کوچک کردن شکم و تقویت عضلات آن

کوچک کردن شکم و تقویت عضلات آن

کوچک کردن شکم و تقویت عضلات آن | چاقی شکم یکی از معضلات و مشکلات جامعه امروزی است و طبق بررسی های صورت گرفته، ایران یکی از کشورهای چاق بوده و این آمار نیز در حال افزایش است. امروزه به هر سو که نگاه کنید تبلیغات فراوانی درباره کوچک کردن شکم، لاغری و تناسب اندام می بینید. بسیاری از آن ها وعده لاغری با استفاده از قرص ها و داروها را به شما می دهند، برخی به ورزش و تمرین تشویق می کنند و برخی رژیم های سخت و طاقت فرسا را پیشنهاد می کنند. حتی هستند کسانی که جراحی را راه حل نهایی برای رهایی از چاقی می دانند.

در واقع امروزه روش ها و برنامه های مختلفی برای لاغری و کوچک کردن شکم وجود دارد که هر کدام به طریقی به دنبال رسیدن به تناسب اندام هستند. نکته ای که در این جا باید به آن اشاره کرد این است که شما می بایست مطابق با شرایط و وضعیت خود، بهترین و امن ترین روش را انتخاب و با استفاده از آن به تناسب اندام برسید. با من و رژیم همراه باشید تا در ادامه با یکی از امن ترین و بهترین روش های کوچک کردن شکم آشنا شویم.

کوچک کردن شکم و تقویت عضلات آن

کوچک کردن شکم، افسانه یا واقعیت؟

یکی از موضوعاتی که افراد بسیاری را امروزه درگیر آن کرده است، این موضوع است که آیا واقعا می توان لاغر شد یا نه؟ آیا به راستی می توان در مدت زمانی از شر چاقی خلاص شد و به تناسب اندام و بدن دلخواه رسید؟ این سوال ها و موضوعات دلایل متعددی دارد. هستند افراد بسیاری که در این راه به نتایج خوبی رسیده اند و در نهایت از شر چاقی خلاص شده اند. هستند افراد بسیاری هم که علی رغم تلاش ها و برنامه های مختلف، نتیجه خاصی در این راه نگرفته و خسته و نا امید شده اند. اگر بخواهیم نگاهی به واقعیت بیندازیم، رهایی از چاقی و رسیدن به تناسب اندام راهی پیچیده و دشوار است که نیازمند برنامه ریزی صحیح، تلاش های بسیار و مداوم و استمرار در این مسیر است. رهایی از چاقی، کوچک کردن شکم و رسیدن به تناسب اندام واقعی است و می توان به آن رسید. اما سرعت، نحوه، چگونگی و کیفیت آن بستگی به عوامل بسیاری دارد.

چگونه شکم خود را کوچک کنیم؟

همانند لاغری، کوچک کردن شکم هم یکی از مواردی است که توصیه ها و پیشنهادهای بسیاری برای آن وجود دارد. هستند افرادی که به تمرین های سخت و طاقت فرسا پرداخته و وقت زیادی را صرف ورزش می کنند، اما به مابقی فاکتورها و شرایط در راه رسیدن به تناسب اندام توجه نکرده و آن ها را مد نظر نمی گیرند و در آخر هم از این روند ناراضی بوده و رسیدن به تناسب را واقعی نمی دانند. برای کوچک کردن شکم می بایست نکات بسیاری را مد نظر گرفته و آن ها را در مسیر لاغری رعایت کنید. یکی از مهم ترین این نکات در مسیر لاغری، در اختیار داشتن یک سبک زندگی سالم است.

بدون در اختیار داشتن یک سبک زندگی سالم، رسیدن به تناسب اندام مسیری سخت و طاقت فرسا بوده و به راحتی به مقصد نمی رسد. سبک زندگی را می توان مجموعه ای از عادات، الگوها و فعالیت ها در بسیاری از زمینه ها همانند خواب، کار کردن، ورزش، تغذیه و … دانست. در واقع برای لاغر شدن می بایست ابتدا موانع و مشکلات موجود در سبک زندگی خود را شناسایی کرده و آن ها را رفع نمایید.

کوچک کردن شکم و تقویت عضلات آن

تغذیه

یکی از مهم ترین موارد در این زمینه، رژیم غذایی و عادات تغذیه ای است. بدون شک تغذیه از اصلی ترین و مهم ترین موارد در راه لاغری است که می بایست به آن توجه ویژه شود. خیلی از افرادی که در مسیر لاغری قدم می گذارند، رژیم غذایی خود را اصلاح نکرده و همان عادات قبلی را ادامه می دهند و انتظار دارند تنها با تمرین یا ورزش به تناسب اندام برسند. مصرف مواد غذایی چرب، غذاهای آماده و سرخ شده همانند فست فود ها، مصرف بالای قندها و چربی ها مضر، مصرف بالای کربوهیدرات و کمبود ویتامین ها و مواد معدنی در رژیم غذایی از مهم ترین مشکلات موجود در رژیم های غذایی است که برای کوچک کردن شکم و لاغر شدن آن ها را کنار گذاشت.

همچنین معمولا این افراد در رژیم غذایی خود پروتئین پایینی مصرف می کنند و از این نظر رژیم غذایی آن ها ناقص می باشد. برای کاهش چربی های شکم، کوچک کردن آن و رسیدن به تناسب اندام می بایست به مقدار کافی پروتئین در رژیم غذایی خود داشته باشید. برای کوچک کردن شکم و رسیدن به لاغری می بایست مصرف قندها و کربوهیدرات را کاهش داده و به جای آن مصرف پروتئین را افزایش دهید. مصرف پروتئین برای عضله سازی، کاهش چربی ها و تقویت عضلات ضروری است.


 

 

 

از دیگر نکاتی که در این بخش می بایست به آن اشاره شود، قطع مصرف هله هوله و مواد غذایی و میان وعده های با ارزش غذایی پایین است. مصرف چند میان وعده در طول روز شاید برای شما موضوع مهمی نباشد، اما در صورتی که ارزش غذایی نداشته باشند یا مواد غذایی ناسالمی باشند، به راحتی می تواند یک مانع بزرگ در راه کوچک کردن شکم و لاغری باشند. این مواد را می توانید با میان وعده های سالم و مغذی و حاوی پروتئین بالا جایگزین کنید.اگر عادات غذایی اشتباهی دارید و الگوهای تغذیه ای شما دارای اشکالات فراوانی است، هم اکنون می توانید با استفاده از من و رژیم، رژیم مختص به خود را دریافت کرده و در مسیر چربی سوزی و رسیدن به تناسب اندام قدم بردارید. رژیم های من و رژیم کاملا هوشمند بوده و به صورت آنلاین طبق شرایط و ویژگی های مختلف شما مختص به خودتان تهیه شده و در اختیارتان قرار می گیرد.

خواب

یکی از مواردی که بسیاری از افراد از اهمیت آن در مسیر لاغری بی خبر هستند، خواب است. مطالعات بسیاری در این زمینه انجام شده است که بیشتر آن ها نشان دهنده اهمیت خواب کافی و با کیفیت در راه لاغری است. دیر خوابیدن، کم خوابیدن و بی خوابی به راحتی می تواند زمینه ساز چاقی شده یا آن را تشدید کند. کمبود خواب بر روی دو هورمون لپتین و گرلین که مربوط به اشتها می شوند تاثیر می گذارد. کمبود خواب در واقع اشتها را زیاد کرده و موجب مصرف بیشتر مواد غذایی می شود. اگر برنامه خواب شما نامنظم و به هم ریخته است. برای کوچک کردن شکم و لاغر شدن لازم است الگوهای خواب خود را اصلاح کنید.

چگونه شکم خود را تقویت کنیم؟

اکنون که رژیم غذایی، الگوهای غذایی و خواب خود را اصلاح کردید و در مسیر کوچک کردن شکم قدم و لاغری قدم برداشتید، لازم است با تمرین و ورزش های مناسب عضلات شکم خود را تقویت کنید. بسیاری افراد فکر می کنند داشتن یک شکم چند تکه، فیت و بدون چربی رویایی بیش نیست و به هیچ عنوان نمی توان به آن رسید. لازم است این نکته را بگوییم همان طور که همه افراد عضلات دست و پا دارند، همان طور هم عضلات شکم دارند.

در واقع همه ما دارای عضلات شکم هستیم، اما بنا به دلایل مختلفی همچون ژنتیک، تیپ بدنی، تغذیه، سبک زندگی و … برای برخی افراد این عضلات نمایان تر و قوی تر بوده و برای برخی نه و حتی برای برخی چربی های شکمی مانع نمایان شدن آن ها می شود. هنگامی که در مسیر لاغری قدم برداشته و با اصلاح رژیم غذایی و سبک زندگی خود شروع به کوچک کردن شکم خود کردید، می بایست به تقویت عضلات شکم خود نیز بپردازید تا علاوه بر تقویت آن ها، روند نمایان تر شدن آن ها و آب شدن چربی های شکمی را نیز سرعت بخشید.

کوچک کردن شکم و تقویت عضلات آن

تمرین ها و ورزش های بسیاری برای تقویت عضلات شکم وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کرده و عضلات شکم خود را تقویت کنید. تمرینات هوازی یکی از بهترین گزینه ها برای مقابله با چربی های شکمتان است. هوازی تمرین های مختلفی دارد که می توانید از آن ها بهره مند شوید. این تمرین ها را می توانید در خانه، فضای باز همانند پارک و یا باشگاه های ورزشی انجام دهید. از جمله این تمرین ها می توان به پلانک و انواع آن، کرانچ، دراز نشست و سایر تمرین های شکم اشاره کرد. پیاده روی و دویدن نیز می تواند گزینه خوبی برای شما باشد. البته توصیه من و رژیم به شما این است که برای رسیدن به تناسب اندام، سایر عضلات بدن را نیز تمرین داده و به آن ها نیز توجه کنید.

در کنار تغذیه خوب و در اختیار داشتن یک رژیم غذایی سالم و تمرین های کلی برای تمامی اعضای بدن، می توانید در مسیر تناسب اندام قدم برداشته و علاوه بر کوچک کردن شکم، بدنی فیت و زیبا داشته باشید. تمرین با دمبل و دستگاه های بدنسازی می تواند گزینه خوبی برای شما باشد. ورزش کردن علاوه بر کمک به شما در چربی سوزی و کوچک کردن شکم، مزایای بسیاری نیز برای سلامتی شما داشته و می تواند سبک زندگی، عادات و حتی خلقیات شما را تغییر داده و زندگی بهتر و با کیفیت تری برای شما به ارمغان آورد.

امیر احمدی

Recent Posts

Dating site to meet singles & find real love!

The opinions expressed are the author’s alone and have not been provided, approved or otherwise… Read More

% روز قبل

Benefits of Online Dating

Online dating has transformed the way people find love and build relationships. In the digital… Read More

% روز قبل

How Do I Create Zip File on My Phone New Data!

That means that it consists of pixels, the same small dots displayed on your monitor… Read More

% روز قبل

لاغری نوجوانان با رژیم غذایی

هریک از مراحل رشد انسان فرایندی شگفت آور و قابل تحسین است و انسان برای… Read More

% روز قبل

علت چاقی چیست و چطور می‌توان آن را درمان کرد؟

چاقی مشکل جدی است که این روزها گریبان گیر افراد زیادی شده است. این مشکل… Read More

% روز قبل

ناهار رژیم لاغری

تغییر سبک زندگی مردم و همین طور رژیم غذایی افراد، باعث شده هر روز در… Read More

% روز قبل