بهترین نوشیدنی ها برای شروع یک روز خوب

بهترین نوشیدنی ها برای شروع یک روز خوب

بهترین نوشیدنی ها برای شروع یک روز خوب | آیا می دانید بدن بیشتر ما صبح ها بعد از بیدار شدن دچار کم آبی است؟ آیا به این موضوع فکر کرده اید که هفت یا هشت ساعت خواب در شب زمان زیادی است که هیچ خوراکی و نوشیدنی به بدن خود نمی رسانیدم و بدن از هر چیزی که در طول روز خورده باشیم استفاده می کند. به همین دلیل زمانی که از خواب بیدار می شویم ، بدن کمبود آب دارد. خوشبختانه بی آبی بدن را به راحتی می شود با نوشیدن آب رفع کرد. علاوه بر آب که همیشه نسبت به سایر نوشیدنی ها در اولویت قرار دارد، نوشیدنی های دیگری هم هستند که مصرف آنها در شروع صبح مزایای زیادی برای سلامتی دارد.

لیوان آب خود را پر از ویتامین کنید

نوشیدن حداقل 2 فنجان آب در اول صبح و قبل از اینکه چیزی بخوریم فواید زیادی برای سلامتی دارد. نوشیدن آب علاوه بر شستن سموم بدن و تامین آب مورد نیاز بدن بعد از هفت تا هشت ساعت خواب، منبع بسیار عالی برای افزایش سوخت و ساز بدن است. چه کسی گفته که لیوان آبی که اول صبح و قبل خوردن صبحانه نوش جان می کنیم باید ساده باشد؟ کمی لیمو ترش یا هر نوع مرکباتی که در دسترس هست به اضافه چند برگ سبزی تازه مثل نعنا، خیار و هر نوع میوه ای که مزه اش را دوست داریم یک لیوان آب ساده را به یک کپسول مولتی ویتامین تبدیل می کند. آب لیمو به دلیل ویتامین C موجود در آن یک منبع عالی تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است ،30 گرم آب لیمو تقریبا یک چهارم از مقدار ویتامین C روزانه بدن ما را تامین می کند.

بهترین نوشیدنی ها

اگر هیچ نوع مرکباتی در دسترس نیست و زخم معده نداشته باشیم، یک قاشق غذاخوری سرکه سیب هم گزینه مناسبی برای اضافه کردن به لیوان آب است. سرکه سیب در کنار خواص زیادی که دارد، باعث کاهش قند خون شده و برای کاهش وزن هم تاثیر قابل توجهی دارد. بنابراین اگر برای لاغری شکم و پهلو و رسیدن به تناسب اندام از یک رژیم غذایی لاغری استفاده می کنیم، بهتر است که سرکه سیب را به رژیم غذایی لاغری خود اضافه کنیم. تحقیقات زیاد بر روی تاثیر سرکه سیب بر کاهش وزن انجام شده و نتایج این پژوهش ها تاثیر این مایع شگفت انگیز بر لاغری را ثابت کرده اند. بنابراین برای بهره بردن از مزایای این نوشیدنی عالی فقط کافی است که 1 قاشق غذاخوری سرکه سیب را به یک لیوان آبی که اول صبح می خوریم اضافه کنیم. بعضی از افراد طعم ترشی را دوست ندارند، این افراد می توانند کمی عسل به آب و سرکه اضافه کرده و یک شربت فوق العاده برای شروع یک روز خوب نوش جان کنند.

بهترین نوشیدنی ها برای افزایش انرژی

گاهی پیش می آید که به دلیل مختلف بعد از اینکه از خواب بیدار می شویم، احساس خستگی می کنیم. خوشبختانه نوشیدنی های مختلفی برای برطرف کردن این حالت وجود دارد که می توانیم آنها را برای شروع یک روز خوب مصرف کنیم. سبزیجات مواد غذایی فوق العاده ای هستند که به با مصرف آنها در برنامه غذایی خود، می توانیم انرژی بگیریم. به جای خوردن یک فنجان قهوه بهتر است یک لیوان نوشیدنی سبز را جایگزین کنیم. انواع گیاهان به خصوص گیاهان برگ پهن مثل کلم و اسفناج سطح انرژی را بالا می برند.

آهن موجود در سبزیجات باعث رسیدن اکسیژن به سلول های بدن شده و در نتیجه به بدن برای مقابله با خستگی کمک زیادی می کند. اگر طعم سبزیجات سبز را خیلی دوست نداشته باشیم، آب گوجه فرنگی، آب انواع توت ها هم گزینه بسیار مناسبی است که به دلیل وجود انواع ویتامین ها ، مواد معدنی ، آنتی اکسیدان ها و اسید آمینه موجود در آنها یک نوشیدنی مغذی خواهیم داشت که علاوه بر تامین آب مورد نیاز بدن در اول صبح ، بسیاری از مواد مغذی لازم که بدن به آن نیاز دارد را تامین می کند. نوشیدن یک لیوان آب سبزیجات این خاصیت ها را دارد:

      • افزایش سطح انرژی
      • تمرکز ذهنی بهتر
      • کاهش استرس و خستگی

بهترین نوشیدنی ها

نوشیدنی مناسب برای معده حساس

افرادی هستند که معده حساسی دارند و اضافه کردن مرکبات و یا سرکه به لیوان آب شاید معده آنها را اذیت کند، این دسته از افراد می توانند از زنجبیل که یکی از مواد غذایی مناسب برای معده است استفاده کنند. نوشیدن چای زنجبیل در صبح به برطرف کردن ناراحتی معده کمک زیاد می کند، و حتی افرادی که تهوع ، استفراغ یا اسهال دارند نوشیدن یک فنجان چای زنجبیل باعث بر طرف شدن این حالات می شود.

برای تهیه چای زنجبیل ، چند قاشق غذاخوری زنجبیل تازه رنده شده را به یک فنجان آب جوش اضافه کرده و به مدت پنج دقیقه اجازه دهیم تا بماند و بعد آن را نوش جان کنیم. اگر زنجبیل تازه در دسترس نبود می شود کمی پودر زنجبیل را به آب ولرم اضافه کرده و با کمی عسل شیرین کنیم. این ترکیب نه تنها به تامین آب مورد نیاز در اول صبح به ما کمک می کند، بلکه یک نوشیدنی عالی برای بالا بردن سطح سوخت و ساز بدن است و افرادی که به دنبال آب کردن شکم و پهلو خود هستند می توانند از این نوشیدنی در برنامه غذایی خود استفاده کنند.

نوشیدنی عسل و دارچین

اگر به دنبال کاهش وزن باشیم و به خصوص برای آب کردن شکم و پهلوی رژیم گرفته ایم، نباید اضافه کردن عسل و دارچین به لیوان آب خود برای شروع یک روز خوب را فراموش کنیم. ترکیب عسل و دارچین به اضافه آب لیموی تازه همان چیزی است که برای یک روز پر انرژی و کاهش وزن نیاز داریم. عسل خاصیت کاهش وزن دارد و دارچین یکی از مواد چربی سوز است که به سوزاندن سریع چربی های اضافی بدن به خصوص چربی اضافی شکم و پهلو کمک می کند. وقتی با معده خالی آب به اضافه ترکیبات چربی سوز و کاهش دهنده وزن بخوریم ، سرعت سوخت و ساز بدن افزایش پیدا کرده و علاوه بر احساس بالا روفتن انرژی به کاهش وزن هم کمک زیادی می کند.

نوشیدنی خیار و نعنا

اضافه کردن خیار و نعنا به آب به بهبود هضم، سوزاندن چربی و جلوگیری از احتباس مایعات در بدن کمک می کند. این نوشیدنی برای حفظ وزن بدن هم مفید است. خیار مقدار زیادی آب دارد و می تواند در به دلیل همین ویژگی برای دفع سموم از بدن بسیار مفید است. علاوه بر این سرشار از فیبر است که به افزایش میزان سوخت و ساز بدن کمک می کند. این نوشیدنی مفید را می شود به راحتی با خرد کردن یک عدد خیار متوسط به اندازه دلخواه، کمی لیمو تازه و نعناع تازه تهیه و نوش جان کرد.

برای آنکه این نوشیدنی خاصیت چربی سوزی هم پیدا کند و خاصیت کاهش وزن هم داشته باشد، می توانی کمی پودر زنجبیل یا چند تکه زنجبیل تازه خرد شده به آن اضافه کنیم و به عنوان یک نوشیدنی عالی برای شروع یک روز خوب صبح خود را با نوشیدن آن شروع کنیم. این نوشیدنی را می توانیم کمی بیشتر و برای مثلا 2 تا 3 روز مصرف تهیه کنیم و در یخچال بگذاریم، و در صورت میل داشتن در طول روز هم آن را مصرف کنیم.

بهترین نوشیدنی ها

اهمیت رژیم غذایی بر سلامتی

چیزی که می خوریم بر جسم و خلق و خوی ما تاثیر مستقیم دارد. استفاده از بعضی خوراکی در برنامه غذایی باعث کاهش سطح انرژی، خستگی و متاسفانه در بسیاری موارد چاقی و بیماری های مرتبط با آن می شود، به همین دلیل باید نسبت به چیزی که می خوریم حساسیت بیشتری داشته باشیم. وقتی می شود با یک رژیم غذایی سالم و مناسب سلامت خود را حفظ کرده و حتی به تناسب اندام برسیم و یا با نوشیدنی یک نوشیدنی مناسب در اول صبح یک روز خوب را شروع کنیم، چرا این کار را نکنیم؟!

رژیم های غذایی مختلفی وجود دارد که می توانیم با استفاده از آنها به تناسب اندام، کاهش وزن و یا حتی افزایش وزن برسیم. اما نکته اصلی در انواع رژیم های غذایی این است که این نوع رژیم ها باید متناسب با شرایط جسمی یک فرد باشد و به عبارت دیگر برای آن فرد مفید باشد تا تاثیر لازم و مورد نظر را بر بدن آن شخص بگذارد. سایت من و رژیم با در نظر گرفتن همین موضوع و برای کمک به حفظ سلامتی افراد مناسب با هر شخص یک رژیم غذایی هوشمند ارائه می دهد تا به کمک آن سلامتی شما حفظ و افزایش پیدا کند. با من و رژیم لازم نیست که خودتان را از خوردن خوراکی مورد علاقه خود محروم کنید و یا برای کاهش وزن و رسیدن به وزن مورد نظر خود گرسنگی بکشید. فقط کافی است در سایت من و رژیم ثبت نام کنید و سریع و آسان با دریافت رژیم غذایی هوشمند به وزن ایده ال خود برسید.

سمیرا علی جانی

Recent Posts

Dating site to meet singles & find real love!

The opinions expressed are the author’s alone and have not been provided, approved or otherwise… Read More

% روز قبل

Benefits of Online Dating

Online dating has transformed the way people find love and build relationships. In the digital… Read More

% روز قبل

How Do I Create Zip File on My Phone New Data!

That means that it consists of pixels, the same small dots displayed on your monitor… Read More

% روز قبل

لاغری نوجوانان با رژیم غذایی

هریک از مراحل رشد انسان فرایندی شگفت آور و قابل تحسین است و انسان برای… Read More

% روز قبل

علت چاقی چیست و چطور می‌توان آن را درمان کرد؟

چاقی مشکل جدی است که این روزها گریبان گیر افراد زیادی شده است. این مشکل… Read More

% روز قبل

ناهار رژیم لاغری

تغییر سبک زندگی مردم و همین طور رژیم غذایی افراد، باعث شده هر روز در… Read More

% روز قبل