راهی متفاوت برای رسیدن به تناسب اندام

راهی متفاوت برای رسیدن به تناسب اندام

راهی متفاوت برای رسیدن به تناسب اندام | “می خواهم به تناسب اندام برسم.” حتما این جمله زیاد به گوش تان خورده، اما یعنی چه؟ منظور از تناسب اندام چیست؟ آیا تا به حال به این موضوع فکر کردید که آیا فقط افرادی که اضافه وزن دارند از تناسب اندام حرف می زنند؟ مسلما خیر. برخی افراد به اشتباه این طور فکر می کنند که وقتی صحبت از تناسب اندام و داشتن هیکلی خوش فرم و زیبا می شود، منظور این است که باید لاغر شد و وزن را کاهش داد. اما همیشه این طور نیست. ممکن است گاهی افرادی که بسیار لاغر هستند نیز به دنبال افزایش وزن و تناسب اندام باشند.

کارشناسان من و رژیم قصد دارند در ادامه این مطلب از تناسب اندام برای شما بگویند، از این که معنای این واژه چیست و چه مزایایی دارد و از تمام این ها مهم تر به شما می گویند که چطور تنها در 15 یا 20 دقیقه و یا حتی کم تر، رژیم غذایی را دریافت کنید که با پیروی از آن نه تنها به تناسب اندام برسید بلکه سلامتی تان را هم حفظ کنید. پس تا پایان این مطلب همراه باشید.

منظور از تناسب اندام چیست؟

تناسب اندام؛ این واژه را بارها شنیده اید. در ذهن تان این طور تصور می کنید که تناسب اندام فقط به معنای داشتن هیکلی خوش فرم و کمری باریک است، اما این طور نیست!!! تناسب اندام علاوه بر داشتن اندام زیبا و خوش فرم، مواردی مانند عملکرد قلب، شش ها و ماهیچه های بدن را نیز شامل می شود و به طور ویژه ظرفیت قلبی و ریوی، نیروی عضلانی، استقامت عضلانی و انعطاف را هم علاوه بر سایر گزینه ها، مورد توجه قرار می دهد.

با این تعریف، هیچ یک از تناسب اندام بدش نمی آید، بلکه همه به دنبال آن هستند. شما هم قطعا دوست دارید همان طور که حتی گرمی به وزن تان اضافه نمی شود، ریه، قلب یا شش های سالم و قوی داشته باشید. اما در اکثر اوقات دچار یک اشتباه بزرگ می شوید و برای رسیدن به اندام زیبا و متناسب و سلامت جسمانی، به رژیم های غیراصولی روی می آورید، و یا حتی بدتر از این، بدون برنامه و کاملا خودسرانه تصمیم می گیرید که غذای خود را کم کنید یا برخی از مواد غذایی را از سفره تان حذف کنید. بزرگ ترین و بدترین اشتباهی که می توانید انجام دهید؛ حذف مواد غذایی بدون بررسی و تحقیق.

رویای داشتن اندام متناسب و به دنبال آن اجرای رژیم های نامناسب و حذف موادی که بدن به آن ها احتیاج دارد، عواقب خطرناکی دارد. تا به حال برای تان پیش آمده که بدون مراجعه به متخصص تغذیه و دریافت برنامه غذایی، دست به پیروی از رژیم های نامعتبر و نادرست بزنید؟ احتمالا پس از اجرای این رژیم ها نه تنها هیچ تغییری در وزن یا اندام تان ایجاد نشده بلکه دردها و ناراحتی های جسمی را احساس کردید. این دقیقا همان عواقب خطرناکی است که اشاره کردیم. پس چطور وزن کم کنید و سلامت جسمی تان را حفظ کنید؟ اصلا سخت نیست.

رسیدن به تناسب اندام

من و رژیم تنها راه مطمئن برای داشتن تناسب اندام

تحمل گرسنگی، حذف برخی وعده های مهم غذایی و یا برعکس این ها برای افراد لاغر، دستوراتی هستند که برخی از رژیم های غذایی به اشخاص می دهند. آیا فکر می کنید با حذف یک وعده غذایی مثل صبحانه به وزن ایده آل و اندامی که می خواهید می رسید؟ آیا فکر می کنید حذف کامل برنج و مواد غذایی دارای نشاسته و یا حتی خوردن بی رویه آن ها برای افزایش وزن و رهایی از لاغری مفرط، کار درستی است؟ در جواب این دو سوال باید بگوییم، اگر این طور فکر می کنید، کاملا در اشتباه هستید. شاید فکر کنید، اصولی ترین رژیم لاغری یا چاقی و مناسب ترین، همان هایی که نتیجه ای عالی و شما را به تناسب اندام می رسانند، برپایه ی نخوردن یا خوردن بی رویه تهیه می شوند، در صورتی که این طور نیست.

به طور کلی رژیم غذایی سالم به کارها و عادات سالم برای زندگی گفته می شود که شامل، خوردن میوه و سبزیجات، سروقت غذا و آرام غذا خوردن، عدم استعمال دخانیات و نخوردن الکل و مواردی از این قبیل می شود. فراموش نکنید به عنوان فردی که به دنبال داشتن وزنی ایده آل و اندامی خوش فرم و زیبا هستید فقط این طور می توانید وزن خود را کاهش یا افزایش دهید. اگر هم نمی دانید به کدام متخصص تغذیه یا سایت رژیم های آنلاین اعتماد کنید، ما به شما ورود و ثبت نام در من و رژیم را پیشنهاد می کنیم!

بنابراین همیشه به خاطر داشته باشید که برای افزایش یا کاهش وزن و ثبات آن و داشتن تناسب اندام، تغییر در خورد و خوراک به تنهایی کافی نیست. شما می بایست عادات غذایی و حتی عادات زندگی خود را تغییر دهید! این جمله را می توان اولین شعار یا توصیه کارشناسان وب سایت من و رژیم اعلام کرد.

اگر چاق بودن آزارتان می دهد و نمی توانید اضافه وزن تان را تحمل کنید و یا از لاغری بیش از اندازه خود رنج می برید و رویای اندامی زیبا را در سر دارید، پس دست به کار شوید. عادات قدیمی تغذیه ای و زندگی تان را تغییر دهید. اما این را بدانید منظور از این تغییر، کمتر و متعادل خوردن، حتی زمانی که غذایی سالم می خورید است. رژیم های غذایی شدید که با شعار کاهش وزن سریع، در اغلب سایت های نامعتبر و در میان مردم دست به دست می شوند، نمی توانند برای مدت طولانی نتیجه ای داشته باشند چرا که این نوع تغییر در شیوه زندگی، حفظ نمی شود و ثابت نیست و هنگامی که شما رژیم را متوقف می کنید به احتمال زیاد دوباره به عادات قدیمی و وزن اولیه بازمی گردید و حتی کمی هم چاق تر یا لاغرتر می شوید!

وب سایت رژیم آنلاین من و رژیم در 24 ساعت شبانه روز، هر زمان که بخواهید در دسترس شماست که به کمک آن رژیم لاغری دریافت کنید که نه تنها شما را از خوردن باز نمی دارد بلکه با پیروی از آن می توانید سبک زندگی تان را تغییر دهید و علاوه بر این که به وزن ایده آل تان برسید و خوش هیکل شوید، سالم بمانید. در حقیقت من و رژیم این انگیزه را در شما ایجاد می کند که این تغییرات لازم را برای همیشه بخشی از زندگی روزمره تان قرار دهید.

نوشیدن مداوم آب را برای داشتن اندام متناسب فراموش نکنید

بسیاری از افراد که درحال حاضر از چاقی رنج می برند و به فکر کاهش وزن شان هستند، نوشیدن آب در طول روز را فراموش می کنند. درصورتی که در یک رژیم غذایی اصولی، به نوشیدن آب در یک شبانه روز بسیار تاکید شده. حتی می توان نوشیدن آب زیاد و مداوم را یکی از روش های رسیدن به تناسب اندام دانست. در طول یک رژیم لاغری هرچه قدر تعداد دفعاتی که آب می نوشید بیشتر باشد، مسلما احساس سیری بیشتری می کنید، که باعث می شود تا وعده های غذایی شما و میزان آن ها کم شود. به همین دلیل هم با کاهش وزن مواجه می شوید.

پس باید در طول یک روز حتما 8 تا 10 لیوان آب بنوشید. چون در بیشتر مواقع، بدن تشنگی را با گرسنگی اشتباه گرفته و شما مجبور می شوید، غذا میل کنید. اما در این زمینه به خودتان فشار نیاورید، اگر نمی توانید هم نیازی نیست حتما 10 لیوان آب بنوشید! همین که شما در طول یک روز احساس تشنگی نداشته باشید، کمتر هم احساس گرسنگی خواهید کرد. برخی از افراد به دلایل مختلفی دچار اضافه وزن می شوند و پس از آن به دنبال راهکاری جهت کاهش وزن می روند. به خاطر داشته باشید، که در حین بی حوصلگی، کمبود انرژی، خستگی و .. به سراغ غذا نروید. چرا که این عمل وزن شما را افزایش می دهد.

براساس تحقیقات و پژوهش های دانشمندان، مصرف دو لیوان آب، قبل از هر وعده غذایی، منجر می شود در کوتاه مدت با کاهش وزن بسیار مناسبی رو به رو شوید. پس اگر رویای رسیدن به تناسب اندام را در سر می پرورانید، بهتر است از همان صبح که از خواب بیدار شدید، نوشیدن آب را شروع کنید. این عادت را در خود ایجاد کنید که همیشه هنگام خروج از منزل نیز یک بطری آب همراه تان باشد.

مزایای داشتن تناسب اندام

شاید با خودتان بگویید که “واقعا تناسب اندام چه مزایایی دارد؟” یا “هنگامی که به تناسب اندام می رسم باید منتظر چه مزایای دیگری باشم؟” در پاسخ به این سوال باید گفت که تناسب اندام یعنی داشتن اندام ایده آل و متناسب که می ‌تواند دو جنبه جسمی و روانی برای فرد داشته باشد. از جنبه ای روانی می توان به شاداب بودن و حس اعتماد به نفس و مواردی از این قبیل اشاره کرد و از جنبه های جسمی هم به نرمال بودن تمام فاکتورهای سلامتی اشاره کرد.

رسیدن به تناسب اندام

برای مثال شما تا وقتی چربی خون نرمال، فشارخون نرمال و یا قند خون نرمال نداشته باشید مدام باید نگران از دست دادن و یا افزایش وزن خود باشید و این‌ عاملی می شود که تناسب ‌اندام خود را از دست بدهید. کارشناسان من و رژیم در ادامه قصد دارند که به برخی از عواملی که برای داشتن تناسب اندام باید رعایت و اجرا کرد، اشاره کنند؛ مواردی که در تمام رژیم های غذایی من و رژیم نیز رعایت و اجرا می شود:

  • روزتان را با صبحانه آغاز کنید

خوردن اولین وعده غذایی در روز یعنی صبحانه بسیار مهم است و در تمام رزیم های غذایی نیز به خوردن آن تاکید می شود. براساس تحقیقات و مطلاعات پزشکان و دانشمندان، خوردن صبحانه به‌ طور منظم با خطر کمتری از چاقی، دیابت و بیماری ‌های قلبی مرتبط است. شما با خوردن صبحانه در شروع یک روز می توانید به تقویت قند خون تان برای تامین انرژی در ماهیچه‌ ها و مغز تان کمک کنید.

این وعده غذایی به قدری مهم است که نخوردن آن می ‌تواند در هنگام کار کردن در شما احساس کسلی یا بی‌ حالی ایجاد کند. البته همیشه انتخاب نوع مناسب صبحانه بسیار مهم است. افراد زیادی برای شروع روز خود به کربوهیدرات‌ های ساده اعتماد می ‌کنند. یک شیرینی ساده یا نان سفید شما را برای مدت طولانی سیر نگه نمی‌ دارد. در مقایسه، یک صبحانه سرشار از فیبر و پروتئین ممکن است مشکلات گرسنگی را طولانی ‌تر کند و انرژی لازم برای ادامه فعالیت خود را تامین کند. پس سعی کنید به جای مصرف غلات حاوی شکر از جو دوسر، سبوس جو دوسر یا سایر غلات سبوس ‌دار را که فیبر زیادی دارند، استفاده کنید.

  • هیچ چیز را جایگزین پروتئین نکنید

حتما پروتئین را در وعده‌ های غذایی و میان وعده های خود قرار دهید. نیاز به پروتئین در رشد، حفظ و ترمیم بدن کاملا مشهود است. همچنین پروتئین برای ساخت و ترمیم ماهیچه ‌ها ضروری است. به گزارش وبلاگ بهداشت هاروارد، افراد بزرگسال برای هر کیلو وزن بدن باید روزانه حدود ۰٫۸ گرم پروتئین بخورند. این تقریبا برابر با ۰٫۳۶ گرم پروتئین برای هر پوند از وزن بدن است. ممکن است ورزشکاران و مسن ترها حتی بیشتر نیاز داشته باشند.

  • مصرف کربوهیدرات های مناسب را فراموش نکنید

منبع اصلی انرژی بدن کربوهیدرات ها هستند. براساس مطالعات کلینیک مایو، حدود ۴۵ تا ۶۵ درصد از کل کالری روزانه شما باید از کربوهیدرات ‌ها باشد. به طور کلی مصرف نوع مناسب این نوع مواد ضروری از اهمیت بالایی برخوردار است. بسیاری از افراد به کربوهیدرات ‌های ساده موجود در شیرینی ‌ها و غذاهای فرآوری شده اعتماد می ‌کنند. درحالی که شما باید روی خوردن کربوهیدرات‌ های پیچیده موجود در غلات سبوس ‌دار، میوه، سبزیجات و لوبیا تمرکز کنید.

رسیدن به تناسب اندام

غلات کامل از ماندگاری بیشتری نسبت به دانه‌ های تصفیه ‌شده برخوردار هستند چرا که شما آن ‌ها را آهسته‌ تر هضم می ‌کنید. آن‌ ها می ‌توانند به شما در طولانی ‌مدت احساس پر شدن و سوختن در بدن کمک کنند. همچنین آن‌ ها می ‌توانند به ثبات قند خون شما کمک کنند. سرانجام، این دانه ‌های باکیفیت دارای ویتامین ‌ها و مواد معدنی موردنیاز برای حفظ عملکرد بدن در بهترین حالت هستند.

  • میوه و سبزیجات را حتما در سبد غذایی خود قرار دهید

اگر به دنبال تناسب اندام و هیکلی خوش فرم هستید، حتما روی خوردن میوه و سبزیجات تمرکز ویژه ای داشته باشید. یکی از منابع غنی از ویتامین ها، فیبر طبیعی، مواد معدنی و سایر ترکیبات مفید، میوه ها و سبزیجات هستند که بدن شما برای عملکرد صحیح به آن ها نیاز دارد. همچنین کالری و چربی کمی دارند. جالب اسنت بدانید کجهج حتی در آمریکا، وزارت کشاورزی به شهروندان توصیه می‌ کند که در هر وعده غذایی نیمی از بشقاب خود را با میوه و سبزیجات پر کنند.

حتی سعی کنید با انتخاب میوه‌ ها و سبزیجات با رنگ‌ های مختلف، “رنگین‌ کمان” را بخورید. این بدان معناست که با خوردن انواع مختلف این مواد غذایی می توانید طیف کاملی از ویتامین‌ ها، مواد معدنی و آنتی ‌اکسیدان ‌هایی که برای سلامتی موثر هستند بهره بگیرید. بنابراین هر بار به خرید می روید حتما بخشی از چرخ تان را با میوه ها و سبزیجات پر کنید. حتی میوه ها یا سبزیجات جدید را امتحان کنید.

  • چربی ‌های سالم را مصرف کنید

ممکن است چربی ‌های اشباع ‌نشده به کاهش التهاب و تامین کالری کمک کنند. درحالی ‌که چربی یک سوخت اصلی برای ورزش‌ های هوازی است، ما به مقدار کافی در بدن ذخیره داریم تا حتی طولانی‌ ترین تمرین را نیز انجام دهیم. با این‌ حال، دریافت چربی ‌های اشباع‌ نشده سالم به تامین اسیدهای چرب و کالری‌ های ضروری برای حفظ حرکت شما کمک می ‌کند.

  • بیش‌ از حد کالری را کاهش ندهید

اگر قصد دارید که اندامی خوش فرم و زیبا داشته باشید و به وزن ایده ال تان برسیدف بیش از اندازه کالری مصرفی را کاهش ندهید. اگر فردی دارای اضافه وزن باشید و یا حتی بیش اندازه لاغر باشید ممکن است وسوسه شوید که مقدار زیادی کالری را از وعده ها غذایی خود کاهش دهید و یا بالعکس مقدار زیادی را افزایش دهید. در هر دو صورت باید گفت که انجام این کار به طور خودسرانه کاملا اشتباه است.

در رژیم لاغری نباید ذره ای احساس گرسنگی و خستگی داشته باشید و یا در رژیم چاقی نباید آن قدر غذا بخورید که از حال بروید! پس اگر رویای تناسب اندام را در سر می پرورانید با دریافت یک رژیم غذایی مناسب و اصولی و پیروی از آن کار خود را آغاز کنید. برای دریافت این نوع رژیم هم نیازی نیست راه دوری برویدف وب سایت ارائه رزیم های غذایی آنلاین من و رژیم در 24 ساعت از شبانه روز در دسترس شماست تا در هر کجا که هستید یا در هر زمانی که می خواهید، برنامه غذایی خود را براساس اطلاعات شخصی خودتان و مناسب با آن ها دریافت کنید.

امیر احمدی

Recent Posts

Dating site to meet singles & find real love!

The opinions expressed are the author’s alone and have not been provided, approved or otherwise… Read More

% روز قبل

Benefits of Online Dating

Online dating has transformed the way people find love and build relationships. In the digital… Read More

% روز قبل

How Do I Create Zip File on My Phone New Data!

That means that it consists of pixels, the same small dots displayed on your monitor… Read More

% روز قبل

لاغری نوجوانان با رژیم غذایی

هریک از مراحل رشد انسان فرایندی شگفت آور و قابل تحسین است و انسان برای… Read More

% روز قبل

علت چاقی چیست و چطور می‌توان آن را درمان کرد؟

چاقی مشکل جدی است که این روزها گریبان گیر افراد زیادی شده است. این مشکل… Read More

% روز قبل

ناهار رژیم لاغری

تغییر سبک زندگی مردم و همین طور رژیم غذایی افراد، باعث شده هر روز در… Read More

% روز قبل