بهترین روش های از بین بردن چربی های شکم

بهترین روش های از بین بردن چربی های شکم

بهترین روش های از بین بردن چربی های شکم | کاهش وزن و از بین بردن چربی های شکمی ، هدف بسیاری از افراد است. چربی های شکم از آن دسته چربی هایی است که به سختی آب می شود، و به همین دلیل اکثر افراد فکر می کنند که از بین بردن چربی های شکم و پهلو غیر ممکن است.

چربی های شکم نه فقط خیلی سخت آب می شوند بلکه از آن دسته چربی هایی هستند که وجود طولانی مدت آنها مشکلات جدی تری را برای سلامتی با خود به همراه دارد. درصد بالایی از چربی بدن در اطراف شکم و پهلو جمع می شوند و این تجمع چربی باعث مشکلاتی مثل تنگی نفس، بیماری قلبی و دیابت نوع 2 می شود.

برای کاهش چربی های اضافی بدن و به خصوص از بین بردن چربی های شکم چاره یا جز ایجاد تغییر در سبک زندگی نیست. تغییر در سبک زندگی یعنی داشتن یک رژیم و برنامه غذایی خوب و ورزش منظم. اما چه ورزشی برای آب کردن شکم و پهلو مناسب است؟ آیا ورزش های هوایی ورزش های مناسبی برای از بین بردن چربی های شکم هستند؟ پاسخ این سوالات در ادامه مقاله توضیح داده شده است.

از بین بردن چربی های شکم

کاردیو برای از بین بردن چربی های شکم عالی است

کاردیو شامل حرکات ورزشی ثابتی مثل دویدن است، که ضربان قلب و سرعت تنفس را بالاتر برده و عملکرد قلب، ریه و سیستم گردش خون را بهتر می کنند. کاردیو حالت پایدار هر ورزش هوازی است که ضربان قلب را حداقل 10 دقیقه در یک سطح نسبتا ثابت نگه دارد. این نوع ورزش به سوزاندن کالری و افزایش سطح متابولیسم کمک می کند.

به طور کلی برای سوزاندن کالری و در نتیجه کاهش وزن، انجام حداقل 150 دقیقه فعالیت هوازی در هر هفته یا 30 دقیقه پنج روز در هفته توصیه می شود. برای اینکه به نتیجه دلخواه برسید، بهتر است که ترکیبی از ورزش با شدت متوسط و بالا را انجام دهید. این ترکیب علاوه بر مزیت ویژه ای که برای عضلات قلبی عروقی دارد ، کالری سوزی بالایی نیز دارد.

ورزش های متنوعی با شدت متوسط مثل دویدن ، پیاده روی ، دوچرخه سواری، بالا رفتن از پله ها ، شنا یا رقص را می توانید برای انجام کاردیو استفاده کنید. این نکته را در نظر داشته باشید که تمرینات و ورزش هوازی یکی از انواع تمرینات کاردیو به حساب می‌ آیند، اما تنها نوع آن نیستند. برخی مطالعات حتی تا 60 دقیقه کاردیو با شدت متوسط به صورت روزانه را به عنوان موثرترین روش هوازی برای از بین بردن چربی های شکم پیشنهاد می کنند.


 

 

 

صبح ها ورزش کنید

اگر می خواهید از شر اضافه وزن و به خصوص چربی های شکم خلاص شوید بهتر است صبح ها تمرین کنید. سعی کنید صبح ها قبل از خوردن اولین وعده غذایی ، تمرینات که ضربان قبل را بالا می برد و باعث گرم شدن بدن می شود را انجام دهید. بدن برای تامین انرژی خود در اول صبح به سراغ انرژی ذخیره شده به شکل چربی می رود.

پس سعی کنید هر نوع ورزش کاردیو را صبح انجام دهید. حتی یک پیاده روی سریع 20 تا 30 دقیقه ای می تواند به بدن کمک کند تا از ذخایر چربی اضافی خود برای تامین انرژی استفاده کند. صبح زود بیدار شدن شاید برای همه آسان نباشد. اما با چند هفته تکرار و استقامت ، بدن و ذهن به زودتر بیدار شدن عادت می کنند.

تمرینات تقویت کننده عضلات شکم انجام دهید

اگرچه ورزش های هوازی سوزاندن و کاهش چربی کلی بدن را راحت تر می کنند ، اما انجام برخی از تمرینات قدرتی سبک که به طور خاص بر روی شکم و پهلو کار می کند هم می تواند برای آب کردن چربی های شکم موثر باشد. تمرینات تقویت کننده عضلات شکم متنوع هستند و می توانید با هر کدام که راحت تر هستید شروع کنید.

کار کردن بر روی عضلات شکم ، چربی های جمع شده در این ناحیه را هم درگیر می کند و به همین دلیل باعث می شود تا راحت تر از شر آنها خلاص شوید. وقتی حجم چربی های شکم کم شد ، عضلات شکم بهتر خودش را نشان داده و باعث می شود تا خوش اندام تر به نظر برسید.

از بین بردن چربی های شکم

دویدن پایه همه ورزش ها است

تند دویدن یا آهسته دویدن، هیچ تفاوتی ندارد. موضوع مهم این است که بدوید و این کار را به طور منظم انجام دهید تا اثرات فوق العاده آن را نه تنها بر جسم و کاهش وزن بلکه بر روح و روان خود نیز مشاهده کنید. دویدن یک ورزش کاردیو عالی برای سوزاندن چربی است. اگر بتوانید سریع بدوید، کالری بیشتری می سوزانید و سریع تر ون کم می کنید.

اگر به دویدن عادت ندارید، آهسته شروع کنید. ابتدا یک مسیر کوتاه را انتخاب کرده و آهسته شروع به دویدن کنید و طی چند هفته به آرامی مسافت یا سرعت خود را افزایش دهید.

ایروبیک را برای از بین بردن چربی های شکم فراموش نکنید

ایروبیک یکی از ورزش های عالی هوازی است که به سوزاندن کالری و چربی کمک می کند. اگر با شدت تمرین کنید ، در مدت 30 دقیقه 400 کالری می سوزانید. ایروبیک نوعی ورزش هوازی است که هدف آن بهبود سیستم مصرف اکسیژن است. هوازی ترجمه کلمه ایروبیک است، که به معنی با اکسیژن بوده و به نیاز به اکسیژن در سوخت و ساز بدن و فرایند تولید انرژی اشاره دارد.

تمرین ‌های هوازی بسیاری وجود دارند که با شدتی ملایم و به صورت مداوم انجام می‌ شوند. به طور کلی به تمریناتی هوازی گفته م یشود که در تولید انرژی برای فعالیت بدنی اکسیژن با چربی ترکیب می شود. با انجام تمرینات هوازی با سرعت آهسته و بالای 20 دقیقه ، می توانید بالاترین چربی سوزی را تجربه کنید .

کربوهیدرات ها را محدود کنید

مطالعات نشان داده است که رژیم های غذایی کم کربوهیدرات و کم کالری نه تنها باعث کاهش سریع وزن می شوند ، بلکه در از بین بردن چربی های شکم نیز موثرترین هستند. کربوهیدرات ها در طیف وسیعی از غذاها از جمله لبنیات ، میوه ها ، سبزیجات نشاسته ای ، غلات و حبوبات وجود دارند.

اگر شکم تخت و بدون چربی اضافه می خواهید ، خوردن غذاهایی مثل شیرینی یا نوشیدنی های شیرین ، نان ، برنج ، ماکارونی ، چیپس ، کراکر و … را که همگی در دسته کربوهیدرات های قرار می گیرند را محدود کنید. البته به این موضوع توجه داشته باشید که لازم نیست همه انواع کربوهیدرات ها را از برنامه غذایی خود حذف کنید.

کربوهیدرات هایی مصرف کنید که بسیاری از مواد مغذی دیگر مثل فیبر ، پروتئین ، ویتامین ها ، مواد معدنی یا آنتی اکسیدان ها را نیز به بدن می رساند. غذاهایی مثل میوه ها ، نشاسته ، سبزیجات و لبنیات همه حاوی بسیاری از مواد مغذی هستند و باید در رژیم و برنامه غذایی وجود داشته باشند.

رژیم های غذایی کم کربوهیدرات بر روی کاهش کربوهیدرات ها و نه حذف کردن کامل آنها تاکید دارند. برخی از کربوهیدرات ها برای بدن ضروری هستند.

از بین بردن چربی های شکم

میزان کالری را کنترل کنید

علاوه بر استفاده از رژیم غذایی کم کربوهیدرات ، رعایت رژیم کم کالری هم برای کاهش وزن و از بین بردن چربی های اضافه بدن موثر است. نتایج بسیاری از مطالعات نشان داده است که ترکیبی از رژیم های کم کالری و کم کربوهیدرات باعث می شوند تا بیشترین کاهش چربی را در ناحیه شکم داشته باشید.

در رژیم کم کالری میزان کل کالری توصیه شده بر اساس سن ، جنس ، وزن و سطح فعالیت برای همه متفاوت است. به طور کلی ، کاهش روزانه حدود 500 کالری از رژیم غذایی بی خطر است. اگر روزانه این مقدار کالری کم کنید، در هفته بین نیم تا یک کیلو کاهش وزن خواهید داشت.

جمع بندی

از بین بردن چربی های شکم یکی از سخت ترین کارهایی است که در زمان کاهش وزن ممکن است آن را تجربه کنید. چربی های شکم جز چربی هایی هستند که به سختی آب می شود، به همین دلیل، در کنار رژیم غذایی کاهش وزن مناسب باید از برخی از ورزش ها نیز استفاده کرد.

ورزش های هوازی به خصوص در کنار سایر ورزش ها کمک زیادی به کم کردن وزن و چربی سوزی می کند. از یک دویدن ساده گرفته تا تمرینات شدید ایروبیک، هر کدام می توانند به کاهش وزن و از بین بردن چربی های شکم کمک زیادی بکنند.

همانطور که اشاره شد در کنار ورزش، استفاده از رژیم کاهش وزن مناسب و به طور کلی داشتن یک رژیم و برنامه غذایی سالم و مناسب هم می تواند نقش قابل توجهی در آب کردن چربی های شکم و پهلو داشته باشند. اگر به دنبال یک برنامه غذایی خوب هستید، اما نمی دانید چه برنامه غذایی برای شما مناسب است، من و رژیم را امتحان کنید.

سایت من و رژیم با هدف کمک به حفظ سلامتی افراد، متناسب با ویژگی های بدنی هر فرد یک رژیم غذایی ارائه می کند. با من و رژیم لازم نیست که گرسنگی کشید و یا خودتان را از خوردن غذای مورد علاقه خود محروم کنید. فقط کافی است در سایت من و رژیم ثبت نام کنید و سریع و راحت برنامه غذایی مخصوص به خود را دریافت کنید.

امیر احمدی

Recent Posts

Dating site to meet singles & find real love!

The opinions expressed are the author’s alone and have not been provided, approved or otherwise… Read More

% روز قبل

Benefits of Online Dating

Online dating has transformed the way people find love and build relationships. In the digital… Read More

% روز قبل

How Do I Create Zip File on My Phone New Data!

That means that it consists of pixels, the same small dots displayed on your monitor… Read More

% روز قبل

لاغری نوجوانان با رژیم غذایی

هریک از مراحل رشد انسان فرایندی شگفت آور و قابل تحسین است و انسان برای… Read More

% روز قبل

علت چاقی چیست و چطور می‌توان آن را درمان کرد؟

چاقی مشکل جدی است که این روزها گریبان گیر افراد زیادی شده است. این مشکل… Read More

% روز قبل

ناهار رژیم لاغری

تغییر سبک زندگی مردم و همین طور رژیم غذایی افراد، باعث شده هر روز در… Read More

% روز قبل