چاقی بعد از ازدواج و راهکارهای آن

چاقی بعد از ازدواج و راهکارهای آن

چاقی بعد از ازدواج و راهکارهای آن | مطابق با تحقیقات سال ۲۰۰۹ مشخص شده است که ازدواج خطر چاقی را سه برابر می کند در این مطالب با سایت “من و رژیم” همراه باشید تا اطلاعات کاملی در این مورد مطابق با تحقیقات انجام شده در سال ۲۰۰۹ در اختیارتان قرار دهیم. در واقع در این مقالات این طور عنوان شده است که افرادی که ازدواج کردند و به نوعی متاهل هستند در مقایسه با افرادی که زندگی مجردی دارند حدوداً سه برابر بیشتر در معرض خطر ابتلا به چاقی بعد از ازدواج هستند.

برخی از روزنامه‌ها و مجلات پزشکی اشاره کردند که پدیده ازدواج خود به تنهایی باعث افزایش وزن و چاقی می شود اما این نتیجه گیری ها قطعاً نمی تواند پیچیدگی‌های تحقیقات محققان را مشخص کرده و صرفاً دورنمایی از آنها را عنوان می‌کند. به عنوان مثال ممکن است که بسیاری از عوامل به صورت کلی با قرار گرفتن در کنار ازدواج، باعث ابتلا به خطر چاقی شوند.

محققان، چاقی و اضافه وزن را با توجه به بسیاری از عوامل در کنار پدیده ازدواج بررسی کرده اند که مطابق با آن نظریه های زیادی به جامعه علمی ارائه شده است. در واقع تمامی تحقیقات در سال های اخیر نشان دهنده ی آن است که افرادی که ازدواج کرده و به نوعی زندگی مناهلی را تجربه کرده اند نسبت به افرادی که به صورت مجرد زندگی می‌کنند بیشتر در معرض خطر ابتلا به چاقی بوده و بیشتر چاق می شوند. همچنان که از نتایج کلی تمامی تحقیقات بر می‌آید، افراد متاهل بنا به شرایط زندگی شان و همچنین نوع استرس و ارتباطاتی را که تجربه می‌کنند باعث می شود که بیشتر از دیگر افراد در معرض چاقی قرار گیرند.


این تحقیقات چگونه انجام شد؟

دکتر ناتالی و پنی گوردون-لارسن از دانشگاه کارولینای شمالی در ایالات متحده این مطالعه را انجام دادند.این تحقیق که بودجه آن توسط انستیتو ملی بهداشت کودک و توسعه انسانی تعیین شده بود نتایج کاملاً مشخصی داشت که درمجله پزشکی چاقی همان سال منتشر شد. مطابق با تحقیقات قبلی مشخص شده بود که ازدواج خطر مرگ و میر در افراد را حدود ۱۰ درصد نسبت به افراد عادی کاهش می دهد. همچنین بین شاخص توده بدنی فرد و همسر وی پیوند مستقیمی وجود دارد که محققین این طور تصور می کنند که به دلیل یک محیط مشترک خانگی یا روابط جنسی است که افراد متاهل بیشتر به چاقی مبتلا می شوند.

بعد از ازدواج چه اتفاقی می افتد؟

ازدواج در واقع مرحله ای بسیار مهم و بزرگ در زندگی هر فردی است که باعث به وجود آمدن تغییراتی در شرایط و نوع زندگی زوجین می شود. یکی از این تغییرات علاوه بر ارضاء نیازهای روحی و جنسی افزایش وزن است که متخصصین تغذیه اصطلاحا به آن “وزن عشق” می گویند. محققین مطابق با تحقیقات این طور عنوان کردند که اکثر کسانی که ازدواج کرده اند حدوداً بعد از ازدواج ۱۰ الی ۱۵ کیلو چاق شده اند که معمولا این افزایش وزن را در همان سال‌های اولیه ازدواج و زندگی مشترک تجربه کرده بودند. البته تمامی تحقیقات اینطور نشان داده است که آقایان نسبت به خانمها در سال‌های اولیه زندگی بیشتر دچار اضافه وزن و چاقی می شوند.

در این تحقیقات مشخص شده بود که از هر ۱۰ آقا چیزی حدود هفت نفر از آنها بعد از ازدواج دچار اضافه وزن و چاقی شده بودند که این آمار در بین خانم‌ها حدوداً ۲۵ درصد کمتر است.

چاقی بعد از ازدواج و راهکارهای آن

دلایل چاقی بعد از ازدواج

یکی از مهمترین دلایل چاقی بعد از ازدواج و زندگی مشترک، تغییر سبک زندگی افراد مجرد از مجردی به تاهل است. بسیاری از زوج ها معمولاً وعده‌های غذایی خود را بیرون از منزل و در رستورانها صرف می کنند، اکثر زوج ها معمولاً یا در مهمانی‌های دوستانه بوده و یا در محافل خانوادگی در حال میهمانی و خوردن غذا های جور واجور هستند. گردش و تفریح معمولاً موقعیت بسیار مناسبی است که زوج های جوان و تازه ازدواج کرده بیشتر همدیگر را بشناسند اما متاسفانه این شناخت تبعات زیادی دارد که یکی از آنها اضافه وزن و چاقی است.

در تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۰ توسط متخصصین تغذیه بین زوج های جوان انجام شده مشخص شده است که عامل اصلی افزایش وزن و چاقی بین اینگونه افراد خوردن غذای رستوران ها و صرف کردن وعده غذایی در خارج از منزل است.

دومین عاملی که در این بین بسیار مطرح است نوع غذایی است که مصرف می کنند. در واقع اضافه وزن زوجین بیشتر به علت استفاده نوشیدنی های پرکالری و تنقلات روزانه است. اکثر زوج های جوان اینگونه ادعا می کنند که بعد از ازدواج دیگر از نظر داشتن تناسب اندام و بدنی خوش فرم و خوش هیکل تحت فشار نبوده و هر چه دلشان می خواسته است خورده اند.

در واقع به سبک زندگی اشتباه و عادات غلط غذایی بازگشته اند. در اکثر این زوج ها همسران به جای انتخاب غذای کم کالری معمولاً غذاهای پرکالری و پرچرب را ترجیح داده و به سراغ غذاهای پرکالری و چرب رفته اند. البته گاهی زوجین یکدیگر را در مصرف چنین غذاهایی نیز تشویق کرده و باعث می شوند که شریک زندگی شان نیز دچار عادات غذایی اشتباه و غلط شود.

صرف غذا در کنار یکدیگر برای زوج های جوان چه خارج از منزل و چه داخل آن فعالیت بسیار جالب و محبوبی است. در واقع شریک شدن در غذا به زوجین احساس یکی شدن و پیوستگی می دهد. در این شرایط است که زوجین معمولاً به سراغ غذاهایی می روند که یا تاکنون نخورده اند و یا اینکه تعداد دفعات خوردن وعده‌های غذایی خود را بیشتر می‌کنند.

مطابق با آمار محققین افراد شرکت کننده در نظرسنجی ها این طور عنوان شده است که حفظ وزن و همچنین تناسب اندام برای زوجین به اندازه قبل از ازدواج مهم نبوده و دیگر تلاشی در جهت ثابت نگه داشتن وزن خود نمی کنند. البته این مسئله نیز یکی از شاخص‌های افزایش وزن است که محققین اینطور عنوان کرده اند که بعد از ازدواج زوجین انگیزه کافی برای داشتن اندامی مناسب و تناسب اندام ندارند و معمولا برایشان مهم نیست که لاغری و کاهش وزن پیدا کنند.

معمولاً بسیاری از زوجین بعد از اینکه دو سال از زندگی مشترک شان می گذرد معمولاً احساس راحتی بیشتری در زندگی مشترک شان دارند که این خود نیز باعث می شود دیگر به ظاهر خود اهمیت نداده و چاقی و افزایش وزن را عیبی بزرگ برای خود در نظر نگیرند. البته این احساس راحتی در بین زوجینی که سن کمتری دارند مثلاً بین ۱۸ تا ۲۴ سال هستند معمولاً حدود ده ماه زودتر از زوجین با سن بالاتر شکل می گیرد.

چاقی بعد از ازدواج و راهکارهای آن

بسیاری از زوجین در این شرایط نیاز به جذب جنس مخالف نمی بینند و از این رو معمولاً توجهی به چاقی و افزایش وزن شان نمی کنند. در واقع بیشترین اضافه وزن مربوط به زوجین در پنج سال اولیه زندگی شکل می‌گیرد که البته آقایان نیز در این ۵ سال سهم بیشتری دارند چرا که آنها بیشتر از خانمها چاق میشوند.

بعد از ازدواج هر کدام از زوجین وظیفه خاصی دارند که بایستی آن را انجام بدهند و همین سبب می شود که به ظاهر و حفظ تناسب اندام خود زیاد توجه نکنند که این خود نیز یکی دیگر از دلایل چاقی بعد از ازدواج است. البته مطابق با آمار گفته شده همچنین مشخص شد که حدود ۳۰ درصد از این زوجین به وضع ظاهری و تناسب اندام خود اهمیت می دهند و هنوز هم فعالیت های ورزشی زیادی انجام می دهند تا بتوانند وزن قبلی مجردی خود را حفظ کرده و همچنان از ظاهر و زیبایی و جذابیت زیادی برخوردار باشند.

در تحقیقات اینطور مشخص شد که افرادی که به ظاهر خود اهمیت می دادند نسبت به سایر افراد در این تحقیق اضافه وزن کمتری داشته و از چاقی کمتری رنج می برند. همچنین در این تحقیقات مشخص شده که افرادی که در کنار هم تمرینات ورزشی انجام می دهند و همچنین سبک زندگی سالم و برنامه غذایی مناسبی را دنبال می کنند یا اینکه رژیم غذایی خاصی را رعایت می‌کنند نسبت به سایر زوجین احساس رضایت بیشتری داشته و در کنار هم خوشحال ترند.

این حس رضایت باعث شده که معمولاً چنین زوج هایی احساس فشار و استرس کمتری را تجربه کرده و نهایتا کمتر به چاقی و اضافه وزن دچار شوند.
در واقع زوج هایی که چاقی و اضافه وزن کمتری داشتند نسبت به سایر زوج ها از رابطه شان راضی تر بوده و لذت بیشتری را در زندگی تجربه کرده اند.

چاقی بعد از ازدواج و راهکارهای آن

راهکارهای درمان چاقی بعد از ازدواج

برای اینکه بتوانید چاقی و افزایش وزن بعد از ازدواج را درمان کنید قطعاً بایستی راه کارهای خاصی را انجام دهید که در ادامه این مقاله با سایت من و رژیم به چند مورد از آنها اشاره خواهیم کرد با ما در سایت من و رژیم همراه باشید و توصیه های این سایت را جدی بگیرید.

    • یکی از کارهایی که می‌توانید برای کاهش وزن و لاغری بعد از ازدواج انجام دهید این است که وعده های غذایی تان را به صورت منظم و در زمان خاصی میل کنید.
    • تمامی زوج ها بایستی به نوع فعالیت‌های فیزیکی و عادات غذایی خوب و همچنین خواب مناسب دقت کنند تا بتوانند به bmi سلامت خود برسند. پس بهتر است که برای خوردن وعده های غذایی خود نظیر صبحانه، نهار، شام زمان مشخصی داشته باشید.
    • یکی دیگر از کارهایی که زوجین می توانند انجام دهند تا به لاغری و کاهش وزن بعد از ازدواج برسند این است که همدیگر را در رعایت رژیم غذایی مناسب و همچنین انجام تمرینات ورزشی حمایت کرده و همدیگر را به چالش بکشند. در واقع زوجین اگر بتوانند در کنار هم به تمرین و فعالیتهای ورزشی پرداخته و برنامه غذایی مناسب را دنبال کنند قطعاً می توانند خیلی سریع چاقی و افزایش وزن خود را برطرف کرده و به لاغری و کاهش وزن برسند.
    • راهکار دیگر برای از بین بردن چاقی و اضافه وزن بعد از ازدواج این است که انجام تمرین های ورزشی خود را وابسته به ورزش کردن طرف مقابلتان نکنید . گفتن این جمله که “اگر همسرم به باشگاه برود من هم می‌روم یا اینکه اگر غذای سالم بخورد من هم میخورم در غیر این صورت من هیچ کاری برای تناسب اندام و کاهش وزن لاغری خود انجام نمی دهم” تصوری کاملاً غلط و اشتباه است که بسیاری از زوجین مرتکب آن می شوند. پس حتی اگر همسرتان هم کوششی نمی کند که به تناسب اندام و لاغری برسد این شما هستید که موظف هستید کاری برای خود کرده و سلامت بدن خود را تضمین کنید چرا که اگر شما به تناسب اندام و سلامت بدنتان اهمیت بدهید قطعاً در آینده هم فرزندانتان به سلامت بدنی و تناسب اندام شان توجه کرده و فعالیت های مناسبی در جهت رسیدن به تناسب اندام انجام خواهند داد.
    • یکی دیگر از راهکار هایی که می شود برای از بین بردن چاقی و افزایش وزن بعد از ازدواج به آن بسنده کرد این است که رژیم لاغری سایت من و رژیم را دنبال کنید.
امیر احمدی

Recent Posts

Dating site to meet singles & find real love!

The opinions expressed are the author’s alone and have not been provided, approved or otherwise… Read More

% روز قبل

Benefits of Online Dating

Online dating has transformed the way people find love and build relationships. In the digital… Read More

% روز قبل

How Do I Create Zip File on My Phone New Data!

That means that it consists of pixels, the same small dots displayed on your monitor… Read More

% روز قبل

لاغری نوجوانان با رژیم غذایی

هریک از مراحل رشد انسان فرایندی شگفت آور و قابل تحسین است و انسان برای… Read More

% روز قبل

علت چاقی چیست و چطور می‌توان آن را درمان کرد؟

چاقی مشکل جدی است که این روزها گریبان گیر افراد زیادی شده است. این مشکل… Read More

% روز قبل

ناهار رژیم لاغری

تغییر سبک زندگی مردم و همین طور رژیم غذایی افراد، باعث شده هر روز در… Read More

% روز قبل