آیا لاغری با رژیم پروتئین امکان پذیر است؟

آیا لاغری با رژیم پروتئین امکان پذیر است؟

آیا لاغری با رژیم پروتئین امکان پذیر است؟ | در طی دهه های متوالی همواره بررسی و تحقیق های علمی فراوانی در بحث تغذیه، افزایش و کاهش وزن، صورت گرفته است. این مطالعات باعث می شوند تا اطلاعات مهمی بدست بیاید و افراد با دانستن نکات تغذیه سالم و بهره مندی از یک رژیم لاغری ایده آل می توانند به شکست چاقی پرداخته و به خواسته خود یعنی تناسب اندام اصولی برسند. درست است که ورزش کردن یکی از فاکتورهای مهم برای تناسب اندام و کاهش وزن است؛ ولی عادت های غذایی نیز بی تاثیر نیستند. از این رو اگر عادت های غذایی مناسب و رژیم غذایی سالم نداشته باشیم، حتی اگر ساعت ها ورزش کنیم، نمی توانیم به اندام مورد نظر خود برسیم.

زمانی که درباره رژیم گرفتن حرف هایی به میان می آید، شاید به نوعی بخواهید در برابر انجام آن مقاومت کنید، ولی باید بدانید که بهترین گزینه برای از بین بردن چربی های اضافه و کم کردن وزن، استفاده از رژیم های غذایی استاندارد و به روز است. شما باید میزان کالری مصرفی تان را به وسیله یک رژیم محاسبه کنید و با استفاده از مواد غذایی که برایتان برنامه ریزی شده است، به هدف نهایی خود دست یابید.

شاید ندانید ولی، پروتئین در رژیم غذایی اهمیت و جایگاه ویژه ای دارد و به عنوان یک اهرم عمل کرده و توان کاهش و افزایش وزن را برای افراد به وجود می آورد. در این مقاله از وبسایت من و رژیم می خواهیم به بررسی رژیم پروتئین بپردازیم و ببینیم که آیا می توان با این رژیم، لاغر شد یا خیر. شما با تعیین مواد خوراکی حاوی پروتئین، می توانید متوجه شوید که پروتئین چه تاثیراتی در بدن دارد و اینکه آیا به کاهش وزن منجر می شود؟ برای درک این موضوع تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

رژیم پروتئین و لاغری

تعریف پروتئین به طور کلی چیست؟

در یک تعریف کلی می توان گفت که پروتئین عنصری مغذی در مواد غذایی است که بسیار مهم بوده و به طور تقریبی در کلیه فرآیندهای بدن و عملکردهای آن موثر می باشد. پروتئین در بازیابی قوای بدن نقشی اساسی دارد و باید حتما از این ماده ارزشمند در رژیم غذایی خود استفاده کنید تا زندگی سالمی داشته باشید. اسیدهای آمینه از ترکیب عناصری همچون کربن، نیتروژن، اکسیژن و هیدروژن به وجود می آیند و در واقع این عناصر پروتئین را تشکیل می دهند. در درجه اول از اسیدهای آمینه و پروتئین به منظور تشکیل آنزیم ها، ایجاد بافت های بدن، حفظ تعادل مایعات و موارد بسیار دیگر در بدن استفاده می شود.

برای کاهش وزن، روزانه چه مقدار پروتئین باید مصرف کنیم؟

اگر می خواهید وزن تان پایین بیاید باید روزانه بین 1.6 تا 2.2 گرم پروتئین مصرف کنید. البته این میزان مصرف برای ورزشکاران متفاوت بوده و آن ها باید برای کم کردن وزن و لاغری در طول روز 2.2 الی 3.4 گرم پروتئین مصرف نمایند.

استفاده از پروتئین برای کاهش وزن چه فوایدی دارد؟

همانطور که گفتیم، پروتئین ها برای بدن بسیار حیاتی و ضروری هستند. اگر می خواهید یک رژیم غذایی بر پایه پروتئین را امتحان کنید، باید پروتئین های غذایی آن را به قسمت مهمی از رژیم غذایی خود تبدیل کنید و به این ترتیب یک رژیم غذایی حاوی میزان متناسبی پروتئین برای خود تهیه کنید. شاید برایتان جالب باشد که بدانید در زمینه کاهش وزن و تناسب اندام، پروتئین ها فواید بسیاری دارند که می توان این فایده ها را به چهار دسته اصلی تقسیم کرد. در زیر این چهار فایده را بیان می کنیم و در ادامه به تفضیل آن ها را شرح می دهیم:

    • تاثیر در سیری
    • حفظ توده بدنی در حین لاغر
    • افزایش اثر حرارتی غذا
    • به عنوان چربی بدن ذخیره نمی شود

رژیم پروتئین و لاغری

نگاهی دقیق تر بر مزایای رژیم پروتئین و لاغری

    • پروتئین ها و تاثیر در سیری

با مصرف پروتئین مدت زمان بیشتری احساس سیری خواهید داشت. همانطور که می دانید یکی از بزرگترین موانع برای لاغری، گرسنگی می باشد. زمانی که افراد زیاد گرسنه شوند، بیشتر تمایل به خوردن غذا دارند و پایبندی به رژیم لاغری خود را از یاد می برند. همچنین پروتئین ها از مواد مغذی اشباع هستند و به تامین انرژی لازم برای بدن شما کمک می کنند. در نتیجه مصرف پروتئین بیشتر مساوی با سیری و گرسنگی کمتر بوده و باعث ایجاد فواصل زمانی بیشتر برای غذا خوردن می شود. از طرفی باعث می شود وعده های غذایی خود را کوچک کنید و میل کمتری به خوردن داشته باشید.

    • پروتئین ها توده بدنی را بدون چربی حفظ می نمایند

اگر پروتئین مورد نیاز بدنتان را مصرف کنید، برای کاهش وزن موفق تر خواهید بود و می توانید از پروئین برای حفظ توده بدنی خود بدون نیاز به چربی در زمان کمبود کالری استفاده کنید. بر اساس یک مطالعه صورت گرفته بر روی اثر مصرف کم و زیاد پروتئین بر توده های بدنی مشخص شد که. به طور میانگین ، افرادی که کم پروتئین مصرف می کنند حدود 1.6 کیلوگرم توده عضلانی از دست می دهند و در مقابل افرادی که پروتئین زیاد مصرف می کنند، تنها 0.3 کیلوگرم توده عضلانی از دست می دهند. بیشتر شواهد و تحقیقات نشان می دهند که پروتئین ها نقش مهمی در افزایش و کاهش توده بدنی دارند. بنابراین باید یک برنامه ریزی اصولی داشته باشیم و کاری کنیم تا بدنمان بجای انباشت چربی های غیر مفید، پروتئین ها را استفاده نموده و توده بدنی مناسب ایجاد کند.


 

 

    • پروتئین ها به افزایش اثر حرارتی غذا کمک می کنند

اثر حرارتی غذا منجر به هضم غذا در بدن شما می شود. در حقیقت انرژی چیزیست که برای هضم، تجزیه غذا و تبدیل آن به توان بدن نیاز دارید. پروتئین باعث ایجاد انرژی و توان سرشار در بدن شده و اثر کلی حرارتی غذا را افرایش می دهد. بر اساس مطالعه ای که بر روی پروتئین ها و افزایش اثر حرارتی غذاها صورت گرفت، مشخص شد که یک رژیم غذایی غنی از پروتئین، اثر گرمازایی غذاها را تا میزان تقریبی 6/8 کیلو کالری بیشتر می کند. بنابراین نباید اثر حرارتی پروتئین را نادیده گرفت، چرا که تاثیر بسزایی در لاغری و کم کردن وزن برای افراد دارد.

    • ذخیره پروتئین به عنوان چربی در بدن دشوار است

یکی دیگر از مزایای رژیم پروتئین و لاغری را می توان به ذخیره سازی در بدن وابسته دانست. در دوران کاهش وزن می توان با بکارگیری صحیح پروتئین ها میزان ذخیره چربی را نیز کاهش داد. بدن سه عامل تغذیه کننده دارد که عبارتند از چربی ها، کربوهیدرات ها و پروتئین ها. بدن برای پذیرش و استفاده از این مواد باید پردازش های گوناگونی را انجام دهد. چیزی که در تحقیقات علمی و پزشکی مطرح شده، آن است که پروتئین به صورت چربی ذخیره نمی شود. در واقع روند ذخیره پروتئین به عنوان چربی در بدن را بسیار دشوار است. آمار و ارقام حاکی از آن هستند که پروتئین ها به عنوان چربی بدن با نسبت 66 درصدی کارایی ذخیره شده و این در شرایطی است که کربوهیدرات ها با 80 درصد و چربی ها با 96 درصد کارایی در بدن افراد ذخیره می گردند. بنابراین در یک رژیم لاغری سالم ، باید حتما میزان کنترل شده و مناسبی از هر ماده مغذی بدن را بکار بگیرید.

رژیم پروتئین و لاغری

رژیم پروتئین و لاغری را با وبسایت من و رژیم امتحان کنید

بیشتر دستورالعمل های تغذیه ای و بسیاری از رژیم های گوناگون در دنیا وجود دارند. اما مهم این است که بکارگیری این رژیم ها در کاهش وزن موفقیت آمیز بوده و شما را به نتیجه دلخواهتان برسانند. پروتئین در رژیم غذایی به عنوان یک عامل مهم است که باید توجه ویژه ای به آن داشته باشید. همان گونه که در این مقاله اشاره کردیم، پروتئین باعث احساس سیری، حفظ توده بدن برای لاغری، افزایش اثر حرارتی غذا و کاهش میزان ذخیره سازی کالری اضافی به عنوان چربی در بدن شود.

اگر می خواهید با استفاده درست از یک رژیم لاغری استاندارد، کاهش وزن و تناسب اندام خود را شاهد باشید، باید به یک منبع مطمئن و معتبر برای دریافت رژیم غذایی مراجعه کنید. وبسایت من و رژیم با سال ها تحقیق و مطالعه بر روی انواع رژیم های غذایی به وجود آمده است. شما با مراجعه به این وبسایت می توانید انواع رژیم زیبایی، چاقی، لاغری و … را با توجه به شرایط جسمانی و عمومی خود تهیه کنید.

رژیم های این سایت به صورت هوشمند هستند و شما با ارائه اطلاعات خود نظیر قد، وزن، جنسیت و سایر موارد از این دست، می توانید رژیم منحصر به فردی را برای شخص خودتان داشت باشید که مناسب هیچ کسی به جز خودتان نیست. شما با طی کردن دوره رژیم درمانی می توانید به حفظ تعادل و تناسب اندام خود کمک شایانی بکنید و بدون نیاز به مصرف قرص ها و داروهای شیمیایی که بعضا توسط افراد توصیه می شوند لاغری سالمی را تجربه کنید. همچنین نیاز به ورزش های طولانی مدت و خسته کننده، جراحی های خطرناک و آسیب زا نیز ندارید. کافیست یکبار از رژیم های این وبسایت استفاده کنید تا توام با سلامتی و نشاط، تناسب اندام رویایی را نیز بدست آورید. پس روش های غلط و پر خطر را کنار بگذارید و با ما همراه شوید.

امیر احمدی

Recent Posts

Dating site to meet singles & find real love!

The opinions expressed are the author’s alone and have not been provided, approved or otherwise… Read More

% روز قبل

Benefits of Online Dating

Online dating has transformed the way people find love and build relationships. In the digital… Read More

% روز قبل

How Do I Create Zip File on My Phone New Data!

That means that it consists of pixels, the same small dots displayed on your monitor… Read More

% روز قبل

لاغری نوجوانان با رژیم غذایی

هریک از مراحل رشد انسان فرایندی شگفت آور و قابل تحسین است و انسان برای… Read More

% روز قبل

علت چاقی چیست و چطور می‌توان آن را درمان کرد؟

چاقی مشکل جدی است که این روزها گریبان گیر افراد زیادی شده است. این مشکل… Read More

% روز قبل

ناهار رژیم لاغری

تغییر سبک زندگی مردم و همین طور رژیم غذایی افراد، باعث شده هر روز در… Read More

% روز قبل