش از 90 دقیقه تمرین سخت انجام دهید، در این صورت بدن شما می تواند از كالری چربی وارد شده به عنوان سوخت استفاده كند.

چه مدت زمانی باید بین وعده غذایی قبل از تمرین و تمرین باشد؟

زمان وعده غذایی قبل از تمرین یک نکته ی بسیار مهم است. برای اکثر افراد، زمان مناسب برای یک میان وعده قبل از تمرین یا وعده غذایی 1-2 ساعت قبل از تمرین است. این بستگی به سوخت و ساز بدن شما دارد، و اینکه وعده غذایی شما چه حجمی داشته و نوع ورزشی که انجام می دهید چیست. سوخت مصرفی و یا وعده ی غذایی قبل از تمرین فقط برای چند ساعت در جریان خون شما خواهد بود، بنابراین اگر 4 -5 ساعت قبل این وعده ی غذایی را مصرف کنید، در واقع مواد مغذی قبل از تمرین را از دست می دهید. با این حال، مطمئنا نمی خواهید درست قبل از انجام تمرینات ورزشی یک بشقاب پر از سبزیجات میل کنید،

یک یا دو ساعت قبل از تمرین، زمان بسیار مناسبی برای غذا خوردن خواهد بود، فرصتی برای تغذیه ی ماهیچه ها حین تمرین. در واقع در این زمان عضلات شما با خون پر می شود یا “پمپ می شود” و احتیاج به مواد مغذی مصرفی دارد. به همین دلیل است که تغذیه قبل از تمرین بسیار مهم است. در این زمان ماده ی غذایی که مصرف می کنید، مستقیم به بافت هایی که مشغول عضله سازی هستند، وارد می شود.

رژیم بدنسازی

در حین تمرینالت بدنسازی، چه غذاهایی باید بخورید؟

خوردن وعده ی غذایی، هنگام بدنسازی معمولا توصیه نمی شود. نه تنها به این دلیل که ناخوشایند است، بلکه به این دلیل که بدن شما زمانی را که باید بر تمرین متمرکز کند صرف سوزاندن غذا می کند. مطمئناً هنگام تمرین شدید تمام مواد غذایی را می سوزانید. در طی یک جلسه تمرینی سنگین بدن شما از کربوهیدرات زیادی استفاده می کند، که بعدا به گلیکوژن تبدیل می شود. این سوختی است که ماهیچه های شما برای ورزش نیاز دارند. بدن شما به اسیدهای آمینه نیز نیاز دارد، به همین دلیل معمولا پروتئین موجود در غذا را تجزیه می کند. زیاد شدن ذخیره ی پروتئین در بافت، به ذخیره گلیکوژن کمک می کند و با ایجاد منبع پایدار اسیدهای آمینه، کاتابولیسم را کاهش می دهد. یک برنامه غذایی مناسب قبل از تمرین می تواند تمامی این موارد را برای بدن مهیا کند. با زمان بندی مناسب وعده های غذایی قبل از تمرین، می توانید غذای مورد نیاز ماهیچه های گرسنه ی در حال عضله سازی را تامین کنید. اگر این مورد را رعایت کنید تنها چیزی که حین تمرین به آن نیاز دارید صرفا نوشیدن آب است.

چه موقع و چند بار در روز بخورید؟
شاید کمی عجیب به نظر برسد، اما برای از دست دادن چربی و افزایش عضله باید بیشتر اوقات غذا بخورید. من در دوره ی بدنسازی، هرگز کمتر از 6 وعده غذایی در روز نمی خوردم.
سعی کنید هر 2 تا 3 ساعت غذا بخورید. بعد از ساعت 6 بعد از ظهر یا چهار تا پنج ساعت قبل از خواب، از کربوهیدراتهای سنگین نخورید. سعی کنید در روزهای تابستانی به ازای هر پوند از وزن بدن بدون چربی، 1 گرم پروتئین و 0.8 گرم پروتئین برای هر پوند وزن با احتساب چربی، استفاده کنید. هرگز بیش از 70 گرم پروتئین را در یک وعده غذایی میل نکنید.
حال که با چگونگی غذا خوردن هنگام تمرینات سنگین بدنسازی آشنا شدید، اگر قصد دارید که تناسب اندام و عضلاتی زیبا را به خود هدیه دهید، می توانید به سایت من و رژیم سر زده و از برنامه غذایی مناسب خود بهره ببرید، اگر لاغر هستید و می خواهید چاق شوید، می توانید انواع رژیم چاقی در سایت من و رژیم را بررسی کنید، اگر چاق هستید و می خواهید لاغر شوید، نیز گزینه های بسیاری برای رژیم لاغری شما در سایت من و رژیم وجود دارد و نهایتاً اگر می خواهید سبک زندگی سالمی داشته باشید و تناسب اندام را تجربه کنید، توصیه های این سایت را جدی بگیرید.

در حین تمرین چه می نوشید؟

اگر برنامه روزانه تان برای بدنسازی بیش از یک ساعت و نیم حتماً طی مدت زمان تمرین چیزی بنوشید تا سطح انرژی خود را بالا برده و قند خون خود را ثابت نگه دارید. هنگامی که برای مدت طولانی ورزش می کنید بدن شما وارد وضعیت کتاب لیک شده و نتیجه تا باعث شکسته شدن بافت های ماهیچه های شما می شودکمبود پروتئین در این مرحله به شکسته شدن هرچه بیشتر بافت ها کمک می کند، اما اگر پروتئین کافی به بدنتان رسیده باشد در حین تمرین به راحتی می توانید با از بین رفتن بافت های ماهیچه ای مبارزه کنید چرا که پروتئین های مصرفی بدنتان به راحتی هر آنچه را که در حین تمرین لازم دارد به بدن میدهد از بهتر است در طول جلسات تمرینی حتماً نوشیدنی شیرینی بنوشید هنگامی که ورزش می کنید خون اکسیژن کافی را به عضلات شما رسانده و آنها را نسبت به گیرایی مواد مغذی حساس میکند به همین دلیل است که توصیه می شود یک نوشیدنی مناسب به منظور عضله سازی حین تمرین مصرف شود.

چرا که چون نیازی به هضم ندارد، بلافاصله اسید های آمینه و انرژی لازم را در اختیار بافت های عضلات بدن قرار می دهد. البته توجه داشته باشید که در حین انجام تمرینات هرگز از نوشیدنی های پرکالری که انرژی زیادی برای هضم میخواهد استفاده نکنید چرا که این وضعیت اصلا با ساخت عضلات و تامین انرژی عضله سازی حین تمرین سازگاری ندارد. با مصرف نوشیدنی پرکالری در واقع حجم سی از انرژی خود را به سمت معده سرازیر میکند و این دقیقا همان چیزی است باید از آن جلوگیری کرد. اما خوردن یک ماده غذایی کم کالری و دارای اسید آمینه حین تمرین نیز مشکلی ندارد به شرطی که معده تان آن را بپذیرد. این حالت خصوصاً هنگامی که تمرینات بدنسازی سخت و شدید دارید توصیه می شود چرا که بایستی مدت زمان طولانی مشغول تمرینات ورزشی باشید و کالری بدن تان باید تامین شود.

بلافاصله بعد از تمرین بدنسازی چه بخوریم ؟

اگر میخواهید بدنتان خیلی سریع عضله سازی کنند و در واقع عضله پیدا کنید، داشتن تغذیه مناسب بعد از تمرین بسیار ضروری است. سوخت گیری بدن بعد از تمرینات بدنسازی یکی از مهمترین قسمت های ریکاوری و عضله سازی بدن است. اگر حین تمرین یا بلافاصله بعد از تمرینات بدنسازی غذای مناسب نخورید، هنگام تمرینات مجدد، قطعاً عملکرد عضله سازی بدنتان با مشکل مواجه خواهد شد. مهمترین دلیل خوردن ماده غذایی بعد از تمرینات بدنسازی ایجاد پاسخ انسولین در بدن است. انسولین یک هورمون آنابولیک در بدن است که به راحتی می توان تولید آن را متوقف کرد با جلوگیری از تولید انسولین در بدن در واقع باعث سنتز سریع پروتئین می شویم. حذف وعده غذایی بعد از تمرینات بدنسازی منجر به تجزیه بیشتر پروتئین در بدن شده که با گذشت زمان باعث از دست دادن عضله و وزن بدن می شود به عبارت ساده‌تر، خوردن غذا بعد از تمرینات باعث می شود که عضله سازی در بدن به نحو مطلوب انجام گیرد. کشک یکی از ماده های غذایی پر پروتئین و کلسیم است که خوردن آن حین تمرین و یا بلافاصله بعد از آن زیاد توصیه می شود.

سمیرا علی جانی

Recent Posts

Dating site to meet singles & find real love!

The opinions expressed are the author’s alone and have not been provided, approved or otherwise… Read More

% روز قبل

Benefits of Online Dating

Online dating has transformed the way people find love and build relationships. In the digital… Read More

% روز قبل

How Do I Create Zip File on My Phone New Data!

That means that it consists of pixels, the same small dots displayed on your monitor… Read More

% روز قبل

لاغری نوجوانان با رژیم غذایی

هریک از مراحل رشد انسان فرایندی شگفت آور و قابل تحسین است و انسان برای… Read More

% روز قبل

علت چاقی چیست و چطور می‌توان آن را درمان کرد؟

چاقی مشکل جدی است که این روزها گریبان گیر افراد زیادی شده است. این مشکل… Read More

% روز قبل

ناهار رژیم لاغری

تغییر سبک زندگی مردم و همین طور رژیم غذایی افراد، باعث شده هر روز در… Read More

% روز قبل