خطر مرگ با لاغری بدون رژیم

خطر مرگ با لاغری بدون رژیم

خطر مرگ با لاغری بدون رژیم | “لاغری در سه روز” ، “توی یه هفته بدون رژیم لاغر شو” ، “10 کیلو توی یه ماه کم کن” این ها تمام شعارهای تبلیغاتی است که قطعا این روزها زیاد به گوش تان می خوره یا هرازگاهی پیامک های تبلیغاتی با این عناوین رو در تلفن همراه تان می بینید. شاید هم برای تان پیش آمده که در جمعی قرار گرفتید و صحبت از لاغری و کاهش وزن شده، همه درباره راهی صحبت می کنند که بدون کم کردن میزان وعده های غذایی یا حتی اجرای یک رژیم غذایی نرمال و مناسب، چندین کیلو وزن کم کنند. اما آیا واقعا شدنیست؟ آیا این ادعا که بدون هیچ رژیم غذایی وزن کم کرد و سایز را کاهش داد، صحت دارد؟

با ما همراه باشید تا جواب تمام این پرسش ها و دیگر سوالات این چنینی را بگیرید.

کاهش وزن بدون رژیم و با داروهای لاغری

اکثر افراد این روزها به دنبال راهی هستند که بدون دردسر تا چندین کیلو وزن کم کنند؛ بدون این که بخواهند چیزی از برنامه غذایی شان را حذف کنند. شاید در اطرافیان تان فردی را می شناسید که اضافه وزنش آزارش می داد و در طول یک ماه به کمک یک داروی لاغری چندین کیلو از وزنش را کم کرده، شاید هم خودتان چنین تصمیمی گرفته باشید، اما واقعا به چه قیمتی؟

براساس آمارهای رسمی که توسط سازمان بهداشت جهانی منتشر می شود، می توان نتیجه گرفت که تقریبا اکثر افراد جامعه دچار چاقی مفرط هستند، به همین دلیل هم اکثر مردم خصوصا خانم ها به دنبال مصرف داروها، قرص ها یا انجام عمل های جراحی هستند. به نظر شما آیا این روش ها نتیجه می دهند؟ آیا می توان امیدوار بود که پس از خوردن قرص ها و داروهای لاغری، وزن از دست رفته دیگر بازنگردد؟

لاغری بدون رژیم

این ها سوالاتی هستند که این روزها زیاد به گوش تان می خورد. متاسفانه در این ایام که همه به دنبال تناسب اندام و کاهش وزن شان هستند، عده ای به دنبال پر کردن جیب های خود هستند و با فروش داروها و قرص های لاغری کسب و کاری برای خود راه انداخته اند. بسیاری از افراد نیز با هدف لاغری سریع گول شان را خورده و خود را در خطر می اندازند. درحالی که می توانند با یک رژیم لاغری مناسب و سالم در مدتی معین وزن خود را کاهش دهند بدون این که نگران بازگشت و وزن و مشکلات جسمانی بعد آن باشند!

همیشه این را به یاد داشته باشید که لاغر شدن اصلا هم سخت نیست؛ تنها کافیست به هر روشی اعتماد نکنید. اگر وزن زیادی دارید و از چربی های اضافه شکم و پهلوهای تان خسته شدید، نیازی نیست به خوردن قرص هایی که با عنوان کاهش سایز و وزن در بازار دست به دست می شوند روی بیاورید؛ داروهایی که اغلب چیزی جز ضرر های جبران ناپذیر ندارند و نتیجه های شان نیز زودگذر هستند!!!

کاهش وزن بدون رژیم و با عمل های جراحی

بسیاری از مردم جهان درگیر این معضل بزرگ، یعنی چاقی هستند و ممکن است دچار انواع بیماری های مربوط به آن شوند و با آن ها دست و پنجه نرم کنند. اما بدتر از این موضوع روی آوردن این افراد به به عمل های جراحی سپردن خودشان به تیغ جراحی است، درحالی که می توانند لاغری سالم داشته باشند و به کمک رژیم غذایی اصولی به وزن ایده آل خود برسند.

البته این بدان معنا نیست که تمام عمل های جراحی خطرناک هستند، این کار نیز مانند سایر امور هم دارای مزایای و هم معایب است. اما نمی توان از این امر طبیعی غافل شد که همیشه جراحی‌ های تهاجمی دارای خطراتی هستند، و حتی اگر عمل جراحی از جهت هدفی که مد نظر بوده موفقیت آمیز باشد، همچنان عوارض جانبی وجود دارد که ممکن است بعد‌ها روی بدهد. شاید با انجام یک عمل جراحی به موفقیت بزرگی در کاهش وزن برسید اما عوارض جانبی آن هم می ‌تواند خطرناک باشد. لیست عوارض جانبی عمل های لاغری، بلند و پیچیده است و بسیاری از آن ‌ها همچنان در حال کشف شدن هستند!

از جمله این عوارض می توان به سندرم دامپینگ (زمانی که معده کوچک می شود، قابلیت عملکرد آن کاهش می یابد.)، هایپو گلیسمی (قند خون پایین که می تواند موجب تعریق، احساس آشفتگی، سرگیجه و اختلال در تفکر شود)، افتادگی پوست، سنگ کیسه صفرا، کمبود مواد مغذی، عدم موفقیت بعد از عمل و موارد این چنینی اشاره کرد.

کاهش وزن بدون رژیم و با تکیه بر ورزش

انجام فعالیت های ورزشی به همه افراد در هر سنی توصیه می شود، خصوصا اگر شخصی دچار چاقی و اضافه وزن شده باشد اما منظور از این توصیه این نیست که هرچه می خواهید بخورید و ورزش کنید! بسیاری از افراد دچار این اشتباه می شوند که در طول روز هرچیزی که دست شان می آید از شیرینی و غذاهای چرب گرفته تا مواد غذایی فرآوری شده و … می خورند و در پایان روز یا اغلب هنگام صبح به پیاده روی یا باشگاه ورزشی می روند و از این موضوع خوشحال هستند که اگر درطول روز زیاد می خورند، درعوض ورزش می کنند!!!

این بزرگ ترین اشتباهی است که می توان مرتکب شد؛ ورزش به تنهایی تاثیر آن چنانی ندارد، شما باید در کنار آن در میزان وعده های غذایی تان، تعادلی ایجاد کنید و از خوردن مواد غذایی مضر دست بکشید. بسیاری از آرزوی لاغری و خوش اندام شدن را در سر دارید اما نمی خواهید برخی از عادت های غذایی تان تغییر بدهی؛ عادت هایی که تغییر آن ها به شما کمک می کند که بدون سختی به تناسب اندام برسید و تقریبا تمام افراد، خصوصا کسانی که دارای اضافه وزن هستند باید به خوردن غذاهای سالم و ایجاد تعادل در هر وعده غذایی روی بیاورند.

لاغری بدون رژیم

این که در طول روز ساعت ها ورزش کنید و در پایان هم یک دست کله پاچه بخورید با این امید که با تکیه بر فعالیتی که دارید می توانید آن چربی را بسوزانید، یک خیال و رویایی است که واقعیت ندارد. ورزش در کنار رژیم غذایی موثر است. اگر تمایل دارید که اصولی وزن تان را کاهش دهید می توانید همین حالا یک رژیم لاغری مناسب را دریافت و اجرا کنید. من و رژیم یک وب سایت ارائه آنلاین رژیم های غذایی است که با دریافت اطلاعات دقیق شما، برنامه غذایی مناسب با خودتان را در اخیتارتان می گذارد. این وب سایت معتبر به شما کمک می کند که علاوه بر کاهش وزن، آن را ثابت نگه دارید و دائما وزن تان دچار نوسان نشود و به دنبال آن همیشه در سلامت جسمی و روحی باشید. شما هم امتحان کنید و بدون هیچ گونه نگرانی با متخصصین تغذیه ما در ارتباط باشید و با اصولی ترین روش ممکن رژیم بگیرید.

کاهش وزن به کمک رژیم های سخت

ما تا به این جا به جای روی آوردن به راه های لاغری که خطرناک هستند، شما را به اجرای یک رژیم لاغری دعوت کردیم اما منظورمان هر رژیمی نیست!

یکی دیگر از روش های غیراصولی که افراد زیادی در آن قدم گذاشته و می گذارند، رژیم های سخت و پیچیده ای است که در شبکه های اجتماعی و سایت های نامعتبر دست به دست می شوند. اغلب این برنامه های سخت غذایی شما را به نخوردن و تحمل گرسنگی دعوت می کنند. تقریبا در هر رژیم نامعتبر نیز بسیاری از مواد غذایی حذف می شوند درصورتی که در رژیم های لاغری سالم به جای حذف مواد غذایی فرد را به کم و متعادل خوردن آن ها دعوت می کنند.

این فکر کاملا اشتباه است اگر چیزی نخورید یا غذای تان را خیلی کم کنید، کاهش وزن بهتری دارید. همان طور که گفتیم در روزهای اولیه ی یک رژیم سخت و غیر اصولی با کالری بسیار پایین، کاهش وزن زیاد است و این شما را خوشحال می کند چرا که چند کیلو وزن کم کردید اما قطعا این کاهش وزن، ثبات نداشته و پس از گذشت مدتی وزن از دست رفته بازمی گردد.

برخی این طور می پندارند که اصولی ترین رژیم های غذایی؛ همان هایی نتیجه ای عالی دارند، برپایه ی نخوردن تهیه می شوند، در صورتی که این گونه نیست، رژیم لاغری در حقیقت به کارها و عادات سالم برای زندگی گفته می شود که شامل، خوردن میوه و سبزیجات، ورزش کردن، عدم استعمال دخانیات و نخوردن الکل را شامل می شود. اما سوال بسیار مهم این است که بعد از پروسه ی رژیم گرفتن و اتمام آن آیا راهی وجود دارد که از افزایش وزن مجدد جلوگیری کرد یا این که وزن را در حالت تعادل نگه داشت؟

پیشنهاد ما به شما مراجعه به پزشکان تغذیه حرفه ای و یا وب سایت های رسمی و معتبری هستند که با دریافت اطلاعات و مشخصات هریک از متقاضیان، رژیم مخصوص تهیه و در اختیارشان می گذارد؛ وب سایتی مثل من و رژیم.

لاغری سالم بدون رژیم امکان پذیر نیست

هرگز برای لاغر شدن ریسک نکنید؛ این جمله را آویزه گوش تان کنید و حتی در شرایط بحرانی هم به خوردن، قرص های لاغری، انجام عمل های جراحی و پیروی از رژیم های پیچیده و غیراصولی روی نیاورید. نیازی نیست برای خوش هیکل شدن از صبح تا شب خودتان را با سالاد و میوه سیر کنید، یا مشت مشت قرص و داروی لاغری بخورید، متخصصان من و رژیم با دریافت اطلاعات شخصی و پزشکی شما، رژیمی را در اختیارتان می گذارد که شامل تمام مواد غذایی که خوردن آن ها را ترجیح می دهید و آن را دوست دارید، می باشد.

لاغری بدون رژیم

اگر برای لاغر شدن تصمیمی جدی دارید پس از همین الان شروع کنید. به خاطر داشته باشید که لاغر شدن، چربی سوزی، تناسب ‌اندام و تنظیم سیستم سوخت و ساز بدن، صرفا به کمک غذاهای لاغر کننده یا غذاهای رژیمی اتفاق نمی ‌افتد. شما در ابتدا باید به سراغ مغزتان بروید و رویکرد ذهنی تان را نسبت به مفهوم غذا عوض کنید. سایت من و رژیم برای همه شما عزیزانی که به دنبال سلامتی و تناسب اندام تان هستید، برنامه غذایی مناسب دارد و به شما کمک می کند که فقط به لاغر شدن و کاهش وزن نپردازید بلکه سبک غذایی تان را نیز تغییر دهید. هر زمان که بخواهید می توانید وارد وب سایت من و رژیم شوید و با ثبت نام و وارد کردن اطلاعات شخصی و پزشکی تان یک رژیم لاغری مناسب با خودتان دریافت کنید.

پیش تر هم به این موضوع اشاره کردیم که برای از دست دادن وزن، باید در برخی از عادات فعلی تغییر ایجاد کرد. رژیم های غذایی شدید که با شعار کاهش وزن سریع، در فضای مجازی دست به دست می شوند، نمی توانند برای مدت طولانی کار کنند چرا که این نوع تغییر در شیوه زندگی، حفظ نمی شود و ماندگار نیست و زمانی که شما رژیم را متوقف می کنید به احتمال زیاد دوباره به عادات قدیمی و وزن اولیه بازمی گردید و حتی کمی هم چاق تر می شوید. در عوض، انتخاب رژیم غذایی سالم و فعالیت بدنی، تغییراتی هستند که شما می توانید آن ها را یک بخشی از زندگی روزمره خود قرار دهید.

سمیرا علی جانی

View Comments

  • سایت شما رژیم های فستینگ هم میده؟ من می خوام یکم سریع تر وزن کم کنم ولی فعلا که موفق نشدم!!

    • درود بر شما کاربر عزیر
      رژیم فستینگ یا همون رژیم روزه داری هورمون های بدن و تحت تاثیر قرار میده و به همین خاطر باید حتما زیر نظر پزشک ارائه بشه. ولی در سایت من و رژیم تمرکز روی رژیم هوشمندیه که هر فرد سالمی می تونه از اون استفاده کنه بدون اینکه ضرری بهش برسونه. اگه توی لاغری عجله دارید، حتما رژیم مرحله اول ما را امتحان کنید...

Recent Posts

Dating site to meet singles & find real love!

The opinions expressed are the author’s alone and have not been provided, approved or otherwise… Read More

% روز قبل

Benefits of Online Dating

Online dating has transformed the way people find love and build relationships. In the digital… Read More

% روز قبل

How Do I Create Zip File on My Phone New Data!

That means that it consists of pixels, the same small dots displayed on your monitor… Read More

% روز قبل

لاغری نوجوانان با رژیم غذایی

هریک از مراحل رشد انسان فرایندی شگفت آور و قابل تحسین است و انسان برای… Read More

% روز قبل

علت چاقی چیست و چطور می‌توان آن را درمان کرد؟

چاقی مشکل جدی است که این روزها گریبان گیر افراد زیادی شده است. این مشکل… Read More

% روز قبل

ناهار رژیم لاغری

تغییر سبک زندگی مردم و همین طور رژیم غذایی افراد، باعث شده هر روز در… Read More

% روز قبل