داروهای اعصاب چاق تان می کند

داروهای اعصاب چاق تان می کند

داروهای اعصاب چاق تان می کند | داروهای مختلف، عوارض مختلفی هم دارند. معمولا زمانی که می خواهیم یک داروی جدیدی را مصرف کنیم با مطالعه بروشور داخل آن، نگاهی هم به عوارض آن دارو می اندازیم. از جمله عوارض متداول دارو های مختلف می توانیم به: خواب آلودگی، سرگیجه، تهوع و استفراغ، بی اشتهایی، لاغری و یا افزایش وزن اشاره کنیم. آنچه که امروز مورد نظر ما کارشناسان من و رژیم می باشد، عارضه چاقی و اضافه وزن در دارو های اعصاب است. اگر شما هم داروی اعصاب مصرف می کنید و از چاقی و اضافه وزن آن می هراسید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا بیشتر در این باره بدانیم…

داروهای اعصاب

اضافه وزن شما زیر سر داروهای اعصاب است

گاهی اوقات وقتی می بینید علی رغم رعایت رژیم غذایی و سبک زندگی تان دارید وزن اضافه می کنید، باید به داروهایی که مصرف می کنید، شک کنید. همانطور که گفتیم دارو ها می توانند عوارض مختلفی داشته باشند، اما عوارض مختلف آن ها دلیل نمی شود که ما مصرف دارو را قطع کنیم. به هر حال پزشک ما این گونه تشخیص داده است که برای درمان بیماری ما، این دارو باید مصرف شود.

داروها از آنجایی که ترکیبات شیمیایی دارند، عوارض مختلفی هم همراه شان است. اما در بسیاری از موارد بدن ما در مقابل این عوارض مقاومت می کند. برخی از این علائم بعد از چند روز مصرف دارو ناپدید می شوند اما برخی از آن ها شاید برای مدت زمان بیشتری ادامه پیدا کنند. یکی از این عوارض، چاقی و اضافه وزن است. معمولا این گونه است که داروهای اعصاب و داروهای ضد افسردگی باعث لاغری می شوند. اما در برخی از افراد این شرایط متفاوت است و افراد با مصرف داروهای اعصاب وزن اضافه می کنند و دچار چاقی می شوند.

این به این دلیل است که دارو های اعصاب در این افراد منجر به افزایش اشتهای شان می شود و همین موضوع برای آنها چاقی را به همراه دارد. حتی برخی از افراد بعد از قطع دارو های اعصاب به دلیل اینکه حس و حال روانی خوبی را تجربه می کنند و به آرامش رسیده اند، اشتهای شان بیشتر می شود و در نتیجه چاق می شوند. حتی فارغ از داروهای افسردگی در موارد بسیاری دیده شده است که افراد افسرده و یا افرادی که از دیگر اختلالات روحی و روانی رنج می برند، چاق هستند و از اضافه وزن رنج می برند.

داروهای اعصاب

چه دارویی هایی در میان داروهای اعصاب، منجر به چاقی می شوند

این موضوع برای همه دارو های اعصاب و داروهای ضد افسردگی صدق نمی کند. اما در میان داروهای مختلف باید روی داروهای زیر حساس تر باشید:

      • داروهای ضد روان پریشی
      • داروهای مربوط به اسکیزوفرنی
      • داروهای مربوط به درمان اختلال دو قطبی
      • داروهای ضد میگرن
      • داروهای ضد تشنج
      • داروهای ضد فشار خون
      • و داروهای ضد دیابت

این سری از داروها می توانند در شما مشکل چاقی و اضافه وزن ایجاد کنند. اما این به این معنا نیست که تنها به دلیل اینکه چاق نشوید، باید مصرف داروهای تان را قطع کنید. یادتان باشد این دارو ها برای درمان بیماری فعلی شما تجویز شده اند و مصرف آن ها برای شما ضرروی بوده است که پزشک تان آن ها را تجویز کرده است. اما برای رفع این مشکل باید یک سری نکات را در نظر گیرید. ما در ادامه این نکات را برای شما عنوان می کنیم.

نکاتی برای مصرف داروهای اعصابی که منجر به چاقی در شما شده است

اولین نکته که باز هم لازم می دانیم آن را تکرار کنیم این است که هرگز بدون مشورت با پزشکتان مصرف داروهای اعصاب و ضد افسردگی را قطع نکنید. چرا که با این کار ممکن است آسیب بیشتری به سلامتی تان بزنید. در ضمن لازم به ذکر است که به هیچ عنوان خودتان را با دیگران مقایسه نکنید. هر کسی بدنی متفاوت دارد و واکنش بدن هر فردی نسبت به یک داروی مشابه ممکن است متفاوت باشد.

پس به صرف اینکه فرد دیگری مشابه داروی شما را مصرف می کند اما او چاق نمی شود، نباید انتظار داشته باشید که بدن شما نیز همین تاثیر را از داروی مصرفی دریافت کند. به هر حال عوارض داروها روی هر فردی متفاوت است. شاید او یکی دیگر از عوارض این دارو را تجربه کرده باشد و شما چاقی و اضافه وزنش را.

گاهی اوقات چاقی ناشی از مصرف برخی از داروها به دلیل تجمع مایعات در بدن است. اگر به این دلیل باشد، جای نگرانی نیست. این اضافه وزن موقتی است. به محض اینکه مصرف این دارو را قطع کنید تجمع آب و مایعات در شما فروکش می کند. اما آنچه از اهمیت برخوردار است این می باشد که حتما از یک رژیم کم نمک استفاده کنید.

گاهی اوقات خیلی ساده می توانید درباره عوارض داروی خود با پزشک تان صحبت کنید و در صورت صلاحدید ایشان یک داروی دیگر را جایگزین آن کنید. در کنار این موارد می توانید با استفاده از این داروها ورزش را هم جدی بگیرید و با ورزش کردن و داشتن تحرک بدنی سوخت و ساز خود را بالا ببرید. معمولا چاقی و اضافه وزن به دلیل کاهش سوخت و ساز بدن می باشد که این موارد اگر به دلیل مصرف برخی از داروهای اعصاب باشد، می تواند با ورزش کردن جبران شود.

داروهای اعصاب

چطور داروهای اعصاب را قطع کنیم؟

مراقب باشید که هیچ گاه داروهای اعصاب و ضد افسردگی و یا حتی آرامبخش ها و خواب آور ها را بدون تجویز پزشک مصرف نکنید. از طرف دیگر زمانی که مصرف دارویی را شروع می کنید هم اجازه ندارید بدون نظر پزشک معالج تان به یک باره آن ها را قطع کنید. قطع ناگهانی داروهای اعصاب می تواند تاثیرات بسیار بدی روی بدن و سلامتی شما بگذارد. حتی در مواردی این کار می تواند باعث بستری شما در بیمارستان شود.

خیلی از افراد بر این باور هستند که مصرف داروهای اعصاب و ضد افسردگی باعث می شوند دچار وابستگی و اعتیاد به آن ها شوید. در کل برخی از این دارو ها اگر به صورت مداوم مصرف شوند می توانند باعث این ماجرا شوند و قطع ناگهانی آن ها برای فرد آسیب های زیادی به وجود می آورد به گونه ای که فرد با نخوردن آن ها دچار بی قراری می شود. در این حالت می توانیم بگوییم که فرد به دارو وابستگی پیدا کرده است.

معمولا اگر دارویی را زیر نظر پزشک مصرف کنید و دوز مصرفی تان را دقیقا مطابق با نظر او کم یا زیاد کنید، مشکل وابستگی به داروهای اعصاب پیش نمی آید. اما در صورتی که افراد سر از خود اقدام به مصرف دارویی می کنند، این مشکل برای شان پیش می آید. برخی از بیماری ها هم نیاز به مصرف طولانی مدت این دارو ها دارند، که این شرایط را نباید با اعتیاد و وابستگی به دارو اشتباه گرفت.

آیا داروهای اعصاب تمرکز و هوشیاری را هم تحت تاثیر قرار می دهد؟ نمی توان گفت همه دارو ها روی هوشیاری و تمرکز تاثیر منفی دارند، اما برخی از آن ها منجر به این مشکل می شوند. این تاثیر دارو های اعصاب موقتی است و معمولا در اوایل مصرف دارو خود را نشان می دهد و رفته رفته با مصرف بیشتر دارو این عارضه هم تحلیل می رود. آنچه بیشتر از همه اهمیت دارد این است که به هیچ عنوان داروهای اصاب را خودسرانه مصرف نکنید و سر از خود نیز قطع نکنید.


 

تناسب اندام با من و رژیم

وب سایت من و رژیم به عنوان یکی از معدود وب سایت های تناسب اندام و رژیم های لاغری و چاقی که برنامه غذایی سخت و گران قیمت به کاربران خود نمی دهد، می تواند در کنار مصرف داروهای اعصاب و روان، رژیم های مناسب شما را نیز ارائه کند. در این صورت با مصرف این دارو ها دیگر نیاز نیست نگران چاقی و اضافه وزن باشید. چون همان طور که گفتیم قرص های اعصاب و روان به دلیل آرامشی که به افراد می دهد باعث چاقی در آن ها می شود.

اما جای نگرانی نیست، شما می توانید خیلی ساده با شروع رژیم لاغری و یا حتی رژیم های تثبیت وزن، وزن خود را در طول درمان تان کنترل کنید. معمولا در من و رژیم این گونه است که شما چه برای چاق شدن و چه لاغر شدن نیازی به نخوردن و یا پر خوری ندارید. به هر حال هم برای چاق ها نخوردن دشوار است و هم برای لاغر ها زیاد خوردن. من و رژیم این موضوع را به خوبی درک کرده است و به همین دلیل یک راه متفاوت برای تناسب اندام شما پیش گرفته است.

در رژیم های من و رژیم شما به سادگی با وارد کردن مشخصات تان نظیر قد، وزن، سن و جنسیت BMI یا همان شاخص توده بدنی تان را مشخص می کنید و بر اساس آن وارد وب سایت من و رژیم می شوید. بعد از تشکیل پرونده و ثبت نام و درج وزن فعلی تان، می توانید رژیم متناسب خود را دریافت کنید. در این رژیم ها شما حتی با وجود اضافه وزن می توانید غذاهای خوشمزه ای بخورید و در یک دوره سه ماهه به وزن ایده آل خود برسید. در من و رژیم خبری از شمارش و محاسبه کالری ها نیست و خیلی راحت می توانید از یک برنامه غذایی ساده پیروی کنید و به وزن دلخواه تان برسید.

سمیرا علی جانی

Recent Posts

Dating site to meet singles & find real love!

The opinions expressed are the author’s alone and have not been provided, approved or otherwise… Read More

% روز قبل

Benefits of Online Dating

Online dating has transformed the way people find love and build relationships. In the digital… Read More

% روز قبل

How Do I Create Zip File on My Phone New Data!

That means that it consists of pixels, the same small dots displayed on your monitor… Read More

% روز قبل

لاغری نوجوانان با رژیم غذایی

هریک از مراحل رشد انسان فرایندی شگفت آور و قابل تحسین است و انسان برای… Read More

% روز قبل

علت چاقی چیست و چطور می‌توان آن را درمان کرد؟

چاقی مشکل جدی است که این روزها گریبان گیر افراد زیادی شده است. این مشکل… Read More

% روز قبل

ناهار رژیم لاغری

تغییر سبک زندگی مردم و همین طور رژیم غذایی افراد، باعث شده هر روز در… Read More

% روز قبل