بخورید و لاغر شوید

اغلب افرادی که به دنبال کاهش وزن و تناسب اندام هستند در رژیم های غذایی خود از برنامه های متنوع و گاها سختی پیروی می کنند. به طوری که می بینیم رژیم لاغری آن ها بیشتر بر روی کم کردن یا محدود کردن مواد غذایی و خوراکی ها تاکید دارد. اما آیا تا به حال به این فکر کرده اید که در بین مواد غذایی می توانید به راحتی خوراکی های لاغر کننده و چربی سوز را پیدا کنید.

بسیاری از متخصصین تغذیه امروزه بر این باورند که شما برای لاغر شدن نیازی نیست فقط خوراکتان را محدود کنید. فقط کافی است برخی خوردنی های لاغر کننده را جایگزین مواد حجیم و چاق کننده، کنید. به این ترتیب دیگر با رژیم های سخت لاغری، گرسنگی هم نخواهید کشید. شاید زمان آن رسیده باشد که به مواد خوراکی که در آشپزخانه و یخچال خود نگهداری می کنید، نگاهی دوباره بیندازید و رویه ای اصلاحی را برای رژیم خود مد نظر قرار دهید. شاید باید در قبال مصرف برخی خوراکی ها تجدید نظر کنید یا برخی را بیشتر از قبل مصرف کنید. به هر روی بازنگری و ارزیابی خورد و خوراک شما، نقش موثری در کاهش وزن و تناسب اندام تان دارد.

پس اگر مصمم هستید که که وزنتان را با روشی ساده کاهش دهید و در عین حال همه مواد مغذی مورد نیاز بدنتان را هم تامین کنید، در مطلب پیش رو با ما همراه باشید. در این مقاله شما با خوراکی های چربی سوز شکم و ده خوراکی لاغرکننده آشنا خواهید شد که با مصرف آن ها به راحتی می توانید وزن تان را کم کنید. کافی است برنامه غذایی تان را تغییر داده و به اصلاح شیوه غذا خوردن و ترک عادات ناسالم غذایی نیز بپردازید.

 

خوشبختانه رژیم های استاندارد در وبسایت من و رژیم اقدام به ارائه برنامه های غذایی سالم برای افراد گوناگون با هر شرایط و سن و سالی کرده است. این وبسایت با در اختیار گذاشتن انواع رژیم لاغری، رژیم چاقی، رژیم تثبیت وزن و رژیم زیبایی و … به صورت هوشمند به کمک شما آمده تا رویای کاهش وزنتان را به حقیقت تبدیل کنید.

 

خوردنی های لاغرکننده

جالب است بدانید که وقتی رژیم لاغری می گیرید همیشه خوردن برایتان بد نیست. مصرف برخی خوراکی ها نه تنها یکی از روش های لاغری است بلکه برای سلامت بدن مزیت های زیاد دیگری نیز دارد. به گفته متخصصان پروتئین بدون چربی، چربی های سالم، غلات سبوس دار و میوه و سبزیجات مواد غذایی هستند که باید در یک رژیم غذایی کاهش وزن قرار بگیرند. این دسته از مواد غذایی باعث می شوند مواد مغذی مورد نیاز بدن تامین شود بدون اینکه از خوردن آنها دچار اضافه وزن شوید و علاوه بر این میل به خوردن تنقلات چرب و شور و کربوهیدرات ها را کاهش می دهد. همین موضوع باعث می شود که روزانه کالری کمتری دریافت کنید و گاهی فقط با مصرف همین خوردنی ها براحتی لاغر می شوید.
تنها کاری که باید انجام دهید این است که سعی کنید کالری های مصرفی روزانه خود را شمارش کنید و تعادلی میان مصرف آن ها قائل شوید. همچنین مواد غذایی فرآوری شده، فست فود ها، غذاهای کنسروی، غذاهای نمکی، قندها و چربی ها را هوشمندانه مصرف کنید.

 

 

 

کدام خوراکی ها لاغرکننده شکم و پهلو هستند؟

اخیرا در مطالعات و تحقیقات منتشر شده، مشخص شده است که هر چه فیبر غذایی بیشتری مصرف کنید و در برنامه تغذیه ای خود از فیبرها کمک بگیرید، چربی شکمی کمتری داشته و به طور کلی از انباشت چربی در بدن خود جلوگیری خواهید کرد. از بین خوراکی هایی که حاوی فیبر هستند، می توان به سیب، کلم پیچ، دانه چیا و جو دوسر اشاره کرد:

 

سیب:

حاوی مقادیر زیادی فیبر است که در شما احساس سیری ایجاد می کند و علاوه برا آن فیبر موجود در سیب به میکروارگانیسم های روده کمک زیادی کرده و متابولیسم بدن را افزایش می دهد. در نتیجه به چربی سوزی شکم و پهلو کمک می کند.

 

دانه چیا:

صحبت در مورد خواص دانه چیا و استفاده از آن در برنامه غذایی چند سالی است که رایج شده است. در 2 قاشق غذاخوری دانه چیا 10 گرم فیبر وجود دارد که نزدیک به 40 درصد نیاز روزانه بدن به فیبر را تامین می کند. فیبر موجود در چیا باعث می شود احساس سیری بیشتری در طول روز داشته باشید و در نتیجه میل به خوردن غذای اضافی که باعث افزایش وزن می شود را کاهش می دهد. بهترین راه برای خوردن دانه چیا استفاده از آن در اسموتی، ماست یا پودینگ است چراکه حالت ژلاتینی پیدا کرده و سریع تر در معده هضم می شود درنتیجه باعث لاغر شدن شکم و پهلو خواهد شد.

 

 

کلم پیچ:

یکی از عوامل چاقی شکم و پهلو عملکرد ناسالم دستگاه گوارش است. فیبر موجود در کلم پیچ نیز همانند فیبر دانه چیا از نوع فیبر محلول در آب است که به سیستم گوارش کمک زیادی می کند.

 

جو دوسر:

جو دوسر در کنار فیبر بالا به اندازه یک عدد تخم مرغ پروتئین دارد. این ماده غذایی که صبحانه محبوب بسیاری از افراد است یکی از خوراکی های فوق العاده، لاغر کننده شکم و کاهنده وزن است. جالب است بدانید که مواد پروتئینی موجود در جو و گندم از ریزش موی شما در هنگام رژیم لاغری نیز چلوگیری می کند.

 

برای اینکه نگران پوست و مو در رژیم لاغری نباشید، می‌توانید از انواع رژیم سایت من و رژیم استفاده کنید.

 

در ادامه با ده ماده خوراکی که به طور کلی برای لاغری بسیار موثر هستند، آشنا خواهید شد. این خوراکی های چربی سوز و لاغر کننده، متابولیسم بدن شما را به گونه های متفاوتی تحریک کرده و تاثیرات شگرفی بر کالری سوزی، جذب انرژی، میزان گرسنگی، هورمون ها و … دارند:

10 خوراکی چربی سوز و لاغر کننده

 

1. چای سبز
یکی از فوق العاده ترین مواد خوراکی برای کاهش وزن و رسیدن به اندامی متناسب، چای سبز است. چای سبز علاوه بر اینکه متابولیسم (سوخت و ساز) بدن را افزایش می دهد، یکی از آنتی اکسیدان های قوی محسوب شده و باعث می شود که رطوبت بدن شما حفظ شود. همچنین از پرخوری و اشتهای کاذب نیز جلوگیری می کند.

 

2. فلفل چیلی
هر چه در باب غذاهای تند و مزایای آن ها بگوییم کم است. غذاهای تند طبع شما را گرم می کنند و باعث می شوند کمتر بیمار شوید. همچنین خوراکی های تند، لاغر کننده اند، باعث تقویت قلب شده و چربی های بدن را می شکند و در سوزاندن آن ها نقش موثری دارد. فلفل تند چیلی، یک خوراکی چربی سوز و لاغر کننده است، چراکه حاوی ترکیبی به نام کپسایسین است که یک ماده گرمازا بوده و سوخت و ساز بدن را تا چندین برابر افزایش می دهد و به شما در کاهش وزن و کالری سوزی کمک می کند. بنابراین با گنجاندن فلفل چیلی در رژیم لاغری خود، شاهد نتایج شگفت انگیزی در کاهش وزن تان باشید.

 

3. گریپ فروت
حتما تا به حال شنیده اید که میوه گریپ فروت چقدر برای کاهش وزن موثر است. این میوه به خوبی میزان انسولین را در بدن شما کنترل کرده و به سلامت شما کمک می کند. توجه داشته باشید که وظیفه هورمون انسولین در بدن، ذخیره چربی هاست. بنابراین گریپ فروت با کاهش میزان قند خون از انباشت چربی در بدن و چاقی جلوگیری می کند.

 

 

4. بادام
شاید فکر کنید که آجیل ها چربی بالایی دارند و به هیچ عنوان برای روند کاهش وزن موثر نیستند. اما باید بگوییم که آجیل ها چربی های سالم و ضروری را به بدن می رسانند و باعث می شوند که مغز شما عملکرد بهتری داشته باشد. اگر از آجیل ها به عنوان میان وعده استفاده کنید، به عبارتی بهترین انتخاب را کرده اید. آجیل ها به خصوص بادام، نقش موثری در کاهش وزن دارند، بخصوص اگر آن ها را جایگزین مواد غذایی چاق کننده کنید.

 

5. کدو حلوایی
در کنار انواع مواد معدنی و ویتامین ها از جمله فسفر، کلسیم، منیزیم و ویتامین های K،A و E که در کدو حلوایی موجود است، این خوراکی پر خاصیت باعث لاغری نیز می شود. هر صد گرم کدو حلوایی، 20 کالری دارد. علاوه بر آن تاثیر زیادی بر رفع یبوست و ایجاد احساس سیری می گذارد. با مصرف این خوردنی لاغر کننده، نه تنها کالری اضافی که باعث چاقی است دریافت نمی کنید بلکه به دلیل احساس سیری، کدوحلوایی یک خوراکی فوق العاده برای کاهش وزن به حساب می آید.

 

6. کینوا
مصرف دانه کینوا که در دسته غلات قرار می گیرد به تازگی متداول شده است. علت این محبوبیت پروتئین و فیبر بالای موجود در این دانه های ریز است. فیبر بالای کینوا باعث شده که در کنار خوراکی های لاغر کننده و مناسب برای کاهش وزن قرار بگیرد. علاوه بر این مجموعه کاملی از اسیدهای آمینه در کینوا وجود دارد که یعنی بدن می تواند آن را مستقیم به عضله تبدیل کند. هر چه بدن عضله بیشتری داشته باشد سوخت ساز آن بالاتر می رود و بالاتر رفتن سوخت و ساز بدن به معنی سوزاندن کالری و در نتیجه کمک به کاهش وزن است.

 

7. آووکادو
چربی های سالم موجود در میوه آووکادو به خوبی شما را در کاهش گرسنگی و حفظ تناسب اندام یاری می کنند. بنابراین اگر تا به حال از این میوه استثنایی استفاده نکرده اید، حتما آن را امتحان کنید.

 

8. کرفس
حتما اسم کرفس را به عنوان یکی از سبزیجات موثر در کاهش وزن شنیده اید. کرفس جز سبزیجاتی است که میزان کالری آن نزدیک به صفر است، بنابراین خوردن آن باعث افزایش وزن نمی شود. علاوه براین، مواد موجود در این نوع سبزی به سلامت دستگاه گوارش کمک می کند و زمانی که سیستم گوارش که نقش مهمی در سوخت و ساز بدن ایفا می کند به خوبی کار کند به کاهش وزن نیز کمک زیادی خواهد شد. در حقیقت بخشی از علل چاقی در بسیاری از افراد اشکال در عملکرد سیستم گوارشی است که به کمک سبزیجاتی مانند کرفس برطرف می شود.

 

9. پاپایا
یکی دیگر از میوه های موثر در لاغری پاپایا است. این میوه که متعلق به نواحی گرمسیری می باشد، خواص بی نظیر ضد التهابی دارد، یک خوراکی لاغر کننده و سرشار از مواد معدنی و ویتامین هاست. جالب است بدانید که پاپایا قند بسیار کمی دارد و می توانید از آن در انواع اسموتی ها استفاده کنید و از طعم خوب آن لذت ببرید.

 

10. ماست
در کنار مواد غذایی سالم، ماست هم یک خوراکی لاغرکننده طبیعی برای کاهش وزن است. ماست سرشار از پروتئین بوده، وعلاوه بر آن به دلیل داشتن مواد پروبیوتیک به باکتری های مفید روده کمک می کند. زمانی که باکتری های مفید روده به خوبی عمل می کنند، جذب و فرایند سوخت و ساخت بدن به خوبی اتفاق می افتد و در نتیجه چاقی ناشی از عملکرد بد سیستم گوارش اتفاق نمی افتد.

امیر احمدی

Recent Posts

Dating site to meet singles & find real love!

The opinions expressed are the author’s alone and have not been provided, approved or otherwise… Read More

% روز قبل

Benefits of Online Dating

Online dating has transformed the way people find love and build relationships. In the digital… Read More

% روز قبل

How Do I Create Zip File on My Phone New Data!

That means that it consists of pixels, the same small dots displayed on your monitor… Read More

% روز قبل

لاغری نوجوانان با رژیم غذایی

هریک از مراحل رشد انسان فرایندی شگفت آور و قابل تحسین است و انسان برای… Read More

% روز قبل

علت چاقی چیست و چطور می‌توان آن را درمان کرد؟

چاقی مشکل جدی است که این روزها گریبان گیر افراد زیادی شده است. این مشکل… Read More

% روز قبل

ناهار رژیم لاغری

تغییر سبک زندگی مردم و همین طور رژیم غذایی افراد، باعث شده هر روز در… Read More

% روز قبل