رژیم شوک و تناسب اندام

رژِیم شوک و تناسب اندام

رژیم شوک و تناسب اندام | اکنون چندین ماه از سال 2020 می گذرد! وضعیت سلامت و تناسب اندام شما چگونه است؟ بهتر است که اگر اضافه وزن و چربی شکم وپهلو دارید حتما کاری انجام دهید که بتوانید این چربی ها را آب کنید.

با دنبال کردن رژیم های مختلف می توانید سبک زندگی جدیدی را آغاز کنید. شروع سبک جدیدی از زندگی مانند غلطکی است که شما را به هدف تان نزدیکتر می کند. پس اگر می خواهید که لاغری و کاهش وزن را تجربه کنید با ما در سایت من و رژیم همراه باشید. برای برخی از افراد رسیدن به تناسب اندام و وزن دلخواه باید به آرامی و به تدریج صورت گیرد و برای برخی دیگر رژیم های کوتاه مدت موثر می تواند بسیار مفید باشد.

رژیم های کوتاه مدت دو هفته ای وجود دارد که خیلی سریع می تواند وزن شما را به وزن ایده آل و دلخواهتان برساند. بدین منظور فقط کافی است که دو هفته ای طبق برنامه رژیم کرده و کمی به خود سختی دهید و بعد از دو هفته خواهید دید که کلیه ی برنامه های شما عملی شده و به وزن دلخواه خود رسیده‌اید. رعایت رژیم های بلند مدت بلندمدت معمولاً با خستگی های شدید توام بوده و فرد رژیم گیرنده دیگر قادر نیست که رژیم های سخت خود را ادامه دهد.

 

رژیم شوک و تناسب اندام

بدین منظور متخصصین تغذیه رژیم های دو هفته ای را ارائه می دهند که اینگونه افراد بتوانند آن را دنبال کرده و به وزن دلخواه خود برسند. با دنبال کردن این نوع رژیم ها فردا رژیم گیرنده، جدای از خستگی رژیم های بلند مدت می تواند به لاغری و وزن دلخواه خود و همچنین تناسب اندام برسد. یکی از این رژیم های دو هفته ای که می توانید برای لاغری و کاهش وزن خود در نظر بگیرید، رژیم شوک است. همانطور که از نام این رژیم پیداست، این رژیم شوک اساسی به متابولیسم بدن داده و باعث می‌شود که متابولیسم و سوخت و ساز بدن افزایش پیدا کند. نتیجتا در پی افزایش متابولیسم بدن کالری های مصرفی بدن سریع سوزانده شده و دیگر چربی اضافی در بدن انباشته نمی شود.

رژیم شوک چیست؟

رژیم شوک رژیم ۱۴ روزه ای است که به فرد رژیم گیرنده کمک می کند که متابولیسم بدنش را بالا ببرد. در نتیجه میزان متابولیسم بدن افزایش یافته و چربی بیشتری سوزانده می‌شود. در پی این تغییرات در بدن چربی های شکم و پهلو سوزانده شده و بدن از انباشت چربی ها جلوگیری می کند. همانطور که می دانید رژیم شوک ادعا می کند که در طی دو هفته می تواند شما را به وزن دلخواه تان برساند، که به نظر می‌رسد زمان کمی برای کاهش دادن این حجم از چربی بدن است.

اما اکثر متخصصین تغذیه اینطور ادعا می کنند که بعد از گرفتن رژیم شوک تاثیرات متابولیکی مثبت رعایت این رژیم به مدت دو سال در بدن باقی خواهد ماند که به شما کمک می کند که بعد از اتمام رژیم وزن بدن خود را ثابت نگه داشته و چاق نشوید.

چرا فقط یک بار باید این رژیم را بگیریم؟

به دلیل اینکه این برنامه غذایی و رژیم طاقت فرسا بدن را با کمبود کالری بسیاری مواجه می‌کند فقط باید این رژیم را هر دو سال یک بار انجام دهید، چرا که بیشتر رعایت کردن این نوع رژیم منجر به ضعیف شدن بیش از حد بدن و همچنین کمبود مواد مغذی در سلول ها شده و امکان دارد که شما را به بیماری‌های خاصی دچار کند. قبل از رعایت این رژیم اگر بیماری خاصی دارید حتماً با پزشک متخصص آن را در میان بگذارید .

چگونه رژیم شوک بگیریم؟

یکی از بهترین مزایای این رژیم این است که نیازی به تهیه و و خرید مواد غذایی بیش از حد ندارید و البته بایستی در طی روزهای هفته، وعده های غذایی یکسانی بخورید. برای وعده های غذایی رژیم شوک معمولا برنامه ی یکسانی ارائه می شود که عبارتند از:

همیشه می توانید یک پرتقال (یا هر میوه ای به جز موز) و دو قطعه سوخاری (بیسکویت سفت)  بخورید. حتما آن را با یک فنجان قهوه یا چای بدون شکر میل کنید. این وعده غذایی برای هر روز هفته که رژیم دارید ادامه پیدا می کند. هر یک از این غذاها یا مواد را به راحتی می توانید در هر فروشگاه مواد غذایی نزدیک خود پیدا کنید. بهتر است آنها را جایگزین هیچ وعده غذایی دیگری نکنید، زیرا موارد عنوان شده حاوی قندهای طبیعی و پروتئین هایی هستند که بدن شما برای زنده ماندن نیاز دارد.


 

 

 

 


همچنین ، حاوی مواد مغذی مورد نیاز شما نیز هست. توجه داشته باشید که بعد از پنج روز اول، تا پنج کیلوگرم وزن کم می کنید. سپس بعد از پنج روز اول نیز کم کم در روزهای آتی وزن خود را از دست خواهید داد. در این رژیم می توانید از انواع قرص های مکمل استفاده کنید. البته تمرینات ورزشی نیز تاثیر به سزایی در دریافت نتایج مثبت این رژیم دارد.

رژیم شوک معمولا  برای روزهای هفته طراحی شده است و این به این معنی است که می توانید در آخر هفته ها طبق معمول غذا بخورید. مراقب باشید که در روزهای آخر هفته نیز وعده ی غذایی سالم و متعادل بخورید تا رژیم غذایی تان به هم نریزد.

پس از پایان  روزهای آخر هفته، رژیم را برای پنج روز دیگر تکرار کنید، سپس مرحله “استراحت” را تکرار کنید و آخرین بار رژیم را برای پنج روز دیگر نیز دنبال کنید. هنگامی که دو هفته به پایان رسید شما بایستی به وزن دلخواه خود رسیده باشید یا اینکه حدود 30 پوند وزن کم کرده باشید.

رژیم بازیابی شوک

اکنون که دو هفته رژیم شوک به پایان رسیده است، مشکلی که بسیاری از رژیم گیرندگان با آن روبرو هستند حفظ وزن مطلوب و به عبارتی ثبات وزن ایده ال است. معمولا در پی رعایت رژیم شوک یک برنامه غذایی دیگری طراحی شده است که به آن رژیم بازیابی و یه به اصطلاح تثبیت وزن گفته می شود. این رژیم را بایستی فقط یکبار در هفته دنبال کنید تا وزن شما ثابت بماند.

رژیم بازیابی شامل موارد زیر است:

      • صبحانه: یک لیوان لیموناد بدون قند، اما می توانید از شیرین کننده های کم کالری استفاده کنید.
      • ناهار: یک عدد تخم مرغ و گوجه فرنگی آب پز (می توانید در وعده ناهار یا میان وعده یک سیب بخورید)
      • شام: یک سوخاری و یک گوجه فرنگی (اگر گرسنه باشید می توانید یک تخم مرغ آب پز اضافه کنید)

قوانین برای این یک روز ثابت می مانند. من به شما توصیه می کنم روز دوشنبه را به عنوان روز “رژیم” خود انتخاب کنید تا بتوانید از آخر هفته ی خود لذت ببرید. هنگام حفظ وزن  یا مرحله ی بازیابی رژیم شوک، سعی کنید به هیچ وجه از الکل یا نوشیدنی های گازدار استفاده نکنید تا از چربی و کالری ناخواسته جلوگیری کنید.

نکاتی برای پایبندی به برنامه های غذایی

اکنون که می دانید رژیم شوک چیست، سوال این است: چگونه می توانید به آن پایبند باشید؟ مطمئناً دو هفته بسیار کوتاه است. اما هنگامی که هر روز برنامه غذایی مشابهی را دنبال می کنید مطمئنا خسته می شوید و دیگر دوست ندارید این رژیم کسل کننده را دنبال کنید.

برای اینکه بتوانید به راحتی این رژیم دو هفته ای را مدیریت کنید، در اینجا نکاتی را عنوان می کنیم که رعایت این رژیم برای فرد رژیم گیرنده آسان تر شود.

سعی کنید دو هفته از رژیم شوک خود را در زمان هایی برنامه ریزی کنید که در آن خانواده ها یا سفرهای خانوادگی نداشته باشید. به راحتی می توانید شبهای خود را با رژیم بگذرانید در صورتیکه هیچ مهمانی شام و یا عصرانه ای نداشته باشید و همچنین به رستوران نروید. در خانه غذا بخورید و به همان غذاهایی که رژیم غذایی برایتان در نظر گرفته است را میل کنید.

سعی کنید که دیگران با شما همراه شوند بدین صورت که به اعضای خانواده و دوستان خود اعلام کنید که رژیم دارید تا انها نیز با درست کردن وعده های غذایی وسوسه انگیز شمارا تحریک به خوردن خارج از برنامه ی غذایی خود نکنند. اگر بستگان تان با شما همراه شوند دیگر وسوسه نخواهید شد که رژیم تان را کنسل کنید.

در طی رژیم اگر فکر می کنید که خسته اید یا دلتان غذای اضافی می خواهد می توانید آب فراوان بنوشید. اگر دلتان می خواهد که غذاهای فست فودی یا فرآوری شده بخورید برا ی اینکه ذهن تان منحرف شود به پیاده روی بروید. راه های دیگری نیز برای آرام کردن افکار شما و همچنین کنترل وسوسه خوردن غذا وجود دارد که  می تواند رنگ آمیزی کتابهای بزرگسالان و یا بازی با موبایل باشد.

آخرین و مهمترین نکته این است که انگیزه ی کافی داشته باشید تا رژیم خود را درست دنبال کنید. به راحتی با طی کردن این دوهفته می توانید بدون انتظار طولانی به وزن دلخواه خود برسید.

عوارض جانبی رژیم شوک چیست؟

حالا که می دانید رژیم شوک در مورد کاهش وزن چگونه است بایستی از عوارض تکرار آن و یا گرفتن رژیم های مشابه بر بدن آگاه باشید. با ما در سایت من و رژیم همراه باشید تا عوارض این نوع رژیم را برای تان بازگو کنیم:

کمبود آب بدن

همانطور که گفته شد، دلیل کاهش وزن زیادتان در روزهای اول، کم شدن آب بدن است. در این رژیم ممکن است که علائم کم آبی را بدن تان مشاهده کنید. برخی از این علائم می تواند سردرد، خستگی یا سرگیجه باشد.

رژیم شوک و تناسب اندام

سطح قند خون

از آنجا که در حین رژیم غذایی به اندازه کافی عناصر مغذی کافی برای تأمین مواد مورد نیازبدن خود نخواهید داشت، میزان انسولین و قند خون پایین می آید و نهایتا ممکن است که سطح قند خون به شدت افت کند که برای بیماران دیابتی بسیار خطرناک است.

تجزیه عضله

شما در طول رژیم غذایی خود نه تنها چربی از دست می دهید بلکه عضله می سوزانید. بدن شما شروع به تجزیه پروتئین های شما می کند، پروتئین هایی که نه فقط برای عضلات بلکه برای جبران انرژی بدن  نیز مفید هستند. در واقع این رژیم فقط بر روی اندام شما تأثیر نمی گذارد، بلکه به علت مصرف کالری کمتر انرژی کمتری را دریافت کرده و نهایتا در بدن تان ضعف عمومی را تجربه خواهید کرد.

ابتلا به اضطراب و استرس

هنگامی که رژیم می گیرید ، مغز شما مواد مغذی کافی را دریافت نمی کند. نتیجتا بیشتر مستعد ابتلا به استرس هستید که می تواند منجر به اضطراب و افسردگی شود.

حال که با عوارض ناشی از این نوع رژیم آشنا شدید بهتر است که با رعایت رژیم های لاغری و کاهش وزن متعادل تر به وزن دلخواه خود برسید، پس با ما همراه باشید و از رژیم لاغری و کاهش وزن سایت من و رژیم استفاده کنید.

امیر احمدی

Recent Posts

Dating site to meet singles & find real love!

The opinions expressed are the author’s alone and have not been provided, approved or otherwise… Read More

% روز قبل

Benefits of Online Dating

Online dating has transformed the way people find love and build relationships. In the digital… Read More

% روز قبل

How Do I Create Zip File on My Phone New Data!

That means that it consists of pixels, the same small dots displayed on your monitor… Read More

% روز قبل

لاغری نوجوانان با رژیم غذایی

هریک از مراحل رشد انسان فرایندی شگفت آور و قابل تحسین است و انسان برای… Read More

% روز قبل

علت چاقی چیست و چطور می‌توان آن را درمان کرد؟

چاقی مشکل جدی است که این روزها گریبان گیر افراد زیادی شده است. این مشکل… Read More

% روز قبل

ناهار رژیم لاغری

تغییر سبک زندگی مردم و همین طور رژیم غذایی افراد، باعث شده هر روز در… Read More

% روز قبل