چیزهایی که درباره ی تقویت عضلات شکم به شما نمی گویند

چیزهایی که درباره ی تقویت عضلات شکم به شما نمی گویند

چیزهایی که درباره ی تقویت عضلات شکم به شما نمی گویند | چه فردی چاق باشید و چه لاغر، فرقی نمی کند در هر صورت همه به دنبال داشتن شکمی سفت و تخت هستند، تقریبا تمام افراد به طریقی دنبال تقویت عضلات شکم شان هستند. اگر اضافه وزن داشته باشید، زمانی که به آینه نگاه می کنید احتمالا اولین چیزی که نظرتان را جلب می کند، شکم تان است که کمی آویزان و شل است. اگر هم خیلی لاغر باشید ممکن است بازهم با شل بودن شکم تان مشکل داشته باشید. چاره ی کار چیست؟

مسلما در پاسخ به این سوال می گویید مسلما ورزش، بله درست است انجام ورزش خصوصا تمرینات شکمی نقش بسیار موثری در تقویت عضلات شکم و سفت شدن آن دارد اما به تنهایی کافی نیست. نباید در راه رسیدن به شکمی تخت و خوش فرم از نقش موثر تغذیه نیز غافل شوید. اگر می خواهید از تقویت عضلات شکم به کمک ورزش و همچنین تغذیه بیشتر بدانید، حتما تا پایان این مطلب همراه ما باشید، از رازهایی باخبر می شوید که احتمالا تا پیش از این هیچکس آن ها را به شما نگفته بود.

تقویت عضلات شکم

تقویت عضلات شکم اصلا سخت نیست

همان طور که در ابتدای مطلب هم گفتیم، اگر شما برای داشتن شکمی تخت و با عضلات قوی ورزش می ‌کنید این را بدانید که تنها نیستید. یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین ورزش ها چه برای افراد مبتدی و چه حرفه ای، ورزش های شکمی است. حتما می دانید که برای رسیدن به این هدف مهم، تمرینات و حرکات ورزشی بسیار زیادی وجود دارد که می توان با انجام آن ها ماهیچه های شکمی را تقویت کرد اما یک چیز را هرگز فراموش نکنید؛ شما پیش از این باید کاری کنید که لایه چربی بدن که روی شکم تان را پوشانده است کاهش پیدا کند. با این کار عضلاتی که خوب شکل گرفته ‌اند نمایان ‌تر می شوند. اما چطور؟ چگونه می توان چربی های شکم را سوزاند؟ با پیروی از یک رژیم غذایی اصولی.

یادتان نرود، ورزش و پرخوری رابطه ی خوبی با یکدیگر ندارند! نمی توان حجم غذای زیادی خورد و ورزش کرد به این امید که می توان آن ها را سوزاند. بلکه باید تعادلی بین آن ها ایجاد کنید، برای داشتن تعادل هم بهترین کار اجرای یک رژیم غذایی است. وب سایت من و رژیم به خوبی می توانید در این راه به کمک تان بیاید. تنها کافیست وارد آن شده و اطلاعات شخصی تان را ثبت کنید، سپس یک برنامه غذایی مناسب با خودتان دریافت کنید. من و رژیم یک وب سایت معتبر ارائه آنلاین رژیم غذایی است که 24 ساعته، هر کجا که باشید در دسترس شماست و هر زمان و در هر مکان که بخواهید، می توانید برنامه غذایی مناسبی را دریافت کنید.

با تعدادی از ورزش های شکمی آشنا شوید

برای ساخت و تقویت عضلات شکمی می بایست در کنار اجرای رژیم غذایی، ورزش ها و تمرینات ویژه ای را نیز انجام دهید. ورزش هایی که تمام عضلات شکمی کار کند و همه ی آن ها را فعال کند. برای این کار ورزش های بسیار زیادی وجود دارد؛ هم ورزش هایی که باید به کمک تجهیزات باشگاهی آن ها را انجام دهید و هم ورزش هایی که برای انجام آن ها نیازی به خروج از منزل ندارید و می توانید بدون امکانات خاصی تمرین کنید. البته لازم به ذکر است که تجهیزاتی هم وجود دارند که می ‌توانید خریداری کرده و در منزل به خوبی از آن ها استفاده کنید مثل توپ های بزرگ ورزشی. برای مثال می توانید از توپ های ورزشی کوچک یا بزرگ برای حرکات دراز نشست استفاده کنید، البته برای این کار باید به حد کافی تبحر داشته باشید تا بتوانید تنه‌ ی خود را روی توپ نگه دارید و تعادل خود را حفظ کنید. با انجام چنین کاری حین انجام درازنشست عضلات بیشتری به کار گرفته شده و ماهیچه های شکمی بیشتر تقویت می شوند.

تقویت عضلات شکم

شاید برای تان جالب باشد که بدانید براساس مطالعات و تحقیقاتی که بر روی نحوه ی فعال شدن عضله شکم در حرکت دراز نشست انجام شده، این طور نتیجه گیری شده که در حین انجام این تمرین به صورت کاملا معمولی هنگامی که بالا تنه را بالا می کشید، شما کشش و انقباض بیشتری در قسمت بالای عضله ی مستقیم شکمی ‌احساس می کنید. این موضوع کاملا درست است که فیبرهای عضلانی که در بخش بالایی این عضله قرار دارند، هنگام انجام درازنشست ساده کوتاه تر از فیبرهای پایینی می ‌شوند اما در حقیقت کل عضلات ناحیه شکم در هنگام حرکت فعال هستند. زمانی که شما درازنشست را به صورت معکوس و یا با بالا آوردن لگن و پاها انجام می دهید دقیقا برعکس شده و کشش و انقباض را بیشتر در بخش پایینی عضله مستقیم شکم احساس می ‌کنید. اما در این حالت فیبرهای قسمت بالایی عضله هم منقبض می ‌شوند و فعال هستند.

با تغذیه ی مناسب عضلات شکم تان را تقویت کنید

همان طور که تا به این جا متوجه شدید، برای تقویت عضلات و ماهیچه های شکمی ابتدا باید چربی های اضافه آن را بسوزانید، برای این کار هم تنها کافیست از یک رژیم غذایی مناسب برای کوچک کردن شکم تان و ظاهر شدن عضلات آن استفاده کنید. در نظر داشته باشید برنامه غذایی که اجرا می کنید باید شامل نسبت های متعادل از کربوهیدرات، پروتئین و چربی باشد. فراموش نکنید رژیم غذایی شما باید شامل تعدادی میان وعده در طول روز نیز باشد چرا که خوردن آن کمک می کند تا احساس گرسنگی نکنید و سیر بمانید. حتما کلسیم مصرف کنید زیرا موجب می شود که چربی در بدن کم تر شکل بگیرد. سعی کنید صبحانه خورده و غذاهای پر فیبر مصرف کنید. در طول روز آب کافی بنوشید تا بدن تان با کم آبی مواجه نشود، و مطمئن شوید که کالری مصرفی خود را زیاد کاهش ندهید چون ممکن است روند سوخت و ساز بدن کند شود.

می توانید با ایروبیک یا ورزش های هوازی شکمی سفت و قوی داشته باشید

یکی دیگر از راه ها برای سوزاندن کالری و تنظیم ورن، انجام ورزش های هوازی و و ایروبیک است. بسیاری از افراد براین باورند که تنها با انجام یک کار، برای مثال فقط با پیروی از یک رژیم غذایی می توانند چربی های شکم شان را سوزانده و عضله سازی کنند درحالی که سخت در اشتباهند. برای ساختن و تقویت عضله ها می بایست هم یک برنامه غذایی داشت و هم به موازات آن ورزش کرد. شاید با کاهش کالری مصرفی و رژیم گرفتن وزن تان کاهش یابد اما به احتمال خیلی زیاد پس از مدتی روند کاهش وزن ثابت خواهد ماند و پیشرفت نخواهد کرد. حتی ممکن است ادامه‌ ی این روند موجب از دست رفتن حجم عضلات شود. داشتن یک برنامه‌ ی ورزشی منظم به کاهش وزن و خوش فرم شدن عضلات بدن کمک زیادی می کند.

تقویت عضلات شکم

به کمک مواد غذایی مناسب چربی های شکم تان را بسوزانید

چربی های غیر اشباع

شما می توانید برای کاهش چربی های شکم از چربی های سالم و غیراشباع استفاده کنید. سعی کنید کم کم مصرف چربی های مضر و ناسالم را کنار بگذارید. چربی های غیراشباع چربی های خوبی به شمار می آید که باید برای جای دادن آن ها در هر وعده ی غذای تان برنامه ریزی کنید یا از برنامه غذایی پیروی کنید که حاوی این نوع چربی باشد. مثلا برای پخت و پز از روغن کانولا، روغن زیتون، روغن بادام زمینی، روغن آفتاب گردان، روغن گردو، روغن بذر کتان استفاده کنید چرا که این نوع روغن ها از مهم ترین منابع اسید های چرب غیراشباع هستند.

آجیل ها

می توانید در طول روز و به عنوان میان وعده به مصرف آجیل ها و دانه هایی که دارای اسید های چرب غیر اشباع هستند روی بیاورید. نکته ی مهمی که وجود دارد این است که تقریبا تمام نوع های آجیل به سوختن چربی های شکم کمک می کنند. کره بادام، کره بادام زمینی طبیعی (صاف و ترد)، کره بادام هندی، بادام هندی بو داده، تخمه آفتابگردان خشک بو داده، بادام زمینی خشک و بو داده، دانه کدو تنبل بو داده، گردو، آجیل برزیلی، فندق، بادام، دانه های میوه درخت کاج، گردو، پسته، دانه آفتابگردان و خمیر دانه کنجد از جمله دانه و آجیل هایی هستند که می توانید وارد سبد غذایی تان کنید.

زیتون

مصرف زیتون را فراموش نکنید. حتما در طول روز مقدار زیادی زیتون بخورید. تفاوتی ندارد زیتون سیاه باشد یا سبز، زیتون بخورید و شاهد ناپدید شدن چربی های شکم تان باشید.

شکلات

یکی دیگر از موادی که می توانید در طول روز آن را مصرف کنید انواع شکلات بدون قند، کم شیرین یا تلخ است. به کمک یک خوردنی خوشمزه و دل چسب از شر چربی های شکم خلاص شوید.

خوردن غذا در آخرهای شب را کلا فراموش کنید

اگر به خوردن غذا در ساعت های آخر شب عادت دارید و هنوز هم شکم تان شل و آویزان است تعجب نکنید. مصرف انواع مواد غذایی دقیقا پیش از خواب نتیجه ای جز بزرگ شدن شکم ندارد.بیدار ماندن تا دیر وقت به جهت تماشای تلوزیون و دیدن فیلم مورد علاقه تان و یا جست و جو در اینترنت موجب می شود که به سمت غذای ناسالم بروید. شاید هم با خودتان بگویید خوردن غذای سالم که مشکلی ندارد، سخت در اشتباهید، منظور ما خوردن هر نوع غذا می باشد. سعی کنید برای سوختن چربی های شکم و پهلو شب ها زود بخوابید و شام تان را نیز چند ساعت قبل از آن میل کنید.

با اجرای یک برنامه غذایی و انجام حرکات ورزشی ظرف چه مدت افراد می ‌توانند شاهد کاهش وزن و سفت شدن شکم خود باشند؟

این سوال بسیار مهمی است که افراد زیادی می پرسند، این که واقعا با اجرای تمام این توصیه های چه زمانی می توانند عضلات شکم شان را سفت و پرقدرت ببینند. البته لازم به ذکر است که این مسئله تا حد زیادی به خود افراد و عوامل متعدد دیگری مثل وزن آن ها هنگام شروع این برنامه، ارتباط پیدا می ‌کند. اما معمولا براساس بررسی های انجام شده اغلب افراد می ‌توانند به شکل معقولی در دو هفته اول این برنامه حدود ۲.۵ کیلوگرم یا بیشتر وزن کم کنند. اما برای این میزان کاهش وزن هم باید مراقب باشند که اندازه دور کمر و درصد چربی بدن شان بیش از حد کم نیا زیاد نشود و یا بدون تغییر نباشد؛ چرا که افزوده شدن عضلات با چربی کم، خصوصا در آغاز کار، ممکن است آن طور که باشید و شاید اتفاق نیافتد اما در پایان کار با نتایج خوبی همراه خواهد بود.

سخن آخر

همیشه حرکات ورزشی می توانند نتیجه های خوبی در پی داشته باشند اما به تنهایی نه آن طور که باید! برای این که شکم تان همیشه تخت و دارای عضلات قوی باشد باید در کنار ورزش به اجرای یک برنامه غذایی سالم نیز مشغول شوید. هنگامی که در طول روز زمانی را به ورزش و تمرینات مختلف اختصاص می دهید، بدن تان آماده شده و بهترین فرصت است که با خوردن مواد مغذی و کم کالری هم خود را سیر کنید و هم به کالری سوزی بیشتر بدن تان کمک کنید. حتی افرادی که لاغر هستند و تنها هدف شان تقویت عضلات شکم شان هست هم باید طبق چنین برنامه ای پیش بروند اما با یک تفاوت که آن ها باید کاری کنند و غذایی مصرف کنند که به جای کالری سوزی، کالری به بدن شان برسانند اما به میزان کافی.

سمیرا علی جانی

Recent Posts

Dating site to meet singles & find real love!

The opinions expressed are the author’s alone and have not been provided, approved or otherwise… Read More

% روز قبل

Benefits of Online Dating

Online dating has transformed the way people find love and build relationships. In the digital… Read More

% روز قبل

How Do I Create Zip File on My Phone New Data!

That means that it consists of pixels, the same small dots displayed on your monitor… Read More

% روز قبل

لاغری نوجوانان با رژیم غذایی

هریک از مراحل رشد انسان فرایندی شگفت آور و قابل تحسین است و انسان برای… Read More

% روز قبل

علت چاقی چیست و چطور می‌توان آن را درمان کرد؟

چاقی مشکل جدی است که این روزها گریبان گیر افراد زیادی شده است. این مشکل… Read More

% روز قبل

ناهار رژیم لاغری

تغییر سبک زندگی مردم و همین طور رژیم غذایی افراد، باعث شده هر روز در… Read More

% روز قبل