با حذف وعده های غذایی چاق تر می شوید؟

حذف وعده های غذایی

با حذف وعده های غذایی چاق تر می شوید؟ | همه انسان ها برای برخورداری از سلامت بدن و یا لاغر شدن، میزان کالری مصرفی شان را مورد ارزیابی قرار می دهند. کالری ها انرژی لازم بدنتان را برای داشتن عملکردی مناسب فراهم می کنند. شما می توانید با بررسی و شمارش کالری های مصرفی تان هم وزن خود را کاهش دهید و هم متوجه شوید که کالری لازم برای بدن شما تامین شده است. نکته مهمی که وجود دارد این است که اجازه ندهید میزان کالری دریافتی روزانه تان به شدت کم شود؛ چرا که تحقیقات ثابت کرده اند، متابولیسم شما با کمبود بیش از حد کالری کُندتر می شود. شاید شما نیز جزو افرادی باشید که در فکر کاهش وزن هستند و می خواهید با کاهش دادن میزان کالری مصرفی تان به لاغری برسید.

اما باید بگوییم که کم کردن کالری مصرفی هم نتایج نامطلوبی را برای شما به همراه خواهد داشت و هم اینکه متابولیسم بدن شما را مختل خواهد کرد. بنابراین زمانی که کالری ناچیزی را به بدن خود می رسانید، مواد مغذی مورد نیاز بدنتان تامین نمی شود و بدن یک پاسخ طبیعی در قبال این شرایط می دهد و آن چیزی نیست جز کند کردن متابولیسم (سوخت و ساز بدن). در حقیقت بدن شما متوجه کمبود کالری می شود و سعی می کند انرژی را برای طولانی مدت در خود ذخیره کند.

در شرایطی که سوخت و ساز بدن کند می شود تا انرژی های باقیمانده ذخیره شوند، چربی سوزی اتفاق نمی افتد و شما شاهد افزایش وزنتان خواهید بود. حتی ممکن است تعجب کنید، چرا که با خوردن کمتر چاق تر می شوید و این یک کابوس آزار دهنده است. اگر می خواهید بیشتر از این شرایط آگاه شوید و بیشتر درباره عملکرد بدن در رابطه با کالری های دریافتی و خروجی بدانید، ادامه این مطلب از وبسایت من و رژیم را از دست ندهید.

 

با حذف وعده های غذایی چاق تر می شوید؟

BMR چگونه در نیازهای شما به کالری تاثیرگذار است؟

متابولیسم پایه بدن که توان اولیه شما برای عملکرد طبیعی را فراهم می کند (BMR) نام دارد. شما برای اینکه زنده بمانید، نیاز دارید که کالری مورد نیاز بدنتان را در سطح پایه تامین کنید. شما برای سوخت و ساز بدن خود باید حداقل کالری را به آن برسانید. عدد میزان کالری دریافتی تان باید نیاز اندام های گوناگون بدن تان را برای انجام فعالیت محیا کند. زمانی که خواب هستید را تصور کنید، شما در این شرایط نیز انرژی مصرف می کنید،

نفس می کشید و خون با پمپاژ شدن در بدنتان گردش می کند. بنابراین میزان کالری ها در تمامی عملکرد های بدن تاثیر گذارند. هر چه که توده عضلانی شما افزایش یابد BMR نیز بیشتر می شود. عضلات بدن شما نیازمند انرژی هستند تا بتوانند کارایی داشته باشند. هر چه بدن شما عضلانی تر باشد، انرژی بیشتری می طلبد. شاید باور نکنید اما داشتن یک رژیم لاغری مناسب که توده بدنی، شرایط عضلانی، سن، جنسیت و … شما را در نظر بگیرد، می تواند شما را در مسیر صحیح کاهش وزن و تناسب اندام قرار دهد. بنابر آنچه که گفتیم، حال به خوبی می دانید که نیاز افراد به مصرف کالری متفاوت است و نمی توان یک میزان ثابت را برای همه در نظر گرفت.

برخی از افراد سعی می کنند که تغذیه سالمی داشته باشند و دائما در حال انجام تمرینات ورزشی هستند، اما نمی توانند به نتیجه دلخواهشان در تناسب اندام برسند. دلیل این امر تنها یک چیز است، اینکه رژیم لاغری درستی را در پیش نگرفته اند و میزان کالری مصرفی شان به شکل استاندارد نمی باشد. شما باید یک برنامه غذایی اصولی داشته باشید. بعد از آن نیز می توانید از یک رژیم تثبیت وزن استفاده کنید تا وزنی که با تلاش بدست آورده اید را حفظ کنید. درست است که سبک زندگی از گذشته تا به امروز تغییرات بسیاری کرده است، ولی میزان کالری ها باید همچنان متناسب با نیاز شما مصرف شود تا سلامت شما تضمین گردد.


 

 

 

گرسنگی بیش از حد در روند لاغری و تناسب اندام نتیجه عکس دارد

بسیاری از افراد با بیش از حد گرسنه ماندن سعی دارند که وزن شان را کاهش دهند. اما همانطور که گفتیم بدن در این شرایط بحران را احساس می کند و انرژی، چربی و قوای بدن را ذخیره کرده و مصرف آن را به پایین ترین حد می رساند. یعنی سوخت و ساز چندانی انجام نمی دهد و با انباشت چربی ها و ذخیره سازی شان، سعی می کند که شما را سر پا نگه دارد. اما این ذخیره سازی، چاقی را برایتان به ارمغان می آورد و آنچه که مد نظر داشته اید، عایدتان نمی شود.

توجه داشته باشید که گاهی خوردن میان وعده ها یا خوارکی های جزئی در طول روز، از پرخوری هایی که در طول روز رخ می دهند جلوگیری می کنند. بنابراین سعی کنید که حتما در اوقات مختلفی از روز، میان وعده ها را بگنجانید و از مصرف آن ها غافل نشوید. نتایج مطالعات و تحقیقات حاکی از آن است که هر 3 ساعت که غذا نخورید یا وعده غذایی را به کلی حذف نمایید، متابولیسم بدن روند کند شدن را در پیش می گیرد و با حفظ انرژی برای شرایط گرسنگی آماده می شود. در این وضعیت کاهش وزن متوقف گردیده و افراد دچار چاقی و افزایش وزن در جهت عکس انتظارشان می شوند.

کم خوردن غذا با افزایش وزن رابطه مستقیم دارد

درست است که ارکان اصلی کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام، رعایت یک رژیم غذایی سالم و در کنارش، انجام ورزش روزانه است، اما برای اینکه روال یکپارچه ای در کاهش وزن داشته باشید و دچار توقف در کاهش وزن یا به عبارتی استُپ وزنی نشوید، باید در مصرف کالری ها دقت لازم را به خرج دهید. ممکن است در روزهای آغازین یک رژیم غذایی، شور و اشتیاق ویژه ای برای لاغری و کاهش وزن داشته باشید، اما رفته رفته خسته شده و از ادامه رژیم منصرف شوید. رژیم لاغری و کم خوردن، نوعی محرومیت غذایی را برای شما به وجود می آورد. اسنان ها ذاتا از محرومیت احساس خوبی ندارند و بنابراین رژیم شان را می شکنند یا مدت زمان اندکی را از آن پیروز می کنند.

زمانی که خودتان را از خوردن برخی خوراکی ها محروم می کنید، دچار ولع می شوید و گاهی حتی ممکن است با خودتان بگویید یکبار که هزار بار نمی شود و یا در مهمانی ها با آزادی هر چقدر که می خواهید کالری وارد بدن خود کنید. پس می بینید که محروم ماندن بیش از حد نتیجه معکوس داشته و کم خوردن رابطه مستقیمی با افزایش وزن دارد. البته میزان متابولیسم کاملا به تغذیه شما وابسته است و در برخی افراد بیشتر و در برخی ها کمتر است. اگر شما جزو کسانی هستید که متابولیسم ضعیف و کالری سوزی کمی دارید، کاهش وزن برای شما به مراتب سخت تر از سایرین خواهد بود. سعی کنید با تبعیت از یک رژیم لاغری مطلوب ، تناسب اندام را به صورت استاندارد برای خود به ارمغان بیاورید.

 

با حذف وعده های غذایی چاق تر می شوید؟

یکی از بزرگترین دلایلی چاقی نخوردن غذای کافی است

وظیفه شما این است که به طور روزانه انرژی مورد نیاز بدنتان را از طریق خوردن و مصرف کالری های به اندازه، فراهم کنید. اگر شما این نیاز را برآورده نکنید، بدن سعی می کند تا نیازش را از طریق دیگری برطرف نماید. بدن حالت قحطی زدگی را برای خود متصور می شود و به ذخیره چربی های بدن می پردازد و دیگر آن ها را نمی سوزاند تا بتواند روال عادی جسمانی و فعالیت ها را برایتان تامین کند. اما ذخیره و انباشت چربی ها تنها چاقی را به وجود آورده و شکستن این چربی های ذخیره شده کار دشواریست.

شما با ایجاد محرومیت های متعدد غذایی، اساسا متابولیسم بدن خود را تخریب کرده و روند لاغری تان را به تعویق می اندازید. برای رسیدن به هدف خود یعنی تناسب اندام، باید اعتدال را رعایت کنید و از افراط و تفریط بپرهیزید. رفتارهای افراطی تنها شما را از هدفتان دور می کنند و مشکلاتی را برایتان ایجاد می کنند. مشکل اینجاست که افراد غالبا رژیم لاغری صحیحی را استفاده نمی کنند و یا از رژیم چاقی، لاغری و … دیگران برای خود استفاده می کنند. در حالی که رژیم غذایی باید انحصاری و متعلق به هر شخص به طور جداگانه باشد.

با حذف وعده های غذایی چاق تر می شوید؟

 

کاهش وزن به شکل اصولی با من و رژیم

اگر فردی هستید که لاغری و تناسب اندام هدف شماست، مطمئنا تا به امروز تلاش های بسیاری برای دستیابی به این هدف انجام داده اید و رژیم های گوناگونی را امتحان کرده اید. اما شاید آنطور که باید و شاید نتوانسته اید ثمره تلاشتان را ببینید و یا در این راه شکست خورده باشید. جای هیچ گونه نگرانی و ناامیدی نیست، چرا که وبسایت من و رژیم با ارائه انواع رژیم های غذایی در خدمت شماست.

وبسایت من و رژیم یه محیط استاندارد است که برنامه تغذیه استانداردی را به شکل رژیم های هوشمند برای افراد ارائه می کند. کافیست که افراد به این وبسایت مراجعه کنند و برنامه غذایی ویژه ای را متانسب با هدفشان از جمله چاقی، لاغری، تثبیت وزن و یا زیبایی انتخاب کنند. رژیم های ارائه شده از سوی این سایت با تمامی رژیم هایی که تا به امروز امتحان کرده اید متفاوت هستند. بر اساس مطالعات و تحقیقات فراوان به وجود آمده اند و هیچ گونه عوارض یا خطری برای سلامت افراد ندارند.
امیر احمدی

Recent Posts

Dating site to meet singles & find real love!

The opinions expressed are the author’s alone and have not been provided, approved or otherwise… Read More

% روز قبل

Benefits of Online Dating

Online dating has transformed the way people find love and build relationships. In the digital… Read More

% روز قبل

How Do I Create Zip File on My Phone New Data!

That means that it consists of pixels, the same small dots displayed on your monitor… Read More

% روز قبل

لاغری نوجوانان با رژیم غذایی

هریک از مراحل رشد انسان فرایندی شگفت آور و قابل تحسین است و انسان برای… Read More

% روز قبل

علت چاقی چیست و چطور می‌توان آن را درمان کرد؟

چاقی مشکل جدی است که این روزها گریبان گیر افراد زیادی شده است. این مشکل… Read More

% روز قبل

ناهار رژیم لاغری

تغییر سبک زندگی مردم و همین طور رژیم غذایی افراد، باعث شده هر روز در… Read More

% روز قبل