درمان چاقی به صورت گروهی یا انفرادی؟

هیچ یک از شما دوست ندارید به وزن ایده آل تان حتی گرمی اضافه شود. طبیعتا هیچ کس به دنبال چاقی مفرط نیست. همین علاقه فطری انسان به زیبایی و تناسب اندام، باعث می شود که برای رسیدن به اندام زیبا و متناسب، دست به روش های مختلفی بزند که امروزه بسیار هم متنوع شده اند، از درمان های انفرادی گرفته تا گروهی. البته در نظر داشته باشید که اگر در مسیر کاهش وزن هستید و می خواهید هرچه زودتر لاغر شوید، مراقب باشید که به هر قیمتی خودتان را لاغر نکنید. گاهی ممکن است به اشتباه و کاملا خودسرانه تصمیم بگیرید که غذای خود را کم کنید یا برخی از مواد غذایی را از سفره تان حذف کنید. بزرگترین و بدترین اشتباهی که می توانید انجام دهید؛ حذف مواد غذایی بدون بررسی و تحقیق است. اما ما به شما راهی بهتر را پیشنهاد می کنیم.

مطلب پیش رو راهکار جدیدی را برای خوش اندام شدن به شما پیشنهاد می دهد که علاوه بر ایجاد تنوع و سرگرمی، به درمان سریع چاقی کمک می کند. در ادامه شما از درمان چاقی به صورت گروهی، لاغری گروهی در تلگرام و همچنین عوامل بروز چاقی مطلع شده و در نهایت با برنامه های رژیمی استاندارد توسط سایت من و رژیم بیشتر آشنا خواهید شد. پس چنانچه اضافه وزن دارید و به یک روش هیجانی برای کاهش وزن فکر می کنید با ما همراه باشید…

 

 

لاغری گروهی یا فردی؟

این روزها تب و تاب خوش هیکل شدن به خصوص در میان جوانان بسیار داغ شده است. چند سالی است که درمان چاقی به صورت انفرادی باب است و بسیاری از افراد ترجیح می دهند برنامه لاغری و فردی خوشان را دنبال کنند، اما بد نیست بدانید که در طول سال های گذشته در کنار درمان های انفرادی روش دیگری نیز وجود داشته که با نام “درمان گروهی” یا ” گروه درمانی” معروف شده است. با توجه به بررسی های انجام شده، درمان لاغری گروهی هم می تواند یکی از روش های درمانی مفید برای چاقی باشد. در این روش درمانی، افراد می بایست در جلسات گروهی شرکت کنند. آن ها در این جلسات تعاملی، سعی می کنند تا رفتارهای غلط شان را اصلاح کنند؛ رفتارهایی که معمولا در تمام افراد چاق دیده می شود و به دلیل همین عادت ها ی غلط است که دچار اضافه وزن شده اند! امروزه خوشبحتانه، شبکه های اجتماعی، روش درمان گروهی را برای افراد چاق راحتتر کرده است. شما می توانید یک کانال رژیم لاغری گروهی در تلگرام راه بیاندازید و علاوه بر سرگرمی و توصیه های درمانی برای لاغری، تجربیات خود را نیز با یکدیگر به اشتراک بگذارید.

 

چرا درمان چاقی به صورت گروهی بهتر است؟

زمانی که افراد دارای اضافه وزن، در جمع کسانی قرار می گیرند که همگی به همان مشکل یعنی چاقی دچار هستند، کم کم با مشكلات اساسی و مشترک كه همه آن ها را برای درمان چاقی به گروه درمانی كشيده است، مواجه می شوند. این دسته از افراد تحت راهنمایی های درمانگر، جايگزين ها و راهكارهای مناسبی را برای برطرف نمودن مشكلات خود پيدا می كنند. اگر در کانال رژیم لاغری تلگرامی عضو باشید، ادمین گروه شما را راهنمایی می کند و پست های مفیدی را برایتان به اشتراک می گذارد. شاید هم در آن گروه، یکی از اعضا روشی را انجام داده و تجربه کرده باشد که بتواند به سایرین کمک کند.

این نوع از روش درمان چاقی به شما این فرصت را می دهد تا با دیگران هم ارتباط برقرار کنید. بدون شک این ارتباط ها به شما کمک کند تا با مشکلات مختلفی که دیگران با آن دست و پنجه نرم کرده اند آشنا شوید. ممکن است خودتان هنوز هم با این مشکل درگیر هستید و نتوانستید آن را رفع کنید، بنابراین فردی كه از عهده مشكل بر آمده است می تواند به شما كمک و راهنمايی نمايد. به طور کلی در روش لاغری گروهی، علاوه بر احساس راحتی و صميميت بين افراد، مشکل نیز سریع تر حل می شود. متخصص گروه درمانی چاقی، به افراد فرصت می دهد احساساتی كه اغلب بيان كردن آن ها در خارج از جلسه برای افراد مشكل است را بازگو كنند.

آن ها نیز کم کم حمایت ها و کمک هایی را که نیاز دارند، بیان می کنند. همچنین تشويق می شوند كه با سایر افراد به رقابت درون گروهی بپردازند كه انگيزه آنان را برای كاهش وزن بيشتر می کند. اما یک چیز را یادتان باشد، در این نوع روش درمانی، باز هم شما به یک برنامه غذایی سالم نیاز دارید تا وزن تان را کاهش دهید. شاید برای تان جالب باشد که در این گروه ها پیروی از اصول یک رژیم لاغری بسیار راحت تر است چرا که معمولا همه افراد در کنار یکدیگر سعی می کنند تا براساس رژیم غذایی خود پیش بروند و از آن جایی هم که ما انسان ها معمولا تحت تاثیر رفتار سایرین هستیم، با دیدن این مورد بیشتر ترغیب می شویم که رژیم مان را رعایت کنیم.

اگر بتوانید لاغری گروهی را در شبکه های اجتماعی و تلگرام دنبال کنید، پیشرفت تان عالی خواهد بود چون هر زمان که بخواهید با گروه و درمانگرتان در ارتباط هستید.

 

در مسیر لاغری پای تان را کج نگذارید!

هیچ کدام از شما نمی توانید لذت غذا خوردن را نادیده بگیرید، اما وقتی به چاقی بعد از این لذت فکر می کنید، گاهی انگار لقمه در گلویتان می ماند و جرئت قورت دادنش را ندارید. بنابراین قطعا همه شما به دنبال یک رژیم خوب و راحت هستید تا با خیال آسوده از غذا خوردن لذت ببرید. در سال های اخیر استفاده از رژیم های غذایی در میان افراد زیادی خصوصا جوانان بسیار باب شده است. اما نکته ی حائز اهمیت، توجه به بازار سیاهی است که در این راستا ایجاد شده است و بسیاری از مراکز غیر قانونی با رژیم های غذایی غیر اصولی، سلامت افراد را به بازیچه می گیرند.

رویای داشتن اندام متناسب و به دنبال آن رژیم های نامناسب و حذف موادی که بدن به آن ها احتیاج دارد، عواقب خطرناکی دارد. تا به حال برای تان پیش آمده که بدون مراجعه به متخصص تغذیه و دریافت برنامه غذایی، دست به پیروی از رژیم های نامعتبر و نادرست بزنید؟ و یا رژیمی را انتخاب کند که خیلی سریع جواب دهد و لاغرتان کند؟ احتمالا پس از اجرای این رژیم ها نه تنها هیچ تغییری در وزن یا اندام تان ایجاد نشده بلکه دردها و ناراحتی های جسمی را هم تجربه کرده اید. این دقیقا همان عواقب خطرناکی است که اشاره کردیم.

 

 

در هرحال تفاوتی ندارد که شما برای تناسب اندام، قصد درمان چاقی به شیوه انفرادی را دارید یا گروهی، باید به این نکته دقت داشته باشید که حتما از یک رژیم غذایی سالم و مناسب پیروی کنید. برای دریافت این رژیم هم ما راهی آسان پیش پای تان می گذاریم؛ مراجعه به وب سایت من و رژیم و دریافت رژیم لاغری آنلاین.

 

 

اصلا چرا چاق می شویم؟

معمولا به دلایل زیر دچار چاقی و اضافه وزن می شویم:

ژنتیک

یکی از عواملی که می تواند شما را به یک فرد چاق تبدیل کند، ژنتیک است. فرزندان والدین چاق بسیار بیشتر از فرزندان والدین لاغر در معرض چاقی قرار دارند. البته نمی توان گفت که چاقی کاملا از پیش تعیین شده است چرا که ژن ‌ها آنطور که شما فکر می ‌کنید، غیر قابل تغییر نیستند. سیگنال‌ هایی که توسط شخص فرستاده‌ می ‌شوند، می ‌توانند تأثیر زیادی بر تحت تأثیر قرار گرفتن نوع ژن داشته باشند. این بدین معناست که کدام ژن تحت تأثیر قرار گیرد و کدام ژن نه. حتما تاکنون متوجه شدید که جامعه ‌هایی که هنوز صنعتی نشده ‌اند در صورت اجرای رژیم غذایی غربی خیلی سریع چاق می ‌شوند. دلیل آن تغییر نکردن ژن آن هاست درحالیکه محیط و سیگنال ‌هایی که به ژن ‌های خود می ‌فرستند تغییر کرده است.

 

 

غذاهای آماده

این روزها بسیاری از افراد به دلیل مشغله هایی که دارند به جای مصرف غذاهای سالم به خوردن هله هوله ها و غذاهای فرآوری شده و آماده روی می آورند و نمی دانند که با این کار خود را در دام چاقی و اضافه وزن می اندازند. این مواد غذایی موجود در بازار، فقر ترکیبات مغذی دارند اما طوری درست شده ‌اند که ارزان و بسیار لذیذ باشند، هیچ کسی از خوردن آن ‌ها خسته و سیر نشود و بدتر ازهمه توسط نگهدارنده ها مدت زیادی دوام بیاورند. حتی تعداد زیادی از غذاهای فرآوری شده اصلاً شبیه غذا هم نیستند! این غذاها محصولات مهندسی شده هستند که هزینه زیادی صرف مزه ‌های متنوع و لذیذ آن‌ ها شده تا به طرز بی رحمانه ای صرفا جهت فروش و درآمدزایی بیشتر به زندگی مردم وارد شوند.

 

اعتیاد به غذا

مصرف مواد غذایی فرآوری شده موجب می شود که مراکز دریافتی مختلفی در مغز تحت تأثیر آن ها قرارگیرند. شما از محتویات اصلی این غذاها اطلاع دقیقی ندارید. این غذاها سبب می شوند که بسیاری از افراد حساس، به بیماری های مختلف مبتلا شوند. تازه این تمام ماجرا نیست و افراد کنترل خود را حین خوردن این غذاها از دست می‌دهند و این یعنی اعتیاد! اعتیاد به یک چیز، باعث کاهش قدرت انتخاب در فرد شده و مواد شیمیایی در مغز شما را وادار به مصرف آن ماده می‌کنند.

 

انسولین

انسولین یک هورمون بسیار مهم است که وظیفه دارد تا ذخایر انرژی را تنظیم کند. یکی دیگر از مسئولیت های انسولین، دستور به سلول ‌های چربی برای ذخیره چربی است. رژیم غذایی که شامل مواد فرآوری شده و آماده باشد باعث می شود که شخص نسبت به انسولین مقاوم شود. این مساله باعث بالا رفتن سطح انسولین در تمام بدن و ذخیره انتخابی انرژی در سلول ‌های چربی شده به جای اینکه مصرف شوند. بهترین راه برای کاهش سطح انسولین کم کردن مصرف کربوهیدرات است که اتوماتیک وار باعث کاهش ورود کالری به بدن و کاهش وزن بدون زحمت می ‌شود.

 

چه رژیم فردی و چه گروهی، من و رژیم همیشه همراه شماست

مسلما به گوش تان خورده که بعضی از افرادی که تمایل به خوش اندام شدن یا بهتر بگوییم لاغر شدن دارند، فکر می کنند مدام باید گرسنگی بکشند. حتی بالعکس، اشخاصی که رویای چاق شدن را در سر دارند، این طور می پندارند که برای دستیابی به آن باید تا جایی که می توانند بخورند. اما این روش ها هیچ نتیجه ای جز آسیب های خطرناک و جدی نداشته و ندارند! مثل چین و چروک پوست یا ریزش مو و یا مشکلات گوارشی. اما بهتر است این را بدانید که استفاده از یک رژیم غذایی اصولی هیچ گاه برای شما مشکلی به وجود نخواهد آورد. ما این جاییم تا به شما کمک کنیم که با استفاده از رژیم غذایی اصولی و با خیال راحت چاق و یا لاغر شوید، بدون این که پوست شما در معرض افتادگی قرار گیرد.

اولین کاری که برای کاهش وزن و از دست دادن چربی های اضافه باید انجام دهید، تغییر در سبک زندگی و عادت های غذایی تان است. این به معنی کمتر و متعادل خوردن است، حتی زمانی که غذایی سالم می خورید، در خوردن زیاده روی نکنید. رژیم های غذایی غیراصولی که با شعار کاهش وزن سریع، در فضای مجازی دست به دست می شوند، نمی توانند برای مدت طولانی جواب دهند چرا که ممکن است به محض تغییر در شیوه زندگی، برگشت پذیر بوده و ماندگار نباشند. مثلا زمانی که شما از پیروی از این نوع رژیم ها دست می کشید، به احتمال زیاد دوباره به عادات قدیمی و وزن اولیه باز می گردید و حتی کمی هم چاق تر می شوید. در عوض، انتخاب رژیم غذایی سالم به همراه فعالیت بدنی، تغییراتی هستند که شما می توانید آن ها را جزو بخشی از زندگی روزمره تان کنید.

پس بدون لحظه ای درنگ وارد وب سایت من و رژیم شوید و ثبت نام کنید. اطلاعات دقیق خود را وارد کرده و به دنبال آن رژیم های غذایی مناسب خود را دریافت کنید یا نسبت به تغییر وزن تان اقدام نمایید. نکته ی بسیار مهم در مورد من و رژیم این است که این وب سایت به شما کمک می کند که وزن خود را ثابت نگه دارید و دائما وزن تان دچار نوسان نشود و به دنبال آن همیشه در سلامت جسمی و روحی باشید. شما هم امتحان کنید و بدون هیچ گونه نگرانی با متخصصین تغذیه ما در ارتباط باشید و با اصولی ترین روش ممکن رژیم بگیرید.

امیر احمدی

Recent Posts

Dating site to meet singles & find real love!

The opinions expressed are the author’s alone and have not been provided, approved or otherwise… Read More

% روز قبل

Benefits of Online Dating

Online dating has transformed the way people find love and build relationships. In the digital… Read More

% روز قبل

How Do I Create Zip File on My Phone New Data!

That means that it consists of pixels, the same small dots displayed on your monitor… Read More

% روز قبل

لاغری نوجوانان با رژیم غذایی

هریک از مراحل رشد انسان فرایندی شگفت آور و قابل تحسین است و انسان برای… Read More

% روز قبل

علت چاقی چیست و چطور می‌توان آن را درمان کرد؟

چاقی مشکل جدی است که این روزها گریبان گیر افراد زیادی شده است. این مشکل… Read More

% روز قبل

ناهار رژیم لاغری

تغییر سبک زندگی مردم و همین طور رژیم غذایی افراد، باعث شده هر روز در… Read More

% روز قبل