بهترین زمان برای چربی سوزی چه زمانی است؟

بهترین زمان برای چربی سوزی چه زمانی است؟

بهترین زمان برای چربی سوزی چه زمانی است؟ | وقت پیدا کردن در روز برای ورزش برای بسیاری از افراد کار سختی است، از طرفی هم تقریبا هر کسی که اضافه وزن دارد، می خواهد که هر چه سریع تر لاغر شود. پس راه حل چیست؟

تحقیقاتی که اخیرا بر روی بهترین زمان برای چربی سوزی انجام شده، نشان می دهد که ورزش صبحگاهی، یعنی قبل از اینکه صبحانه بخوریم، بهترین زمان برای این کار است. بنابراین اگر شما هم در طول روز فرصت کافی برای ورزش کردن ندارید، اما به دنبال کاهش وزن هستید بهتر است که ورزش قبل از صبحانه را امتحان کنید.


 

 

 

 

چرا صبح بهترین زمان برای چربی سوزی است؟

کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده ال یکی از مشکلات انسان امروزی است. تغییرات زیادی که در سبک زندگی و نوع خوراکی ها به وجود آمده در کنار سایر عوامل تاثیر گذار بر چاقی، باعث شده اند تا اضافه وزن به یک مشکل جدی برای سلامتی تبدیل شود.

به همین دلیل انواع رژیم های غذایی کاهش وزن و ورزش ها و روش های مختلفی به وجود آمده، تا با کمک آنها افرادی که اضافه وزن دارند بتوانند کاهش وزن سریع داشته باشند. در مورد بهترین زمان برای چربی سوزی با کمک ورزش، محققان به این نتیجه رسیده اند که این زمان قبل از خوردن صبحانه است.

گفته می شود که ورزش کردن در صبح و قبل از خوردن صبحانه باعث می شود تا میزان چربی سوزی در بدن تا دو برابر بیشتر شود. علاوه بر این، ثابت شده است که تبدیل کردن این کار به یک عادت باعث اثرات قابل توجه بر سلامتی کلی بدن دارد.

زمانی که از خواب بیدار می شوید، به دلیل اینکه برای چند ساعت نسبتا طولانی غذا وارد بدن نشده، سطح قند خون پایین می آید. زمانی که سطح قند خون پایین بیایید، بردن برای تامین انرژی خود به سراغ بقیه ذخایر انرژی که همان چربی های اضافی بدن است می رود.

به همین دلیل گفته می شود که بهترین زمان برای چربی سوزی در صبح و قبل از خوردن صبحانه است. البته به این موضوع هم توجه داشته باشید که منظور از ورزش لزوما یک ورزش سنگین نیست. هر فرد باید با توجه به توانایی جسمی که دارد ورزش یا حرکات متناسبی را انتخاب کند.

در تحقیقات مختلفی میزان چربی سوزی بدن با ورزش کردن در زمان های مختلف بررسی شده است. نتایج این تحقیقات نشان می دهد، در مقایسه میزان چربی سوزی اول صبح و قبل از اینکه صبحانه با ورزش کردن در ساعات دیگر روز، بیشترین میزان چربی سوزی در بدن اتفاق میفتد.

محققان از گروهی از مردان جوان و سالم خواستند تا برای شش هفته یک رژیم و برنامه غذایی متشکل از 30 درصد کالری و 50 درصد چربی بیشتر از حالت عادی مصرف کنند. سپس این گروه را به سه دسته تقسیم کردند. یک دسته قبل از خوردن صبحانه . گروه دیگر بعد از خوردن صبحانه ورزش می کردند. گروه سوم هیچ تغییری در میزان تحرک بدنی خود نداند.

در پایان شش هفته، گروه کم تحرک با داشتن حدود 3 کیلوگرم اضافه وزن پیدا کردند. مردانی که بعد از صبحانه ورزش می کردند نیز هر کدام حدود 1 کیلوگرم چاق تر شده و علاوه بر این  دچار مشکلات مربوط به سطح انسولین نیز شدند.
اما مردانی که اول صبح قبل از خوردن هر چیزی ورزش کرده بودند ، تقریباً هیچ اضافه وزنی نداشتند و سطح انسولین آنها در حد طبیعی باقی مانده بود. علاوه بر این، بدن آنها بیش از مردان دو گروه دیگر در طول روز چربی می سوزاند.

بهترین زمان چربی سوزی

آیا ورزش صبحگاهی برای کاهش وزن کافی است؟

درست است که ورزش اول صبح مانع از افزایش وزن می شود، اما اگر اضافه وزن دارید تنها ورزش کردن به کم کردن وزن شما کمک نمی کند. بهترین استراتژی برای جلوگیری از افزایش وزن بدن ترکیب یک رژیم غذایی سالم و متعادل با فعال بدنی است.

اما اگر در قسمت رژیم غذایی سالم و متعادل تقلب می کنید، ورزش اول صبح و قبل از خوردن صبحانه قویتر از ورزش کردن در بقیه ساعات روز و بعد از خوردن غذا عمل می کند. به خصوص اگر علاوه بر حفظ سلامتی آب کردن شکم و پهلو نیز برایتان اهمیت دارد.

پس بعد از اینکه یک برنامه ورزشی متناسب با شرایط بدنی خود انتخاب کردید، به دنبال یک برنامه غذایی خوب و سالم هم باشید. برای تهیه یک رژیم غذایی سالم از مشاورین من و رژیم راهنمایی بگیرید. من و رژیم به شما کمک می کند تا به وزن ایده ال خود برسید.

آیا ورزش صبحگاهی برای بدن ضرر هم دارد؟

با وجود اینکه اثربخشی ورزش صبحگاهی برای چربی سوزی به خوبی ثابت شده است، اما از طرف دیگر منتقدان می گویند که ورزش با معده خالی باعث می شود بدن پروتئین بسوزاند. برخی از محققین اعتقاد دارند، انجام ورزش های هوازی سنگین در حالت ناشتا باعث می شود که بسیاری از ماهیچه هایی را که برای ساختن آن بسیار سخت کار کرده اید از بین برود.

بیشتر تحقیقات نشان می دهد ورزش کردن با معده خالی ، در مقایسه با همان میزان ورزش بعد از غذا منجر به سوزاندن چربی بیشتر می شود. صبح که از خواب بیدار می شوید ، سطح انسولین و قند خون پایین است. در نتیجه ، اسیدهای چرب زیادی در جریان خون شناور هستند ، فقط منتظرند ماهیچه ها آنها را بیرون بیاورند و آنها را برای انرژی بسوزانند.

در تحقیقی که در مجله تغذیه انگلیس انجام شد ، محققان گروهی از عده ای داوطلبان مرد خواستند که برای دویدن در صبح ، چه بعد از خوردن صبحانه یا در حالت ناشتا از شب قبل غذا نخورند. نتایج این تحقیق نشان داد دویدن با معده خالی نسبت به معده پر، باعث به سوزاندن 20 درصد چربی بیشتر می شود.

ورزش در حالت ناشتا نیز در مقایسه با همان مقدار ورزش در حالتی که معده خالی نیست ، تاثیر بهتری در فعال سازی ژن های مختلف چربی سوزی دارد. این تغییرات در فعال سازی ژن به این معنی است که بدن شکستن چربی ذخیره شده و سوزاندن آن را بسیار آسان تر می کند.

بنابراین نه تنها ورزش قبل از خوردن صبحانه بهترین زمان برای چربی سوزی است ، بلکه باعث افزایش میزان چربی سوزی در طی 24 ساعت و همچنین به کار انداختن ژن های مختلفی می شود. این ژن ها نقش اصلی را در رسیدن به تناسب اندام و کاهش وزن ایفا می کنند.

آیا ورزش صبحگاهی به کاهش وزن در بلند مدت کمک می کند؟

بعد از اینکه از خواب بیدار می شوید، بدن با گذشت زمان میزان سوزاندن چربی و کربوهیدرات را تنظیم می کند. به همین دلیل است باید این موضوع بررسی شود، که ورزش کردن قبل از خوردن صبحانه چطور بر کاهش چربی در طی چند هفته و ماه تاثیر می گذارد.

اتفاقی که در طول ورزش یا حتی اتفاقی که در 24 ساعت بعد از اتمام آن میفتد، همه ماجرا را شرح نیم دهد. فقط تعداد انگشت شماری از مطالعات موضوع تاثیرات طولانی مدت ورزش در حالت ناشتا را بر بدن بررسی کرده اند. نتایج همه تقریبا یک چیز را نشان می دهد و آن این موضوع است که در طولانی مدت تاثیر چربی سوزی در حالات ناشتا و یا غیر از آن تفاوت چندانی با هم ندارند.

البته همانطور که اشاره شد، تحقیقات بیشتری در این زمینه لازم است تا این ادعا که چربی سوزی با انجام ورزش در حالت ناشتا تاثیری بر لاغری بلند مدت ندارد را ثابت کند. اما تحقیقات زیادی در مورد اثبات بهترین زمان برای چربی سوزی انجام شده و همگی صبح در حالت ناشتا را بهترین زمان می دانند.

بهترین زمان چربی سوزی

جمع بندی

این روزها رسیدن به اندام ایده ال یا کاهش وزن، به بخشی از زندگی بسیاری از افراد تبدیل شده است. به همین دلیل استفاده از انواع رژیم لاغری، رژیم کاهش وزن، انجام ورزش های خاص و غیره بیشتر از همیشه مورد توجه قرار گرفته است.

اما در بین همه این موارد، موضوع بهترین زمان برای چربی سوزی نیز مطرح است. تحقیقات زیادی در رابطه با این موضوع انجام شده و نتایج اکثر آنها نشان می دهد، انجام ورزش قبل از خوردن صبحانه بهترین زمان برای چربی سوزی است. به خصوص اگر می خواهید هر چه سریع تر از شر چربی های شکمی خلاص شوید.

همچنین شواهد محکمی وجود ندارد که نشان دهد ورزش در حالت ناشتا بافت عضلانی را تا حد بیشتری از ورزش در حالتی که غذا خورده اید می سوزاند. وقتی موضوع چربی سوزی مطرح می شود ، غذایی که برای خوردن انتخاب می کنید، بسیار مهمتر از کاری است که در سالن بدنسازی انجام می دهید.

واقعیت این است که انجام ورزش، چه در حالت ناشتا و چه غیر از آن تاثیر معجزه آسایی در کاهش وزن ندارند، اما بهترین زمان برای چربی سوزی و از بین بردن چربی های اضافی بدن، درست قبل از خوردن صبحانه است.  بنابراین، تا زمانی که رژیم و برنامه غذایی شما خوب و سالم باشد، تصمیم گیری برای ورزش در حالت ناشتا و یا در طول روز، تا حد زیادی می تواند بر اساس اولویت های شخصی انجام شود.

یک رژیم و برنامه غذایی خوب و سالم کلید اصلی کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام است. حتی اگر به اندازه کافی ورزش کنید، اما رژیم غذایی سالم نداشته باشید، نمی توانید، به نتیجه ایده ال خود برسید. برای داشتن یک رژیم غذایی سالم از کارشناسان من و رژیم کمک بگیرید. من و رژیم به شما کمک می کند تا متناسب با شرایط بدنی خود به وزن دلخواه خود برسید.

امیر احمدی

Recent Posts

Dating site to meet singles & find real love!

The opinions expressed are the author’s alone and have not been provided, approved or otherwise… Read More

% روز قبل

Benefits of Online Dating

Online dating has transformed the way people find love and build relationships. In the digital… Read More

% روز قبل

How Do I Create Zip File on My Phone New Data!

That means that it consists of pixels, the same small dots displayed on your monitor… Read More

% روز قبل

لاغری نوجوانان با رژیم غذایی

هریک از مراحل رشد انسان فرایندی شگفت آور و قابل تحسین است و انسان برای… Read More

% روز قبل

علت چاقی چیست و چطور می‌توان آن را درمان کرد؟

چاقی مشکل جدی است که این روزها گریبان گیر افراد زیادی شده است. این مشکل… Read More

% روز قبل

ناهار رژیم لاغری

تغییر سبک زندگی مردم و همین طور رژیم غذایی افراد، باعث شده هر روز در… Read More

% روز قبل