صبحانه چربی سوز که هم سیرتان می کند هم لاغر!

حتما شنیده اید که صبحانه مهمترین وعده غذایی است. شما به کدام وعده غذایی بیشتر اهمیت می دهید؟ شاید در حال حاضر به دلیل نداشتن وقت کافی برای تهیه وعده های پرارزش، دچار اضافه وزن شده اید. اما زمان آن رسیده که کمی به خود اهمیت دهید، شب ها دیر نخوابید، صبح ها زود برخیزید و یک صبحانه چربی سوز آماده کنید. واقعیت این است که حذف صبحانه رژيمي براي لاغري عوارض نامطلوب و حتی منفی زیادی برای سلامتی به همراه دارد. اما به نظر شما چرا اولین وعده غذایی روز مهم است؟ خوردن صبحانه چه ارتباطی با وزن دارد؟ آیا تا به حال طعم صبحانه پروتئینی و جو دو سر را برای لاغری چشیده اید؟ اگر نه، با من و رژیم همراه باشید و این مقاله جذاب را از دست ندهید.

 

 

صبحانه برای لاغری شکم

آیا می دانید که بهترین صبحانه برای لاغری شکم چیست؟ روز خود را حتما باید با خوراکی های سالم شروع کنید و غذاهایی را در آن قرار دهید که نه تنها به عنوان صبحانه لاغری به شمار آید، بلکه کلیه املاح معدنی بدنتان را تامین کند زیرا شما قرار است کل انرژی روز را از این طریق دریافت کنید. صبحانه برای لاغری شکم باید دارای پروتئین زیاد، چربی های ناسالم کم، غنی از فیبر و کم کالری باشد.
تحقیقات زیادی بر روی ارتباط بین کاهش وزن و لاغری دور کمر افرادی که صبحانه می خورند با افرادی که صبحانه نمی خورند، انجام شده است. نتایج نشان داده که مصرف غذاهای حاوی پروتئین و فیبر در صبح اشتهای فرد را در ادامه طول روز کنترل می کند به تدریج بر روی کاهش وزن و چربی سوزی تاثیر می گذارد.

 

 

با این حال تنها خوردن صبحانه تضمین نمی کند که آنقدر لاغر شوید تا شلوار جین قدیمی که داشتید، باز هم اندازتان شود اما زمانی که یک صبحانه لاغر کننده و مملو از پروتئین و فیبر می خورید، به مراتب مقدار کالری دریافتی تان در طول روز کاهش خواهد یافت.
اگر می خواهید وزن کم کنید باید یک صبحانه برای لاغری که شامل نان سبوس دار (یا تورتیلا)، بلغور جو دوسر، یا حتی لوبیای سیاه باشد، را آماده کنید یا حتی در کنار آن دو عدد تخم مرغ آب پز شده بگذارید و با پنیر و برش های آووکادو آن را تزیین کنید.

 

برای اینکه به تناسب اندام و لاغری سریع شکم برسید، بهترین کار ایجاد تعادل و خوردن مواد مغذی سالم و به اندازه در وعده غذایی صبحانه است.

 

 

صبحانه پروتئینی برای لاغری

سوال این است که بهترین پروتئین ها برای صرف صبحانه کدامند؟

  • یکی از بهترین گزینه ها، تخم مرغ است زیرا هم ارزان است، هم در دسترس و به روش های متنوعی می تواند مصرف شود. همچنین تخم مرغ می تواند یک صبحانه سریع عالی و سرشار از پروتئین و آهن باشند.
  • خوراکی دوم که به صبحانه کم کالری برای لاغری معروف است، ماست گیاهی نامیده می شود. ماست گیاهی مانند Siggi’s حاوی مقدار زیادی از پروتئین است و شما می توانید آن را با میوه هایی مانند توت فرنگی تزیین کنید.
  • یکی دیگر از خوراکی ها در صبحانه پروتئینی برای لاغری، سوسیس مرغ ارگانیک است. البته این گزینه تنها مناسب گوشت خواران است اما به شما قول می دهیم که با خوردن آن، در طول روز سیر بمانید و سراغ قند و کربوهیدرات نروید. سوسیس مرغ ارگانیک یک ماده بدون چربی است که می تواند جایگزین پروتئین های پر چرب شود. اگر می خواهید این خوراک را خوش طعم تر کنید، تنها کافی است از ادویه های چربی سوز لاغری به مقدار مورد نیاز استفاده کنید. ( لینک شود به ادویه لاغری)
  • اگر می خواهید بدانید که برای لاغر شدن صبحانه چه بخوریم؟ کره بادام زمینی یا کره گردو با نان جو بهترین گزینه برای سیر نگه داشتن شما در طول روز است. این صبحانه چربی سوز سرشار از پروتئین است. آن را حتما مصرف کنید.
  • اگر گیاه خوار هستید، سیتان می تواند گزینه مناسبی برای صبحانه رژیم لاغری باشد. اصلا نگران نباشید، این گیاه را می توانید در سایر فروشگاه های زنجیره ای پیدا کنید و در برنامه غذایی خود برای لاغری شکم و پهلو قرار دهید.

 

 

 

صبحانه جو دوسر برای لاغری

صبحانه جو دوسر برای لاغری یکی از خوراکی های خوشمزه است که اگر تاکنون آن را مصرف نکرده اید، توصیه می کنیم آن را از دست ندهید. زیرا زمانی که جو دو سر با موادی مثل عسل و دارچین و زنجبیل ترکیب شود، یک صبحانه چربی سوز خوشمزه می شود.
نکته جالب آن است که بلغور جو دوسر، از جو دوسر خشک تهیه می شود. جو دوسر به عنوان یک غلات کامل در نظر گرفته شده و دارای فواید غذایی بیشماری است. بلغور جو دوسر را به عنوان صبحانه در فصل زمستان باید مصرف کرد و با افزودن میوه یا پخت آن به انواع مختلف، می توان طعم و مواد مغذی آن را افزایش داد.

جو دوسر بهترین انتخاب صبحانه، برای دوستداران غلات است. جو دوسر حاوی فیبر منحصر به فردی به نام بتا گلوکان است. این فیبر فواید چشمگیری برای سلامتی دارد که مهمترین آن ها کاهش کلسترول است. علاوه بر این بتا گلوکان موجود در جو دوسر یک فیبر چسبناک است که به شما احساس سیری می دهد و اکثر بدنسازان از آن برای وعده ها به جز صبحانه هم استفاده می کنند.

مهم تر از همه این که جو دوسر به عنوان صبحانه برای رژیم لاغری، سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که برای سلامت قلب و کاهش فشار خون مفید هستند. علاوه بر این جو دوسر فاقد گلوتن است و به همین دلیل این ماده غذایی گزینه مناسبی برای افراد مبتلا به بیماری سلیاک یا حساسیت به گلوتن به حساب می آید. پس این ماده هم به شما در کاهش وزن کمک می کند، هم اینکه باعث ایجاد حساسیت در بدن نمی شود.

 

 

سخن آخر

هر یک از وعده های غذایی نقش خود را برای تامین انرژی و رساندن مواد مغذی و مفید به بدن دارد. در بین این وعده های غذایی صبحانه نقش ویژه تری دارد، زیرا اولین غذایی است که بعد از چند ساعت گرسنگی به دلیل خواب بودن، به بدن می رسد. بعد از اینکه از خواب بیدار می شوید بدن به قند و برخی مواد مغذی دیگر برای سوخت رسانی به ماهیچه ها و مغز نیاز دارد. در صورتی که صبحانه را به هر دلیلی از جمله کاهش وزن از برنامه غذایی خود حذف کنید، نه تنها به وزن ایده ال خود نمی رسید و تاثیر در لاغری شکم و پهلو ندارد، بلکه به تدریج بر روی به خطر افتادن سلامتی تاثیر می گذارد. همیشه داشتن یک صبحانه چربی سوز در برنامه غذایی مناسب می تواند به شما کمک کند تا به وزن ایده آل خود برسید، و لازم نیست که هیچ یک از وعده های غذایی خود از جمله صبحانه را از برنامه غذایی حذف کنید. تنها کافی است که برای داشتن یک برنامه و صبحانه رژيمي براي لاغري، با شرایط جسمی خود به سایت من و رژیم برید و سریع و آسان برنامه غذایی خود را دریافت کنید.

امیر احمدی

Recent Posts

Dating site to meet singles & find real love!

The opinions expressed are the author’s alone and have not been provided, approved or otherwise… Read More

% روز قبل

Benefits of Online Dating

Online dating has transformed the way people find love and build relationships. In the digital… Read More

% روز قبل

How Do I Create Zip File on My Phone New Data!

That means that it consists of pixels, the same small dots displayed on your monitor… Read More

% روز قبل

لاغری نوجوانان با رژیم غذایی

هریک از مراحل رشد انسان فرایندی شگفت آور و قابل تحسین است و انسان برای… Read More

% روز قبل

علت چاقی چیست و چطور می‌توان آن را درمان کرد؟

چاقی مشکل جدی است که این روزها گریبان گیر افراد زیادی شده است. این مشکل… Read More

% روز قبل

ناهار رژیم لاغری

تغییر سبک زندگی مردم و همین طور رژیم غذایی افراد، باعث شده هر روز در… Read More

% روز قبل